HELO - kiuas uusi ei toimi

oikeudenpuolustaja

Sähkömies asensi kuukausi sitten uuden Helon-sähkökiukaan, saunoimme kaksi kertaa, sen jälkeen kiuas ei lämmennyt, Tämän jälkeen sähkömies irroitti ja palautti K-Rautaan Länsi-Suomessa. samana päivänä sähkömies tui kiukaan kanssa takaisin ja ilmoitti ja opasti käyttämään piikkiä jolla ylikuumenemisssuoja saadaan lauettuaan päälle. Saunoimme taas samalla kiukaalla kerran ja kaikki oli ok. Seuraavaksi kun sauna laitettiin päälle ja tarkoitus mennä saunomaan, sauna oli kylmä.

Mielestäni HELO-kiuas on nykyään täysin sekunda tuote, kiukaita on elämäni aikani ollut kymmeniä, ja ikinä aiemmin ei ole ollut ongelmia.

Käyttöpainikkeet myös suunnitellut joku idiootti, valkoiset viivat harmaalla pohjalla, niistä ei siis todellakaan näe edes kummasta alittaa päälle ja onko kiuas tai kuuluisiko olla päällä. Minä olen tottunut nauttimaan hiljaisuudesta saunassa, nyt joutuu kuuntelemaan häiritsevää kellon tikitystä saunoessa, mikäli tämä paskaaa nyt yleensä saadaan takuusta kuntoon.

Kaikista typerin juttu oli kuitenkin se, että kiuas palasi epäkuntoisena K-raudasta, ilmeisesti TYKOHELO OY:stä oli tullut ohjeet että painella naulalla vaan ylikuumenemissuoja pois päältä, vaikka tyhmempikin tajuaa, että kiukaassa oli vikaa. Kuinka näin huonoja kiukaita voi HELO valmistaa. Ilmeisesti osat ovat ihan täyttä skeidaa jos porukalla hajoaa nämä kellolaitteetkin.

15

3948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä_seuraavaksi

      Tässä taas turhaa palstan täyttöä, eikö tämän palautteen paikka olisi kiukaan valmistaja?

    • salasana22341

      """Tässä taas turhaa palstan täyttöä, eikö tämän palautteen paikka olisi kiukaan valmistaja?"""

      Sun mielestä laitteiden vioista ja ongelmista ei saisi täällä keskustella? Vaikka siihen tämä palsta on nimenomaan tarkoitettu. No, Helon kannalta salailu olisi tietysti parempi ratkaisu.

      • s24peräkamaripojat

        Jos ihan totta puhutaan suomi24 elämästä sen alkuvaiheessa jo syrjäytyneillä trollipojilla yms:lla on ylimääräistä aikaa jopa siinä määrin, että kirjoittelevat mustamaalaavia avauksia esim. kiukaista joita eivät koskaan ole edes nähneet. Noloimmillaan vastaavat hyvin tyypillisesti itse itselleen mielikuvituskavereiden välityksellä tapellen itse itsensä kanssa kun kukaan muu ei provoihin lankea. Tai no, noloin tapaus keksii näitä avauksia eri kiuasmerkeistä tasaisin väliajoin edelleen ilman minkäänlaista kokemusta kiukaista joita mustamaalaa. Noloimmillaan sai kiukaan takaseinän palamaan puhki jossa oli takaseinän suoja mikä tarkoittaa sitä, ettei sitä takaseinää edes saanut palamaan puhki. Sama juttu muillakin palstoilla trollaavat tuotevalmistajien tuotteista joita eivät koskaan ole nähneet saati omistaneet pelkkää provoilua kun muuta elämää ei ole kuin trollaaminen somessa.


    • uusavuttomia

      Voisi myös opetella latomaan ne kiuskivet ilmavasti ettei ylikuumenemissuoja laukoisi.

    • arvaaja

      Nyt odotamme minkä tuotteen reklamaation saamme seuraavaksi luettavaksi, tuskinpa Sydän-kiukaan ??

    • lisää_arvausta

      Tyypilliset Suomi24:n palstantäyttö-aloitukset alkaa "kuulin kaverilta" tai "tuttuni kertoi" .
      Eivätkös kuulostakin luottavalta jos sellaisesta faktapohjasta väännetään sitten aloitusta tänne!

      Sitten tälle " salasana22341 " tiedoksi niin tällä kertaa aloituksessa ihan merkillä mainitun kiukaan ylikuumenemissuoja toimii kuten pitääkin , vika kuten vastaavissa aloituksessa yleensäkin on aloittajassa itsessään jos vikaa yleensäkään on missään.

    • oikeudenpuolustaja

      "toimii kuten pitääkin , vika kuten vastaavissa aloituksessa yleensäkin on aloittajassa itsessään jos vikaa yleensäkään on missään."

      NO NYT alkaa kuulostaa tutulta näin juuri tyco helolta sanottiin jos olisin vainoharhainen sanoisin että sinä olet kenties jopa sanonut...no vitsi vitsi

      Minun aloitukseni oli että minun kotonani minun kiukaani minä laitoin päälle, että ei kannata myöskään kaikkea yrittää lakaista maton alle, tässä tapauksessa tämä syy todellakin haetaan esiin ja postaan vaatimani kirjallisen korjausarvion tähän niin näytetään, kuka on trolli ja kuka helon mies.

      Tämä kiuas on Satakunnassa.

      Minun ajatukseni on kyllä se, ettei kukaan toinen joudu kärsimään samaa paskaaa kuin minä, eli sähkömies ottaa kiukaan irti ja laittaa uudelleen paikoilleen ja tosiaankin KIUKAAN TOIMINTA ON TÄYSIN NORMAALIA. Seuraavaan malliin sitten vaan pieni parannusehdotus, painonappi josta saa painaa lauenneen ylikuumenemissuojan päälle
      Saunan ihanan hiljaisuuden rikkoo joku paska kellon käynti.
      Säätimistä eivät lähipiiri enää osaa hämärässä saunassa laittaa päälle kun niistä ei erota mitään, minulla on muistisääntä että seinänpuolimmainen.

      Minä pystyn ostamaan uuden 300 euron kiukaan, mutta eniten juuri vituttaaa tämä asiakkaan aliarvioiminen.

    • oikeudenpuolustaja

      Lisäyksenä vielä, me olimme vaihtaneet kivet edelliseen 8 vuotta olleeseen sähkökiukaaseen (eri merkkinen tosin) vajaa puoli vuotta sitten ja laitettiin samat kiukaankivet ja vieläpä sähkömies laittoi ne.

      Nyt uudelleen asennuksen yhteydessä sähkömiestä oli ilmeisesti liikkeessä ohjeistettu mahdollisesti Tycohelon toimesta, että kiviä on liikaa ja hän jätti pois 5-10 kiveä.

      Minulla on ollut lukuisia sähkökiukaita eri kiinteissä elämäni aikana, eikä ikinä vielä ole kiuas oireillut näin, sen vuoksi alkoi itseäni kiinnostamaan asia ja näistä ilmeisesti tehtaan myyntimiesten massiivisista kommenttivyöryistä ja dissausyrityksistä vielä enemmän.

      Käsitykseni mukaan näitä voi tuhansia virheellisiä kiukaita eli siellä on nyt jokin virheellinen komponentti ylijännitesuojassa mitä TYCOHELO ei suostu myöntämään.

      PS. 24peräkammaripojalle, tämä trolli taitaakin olla tavallista innokkaampi, ei rajoita kommentointia pelkkiin avauksiin. Hyvin sä tunnut kyllä yhden kirjoituksen perusteella tunnistavan trollit, ei ole ihme kun olet noin epäluuloinen että olet pysynyt peräkammaripoikana

      • s24sekopäät

        Yhden? Voi poika pieni kun mm. sinun säännönmukaisesti toistuvat harhasi ja raivarisi muita kirjoittajia kohtaan ovat sinun vakioiksi muodostuneita tavaramerkkejä joista sinut aina tunnistaa. Merkit vain vaihtuu sisällön pysyessä aina vakiona päätavoite edelleen paskasade muita kirjoittajia kohtaan eri kiuasmerkkien kautta. Muut kaltaisesi trollaa ikäväänsä sinä purkaaksesi traumojasi.


    • Kaukaisia_kokemuksia

      Itselläni on kokemuksia rakenteeltaan yksinkertaisemmasta Helo-kiukaasta kaukaa 1980-luvulta. Vastavalmistuneen kerrotalon huoneistokohtaisen saunan vastus/ vastuksia simahti parin kuukauden saunomisen jälkeen, ja Helosta tuli mies korjaamaan tilannetta takuuseen.

      Ei mitään muuta varsinaista valittamista, mutta mies kertoi, että asuntoni oli jo neljäs samassa portaassa, jossa hän vaihtoi vastuksia. Syy oli kuulemma se, että kiukaisiin oli pantu italialaiset vastukset. - Nykyinen kiukaani on Harvia.

      • voiOllaYllätys

        Kerro vielä missä maassa Harviasi onkaan valmistettu?


      • Kaukaisia_kokemuksia

        " Kerro vielä missä maassa Harviasi onkaan valmistettu?"

        Ei ole tietoa, eikä pikaisella silmäyksellä näy. Vastukset tuskin ovat kuitenkaan Italiasta, koska ovat kestäneet ahkeraa saunomista 12 vuotta.


      • 30vuotta_ylitetty
        Kaukaisia_kokemuksia kirjoitti:

        " Kerro vielä missä maassa Harviasi onkaan valmistettu?"

        Ei ole tietoa, eikä pikaisella silmäyksellä näy. Vastukset tuskin ovat kuitenkaan Italiasta, koska ovat kestäneet ahkeraa saunomista 12 vuotta.

        Vastukset ovat kyllä lähes ikuisia, jos vaan osaa latoa kivet oikein.


    • oikeudenpuolustaja

      Olen viestiketjun aloittaja.

      Huoltomies kävi vaihtamassa termostaatin ja nyt kiuas toimii.

      Termostaatti oli niin jumissa että se olisi pitänyt kiukaan koko ajan päällä jos olisi toiminut eli selvä paloturvariski.

      Kyllä on huonoksi mennyt tuotteiden laatu tänä päivänä.

      Typerintä silti edelleen oli alussa TycoHelon ohjeistus että painaa vaan varokytkimestä päälle vaikka varmasti tiesivät näistä viallisista termostaateista joita on pilvin pimein ja joihin siis sisältyy paloturvariski.

      Jos olisimme jossain muualla kuin Suomessa, nämä vedettäisiin markkinoilta paloturvariskin vuoksi

      • turvatekijä

        On niissä yleensä ylikuumenemissuoja, ei se paloa sytytä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1756
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1367
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1292
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1243
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1146
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1137
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      594
      1103
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      954
    Aihe