Moi
Onko selvästi pienempää älypuhelinta kuin esimerkiksi Samsung galaxy A7 ja Nokian mallit 6-8? Nuo on todella suuria. Pidän aina taskussa puhelinta.
Käyttö on perus nettiselausta, peruskamera riittää (ei tarvitse olla noiden kahden puhelimen tasoa).
Puheluita, tekstareita, whatsappia.
Merkillä ei ole väliä, mutta kunhan kestää hyvin peruskäyttöä. Suojalasin / panssarilasin haluan laittaa siihen sitten - eli sen pitää onnistua.
Pystyisittekö neuvomaan, eli en halua niin korkeaa ja leveää kuin mitä on Samsung galaxy A7 ja Nokia 6,7,8. ?
Pienempi älypuhelin???
40
970
Vastaukset
- PienempiÄlypuh
Ja olen käyttänyt LG ja Nokia- puhelimia. Eli hyvä jos puhelimen käytettävyys olisi samankaltaista, ettei siis hyvin erilaista kuin nuo.
Sitten vielä hinta; korkeintaan 250 e. En tiedä saako 150 e:lla minun tapaukseen sopivaa. ? - eioleolemassa
Eipä oikein ole sellaista järkevää alle 5" tuuman laitetta.. Pitää vain tottua suurempiin.
- Tuossssssssssanoinnnnnnn
Pieniä älypuhelmia löytyy nykyisin valitettavan vähän, vaikka kysyntää olisi. Valmistajat seuraavat muoti-ilmiöitä, ja mahdollisimman suuri näyttö on nykyisin muodissa. Pienimmät älypuhelimet mitä Gigantista löytyy:
https://www.gigantti.fi/catalog/puhelimet-ja-gps/fi-puhelimet/puhelimet?SearchParameter=&@QueryTerm=*&ContextCategoryUUID=stmsGQV5fqMAAAFDI7k2st6C&discontinued=0&Koko (tuuma)=3 - [email protected]=1&PageSize=12&ProductElementCount=&searchResultTab=Products&CategoryName=fi-puhelimet&CategoryDomainName=store-gigantti-ProductCatalog#filter-sidebar- Tuosssssssssssssanoinnnn
Kopio linkki manuaalisesti, suomi24 ei näköjään ymmärtänyt koko osoitetta linkiksi.
Tuosssssssssssssanoinnnn kirjoitti:
Kopio linkki manuaalisesti, suomi24 ei näköjään ymmärtänyt koko osoitetta linkiksi.
Kokeillaan uusiksi:
https://www.gigantti.fi/catalog/puhelimet-ja-gps/fi-puhelimet/puhelimet?SearchParameter=&@QueryTerm=*&ContextCategoryUUID=stmsGQV5fqMAAAFDI7k2st6C&discontinued=0&Koko (tuuma)=3 - [email protected]=1&PageSize=12&ProductElementCount=&searchResultTab=Products&CategoryName=fi-puhelimet&CategoryDomainName=store-gigantti-ProductCatalog#filter-sidebar - Tuossssssssanoinnnnnnn
Tuossssssssssanoinnnnnnn kirjoitti:
Kokeillaan uusiksi:
https://www.gigantti.fi/catalog/puhelimet-ja-gps/fi-puhelimet/puhelimet?SearchParameter=&@QueryTerm=*&ContextCategoryUUID=stmsGQV5fqMAAAFDI7k2st6C&discontinued=0&Koko (tuuma)=3 - [email protected]=1&PageSize=12&ProductElementCount=&searchResultTab=Products&CategoryName=fi-puhelimet&CategoryDomainName=store-gigantti-ProductCatalog#filter-sidebarEi onnistu, Suomi 24 ei ymmärrä linkkiä oikein. Vasemalla olevasta sivupalkista voit joka tapauksessa rajata suurempinäyttöiset mallit pois hausta.
- niinteenite
lyhennä linkit jatkossa esim. urly sivustolla, sitten toimivat täälläkin lyhyempinä
- PienempiÄlypuh
Kiitos. voi harmi. jos vaikka nokian 7 korkeudesta olisi ollut 2 cm pois ja hieman leveyttä niin sekin olisi helpottanut. täytyy miettiä pitääkö sitten ostaa ihan tavallinen puhelin.
- kannattaaostaa
Osta vain yli 5" tuumaa. Äkkiä niihin tottuu eivätkä tunnu enää niin suurilta.
- PienempiÄlypuh
Moi. No pakko sitten ostaa jos kaikki älypuhelimet on melkein samankokoisia kuin Samsung galaxy A7 ja Nokian mallit 6-8... ei voi sitten mitään. kaverilla on nokia 7 ja olen sitä kokeillut niin kyllä on hankalan kookas käsitellä ja pitää housuntaskussa, tuntuu vielä helposti lipeävän ote.
kokeile Iphone 6s-mallia, toimiva ja nykyajan mittapuulla pieni laite.
- luetunymmärrys
kokeile Iphone 6s-mallia, toimiva ja nykyajan mittapuulla pieni laite.
"Sitten vielä hinta; korkeintaan 250 e. En tiedä saako 150 e:lla minun tapaukseen sopivaa. ?"
- Kuraatäynnä
luetunymmärrys kirjoitti:
"Sitten vielä hinta; korkeintaan 250 e. En tiedä saako 150 e:lla minun tapaukseen sopivaa. ?"
Ja I laitteisiin ei pidä muutenkaan mennä koskemaan. Sellaista kuraa että!
- Tuossssssssssanoinnnnn
luetunymmärrys kirjoitti:
iphone 6s maksaa noin 300€, joten se on kutakuinkin samanhintainen aloituksessa esittelemäsi Samsung Galaxy A7-mallin kanssa.
https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/puhelimet/APPIP6S32WH/iphone-6s-32-gb-hopea?as_templateId=4371954&scid=SEM9081210506&utm_source=google_search&utm_medium=SEM&utm_campaign=adwords-api-brand-puhelimet-ja-gps&utm_content=telecom&gclid=EAIaIQobChMI0vqayPPX4AIVxoGyCh07UQ5yEAAYASAAEgLjsPD_BwE - täyttäroskaa
Tuossssssssssanoinnnnn kirjoitti:
iphone 6s maksaa noin 300€, joten se on kutakuinkin samanhintainen aloituksessa esittelemäsi Samsung Galaxy A7-mallin kanssa.
https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/puhelimet/APPIP6S32WH/iphone-6s-32-gb-hopea?as_templateId=4371954&scid=SEM9081210506&utm_source=google_search&utm_medium=SEM&utm_campaign=adwords-api-brand-puhelimet-ja-gps&utm_content=telecom&gclid=EAIaIQobChMI0vqayPPX4AIVxoGyCh07UQ5yEAAYASAAEgLjsPD_BwEMutta täyttä roskaa:D
täyttäroskaa kirjoitti:
Mutta täyttä roskaa:D
Sanoo Android-fani, jolla tuskin on kokemusta yhdestäkään iphonesta. Kyseessä on nähdäkseni pienikokoisin toimiva laite tussa hintaluokassa.
Pidetään tämä ketju ja kommentit asiallisina. Please. - Applepaskaa
Sanoo Android-fani, jolla tuskin on kokemusta yhdestäkään iphonesta. Kyseessä on nähdäkseni pienikokoisin toimiva laite tussa hintaluokassa.
Pidetään tämä ketju ja kommentit asiallisina. Please.Sanoo Apple fani joka elää kuplassa:D
- Tuossssssssanoin
Applepaskaa kirjoitti:
Sanoo Apple fani joka elää kuplassa:D
Minulle on yksi ja sama mikä sen puhelimen merkki on, iphone 6s on pienikokoisin laite tuossa hintaluokassa, ja tietääkseni se on muutoinkin hyvä laite. Se on siis loogisin ehdokas aloittajalle.
Jos jollakin muulla valmistajalla kuin Applella olisi laadukas ja pieni laite, niin toisin asian yhtälailla esille. Nokia 1 olisi myös pieni, mutta kyseinen laite ei ole älypuhelmina hyvä, joten en suosittele sitä.
Se, että joku ehdottaa iphonea ei tarkoita sitä, että ehdottaja olisi Apple fani. Sinulla itselläsi taitaa olla peiliinkatsomisen paikka, kun noin kärkkäästi kritisoit ilman järkeviä perusteluja. Puhelimen voi omistaa myös ilman että sen valmistajan sairaalloista fanittamista. - Nokia1.riittää.hyvin
Tuossssssssanoin kirjoitti:
Minulle on yksi ja sama mikä sen puhelimen merkki on, iphone 6s on pienikokoisin laite tuossa hintaluokassa, ja tietääkseni se on muutoinkin hyvä laite. Se on siis loogisin ehdokas aloittajalle.
Jos jollakin muulla valmistajalla kuin Applella olisi laadukas ja pieni laite, niin toisin asian yhtälailla esille. Nokia 1 olisi myös pieni, mutta kyseinen laite ei ole älypuhelmina hyvä, joten en suosittele sitä.
Se, että joku ehdottaa iphonea ei tarkoita sitä, että ehdottaja olisi Apple fani. Sinulla itselläsi taitaa olla peiliinkatsomisen paikka, kun noin kärkkäästi kritisoit ilman järkeviä perusteluja. Puhelimen voi omistaa myös ilman että sen valmistajan sairaalloista fanittamista."Nokia 1 olisi myös pieni, mutta kyseinen laite ei ole älypuhelmina hyvä, joten en suosittele sitä."
Miksei ole? Sehän on suunniteltu älypuhelimeksi, on nykyaikainen ja sitä tuetaan vielä ainakin pari vuotta. On toki alle satasen luuri, mutta kyllä Nokia 1:llä tavalliset älypuhelintarpeet tyydyttää vallan hyvin, kuten aloittajan luettelmat käyttökohteet.
("Käyttö on perus nettiselausta, peruskamera riittää (ei tarvitse olla noiden kahden puhelimen tasoa). Puheluita, tekstareita, whatsappia.")
Minä suosittelen aloittajalle Nokia 1 –älypuhelinta, - parempaamutta
Nokia1.riittää.hyvin kirjoitti:
"Nokia 1 olisi myös pieni, mutta kyseinen laite ei ole älypuhelmina hyvä, joten en suosittele sitä."
Miksei ole? Sehän on suunniteltu älypuhelimeksi, on nykyaikainen ja sitä tuetaan vielä ainakin pari vuotta. On toki alle satasen luuri, mutta kyllä Nokia 1:llä tavalliset älypuhelintarpeet tyydyttää vallan hyvin, kuten aloittajan luettelmat käyttökohteet.
("Käyttö on perus nettiselausta, peruskamera riittää (ei tarvitse olla noiden kahden puhelimen tasoa). Puheluita, tekstareita, whatsappia.")
Minä suosittelen aloittajalle Nokia 1 –älypuhelinta,Nokia 1 hinnalla toki saa parempaa kuten Nokia 3 malli mutta niissä alkaa tuo näytön koko kasvamaan yli 5" tuumaa joten se ei aloittajalle käy.
- kolmonen.ei.häävi
parempaamutta kirjoitti:
Nokia 1 hinnalla toki saa parempaa kuten Nokia 3 malli mutta niissä alkaa tuo näytön koko kasvamaan yli 5" tuumaa joten se ei aloittajalle käy.
Ei se Nokia 3 ainakaan parempi ole, koska on vuotta vanhempi. Myös Nokia 3:n kamera on onneton. Ykkönen on parempi, koska siinä on nopeampi Android-versio. Prossuhan (Mediatek MT6737) noissa molemmissa on sama. Pienempi resoluutioisen näytön ansiosta Nokia 1 on myös nopeampi. Molemmissahan on sama näyttöpiiri (Mali-T720MP1). Nokia 1:n etu on myös vaihdettava akku.
- Tuossssssssanoin
Nokia1.riittää.hyvin kirjoitti:
"Nokia 1 olisi myös pieni, mutta kyseinen laite ei ole älypuhelmina hyvä, joten en suosittele sitä."
Minä suosittelen aloittajalle Nokia 1 –älypuhelinta,60€ hintaan saa 60€ puhelimen. Aloittaja mainitsi hakevansa älypuhelinta, jonka maksimihinnaksi aloittaja on määritellyt 250€, joten uskoisin, että aloittaja hakee laadukkaampaa laitetta.
https://www.youtube.com/watch?v=v-sgjye6GiM
https://mobiili.fi/2018/06/14/nokia-1-testi/
https://www.notebookcheck.net/Nokia-1-Smartphone-Review.305910.0.html#toc-verdict
https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/puhelimet/NOK1BL/nokia-1-alypuhelin-sininen
- trainx
samsung galaxy a3 (2017) alle 5' eli 4.7' saattaa löytyä vielä kaupoista
- Vanhaarautaa
Se on vain niin vanha ettei kannata hankkia. Päivityksiä tuskin tulee enää kauaa ja lisäksi sen mukana tulee paljon tilaa vieviä turhia sovelluksia.
- vähäjärki
Nokia 1 https://www.nokia.com/phones/fi_fi/nokia-1
Koko 133,6 x 67,78 x 9,5 mm
Paino 131 g (akku mukaan lukien)
Näyttö Koko ja tyyppi 4,5 tuuman FWVGA IPS -näyttö- Tuosssssssssanoinnnnnnn
Nokia 1 ei sovellu "äly"-käyttöön ja puhelujen puhumiseen löytyy parempiakin laitteita. Suorituskyky ja näyttö ovat liian heikkoja.
- vähäjärki
Tuosssssssssanoinnnnnnn kirjoitti:
Nokia 1 ei sovellu "äly"-käyttöön ja puhelujen puhumiseen löytyy parempiakin laitteita. Suorituskyky ja näyttö ovat liian heikkoja.
Kommenttisi perusteella oma älysi ei riitä älypuhelimien käyttöön.
Nokia 1 on vieläpä pitkään tuettu mallikin. Suorituskyky on riittävän hyvä. Nokia 1 taitaa olla jopa ainoa myynnissä oleva aloituksen tehneen kysyjän kaikki vaatimukset täyttävä älypuhelin. - Hyvinsopii
vähäjärki kirjoitti:
Kommenttisi perusteella oma älysi ei riitä älypuhelimien käyttöön.
Nokia 1 on vieläpä pitkään tuettu mallikin. Suorituskyky on riittävän hyvä. Nokia 1 taitaa olla jopa ainoa myynnissä oleva aloituksen tehneen kysyjän kaikki vaatimukset täyttävä älypuhelin.Jep se soveltuu hyvin noihin käyttöihin.
- Tuossssssssanoinnnnnn
Hyvinsopii kirjoitti:
Jep se soveltuu hyvin noihin käyttöihin.
Nokia 1 kannattaa unohtaa, jos laitteella on tarkoitus ottaa kuvia tai selata nettiä.
Edelliset kaksi kommentojaa "vähäjärki" ja "Hyvinsopii" ovat muuten yksi sama henkilö, kyseinen kaveri vaihtaa nimimerkkiä joka välissä, ja mainostaa ahkerasti Nokian puhelimia. - samahenkilö
Tuossssssssanoinnnnnn kirjoitti:
Nokia 1 kannattaa unohtaa, jos laitteella on tarkoitus ottaa kuvia tai selata nettiä.
Edelliset kaksi kommentojaa "vähäjärki" ja "Hyvinsopii" ovat muuten yksi sama henkilö, kyseinen kaveri vaihtaa nimimerkkiä joka välissä, ja mainostaa ahkerasti Nokian puhelimia.Taidat sinä olla:)
- ykkösestä
Tuossssssssanoinnnnnn kirjoitti:
Edelliset kaksi kommentojaa "vähäjärki" ja "Hyvinsopii" ovat muuten yksi sama henkilö, kyseinen kaveri vaihtaa nimimerkkiä joka välissä, ja mainostaa ahkerasti Nokian puhelimia.Kysyjälle tuntui olevan kamera sivuseikka. Nettiselailuun Nokia 1 on riittävän hyvä. Pieni matkapuhelin on mikä on selailukäytössä. Kaikkea ei voi saada. Nokia 1 saa tietoturvapäivityksiä vielä ainakin pari vuotta, ja luultavasti päivityksen myös Oreoon (kevyempi Go versio). Kaiken kaikkiaan kelpo puhelin juuri siihen aloittajan tarkoittamaan käyttöön.
Palmilla on pieni IP68-vesitiivis 3,3"-näytöllinen malli 12 megapixelin kameralla. Siinä on vaan tosi pieni 800 mAh akku. Pieni näyttö tietysti kuluttaa vähemmän energiaakin. Hintaluokka ~300 euroa ja saatavuus Suomessa kysymysmerkki.
https://www.gsmarena.com/palm_palm-9290.php - ykkösestä
ykkösestä kirjoitti:
Kysyjälle tuntui olevan kamera sivuseikka. Nettiselailuun Nokia 1 on riittävän hyvä. Pieni matkapuhelin on mikä on selailukäytössä. Kaikkea ei voi saada. Nokia 1 saa tietoturvapäivityksiä vielä ainakin pari vuotta, ja luultavasti päivityksen myös Oreoon (kevyempi Go versio). Kaiken kaikkiaan kelpo puhelin juuri siihen aloittajan tarkoittamaan käyttöön.
Palmilla on pieni IP68-vesitiivis 3,3"-näytöllinen malli 12 megapixelin kameralla. Siinä on vaan tosi pieni 800 mAh akku. Pieni näyttö tietysti kuluttaa vähemmän energiaakin. Hintaluokka ~300 euroa ja saatavuus Suomessa kysymysmerkki.
https://www.gsmarena.com/palm_palm-9290.phpPie-versiota Androidista siis tarkoitin. Oreohan siinä jo on.
- Työttömättrollit
ykkösestä kirjoitti:
Kysyjälle tuntui olevan kamera sivuseikka. Nettiselailuun Nokia 1 on riittävän hyvä. Pieni matkapuhelin on mikä on selailukäytössä. Kaikkea ei voi saada. Nokia 1 saa tietoturvapäivityksiä vielä ainakin pari vuotta, ja luultavasti päivityksen myös Oreoon (kevyempi Go versio). Kaiken kaikkiaan kelpo puhelin juuri siihen aloittajan tarkoittamaan käyttöön.
https://www.gsmarena.com/palm_palm-9290.phpNäinhän tämä menee. Trollit eivät vain millään usko vaan mutuilevat päivät pitkät.
- S9_on_pieni_puhelin
Uudet puhelimet ovat pieniä vaikka niissä on yli 5" näyttö - kokoon vaikuttaa myös näytön reunojen paksuus ja näytön kuvasuhde (19:9 ovat paljon kapeampia kuin vanhat 16:9 puhelimet).
Esim. Galaxy S9 5,8" näytöllä on kooltaan piempi kuin vähän vanhempi puhelin Lumia 920 4,5" näytöllä. S9 on todella litteä, kapea ja pieni, ja mahtuu hyvin esim. kauluspaidan rintataskuun.
S9 on myös huomattavasti pienempi kuin galaxy A7.- huonodisain
Reunattomilla näytöillä varustetut puhelimet ovat huonoja. Niissä tulee virhehipaisuja ja näytön ala jää muutenkin sormien taakse. Eivät myöskään kestä iskuja kovinkaan hyvin. Kaikin puolin huonoja, ja etenkin rumia nämä kololliset ja reijiteyt näytöt. Design jossa paksut ylä- ja alareunat sekä kohtuulliset sivureunat on käytännöllisin.
- pascasung
Samsungit voi nakata suoraan romukoppaan. Rupuluureja.
- surkeaa
Ensimäinen kerta kun saan lukea että Samsung joutaa romukoppaan!
Olen kiitollinen jos muutkin ovat samaa mieltä. Heittäisin mielelläni romukoppaan mutta en tiedä minkä mallin ostaisin. Ei siis tottele minua ollenkaan vaan tekee kaiken aikaa omia juttujaan ja valitsee mitä sattuu...Päivittäisi vähän väliä ja nyt ei anna enää mennä Play-butiikkiinkaan. Onko jo kyllästynyt minuun ja puhelin ollut vasta vähän yli vuoden.
Olen minäkin kyllä ollut omapäinen enkä enää ole ottanut vastaan "mitä vaan roskaa"
Olen siis sulkenut kaiken mahdollisen saadakseni itse päättää, mihin puhelinta tarvitsen. Siihen Samsung luultavasti kyllästyi ja on siis sulkemassa perusjuttuja joita joskus avaan kun todella tarvitsen.
Kävi nimittäin niin että kun tein päivityksen mitä tarjottiin noin puoli vuotta sitten tuli todella suuri päivitys ekli kaiken mitkä olin sulkenut, joita en tarvitse, sain takaisin ja jouduin taas sulkemaan suuren osan. Nyt on taas sama päivitys kytännyt tilaisuutta tulla sotkemaan puhelimeni ja joka kerta kun avaan tarjoaa taas "suurta päivitystä" jolloin puhelimeni menee ihan villiksi ja valitsee mitä haluaa, kun haluaisin itse vain ihan vähän juttuja käyttööni.
Mitä minun tulisi tehdä? Minkä puhelimen hankin joka ei sisällä niin julmasti kaikenlaisia toimintoja että sotkeutuu omiin laitteisiinsa. Minun käyttötarpeeni pitäisi olla asia ykkönen!!! - Tuosssanoinnn
surkeaa kirjoitti:
Ensimäinen kerta kun saan lukea että Samsung joutaa romukoppaan!
Olen kiitollinen jos muutkin ovat samaa mieltä. Heittäisin mielelläni romukoppaan mutta en tiedä minkä mallin ostaisin. Ei siis tottele minua ollenkaan vaan tekee kaiken aikaa omia juttujaan ja valitsee mitä sattuu...Päivittäisi vähän väliä ja nyt ei anna enää mennä Play-butiikkiinkaan. Onko jo kyllästynyt minuun ja puhelin ollut vasta vähän yli vuoden.
Olen minäkin kyllä ollut omapäinen enkä enää ole ottanut vastaan "mitä vaan roskaa"
Olen siis sulkenut kaiken mahdollisen saadakseni itse päättää, mihin puhelinta tarvitsen. Siihen Samsung luultavasti kyllästyi ja on siis sulkemassa perusjuttuja joita joskus avaan kun todella tarvitsen.
Kävi nimittäin niin että kun tein päivityksen mitä tarjottiin noin puoli vuotta sitten tuli todella suuri päivitys ekli kaiken mitkä olin sulkenut, joita en tarvitse, sain takaisin ja jouduin taas sulkemaan suuren osan. Nyt on taas sama päivitys kytännyt tilaisuutta tulla sotkemaan puhelimeni ja joka kerta kun avaan tarjoaa taas "suurta päivitystä" jolloin puhelimeni menee ihan villiksi ja valitsee mitä haluaa, kun haluaisin itse vain ihan vähän juttuja käyttööni.
Mitä minun tulisi tehdä? Minkä puhelimen hankin joka ei sisällä niin julmasti kaikenlaisia toimintoja että sotkeutuu omiin laitteisiinsa. Minun käyttötarpeeni pitäisi olla asia ykkönen!!!Kokeile palauttaa se tehdasasetuksiin.
- 645tergd
Se ettei pienempiä älypuhelimia valmisteta, johtuu muodin ja kysynnän lisäksi siitä, että pienempään puhelimeen ei saada mahtumaan riittävän isoa akkua. Kaikki kun haluavat sen verran tehokkaan prossun, että sillä tekee jotain _äly_puhelimena ja se toimii ripeästi. Ja se syö virtaa. Ihmiset ovat jo tottuneet siihen, että akussa riittää virta koko päiväksi normaalikäytössä. Harva oikeasti haluaa tässä ottaa askeleen taaksepäin.
Itsekin ostaisin pienemmän. Housuntaskuun sen pitäisi mahtua ehdottomasti. Kaikki kännykät ovat joka tapauksessa niin pieniä, ettei niillä esim. TV-ohjelmia mielellään katso. Sitä varten on tabletit. ..ja oikea televisio. - Anonyymi
Nykyään on pieniä puhelimia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.464955- 692968
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2891898Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2621770Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151689Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531266Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951239- 701182
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331147Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801127