Kun meillä Suomessa feministinen puolue puolustaa erittäin keskeisesti toiminnassaan transihmisten aseman parantamista, niin radikaalifeministit taas näkevät transseksuaalisuuden kielteisenä ja jopa petturuutena. Radikaalifeministien kärkihahmo, Sheila Jeffreys esimerkiksi pitää sukupuolenkorjausleikkauksia naisesta mieheksi epäsuorana väkivaltana naisia kohtaan.
Radikaalifeministien ja nuorempien Queer-feministien välinen ristiriita Suomessa tulee esille Seta ry:n varapuheenjohtajan Alia Dannenbergin turhautuneena purkauksena Vasen kaista verkkojulkaisussa.
https://vasenkaista.fi/2019/01/toksinen-feminiinisyys-on-uhka-tasa-arvolle/
Dannenberg on erittäin tuohtunut siitä, miten osa feministeistä suhtautuu transihmisiin. Sukupuolenkorjauksen jälkeen arkipäivääni on valitettavasti kuulunut transihmiset poissulkeva radikaali feminismi (trans-exclusionary radical feminism, TERF). Karrikoidusti TERF-ideologian mukaan transmiehet ovat sukupuolipettureita ja transnaiset patriarkaatin soluttautumisjuoni naisia vastaan.
Alia Dannenberg jatkaa: Pahinta transvihaa minuun ovat kohdistaneet juuri feministeiksi itseään kutsuvat naisoletetut. Jotkut heistä eivät salli kuulumistani itselleen merkitykselliseen viiteryhmään – naisiin – ja täten syrjivät minua ja kaltaisiani sukupuoli-identiteetin perusteella.
Setan varapuheenjohtaja on hermostunut
sivustakatsoja
2
82
Vastaukset
- sdfasdfasdfasd
Ketä kiinnostaa...
Fuck em!- Kjgkl
Näin on.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472