Toyotan hybridien vuotuinen polttoainekustannus jää hyvin alhaiseksi.

OikeaaTietoa

Esimerkkilaskelmaty:

Hybridi:

Suomalainen ajaa vuodessa keskimäärin 16.000 km
Bensiini maksaa 1,52 €/litra
Uudet hybridit kuluttavat 4,5 l/100 km
Lakelma 16.000/100= 160 x 4,5 l x1,52 e/litra=1.094,40 €

Vain ja ainoastaa 1.094 €.

Ladattava hybridi:

Ladattava Prius Plug In Hybrid kuluttaa bensalla ajettaessa 4,2 l/100 km. Sähköllä ajettaessa ja kotona ladattaessa sähkö maksaa vain viidesosan bensiinin hinnasta eli litraa vastaava kulu 30 senttiä. Kun sähköllä ajettaessa puolet eli paluumatkan aina maksaa kauppakeskus bensiinilitraa vastaavaksi hinnaksi jää 15 senttiä.

160 x 1,52 e/lita =720 x 0,30 e = 216 €/vuosi

Vain ja ainoastaa 216 €/vuosi eli

Vain viidesosan:

https://vihreakaista.fi/fi-fi/article/sahko/mita-maksaa-sahkoauton-lataaminen/178/

37

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OikeaaTietoa

      ...siis kun kauppakeskuslataus laskee puolella tuota hintaa, niin vuotuiseklsi kustannukseksi jää 108 € eikä 216 €.

      Vain ja ainoastaan 108 €.

    • Uskomatonelukka

      Vai on Toyotaa pilkkaava trolli kirjoittanut tämmöisen tuosta aloituksessa olevasta linkistä aukeavaan tekstiin. Ei ihme, että aloittaja on joutunut oikaisemaan asiat.

      "Hybridi Corolla 5.110€"

      Kyllä sinä trolli olet piru ihmiselukan vaatteissa.

      • Selitä

        Alahan trolli selittää valheitasi.


      • perusmatikkaa
        Selitä kirjoitti:

        Alahan trolli selittää valheitasi.

        Aivan perusmatematiikkaa. Kaveri siis ajaa 200km per päivä.
        365x2x4,5x1,555=5.110

        Sama matka kaasulla maksaa 3.650€ ja sähköllä 1.314€.


    • vähällä toyotat menevät, verratkaapa esim skodan 1.4 tsi malliin niin pelkkä maantiekulutus yli 7 litraa sataselle bensiiniä...!!!!!!

      • Hdi163

        Viimeisimmässä TM:ssä 4/19 oli koeajettu Rav4 Espanjassa. Virallinen kulutus pn 4,4 litraa sadalla, ja käytännössä kului noin 8 litraa sadalla. Ei taida hybridi olla arjen pelastaja.


      • Tojo.aina.paras
        Hdi163 kirjoitti:

        Viimeisimmässä TM:ssä 4/19 oli koeajettu Rav4 Espanjassa. Virallinen kulutus pn 4,4 litraa sadalla, ja käytännössä kului noin 8 litraa sadalla. Ei taida hybridi olla arjen pelastaja.

        Millä autolla tahansa saa kulumaan tuplasti ilmoitettuun nähden jos ei osaa eikä edes yritä ajaa normaalisti. Aina kun polkee niin bensakone lähtee mukaan. Olisi ollut mukava nähdä jokin kilpaileva bensamalli vastaavassa koeajossa. Toyota pelastaa omistajansa arjen taloudellisuudella, luotettavuudella ja mekaanisella kestävyydellä. Se totuus ei muutu, yritätpä sinä trollipena valehdella kuinka paljon tahansa.


      • dsggafdgad
        Hdi163 kirjoitti:

        Viimeisimmässä TM:ssä 4/19 oli koeajettu Rav4 Espanjassa. Virallinen kulutus pn 4,4 litraa sadalla, ja käytännössä kului noin 8 litraa sadalla. Ei taida hybridi olla arjen pelastaja.

        Edellistäkin RAV4:sta kiiteltiin kulutuksen pienuudesta..

        https://teknavi.fi/autot/koeajo-toyota-rav4-hybrid-jo-oli-aikakin

        ...mutta jos ajetaan käsivaihteisella 2,5 litran moottorilla niin kyllähän se kulutus nousee.


      • Jake_52
        Tojo.aina.paras kirjoitti:

        Millä autolla tahansa saa kulumaan tuplasti ilmoitettuun nähden jos ei osaa eikä edes yritä ajaa normaalisti. Aina kun polkee niin bensakone lähtee mukaan. Olisi ollut mukava nähdä jokin kilpaileva bensamalli vastaavassa koeajossa. Toyota pelastaa omistajansa arjen taloudellisuudella, luotettavuudella ja mekaanisella kestävyydellä. Se totuus ei muutu, yritätpä sinä trollipena valehdella kuinka paljon tahansa.

        Koska on nähty autotehtaiden esittävän oikeat kulutuslukemat normaalissa ajossa ja normaalilla myyntiversiolla, tähän mennessä ei ole tullut vielä yhtään vastaan, kulutuslukuihin saa heittaa heti pari litraa lisää kilometrillä. Rav testiä en ole lukenut, mutta jos se on bensa neliveto, niin normaali kulutuslukema pelkällä bensalla on 9 litran paikkeilla ja nyt puhun kokemuksesta.


      • Corollapapanpaluu
        Tojo.aina.paras kirjoitti:

        Millä autolla tahansa saa kulumaan tuplasti ilmoitettuun nähden jos ei osaa eikä edes yritä ajaa normaalisti. Aina kun polkee niin bensakone lähtee mukaan. Olisi ollut mukava nähdä jokin kilpaileva bensamalli vastaavassa koeajossa. Toyota pelastaa omistajansa arjen taloudellisuudella, luotettavuudella ja mekaanisella kestävyydellä. Se totuus ei muutu, yritätpä sinä trollipena valehdella kuinka paljon tahansa.

        Paitsi järvivedellä pesty Toyota. Se se vasta vähän kuluttaakin....


      • Tietäjä1

        Milloin kokeillaan oikea kulutus Skodan 1.4 tsi -koneella? Laitetaan 1000e veto. Sinä väität, että kulutus on yli 7 l/100km maantienopeuksilla 80km/h-100kmh alueella, minä että huomattavasti vähemmän. Milloin kokeillaan? Otetaan viralliset mittaukset mukaan. Kumpikin pistää 1000e pöytään.


      • ravhyb
        Hdi163 kirjoitti:

        Viimeisimmässä TM:ssä 4/19 oli koeajettu Rav4 Espanjassa. Virallinen kulutus pn 4,4 litraa sadalla, ja käytännössä kului noin 8 litraa sadalla. Ei taida hybridi olla arjen pelastaja.

        Totta, hybridin oikea kulutus on n, 8l/100km.


    • anna_armoa99

      Ja kun ostaa bussikortin niin vielä halvempaa. Tai voihan sitä sotkea polkupyörälläkin.
      Ladattavan Priuksen hankintahinta taas ihan posketon. Sillä ritsalla ei viitsi edes ajaa niitä kilometrimääriä jotta pääsisi normi bensakoneen kanssa tasoihin.

    • kuinkjaTyhmäSaaOlla

      Toyotan hybridit kuluttaa sen reilut 6 litraa sadalle jos erehtyy maantielle ja sitten tämä neronleimaus Prius töpseliversio joka maksaa hyvän matkaa yli 40.000 euroa, hei haloo sellaisesta kikkareesta joka meluaa ja on kauhea ajaa. No ehkä Tero saa tyydytyksen kun laskee kuinka paljon säästi tänäkin päivänä bensassa, hihii mitä neroja.

      • EiTäsmää

      • Pentti.pahassa.pulassa

        Säälikää vähän Penttiä, se on paineen takia taas ihan sekaisin ja jutut sen mukaisia. Niin näyttää olevan kiire ettei ehdi edes itselleen epämiellyttäviä totuuksia poistattamaan minkä normaalitilanteessa tekisi 100% varmasti. Katsotaas kun keskustelu vähän rauhoittuu, alkaako viestejä häviämään. Ei toisaalta käy Penttiä kateeksi kun joutuu yksin väittelemään kaikkia muita vastaan.


    • Vähemmällämenee

      "Aivan perusmatematiikkaa. Kaveri siis ajaa 200km per päivä.
      365x2x4,5x1,555=5.110

      Sama matka kaasulla maksaa 3.650€ ja sähköllä 1.314€."

      Kaasulle on ltässä askettu liian suuri kilometrihinta. TM mittasi kaasu-Ibizalle alle neljän euron kustannukset per 100 kilometria. Octavia ei vie juurikaan enempää eli oikeampi vuosikustannus tässä esimerkissä kaasuautolle on 2900 -3300 euroa.

    • Taxirally

      Papparaiset ei kerkeä nauttimaan säästöistä kuitenkaan eli bensa varis vain alle?

    • CorollanLukemiaOdotellen

      Toytan osaamisesta kertoo paljon se, että lexus kulutti TM:n tänään ilmestyneen numeron talvitestissä lämpimällä moottrilla vain 3,3 I/100 km kun seuraavaksi paras oli 5,7 l/100 km. Hyötysuhde oli aivan omalla lukemallaan 32,2 % kun seuraavaksi paras oli 17 %.

      Lämmityslaite oli yksi ryhmän tehokkaimpia. Lexuksessa oli myös joukon mukavin jousitus.
      Hyvää: Mukavuus ja lähivalot.

      • CorollanLukemiaOdotellen

        ....ja oli 15 auton vertailussa neljäs.


      • Jeneillä

        Ja palju hintalapussa lukkee onks vähä järkkee vai mitää?


    • Vanhentunut.käsiin

      "lexus kulutti TM:n tänään ilmestyneen numeron talvitestissä lämpimällä moottrilla vain 3,3 I/100 km"

      Bensa-autojen kulutusvertailun voittaminen on sama kuin olisi maailman pisin kääpiö.
      3,3 litraa sataselle tarkoittaa 4,95 euroa per 100km.
      Kaasuauton kustannus per 100km on luokkaa neljä euroa ja sähköautolla ajetaan 1,5 euroa per 100km. Toyota on vanhan tekniikan saralla aivan ok, mutta muilla on tarjota tekniikkaa joka on paljon etevämpää.

    • siksiOvatTientukkoina

      Ja se arka totuus, Toyotan hybridit kuluttavat sekalaisessa maantieajossa 6,4 litraa / 100 km, testatusti ja talvella jopa enemmän. Vain kaupunki pyörityksessä Toyotan hybrid kuluttaa vähemmän kuin perusbensa-auto. Kaiken lisäksi Toyota on todella kurja ajaa ja varsinkin maantiellä melu on todella rasittavaa ja kone huutaa isoilla kierroksilla.

      • Avensis_huollossa

        Ajelin tämän päivän uudehkolla 29 tkm ajetulla Lexus IS300h:lla ja kulutukseksi jäi 5,5 l/100km. Tuli ehkä vähän poljettua turhaankin kun en osannut oikeaa ajotekniikkaa enkä kunnolla auton muutakaan tekniikkaa, ajotiloja ym. Hyvä ja hiljainen auto se oli ja hyvät stereot. Vaatii vaan hetken tutustumista ja tottumista.


    • aaaaaaaaaaaaaaa

      Ja se totuus Toyotan hybridien kulutuksesta:

      Katso lehdistä löytyvät koeajojen kulutukset.
      Youtubessakin uusien Toyotan hybridimallien kuten Corollqn kulutus on olematon.

      • ItsestäänKuluttava

        Ja esim. oikeassa elämässä ja mm. Autohullujen maantietestissä AurisHybdit kulutti juuri tuon 6,4 litraa.


      • pieni.oikaisu
        ItsestäänKuluttava kirjoitti:

        Ja esim. oikeassa elämässä ja mm. Autohullujen maantietestissä AurisHybdit kulutti juuri tuon 6,4 litraa.

        Yli kuusi litraa meni moottoritellä, maantiellä oli pienemmät numerot.

        Ocu 4,2
        Golf 4,4
        Auris 4,7


    • Jdjfkx
      • mättää.se

        Diesel kuluttaa lähes saman ajoi miten ajoi mutta mukahybrideillä pitää koko ajan ajatella ja vahtia kulutusta.


    • Yefxuhj

      No hei tyhmät!
      Itse asiassa mukahybridi osaa itse päätellä energiataloudellisen kierrosluvun ja välityksen. Sillä siis tekin pääsisitte helposti pieniin kulutuslukemiin.
      Dieselillä kuljettajan ajotapojen osuus kulutuslukemiin on isompi.

      • Nykyaikainen diesel automaatilla kyllä hoitelee hommat kuten varmaan olettekin jo lukeneet. Mersulla typenoksidien määrä on nolla, mites ne nyt pitää kieltää? Diesel ja automaatti optimoi aina oikean vaihteen, ei ole merkitystä kuskin jalan asennolla. Desejä saattaa heittää, mutta mitä merkitystä? Samalla rahalla ostettuun hybridiin nähden diesel on aina tehokkaampi ja parempi ajettava, kiihtyvyyden ja väännön kanssa. Ketä kiinostaa desilitran säästö?


      • Toyota_varma_valinta
        M.ulkku kirjoitti:

        Nykyaikainen diesel automaatilla kyllä hoitelee hommat kuten varmaan olettekin jo lukeneet. Mersulla typenoksidien määrä on nolla, mites ne nyt pitää kieltää? Diesel ja automaatti optimoi aina oikean vaihteen, ei ole merkitystä kuskin jalan asennolla. Desejä saattaa heittää, mutta mitä merkitystä? Samalla rahalla ostettuun hybridiin nähden diesel on aina tehokkaampi ja parempi ajettava, kiihtyvyyden ja väännön kanssa. Ketä kiinostaa desilitran säästö?

        Aika monia hybridi kuitenkin kiinnostaa jos ajatellaan seuraavia 20 vuotta. Diesel ei niinkään, sattuneesta syystä.


      • 678678678
        M.ulkku kirjoitti:

        Nykyaikainen diesel automaatilla kyllä hoitelee hommat kuten varmaan olettekin jo lukeneet. Mersulla typenoksidien määrä on nolla, mites ne nyt pitää kieltää? Diesel ja automaatti optimoi aina oikean vaihteen, ei ole merkitystä kuskin jalan asennolla. Desejä saattaa heittää, mutta mitä merkitystä? Samalla rahalla ostettuun hybridiin nähden diesel on aina tehokkaampi ja parempi ajettava, kiihtyvyyden ja väännön kanssa. Ketä kiinostaa desilitran säästö?

        Miksi kaikki valmistajat sitten menevä tkovaa kyytiä hybrideihin?
        Hyvin pian kaikissa Mersuissakin on latausmahdollisuus. Miksi jos diesel on kaikessa parempi?


      • kusetustaMolemminPäin
        678678678 kirjoitti:

        Miksi kaikki valmistajat sitten menevä tkovaa kyytiä hybrideihin?
        Hyvin pian kaikissa Mersuissakin on latausmahdollisuus. Miksi jos diesel on kaikessa parempi?

        Politiikan, päättäjien ja tulevien uusien määräysten vuoksi. Hybrid on nopein ja halvin tie alentaa päästöjä, ainakin näennäisesti, kuten Toyota tekee. Toyotan autoilla kulutus tosin karkaa maantienopeuksilla välittömästi yli 6litran.


      • 678678678 kirjoitti:

        Miksi kaikki valmistajat sitten menevä tkovaa kyytiä hybrideihin?
        Hyvin pian kaikissa Mersuissakin on latausmahdollisuus. Miksi jos diesel on kaikessa parempi?

        Siksi koska viherpiipertäjät säätävät tyhmiä lakeja jolla auton, siis oikean auton ei minkään ladattan mopoauton omistamisesta tehdään rikos. Diesel ei pärjää hybridille koska mittaustapa ei suosi dieseliä eikä bensa autoa. Mitataanko tuhannen km siirtymä? Alkaa hybridin päästöt olemaan muuta kuin paperilla, bensalla ja dieselillä ne ovat täysin samat kuin muutaman kilometrin mittauksella. Diesel on parempi kuin hybridi sen tietää kaikki, mutta nyky säännöillä sen valmistaminen tulee niin kalliksi että auton valmistajat ei näe siinä markkinoita. Kiitos tästäkin kuuluu viherpiipertäjille, joiden mielestä maailma pelastuu rajoittamalla liikenteen päästöjä. Ne ovatkin valtavat vuodessa, melkein sama määrä jonka Kiina, Intia, Venäjä ja USA pistävät päivässä ilmaan.


    • 1.0TSI

      Kuluttaako Toyotan hybridi noin paljon? Siis 4,5 l/100 km! Seatin 1.0 TSI vie 10% vähemmän, kulkee paremmin ja hankintahinta paljon edullisempi.

      Mitä hyötyä siitä hybriditekniikasta oikein on? Lisää tekniikkaa ja auton hankintahintaa. Lisää massaa ja heikentää suorituskykyä.

    • Mopoluokka

      Kolmepyttyinen litranmitta on moottoritekniikan vitsi . Perämoottorin ja moottorikelkan kone. Kuka haluaa?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

      Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      520
      5642
    2. Asianajaja Herman Ljungberg

      Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      125
      5229
    3. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

      Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      30
      2550
    4. Voiko nainen olettaa

      Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      408
      2244
    5. Minun on vaikea ymmärtää

      Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut
      Ikävä
      40
      1400
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

      Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      176
      1228
    7. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

      Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      68
      1175
    8. Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies

      Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1021
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

      tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1011
    10. Teennäinen ihminen?

      Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen
      Sinkut
      132
      958
    Aihe