Mikä sairaus on sillä, joka sotkee pesuvuoroja?

pesukoneroikkuja_meillä

Olen käyttänyt taloyhtiön konetta sen jälkeen, kun oma vuosikymmeniä kestänyt koneeni hajosi. Taloyhtiössä on hyvä kone ja vuoroja erittäin paljon, vain muutama käyttää talon konetta.

Siksi on kummallista, että yksi mies sotkee toistuvasti pesuvuorot. Olen selittänyt hänelle muutaman kerran, milloin vuoro alkaa ja milloin se päättyy ja näyttänyt ohjeet pesutuvasta, mutta annas olla: jos varaan vuoron etukäteen, niin hän on pesemässä mun vuorolla. Väittää, etten ole koskaan kertonut hänelle, miten vuorot alkavat ja päättyvät ja jää sitten ihmettelemään niitä ihan selvästi kirjoitettuja ohjeita. Ja sotkenta jatkuu.

Keski-ikäinen mies, ei mitenkään sekava. Ei yritä iskeä. Eikä vaikuta vaaralliseltakaan. Mutta olen ruvennut epäilemään, että hänellä on jokin sairaus, joka ei näy päälle. Ei vaikuta näkyvästi mielenterveysongelmaiseltakaan.

Mikähän diagnoosi on sellaisella, joka tekee tätä toistuvasti?

10

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesukarhu123

      Hän on varmaan sun ukkos mutta sulla taitaa dementiaan liittyvä sairaus.

    • asdfhgnjjg

      Mikä sairaus on sillä, joka tekee tällaisia turhia palstan aktivointialoituksia?

    • KierosilmäSynnytyskone

      Mää paskon tonne KunillaVääken7 pesu koneesee ain ku lopetan pesemisen.

    • pesukoneroikkuja_meillä

      Aloitukseni oli aivan asiallinen, mutta yhtään asiallista vastausta ei tullut. kertoo jotain palstan tasosta. Joskus täällä tosin on ihan asiallistakin porukkaa.

      Minulla ei ole tarvetta aktivoida keskustelua. Laitoin aloituksen, koska olen aika ymmällä, mikä tuo äijä on. Ettekö te kukaan koskaan ole törmännyt vastaavaan? vai onko niin, että teillä on kaikilla oma kone?

      Minä en aio tähän asuntoon ostaa uutta konetta, kun talossa on hyvä kone ja se on alikäytössä.

      Eikö kellään tule mitään asiallista mieleen tuosta roikkujasta?

      • KunillaVääken

        Se on ruma, lihava, ja tyhymä.


    • Ostaomakone

      Kyllähän lienee kiusan tekoa. Ilmoita isännöitsijälle, hän huomauttaa.

      • pesukoneroikkuja_meillä

        Jonkinlaista kiusantekoahan se on. En viitsi mokomasta pikkuasiasta valittaa eteenpäin, tässä talossa on ollut isompiakin ongelmia, niistä minä ja monet muut ovat valittaneet. Jos isompia ongelmia ei olisi, niin luonnollisesti valittaisin.

        Arvelen, että äijä on yksinäinen/työtön/syrjäytynyt/joskus kaljoissaan/jotakin muuta epämääräistä ja tämä on hänen tapansa saada toisiin kontakti, vaikkakin kielteinen.

        En viitsi hankkia uutta konetta, kun talossa on hyvä kone ja saattaa olla, ettei kuukauden aikana pese kukaan muu kuin se äijä ja minä. Olen kuullut aika monta tarinaa siitä, miten koneet hajoavat, kun takuuaika on ummessa.


      • KunillaVääken

        Tulisiksä mun kaa pesutupaan ni voitas vähä pestä ja linkota?


    • Selvästi ei oikeasti ymmärrä asiaa. Jos aina osuu pesemään sinun varaamalla vuorolla niin pystytkö varaamaan oman vuorosi muuhun aikaan?

    • Anonyymi

      Jospa sillä on varhainen Alzhaimer tai se on kehitysvammainen, kun ei kerran ymmärrä selkeitä kirjallisia ohjeita.Tai sitten vain keppana on pehmentänyt pään. Kannattaa jutella talon muiden asukkaiden kanssa millaset kokemukset niillä on tuosta tyypistä.

      Mitäpä jos varaisit itsellesi kokonaan jonkun toisen päivän.
      Esim. jos nyt olet pessyt pyykkisi aina lauantaina, niin jatkossa varaat vaikka torstai-illalle.
      Jos tunkee silloinkin pesemään samaan aikaan kuin sinä, toteat, että sori nyt on mun vuoro, katso, se lukee tuossa kohtaa ja näytät konkreettisesti siitä varauskalenterista päivän ja kellon ajan.
      Jos ei mee jätkälle jakeluun, niin sano, että tän kerran voi pestä pyykkinsä loppuun, mutta seuraavaa kertaa ei tule.

      Jos äijä seuraa aina sun varauksia ja työntää rääsynsä koneeseen aina just ennen sun vuoroa, niin sitten sanot suoraan, että sori nyt on mun vuoro, nyt otat pyykkisi pois koneesta ja meet hitolle siitä tai soitan poliisille ja haen sulle lähestymiskiellon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe