Olen ensimmäistä kertaa yksin mietin miten vietän tulevan talvilomani, Ennen olen viettänyt sen mieheni kanssa. Mihin voi yksin mennä ja mitä lomalla tehdä nyt on vaan niin pallo hukassa.
Miten te yksinäiset vietätte lomianne. Ei huvita yksin lähteä matkoillekaan. Tosin minne sitä yksin voisi lähteä.
Talviloman vietto
36
<50
Vastaukset
- Heikunkeikku
Huomenna on viimeinen työpäivä ja sitten alkaa hiihtoloma.
Nou nou nou, en todellakaan meinaa hiihtää. Hiihto ei sovi mun vartalolle eikä äänialaani:)
Aluksi täs jokin aika sitten olin kovaa kyytiä menossa mun nuorimman pojan ja hänen kaverin luo norkoilemaan Helsinkiin. Onneksi en ehtinyt junalippuja ostamaan, kun aattelin sitten, että mitä pirua mä sinne keskellä talvea meen lumen sekaan möyrimään.
Päätin että menen heille vasta kesällä. Kesälomalla. Silloin voi mennä moneen paikkaan, jonne ei nyt talvella viitsi mennä. Heidän puutarhassaan on kans kesällä kiva olla.
Mulla on yks kaveri, hyvä ystäväni, jonka sain houkuteltua, että alkaisi myös harrastamaan soittamista. Hän kauhistui oitis ja sanoi, ettei mitenkään eikä millään muotoa oppisi yhtään mitään.
Jatkoin houkuttelemista ja nyt hän on tullut soittotunnille 4 kertaa ja huomenna on viides kerta.
Kiesus, että hänessä alkoi pulppuamaan iloinen into. Mä opin, mä ymmärrän, mä jne.... Niin se sano.:)
Hänellä ei ole soitinta vielä. Aateltiin ensteks katsoa miten lähtee pyörimään. On alkanut pyörimään ja soitin on nyt hakusessa. Käytetty sähköpiano.
Noh, me sovittiin niin, että kun mulla nyt alkaa loma, niin hän voi tulla mun luo joka päivä harjottelemaan. Saa kaikessa rauhassa plimputella ja minä en siihen sekaannu.
Mitäs mä sitten sillä aikaa teen? Teen paljon. Poika tulee lauantaina irrottamaan mun keittiöstä kaikki ovet. Tuo hiomakoneen ja minä alan hiomaan. Ovia paljon, aikaa vie. Sitten maalaan ne ovet.
Mulla on visio mimmoseksi maalaan. Ei ihan tavallisiksi. Siitä en enempää ala kertomaan.
Luultavimmatusti koko lomani menee tuommoseen värkkäämiseen. Ja voi olla etten kaikkia ehdikään.
Käväsen loman aikana parissa paikassa iltakylässä. Sitten seurustelen sen mun kaverin kans joka täälä plimputtelee. Yhtenä päivänä teen ruuat pojan perheelle.
Eli tämmönen loma mulla tulossa.Minullakin on hiihtoloma ensi viikon jälkeen ; )
Kansalaisopisto on kiinni. No, otan savea mukaan ja jos on huonoja ilmoja enkä pääse mökin rantaan laiturikolooni aurinkoa ottamaan, värkkään jotain savesta.- Heikunkeikku
korppis kirjoitti:
Minullakin on hiihtoloma ensi viikon jälkeen ; )
Kansalaisopisto on kiinni. No, otan savea mukaan ja jos on huonoja ilmoja enkä pääse mökin rantaan laiturikolooni aurinkoa ottamaan, värkkään jotain savesta.Huomenta korppis!
No sun kourissas saviklöntti muotoutuu vakka miksikä.
Joitakin klönteistä muodostuneita taideteoksia oon nähnyt kun oot pistänyt kuvia framille.
Ovat olleet hienoja.
Joskus muinoin, älyttömän pitkä aika sitten, minäkin aloin savesta värkkäämään eläinten päitä. Lähinnä tanskandoggien ylväitä päitä. Kaulan hevosmaisia kaareja. Yks onnistuikin miun maun mukkaisesti, muut olivat niin ja näin olevia.
Nuorin poika nuorena poikana värkkäs Darwimassasta kivoja juttuja. Sain joululahjoiksi ja synttärilahjoiksi mitä mainioimpia taideteoksia.
Eikö sun nurkilla nyt vielä tähän aikaan ole sen verran paljon pakkasta, että ei mihinkään laiturikoloon voi mennä aurinkoa ottamaan. Tänä aamuna puoli kuus katsoin mittaria ja pakkasta oli -18,8 astetta. Tällä hetkellä on -16,8 astetta. Aurinko on herännyt. Oon aamukahvia ulkona kitannut, mutta vain hetken verran, kun pakkanen oli hieman liian kolea. - henrjii
henrjii kirjoitti:
Tässä vinkkejä niille oville
https://youtu.be/BWXm1x8dni4D-C-Fix sisustustarrat, kontaktimuovit ja peilikalvot ovat itsekiinnittyviä tarrakalvoja sileiden pintojen päällystämiseen.
Työvälineet ovat tärkeässä roolissa D-C-Fix -kalvojen asennuksessa.
Tarvitset sumupullon, joka on täytetty vedellä ja ripauksella Fairya, ison viivaimen, mitan, laadukkaan mattoveitsen sekä tapetointilastan. Hankalia muotoja varten voi olla laadukkaat sakset.
Kalvoilla voit teipata kaapinovet, pöytäpinnat, seinäpinnat, ikkunapinnat tai melkein mitkä tahansa sileät pinnat. - Bengalitikku
Minusta noilla kontaktipinnoitteilla joku epäonnistuikin.
Jossain lehdessä oli kuvia. En tiedä, mikä meni mönkään.
Jos on täyspuiset ovet, hioisin ja maalaisin tai teetättäisin jossain, koska myöhemminkin voi putsata ja maalata.
Olen seurannut englantilaista sarjaa, missä rempataan tai muutetaan ja toisessa rempataan tuhannella punnalla ja tyrkytetään ostajalle,
Voi hurja miten paljon värejä ja mitä värejä. Asunto on kuin kanarialintu.
Joo. Makuasioita. Tiedän, tiedän. - Heikunkeikku
henrjii kirjoitti:
D-C-Fix sisustustarrat, kontaktimuovit ja peilikalvot ovat itsekiinnittyviä tarrakalvoja sileiden pintojen päällystämiseen.
Työvälineet ovat tärkeässä roolissa D-C-Fix -kalvojen asennuksessa.
Tarvitset sumupullon, joka on täytetty vedellä ja ripauksella Fairya, ison viivaimen, mitan, laadukkaan mattoveitsen sekä tapetointilastan. Hankalia muotoja varten voi olla laadukkaat sakset.
Kalvoilla voit teipata kaapinovet, pöytäpinnat, seinäpinnat, ikkunapinnat tai melkein mitkä tahansa sileät pinnat.Kaikenmaailman kalvoja niitä onkin.
Mulla on aikomus maalata kaapinovet. Valkoiseksi (puolikiiltäävä) ja raamit mustalla maalilla. Nyt ne ovat valkoiset ja raamit puuta, siis puun väriset. Otan ovenrivat pois ja paklaan ne reiät umpeen hion ja sitten maalauksen jälkeen ostan uudet modernimmat leveät mustat? rivat. Erilaisia ripoja on pilvin pimein.
Kysyin kaakeleitten saumoihin ideoita ja on kuulemma semmosta "tussia", joka on tarkoitettu juuri kaakeleiden saumoihin. Helppo laittaa (toivottavasti).
Jahka saan noi ovet kuntoon, niin sitten alkaakin olemaan kivan näköstä. Ostin kuukausi sitte uuden astianpesukoneen ja hellan. Jääkaapin ja pakastimen oon vaihtanut ei niin kauan aikaa sitten.
Mulla olis värkit lattiaa varten, mutta en ole aivan varma laitankokaan kuitenkaan sitä.
Sitä pitää vielä tuumia.
Tiskipöydän kansi olis kyllä kans kiva vaihtaa, mut ans kattoo. Eihän mun kaikkia tarvitse heti-oitis-pikapikaa saada valmiiksi. - Heikunkeikku
Bengalitikku kirjoitti:
Jos on täyspuiset ovet, hioisin ja maalaisin tai teetättäisin jossain, koska myöhemminkin voi putsata ja maalata.
Olen seurannut englantilaista sarjaa, missä rempataan tai muutetaan ja toisessa rempataan tuhannella punnalla ja tyrkytetään ostajalle,
Joo. Makuasioita. Tiedän, tiedän."Asunto kuin kanarialintu", heh voin kuvitella. Ei oikein munkaan mieleistä maalata koti kanarialinnuksi.
Mun keittiön kaapinovet ovat umpipuiset ja siksi ne päätinkin maalata. On hyvä koneella hioa. En edes löytänyt sopivia uusia ovia, jotka olisivat kolahtaneet intomielisesti. Ja olivat tuhottoman kalliita.
Oon varma, tai ainakin melko varma, että tullen saamaan maalilla ja huonekalutelalla paljon paremman kuin valmiit uudet.
Jos-jos sattuisi niin, että menisivät paskaksi, niin mitä sitte, sitten voin ostaa uudet. Ei sen kummempaa.
Uusilla kaapinrivoillakin saa vaikka mimmosta ilmettä ilmoille ja silmille. - henrjii
Bengalitikku kirjoitti:
Joo. Makuasioita. Tiedän, tiedän.joo voi olla että niillä muovilla epäonnistuu helposti.
Reunan yli taivutettu muovi voi olla ongelmallista, ja se lähtee siitä helposti geevimään
irti. Pensselillä kun vetelee, niin se on siinä.
Tosin ruiskumaalamalla saisi varmaan tasaisemman jäljen.
Sitten on myös niitä välitilalevyjä joita saa liimaamalla kiinni - Heikunkeikku
henrjii kirjoitti:
joo voi olla että niillä muovilla epäonnistuu helposti.
Reunan yli taivutettu muovi voi olla ongelmallista, ja se lähtee siitä helposti geevimään
irti. Pensselillä kun vetelee, niin se on siinä.
Tosin ruiskumaalamalla saisi varmaan tasaisemman jäljen.
Sitten on myös niitä välitilalevyjä joita saa liimaamalla kiinniMua muuten vähä ihmetytti, kun tuossa sun laittamassa YouTube-videolla peitettiin yli-hyväkuntoinen puinen taso kalvolla. Se puinen taso sellaisenaan olisi ollut paljon kauniimpi. Ja aito.
Yritän vältellä teko-tekoja, siis semmosia että tekojutuilla yritetään mukamas, että näyttäisi joltakin toiselta materiaalilta.
Niinku että jollakin puun näköisellä muovikalvolla yritetään saada oikean puun näköinen. Mut eihän se oikea kuitenkaan ole. Itse ostaisin sitä oikeaa puuta kalvon sijasta. Tai marmoria kalvon sijaan. - henrjii
Heikunkeikku kirjoitti:
Mua muuten vähä ihmetytti, kun tuossa sun laittamassa YouTube-videolla peitettiin yli-hyväkuntoinen puinen taso kalvolla. Se puinen taso sellaisenaan olisi ollut paljon kauniimpi. Ja aito.
Yritän vältellä teko-tekoja, siis semmosia että tekojutuilla yritetään mukamas, että näyttäisi joltakin toiselta materiaalilta.
Niinku että jollakin puun näköisellä muovikalvolla yritetään saada oikean puun näköinen. Mut eihän se oikea kuitenkaan ole. Itse ostaisin sitä oikeaa puuta kalvon sijasta. Tai marmoria kalvon sijaan.nykyään vissin fdendiä kiiltävät muoviset pinnat. Marmoriakin voi
niillä kalvoilla matkia, mutta kestävyydestä ei kyllä ole tietoa Heikunkeikku kirjoitti:
Huomenta korppis!
No sun kourissas saviklöntti muotoutuu vakka miksikä.
Joitakin klönteistä muodostuneita taideteoksia oon nähnyt kun oot pistänyt kuvia framille.
Ovat olleet hienoja.
Joskus muinoin, älyttömän pitkä aika sitten, minäkin aloin savesta värkkäämään eläinten päitä. Lähinnä tanskandoggien ylväitä päitä. Kaulan hevosmaisia kaareja. Yks onnistuikin miun maun mukkaisesti, muut olivat niin ja näin olevia.
Nuorin poika nuorena poikana värkkäs Darwimassasta kivoja juttuja. Sain joululahjoiksi ja synttärilahjoiksi mitä mainioimpia taideteoksia.
Eikö sun nurkilla nyt vielä tähän aikaan ole sen verran paljon pakkasta, että ei mihinkään laiturikoloon voi mennä aurinkoa ottamaan. Tänä aamuna puoli kuus katsoin mittaria ja pakkasta oli -18,8 astetta. Tällä hetkellä on -16,8 astetta. Aurinko on herännyt. Oon aamukahvia ulkona kitannut, mutta vain hetken verran, kun pakkanen oli hieman liian kolea.Eilen oli -13 C kun istuin auringossa, ei tuullut. Istuin tunnin välillä kävin keittiössä kaakaota lämmittämässä ja välillä siistin pihapolkuja. Kylmää on vielä. Noin tunnin istuin, olin vuorannut itseni lämpimillä vilteillä. Viime yö on ollu hyvin kylmä. Lähden kuitenkin mökille. Jätin lämpöpatterin päälle pirttiin jos istuessa tulee kylmä menen sisälle lämmittelemään. Mutta on se niin ihanaa istua auringossa, kuunnella pikkulintujen siritystä, katsella järven jäällä liikkujia. Eilen seurasin verkkokalastajaa, ihmetellen miten sellainen jään alla kalastus ylipäätään onnistuu. No, olisi toki kuha kelvannut minullekin, mutta en päässyt puhe etäisyydelle ; )
- henrjii
korppis kirjoitti:
Eilen oli -13 C kun istuin auringossa, ei tuullut. Istuin tunnin välillä kävin keittiössä kaakaota lämmittämässä ja välillä siistin pihapolkuja. Kylmää on vielä. Noin tunnin istuin, olin vuorannut itseni lämpimillä vilteillä. Viime yö on ollu hyvin kylmä. Lähden kuitenkin mökille. Jätin lämpöpatterin päälle pirttiin jos istuessa tulee kylmä menen sisälle lämmittelemään. Mutta on se niin ihanaa istua auringossa, kuunnella pikkulintujen siritystä, katsella järven jäällä liikkujia. Eilen seurasin verkkokalastajaa, ihmetellen miten sellainen jään alla kalastus ylipäätään onnistuu. No, olisi toki kuha kelvannut minullekin, mutta en päässyt puhe etäisyydelle ; )
Vähän katteeks käy. Olisin kairannut reijän jäähän ja pilkinnyt.
Siinä olisi tullut tuoretta syötävää, ja samalla saanut arskaa, niin että naama
olis kuin muualta tulleella - hytinäx1
henrjii kirjoitti:
nykyään vissin fdendiä kiiltävät muoviset pinnat. Marmoriakin voi
niillä kalvoilla matkia, mutta kestävyydestä ei kyllä ole tietoaHenrjii:lle Ei ole! Nyt on taas trendiä puunväri ja murretut värit sekä matta valkoinen/harmahtava, mieluiten luonnon materiaalista. Keittiön kaapeissa ei saa olla tällähetkellä ollenkaan kiiltävää valkoista. En käsitä miksi sitä muovia täytyy lykätä sisustukseen. Jos sattuu tulipalo niin jopas on myrkynkatkut leijailemassa.
- Bengalitikku
Mä ajattelen jotenkin niin, että jos on täyspuuta ja muutoin ehkät pinnat, ensisijaisesti maalaisin.
Kesällä voi spray-maalata ulkona, paitsi, että hyttiäiset ja muut voivat tarttua pintaan.
Keino-ovia voisin kokeilla päällystää kontaktilla. Mutta ne kuplat.
Ottimia voi uusia ja niillähän voi uusia ilmettä.
Välitila itselläni on sellainen, mitä voisi uudistaa. Ei nykyisessä mitään vikaa vaan se on vähän kuin uusi kolttu.
Puutasoa ei kannattaisi mennä pilaamaan. Enemmin nostaisin säilöön ja kehittelisin muuta tilalle, koska se mieli taas muuttuu. Siitähän saisi monta leikkuulautaa ja pannunalusta.
Mutta kuten, makuasioita. korppis kirjoitti:
Eilen oli -13 C kun istuin auringossa, ei tuullut. Istuin tunnin välillä kävin keittiössä kaakaota lämmittämässä ja välillä siistin pihapolkuja. Kylmää on vielä. Noin tunnin istuin, olin vuorannut itseni lämpimillä vilteillä. Viime yö on ollu hyvin kylmä. Lähden kuitenkin mökille. Jätin lämpöpatterin päälle pirttiin jos istuessa tulee kylmä menen sisälle lämmittelemään. Mutta on se niin ihanaa istua auringossa, kuunnella pikkulintujen siritystä, katsella järven jäällä liikkujia. Eilen seurasin verkkokalastajaa, ihmetellen miten sellainen jään alla kalastus ylipäätään onnistuu. No, olisi toki kuha kelvannut minullekin, mutta en päässyt puhe etäisyydelle ; )
" Eilen seurasin verkkokalastajaa, ihmetellen miten sellainen jään alla kalastus ylipäätään onnistuu. No, olisi toki kuha kelvannut minullekin, mutta en päässyt puhe etäisyydelle ; )"
Minä olen ollut isäni kanssa laittamassa verkkoja jään alle ja tiedän, kuinka se tapahtui silloin. Kuha oli silloin pääsaalis, mutta kyllä hauki ja ahvenetkin oli hyviä. Nykyisin on varmasti paremmat systeemit kaikkine luotaimineen. Aina talvisin meillä oli myös iskukoukkuja, joilla sai talvella mateita ja kuten meillä sanottiin, niin matikoita.
Minulla on nytkin venepaikka vuokrattu tuosta läheisestä Pyhäjärvestä, mutta itsellä ei ole venettä, koska vävyni käytti sitä. Nyt onkin mietintämyssyssä, että pidänkö sen paikan ja ostan soutuveneen, sillä moottorikäyttöisten veneiden taidot ovat kadoneet iän myötä, vaikka nuoruudessa se olikin aivan luonnollista.
Lapsenlapset osaavat jo kyllä liikkua soutuveneellä vesillä ja eihän sine ole pakko mennä tuulisella säällä. Täytyisi myös ostaa muutama verkko ja tietenkin se kalastus lupa.
yksin voi mennä minne vaan, mutta onhan se varmaan outoa kun on tottunut kaverin kanssa menemään. minäkin olen yksin ja olen vuosien myötä oppinut kulkemaan yksikseni, kun en enää lapsistani seuraa saa ja ystävillä on kumppanit joiden kanssa kulkea. tosin pakko tunnustaa, että vanhetessa on reissut ja menemiset vähentyneet juuri siksi, että aina joutuu menemään yksin, eihän se yhtä antoisaa ole kun ei ole kaveria jonka kanssa mielipiteitä vaihtaisi, mutta parempi mennä yksin kuin jäädä paikoilleen.
Lyödäänkö "hynttyyt yhteen" ja mennään yhdessä? Minulla on s-postiosoite nikilläni suomi24:ssä, ota yhteyttä. Olen nainen, tämä ei siis ole iskuyritys.
- kirsikkaa
Pal Lyödäänkö "hynttyyt yhteen" ja mennään yhdessä? Minulla on s-postiosoite nikilläni suomi24:ssä, ota yhteyttä. Olen nainen, tämä ei siis ole iskuyritys.
Missä päin asustelet, lähinnä mietin tuota välimatkaa ja suuntaa. Olen miettinyt kylpylä lomaa suomessa tai Virossa, etelän lämpöönkin vois lähteä, jos sopiva kohde löytyy.Asun Helsingissä. Täytyy sanoa ettei kylpylät erikoisemmin kiinnosta, paremminkin paikat joissa on jotain mielenkiintoista katsottavaa.
- kirsikkaa
Ihania nuo remppa jutut, toki sitä minullakin riittäisi mutta nyt en pysty keskittymään remppaan, pitää antaa aikaa tottua tähän yksin oloon. On minulla lapset heitä tapaan säännöllisesti. Mutta tyhjyys sisällä ja eroprosessin käsittely tekee olon yksinäiseksi. Kesää kohti mennään ja nautin jokaisesta keväisestä päivästä, tiedän että elämä voittaa.
- hytinäx1
Kaiveleppa sieltä muistiin asioita ja tapahtumia mistä haaveilit kun olit avioliitossa. Tee pieni lista ja toteuta sitä mukaa kun lompsa antaa periksi. Ota paperinen iso Suomen kartta auki, kynä käteen ja ummista silmäsi. Tee vaikka viisi kädenliikettä ylhäältä alaspäin ja neljä vasemmalta oikealle tai koillisesta kaakkoon ja tökkää kynällä. Katsele sitten netistä mitä sillä paikkakunnalla olisi vapaaviikollasi tarjolla. Ja ei kun menoksi.
Näin ajattelin tehdä Ruotsin kartan kanssa kesälomaa ajatellen.
- pirremiinapas
Lomaa kyllä olisi, ja onneksi on yksi hyvä ystävä, joka on pyydellyt seurakseen , ja ilomielin toki lähdenkin, esim. konsertteihin, uimaan, sukuloimaan, - olen hyvin hyvin kiitollinen tästä ystävyydestä ja ystävästä.
Ja kyllä tuossa käy aina joku rapun eustaa harjaamassa ...ja yhteisvastuu keräystä toimittamassa ..
Hiihtolomalla saan vieraat tänne, jes, saa tehdä ruokaa muillekin kuin itselleen.. - Bengalitikku
MM
Ei yhtään mitalia.
Jääkö kilpailusta käteen, että olipas hieno huoltorekka...
Vaihtaisin muutaman urheilutoimittajan vege: HM ekaksi pois.
Urheilulähetysten parasta antia on ollut näiden entisten kilpailijoiden mukana olo ja kommentointi. Oikeastaan, mitä noilla urheilutoimittajilla on virkaa.
On kuva, minä näen joten ei minulle tarvitsisi kuvaa selostaa.
Mutta ex-urheilijat tietävät tekniset hienoudet.
Täytyy leipasta. Huo,enina "lomavieraita".
Kierretorttua ja kuokkua.- puB-wille-nius
???????
Höpinä ookoo. Mutta väärässä ketjussa. - Bengalitikku
Tämähän on minun talviloman viettoa. Se onkin pitkä. Niin kauan kuin talvea piisaa. Wallenius olisikin hyvä selostaja. On perspektiiviä. Mutt talvilajei?
Talvilomalla voi seurata talviurheilua trikoot päällä.
Kaikki ketjut ovat höpinäketjuja. Riippuu shit, mistä vinkkelistä katsoo: olenko kurnu vai suula.
- jokujohtaa
Urheilu on vaan urheilua. Mutta siitä olen huolissani, että kun meillä on yhä vähemmän ja vähemmän niin yleis- kuin hiihtourheilussakin näitä maailmanmestareita ja sellaisia, niin mistä me saamme tulevaisuudessa asiantuntijoita? Nyt nimittäin vaikuttaa siltä, että suunnilleen kaikki vielä elossa olevat joskus jotenkin itsekin menestyneet ex- urheilijat ovat asiantuntijakommentaattoreina kuka missäkin.
Itse seurasin syrjäsilmällä päivän lähetykset ilman ääntä, jäinköhän jotain tärkeätä teknistä nippelitietoa vaille?- Bengalitikku
Pitäisikö meidän koota varjojoukkue. Mä voisin ottaa lentomäen.
Mä ottaisin siitä parrusta tai orresta niin maan perusteelliset vauhdit.... - henrjii
Bengalitikku kirjoitti:
Pitäisikö meidän koota varjojoukkue. Mä voisin ottaa lentomäen.
Mä ottaisin siitä parrusta tai orresta niin maan perusteelliset vauhdit....mä osallistuisin naisten takaa ajoon, lämmin keli ja ohuet trikoot
saisi ponnistelemaan täysillä
- Bengalitikku
Pikaluistelu olis aika mageeta, karsinkin ne kaarteet. Pysyiskös raralla.
Kummallinen asento täytyy olla. Käy ristiselkään, kun pitää köyristellä ja huiskuttaa ja sirklata samaan aikaan. Mulla ois tietty trikoot.
Arto Paasilinnan yhdessä romaanissa päähenkilö ihastui ddärräläiseen pikaluistelijaan.....- henrjii
Juottomiehenä olisin takakaarteen alkupäässä, siinä
potku on lyhin, ei tarvitsisi pelätä niin paljoa luistimen terää - Bengalitikku
Vähän jäi avoimeksi, että ketä juottaisit?
Tekisinkö iivot?
Koko laji muuttuisi jäätanssiksi.
- Nowomannocry
Yksin olo on jo saatu. Enää ei puutu kuin talviloma. Ei tartte kuunnella "mitä tehtäs" " mitä miksi ei". Hiihtelen ja nautiskelen saunan päälle oluen. Mitä pitempään olen yksin (en yksinäinen) ollut sitä kummallisemmaksi parisuhteen merkitys muuttuu. En jaksa muistaa kuulleeni jonkun pariskunnan kehuvan yhteiseloaan tai puolisoiden toisiaan. Päivittäin kuulee "se akka sitä tai tätä" " ei se äijä sitä tai tätä". Parisuhde muuttuu pakkopullaksi.
- Bengalitikku
Aloittajalle: nyt otat jonkin minilomapaketin johonkin kaupunkiin.
Riippuu kielitaidostasi pörräätkö katselemassa nähtävyyksiä itse vai menetkä retkueen mukana. Hyvin voi itsekseen matkustaa, oli sitten sinkku tai ei.
Jos ensimmäinen matkasi luonnistuu, saat itseluottamusta ja kynnys lähteä
madaltuu. Voimaannuttaa.
Kaupunkilomilla voi ostaa päiväkortteja lentokentiltä 1 vrk:sta eteenpäin.
Helpottaa liikkumista, kun ei tarvitse etsiskellä kioskeja tms.
Kirjastosta löytyy matkaajille kaupunkikirjoja.
Oikeastaan kannattaisikin mennä sinne selaamaan ensin matkakirjoja ja sitten tutkimaan matkanjärjestäjien tarjouksia. - se.on.vähän.eri.asia
Matkat Suomessa vai ulkomailla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista897627- 1055522
- 2664738
- 484662
- 653382
- 502768
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244