Silmien rasittuminen lumesta?

voihan_alpit

Hei,

Olen perusterve 30v mies. Olin vähän yli viikko sitten yhden päivän alpeilla. Vietin koko päivän ulkona kävelemässä ympäriinsä äärimmäisen kirkkaassa ympäristössä (pilvetön päivä ja joka ilmansuunnassa pelkkää häikäisevää lunta) ilman aurinkolaseja. En ollut koskaan ollut alpeilla enkä jotenkin tajunnut että siitä voisi seurata jotain. Lumi häikäisi aika paljon jo tuon päivän aikana ja kävelin ympäriinsä ikään kuin silmiä siristäen.

Siitä asti, eli nyt n. 9vrk on ollut valonarkuutta, en esim pysty tuijottamaan tietokoneen näyttöä kovin pitkään vaikka laitoin asetuksista kaiken mahdollisen sinisen valon yms minimille. Ulkona päiväsaikaan kirkkaus aristaa myös. Huimaa jonkin verran ja tuntuu että katse ei jotenkin osaa seurata liikkuvia kohteita kunnolla. Sain ajan silmälääkärille vasta melkein viikon päähän. Yritin käydä tänään fysioterapiassa jos olisi niskaperäistä, fysioterapeutti teki kokeen missä piti seurata silmien edessä edestakaisin liikkuvaa kynää silmillä pitäen samalla päätä paikallaan. Seuraaminen jotenkin "pätki" eli silmien liike ei ollut ihan sulavaa.

Kun laitan silmät kiinni ja yritän rentoutua niin silmien jotkut lihakset tuntuvat ikään kuin vähän nykivän. Silmissä on myös pientä paineen tunnetta.

Tästä on seurannut myös todella ikävä epätodellinen olo, mikä varmaan johtuu pitkälti huimauksesta ja siitä että kaikki valot näyttävät vähän erilaisilta em. valoarkuuden vuoksi.

Kenelläkään mitään hajua mistä voisi johtua? Olen menossa siis silmälääkäriin, mutta pitää odottaa vielä aika monta päivää että pääsee ja tämä alkaa olla niin uskomattoman rasittavaa että olisi kiva saada jotain vinkkejä.

Olen 99% varma että silmäni eivät mitenkään palaneet auringossa, ne eivät mitenkään ole punoittaneet, vuotaneet tms mitään ulkoisesti näkyvää missään vaiheessa. Vähän ovat ehkä myös kuivat, ostin jotain perus apteekin silmätippoja mistä ei ollut juuri apua mihinkään muuhun paitsi siihen kuivuuteen. Olen käytännössä täysin varma että syy tähän ei ole silmien kuivuudessa.

Lähinnä oletan että silmät jotenkin rasittuivat tuosta valosta ja toipuvat edelleen, mutta olisi kiva tietää kauanko tätä voi kestää ja voinko tehdä itse jotain.

Kiitos!

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tapio Suominen on kuollut

        Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
        Maailman menoa
        281
        19199
      2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

        Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
        86
        3612
      3. Tapio suominen

        Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
        Ikävä
        124
        2255
      4. Mitä toivot

        Tämän hetkiseen tilanteeseen?
        Ikävä
        196
        1956
      5. Sydämeni on

        varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
        Ikävä
        142
        1860
      6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

        Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
        Maailman menoa
        293
        1610
      7. Minä itkin kotona kun tajusin että

        Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
        Ikävä
        10
        1362
      8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

        "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
        Maailman menoa
        86
        1308
      9. Muistutus t-Naiselle.

        Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
        Ikävä
        149
        1162
      10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

        Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
        Maailman menoa
        242
        1069
      Aihe