Vaatekoot Bulgariassa

shopshop

Olen menossa tänä vuonna Sunny Beachille. Kävin viime vuonna Alanyassa ja harmittaa kun kostean ja kuuman ilman takia ei jaksanut kierrellä vaateostoksilla. Nyt aion ottaa vahingon takaisin. Olen lukenut että koot ovat Bulgariassa pieniä, näin toki oli Turkissakin. Mutta kuinka pieniä. Mitä vastaavaan kokoon asti vaatteita löytyy naisille kojuista? Onko kenties syytä lähteä shoppailemaan "isommalle" paikkakunnalle? Esimerkiksi farkuissa tarvitsisi olla kokoa 32-33". Onko kokemuksia?

10

3069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemus

      pienet koot on pieniä ja isommat vastaavasti isompia ja pesussa voi kutistua, venyä tai hajota

      • shopshop

        Kyselin siksi koska eräs tutun tuttu (likimain kokoa 36) oli ostanut sieltä XL-kokoisia vaatteita. Eli tuleekohan vastaan ns Zara-syndrooma eli tarvitsisi kaksi kokoa isomman vaatteen mutta sitä ei kaupasta löydy.. :P


    • Greenone

      Itse olen käynyt Bulgariassa vain Sunny Beachilla ja ei sitä nyt ihan shoppailijan paratiisiksi voi kutsua. Monenlaista turistikrääsää on kyllä tarjolla, mutta vaatevalikoima on lievästi sanottuna hieman niukahko. Aika paljon tarjolla semmosia yhdenkoon pieniä vaatteita ja muutenkin koot on tosi pieniä. Suomalaisten S-koko taitaa olla suurin mitä siellä pääasiassa löytyy. Kukkaiskadulla (keskusta tienoilla) on muutamia vähän parempia vaateputiikkeja, mutta muuten siellä on semmosia pikkukojuja, joissa jotakuinkin identtinen vaatevalikoima. Niistä "paremmista" putiikeista löytyy vähän reilumpiakin kokoja.

      • esimerkki

        t-paidat on usein kaikki samankokoisia, oikein kapeita, mutta mitä isompi koko, vain helmaan tulee pituutta lisää.
        XL voi olla Xs, mutta 1,5 metriä pitkä.


      • shopshop

        Kyllähän sen arvasi että Sunny Beachin touhu on samanlaista kuin esimerkiksi Alanyan katujen varsilla. Mutta ei sinulla ole kokemusta esim Nessebarista? No, jos ei löydy vaatteita itselle niin täytyy sitten vain ostella paikallista olutta ja rentoutua.. :P


      • Greenone
        shopshop kirjoitti:

        Kyllähän sen arvasi että Sunny Beachin touhu on samanlaista kuin esimerkiksi Alanyan katujen varsilla. Mutta ei sinulla ole kokemusta esim Nessebarista? No, jos ei löydy vaatteita itselle niin täytyy sitten vain ostella paikallista olutta ja rentoutua.. :P

        Joo, siellä kannattaa ehdottomasti käydä shoppailemassa. Nessebarissa on paljon kivoja putiikkeja ja varmasti löytyy monenlaista matkalaukun täytettä kotiin tuomisiksi; trendifarkkuja, paitoja, juhlavaatteita, urheiluasuja, kaikenlaista.. Ainakin itse löysin. :)

        Sunny Beachillekin oli rakenteilla uusia ostospaikkoja, joten todennäköisesti tänä kesänä sielläkin saattaa olla monenlaista uutta vaatekauppaa tarjolla. Me ollaan käyty nyt parina kesänä Sunny Beacilla ja tulevana kesänä ois tarkoitus lähteä vaihteeksi ihmettelemään Alanyan meininkiä.

        Mutta Sunny Beach on oikein mukava lomakohde eli ei muuta kun hyvää matkaa!!


      • tulevat
        shopshop kirjoitti:

        Kyllähän sen arvasi että Sunny Beachin touhu on samanlaista kuin esimerkiksi Alanyan katujen varsilla. Mutta ei sinulla ole kokemusta esim Nessebarista? No, jos ei löydy vaatteita itselle niin täytyy sitten vain ostella paikallista olutta ja rentoutua.. :P

        Turkistahan ne vaatteet roudataankin rekkuormittain feikkitehtailta joka kevätkesä Bulgarian turistimarkkinoita varten.


      • Greenone
        tulevat kirjoitti:

        Turkistahan ne vaatteet roudataankin rekkuormittain feikkitehtailta joka kevätkesä Bulgarian turistimarkkinoita varten.

        Noo, Turkissa osataan kyllä kieltämättä valmistaa vaatteita. Siellä tehdään niitä piraattivaatteita, mutta ko. vaatteet ovat kuuleman mukaan jopa huolellisemmin valmistettuja ja muutenkin jopa laadukkaampia kuin oikeat vastaavanlaiset. :) Ja halvempia ovat, eli rahalleen saa enemmän vastinetta!!! Nooh, Nessebarista löytyy kyllä myös ihan aitoja merkkivaatekauppojakin..


      • Famu

        itse olen käynyt Bulgariassa Sunny Beachilla ja nyt viime vuonna ja juuri nyt olen Pomoriessa. Täällä ainakin nuo aikuisten Naketano vaatteet pitävät aikuisten vaatekoon kanssa paikkansa. Lasten vaatekoot heittelee tosi paljon


    • lilli

      Sunny Beachilta kannattaa varmaan matkustaa Bourgasiin (lähin iso kaupunki) ostoksille.

      Minä ainakin törmäsin Bulgariassa siihen että en löytänyt naisten vaatteista omaa kokoa kovinkaan monesta liikkeestä. Olen suomalaisen mittapuun mukaan ihan normaalikokoinen (170/62). Farkkujen koot oli mitä sattuu, ei siis kannata tuijotaa kokolappua vaan kaikki täytyy sovittaa. Naisten farkkujen isoin koko oli aika yleisesti 32" ja osa malleista vastasi tuota kokoa, mutta osa oli paljon pienempiä. Miesten farkkumalleista löysin joitakin myös naisille hyvin sopivia malleja ja niissä oli sitten sopivia kokoja.

      Sama oli paitojen kanssa että ei oikeen meinannut löytyä sopivia.
      Kengät taas oli aika samaa kokoa kun suomessa, ehkäpä melkeen isompia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe