Vauva-arki raskasta

Helppoako

Olen 2kk vanhan vauvan äiti, enkä tiedä, että olisiko minulla edes oikeutta valittaa vauva-arjesta, sillä tiedän joillain muilla menevän paljon huonommin. Ennen vauvasta tiesi milloin sitä vääntää mahasta, koska se ruukasi potkia silloin, mutta nyt se ruukaa vain huutaa eikä potki ollenkaan. En sitten tiedä mikä sillä on, jos se on saanut juuri ruokaa, vaippa on vaihdettu ja sille on pidetty seuraa. Vauva on myös alkanut vaatimaan ruokaa tiheämmin, mutta se saattaa johtua miehestäni, joka ei anna syöttää vauvalle kovin paljon kerralla, koska pelkää osan tulevan ylös. Jos vauvaa alkaa väsyttämään ja sen laittaa kehtoon, niin heti silloin alkaa parku. Joskus jos vauva suostuu nukkumaan, niin se saattaa herätä jo muutaman minuutin päästä huutamaan. En tiedä, vääntääkö mahasta vai johtuuko se vain siitä, ettei mieheni anna vauvan syödä tarpeeksi. Vauva kuitenkin osaa nukahtaa yksin, joten siittä ei ole kyse, etteikö vauva saisi itse unta. Yöllä se kuitenkin yleensä suostuu nukkumaan paremmin. Yleensä olen lypsänyt vauvalle maitoa, mutta silloin ei ole aikaa jäänyt melkein millekkään muulle. Olen välillä miettinyt, että pitäisikö siirtyä kokonaan korvikkeisiin, että jäisi aikaa muuhunkin kuin vain vauvan ruokahuoltoon. Pari päivää sitten mieheni valitti, etten muuta nykyään teekkään kuin vain pumppaan lapselleni maitoa ja hän vielä jopa väitti, että muka pitäisin siitä. Lopetin lypsämisen siltä seisomalta ja vauva on saanut tyytyä korvikkeisiin. Luulin mieheni pitävän siitä, että vauva saa oikeaa maitoa korvikkeiden sijaan, mutta näytin olevan väärässä. Olen osittain vain lypsänytkin sen takia. Mieheni haluaa myös lisää lapsia, enkä kyllä tiedä, että miten jaksan, jos ensimmäisenkin kanssa on näin hankalaa. Mieheni sitä paitsi kiirehtii lastensaannissa. Hän ei millään näytä malttavan odottaa edes vuotta kun uusi olisi jo saatava.

5

1212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Redroad

      Ensinnäkin se syn miehesi on SAIRAS.. "lasta ei sää syöttää jos se puklaa" hei haloo...lapsi tarvii ruokaa kasvaakseen ja se on ihan normaalia että jos lapsi vähn puklaa..ei sen takia lapselle pidä antaa vähemmän ruokaa. Herraisä sanon minä. Jos lapsi on ennen potkinut mutta ei enää ja huutaa melkein heti pikku syönnin jälkeen nii tuohan kertoo NÄLÄSTÄ. uskomatonta. Ja äidinmaito on ehdottomasti paras ravinto lapselle. Aina mielummin antaa sitä kuin korviketta. Itsellä esimerkiksi ei ole omlut koskaan mahdollista imettää koska maitoa ei ole tullut lähea ollenkaan mikä on todella ikävä asia. Sinuna heittäisi n tuon miehen ja hyvin kauas..noin sairaalla ajatusmaailmalla varustetun miehen ei pitäisi omata yhtään lasta eikä saada yhtään enempää. Ei näköjään tiesä lastenhoidosta mitään. Ja tuo on todella sairasta että se mäkisee siitä että pumppaat lapselle maitoa..ravintoa mitä se elääkseen tarvitsee. Mitä sitten jos siihen menee aikaa..tervetuloa vauva arkeen. Jos ei miellytä se että nainen ja äiti tekee normaali asiaa mistä ei todellakaan ole kellään mitään mäkisemistä nii ihan oikeedti. Suosittelen sun miehelle mielenterveystoimiston asiakkuutta että kävis päätään tutkituttamassa pikkusen. Jos sellanen ihminen olis yksin vastuussa pienestä vauvasta nii se olisi todennäkösesti kuollu jo ravinnon puutteeseen. Kaikki mitä olet tehnyt tähän asti nii jatka samaan malliin ja haistata sille jäppiselle pitkät ihan oikeesti. Olet toiminut just nii kun äidin ja vastuullisen ja hyvän äidin kuuluukin ja vois sanoa että oppikirjan mukaan. Mutta tosiaan miehelläsi on opittavaa ja paljon. Ja ei todellakaan ainakaan hänen kanssa lisää lapsia ennenku oppii hoitamaan edes yhtä.

      • Redroad

        Ja vielä lisäksi tuohon että jos de vauva ei tosiaan potki nii kuin ennen nii eihän sitä jaksa jos ei saa ravintoa. Kun ravinnosta saa sitä energiaa.


    • Äitiminäkin67

      Älä anna ukkos komennella sua, melkoinen tyranni taitaa olla! Hoida lastasi hyvin, niinkuin olet tehnytkin. Vauvat tarvitsee ruokaa. Jatka imettämistä ja vauva on tyytyväinen. Tsemppiä sinulle tuore äiti🌼

    • 1säpappa

      Nyt C'moon.
      Vauvalla on nälkä kun hänellä on nälkä, ja hän syö minkä syö. Safkan jälkeen tulee pukluja, mut se on vauva-arkea. Pistät röyhtäystä varten traasun jonka voi sit laittaa pesuun. Ei se sen kummosempaa ole.

      Miks muuten ylipäätään pumppaat maitoa? Meillä lapsen äiti pumppas siks et minäkin syötäisiin. Miten teillä, syöttääkö miehesi vauvaa?

      Korvikkeeseen älä vaihda jos maitoa tulee. Vähän myöhemmin tosin meillä annettiin illalla velliä (vähän täyttävämpää) et nukku tukevammin. Ei nyt silti vielä tuossa iässä.

      (Meillä kyllä sit lapsen ollessa puolivuotias, äippä läks uuden kullin perään, ja siitä eteenpäin mentiin kaupan maidoilla ja pilteillä.)

      Sitä vielä, et hoitaako ukkos sitä lasta muuten, vai haluaako hän muuten vain uuden lapsen kun eka oli esmes väärää sukupuolta tai jotain.

    • Helppoako

      Vauva opetettiin teholla syömään pullosta eikä sen jälkeen maito luonnollisesta lähteestä kelvannut. Mies kyllä syöttää ja hoitaa vauvaa. Hän vain on jonkun takia aina halunnut paljon lapsia, mutta syytä en ole kysyt, sukupuolellakaan ei ole hänelle väliä. Olen myös miettinyt, että voisiko huudon syy olla myös hampaiden tulo, vaikka onkin näin aikaista? Mieheni on muuten jo kasvattanut kaksi lasta koululaisiksi asti kun akka lähti kun luuli maalaiselämän olevan auvoisempaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe