Onko kellään kokemusta lapsen pitkäaikaisesta huostaanotosta? Puhutaan siis yli 10 vuotta tai lähellä sitä? Miten perheen jälleenyhdistyminen on onnistunut vai onko onnistunut ollenkaan? Minkälainen prosessi huostan purku kokonaisuudessaa on ollut?
Huostaanotosta
8
140
Vastaukset
- Tiedetään
Ei perheitä yhdistetä,niitä pyritään erottamaan ...valitettavasti!
Purku pitäisi toteuttaa yhtä rivakasti kuin sijoittaminen,mikäli huostan syyt ovat poistuneet...mut sossujen väen ei tarvitse noudattaa Lastensuojelulakia , heillä on aina HUOLI minkä taakse saavat kätkeytyä kähmimään yksityisiin paikkoihin lisää rahaa...lapsibisnes pyörii.... ja kukaanhan ei näitä valvo! - Kaikkihyvin
Oma lapsi vietiin huostaan hänen ollessaan 5 v oman kännäilyn ja rötöstelyn takia. Raitistuin vankilassa ja aloin tapailemaan tyttöä säännöllisesti enenevissä määrin yhteistyössä lastiksen ja sijaisperheen kanssa. Kun koin n 5 v huostaanoton jälkeen olevani halukas hakemaan lasta takaisin kotiin. Tämä halu syntyi lastikseen järjestämällä perhe leirillä. Ensin oli muistaakseni 8 kertaa vertaistapaamisia leirillä olleiden perheiden kanssa ja sen jälkeen lastiksessa tapaamisia valmistellen tulevaisuutta varten. Noin vuosi leirin jälkeen lapsi muutti ensin 6 kk koeasumiseen luokseni ja sen jälkeen lopullisesti ns sijoitettiin takaisin minulle. Lapsi oli 7 v huostassa ja nyt ollut minulla jo lähes 3 v ja kaikki on tosi hyvin. Lastiksen ja sijaisperheen kanssa on kaikki mennyt tosi hyvin, ennen ja jälkeen kotiutuksen.. Oma suositus on rehellisyys kaikkia kohtaan, se auttaa ja muuttaa kaikkien asenteita parempaan suuntaan. Lapsi on sopeutunut hyvin kotiin 😊 Kysy vaan lisää jos siltä tuntuu, kerron mielelläni kokemusta asiasta.
- Twice
Kaikkihyvin. Oisin enemmän kun kiitollinen jos voisin kertoa sulle omasta tilanteesta ja saada neuvoja aiheesta kun se on aika ajankohtainen itelle tässä jossain vaiheessa. Laittasitko mulle sähköpostia [email protected] helpompi keskustella ettei täällä tarvii asiaa purkaa. 😊
- viisiminsaa
ja ylläpito poistelee- suomessa ei sananvapautta!
- Hvsttu
Haista vi...y yp kaikki tietää mikä on huostaanotto jne yms.
- viisiminsaa
Haista vi...y- yp ei tiedä yhtään mitään mikä on huostaanotto
jne yms. ja ylläpito poistelee- suomessa ei sananvapautta! - Lapsen.paras
Ei siinä lapsen parasta ajatella jos aiotaan purkaa jo 10 vuotta kestänyt huostaanotto varsinkin jos on sujunut ihan ongelmitta ja lapsi pysynyt koko ajan samassa sijoituspaikassa. Kyllä siinä ajassa lapsi on jo tottunut sijaisperheeseen perheenänsä vaikka tietenkin rakastaa myös biologisia vanhempiaan. Noin pitkän ajan jälkeen pitäisi tyytyä tiiviisiin tapaamisiin ja kotilomiin, ei riistää lasta kodista jossa se on kymmenen vuotta ollut. Jos huostaanottokin jo aiheuttaa valtavat traumat lapselle, toinen kiintymyssuhteen rikkominen tekee sen uudelleen ja jälki on pahaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059