Virtalähde

husse1212

Riittääkö 500W virtalähde GTX 1070 8gb

Koneen tiedot:

i7-6700

ram 8Gt

9

2215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin_riittää

      Mulla jaksoi 500-wattinen pyörittää i7-4790K GTX 760 DirectCU II OC edition -yhdistelmää. 760 ottaa rajusti tehoa, joten kyllä 1070:n pitäisi toimiaa.

    • testaile
    • exBersel

      Ottaisin kyllä yli neljäsäikeiseen pelikoneeseen, jossa yli 1060 tason kortti, aina 600-650W.

      Mitä vähemmällä rasituksella (kauempana maksimirasituksesta) virtalähde toimii, sitä varmemmin ja pidempään se toimii, koska ei kuumene.

      Wattimäärän lisäksi myös virtalähteen laatu on tärkeä, koska matala ripple pidentää muiden komponenttien käyttöikää, eli ei mitään viiden kympin virtalähteitä.

      • AinaVainParasta

        Noinhan se on! Aina kannattaa hankkia komponentteja, joiden käyttöikä on jatkuvassa käytössä vähintään 20 vuotta. Hinta ei saa olla esteenä. Eikä niitä komponenteja tietystikään kannata ostaa halvimmasta liikkeestä vaan jostain kotimaisesta henkilökohtaista palvelua tarjoavasta liikkeestä. Laatu raetkaisee aina. Pitää pyrkiä kaikessa äärimmäiseen käyttövarmuuteen. Kysehän on yli kymppitonnin sijoituksesta!


      • exBersel
        AinaVainParasta kirjoitti:

        Noinhan se on! Aina kannattaa hankkia komponentteja, joiden käyttöikä on jatkuvassa käytössä vähintään 20 vuotta. Hinta ei saa olla esteenä. Eikä niitä komponenteja tietystikään kannata ostaa halvimmasta liikkeestä vaan jostain kotimaisesta henkilökohtaista palvelua tarjoavasta liikkeestä. Laatu raetkaisee aina. Pitää pyrkiä kaikessa äärimmäiseen käyttövarmuuteen. Kysehän on yli kymppitonnin sijoituksesta!

        Tai sitten voi toimia järkevästi ja maksaa joitakin kymppejä enemmän paremmasta laadusta, kun virtalähde on kuitenkin tärkeässä asemassa koneen vakauden, ehjänä pysymisen ja pitkän iän varmistamisessa.

        Mobiiliköyhälistö tietysti ostaisi jonkun 25€ kiinalaisen Tsing-Tsong DragonWatt 1500 virtalähteen, koska heidän mielestään kaikki on tehty kiinassa ja siten ihan samaa laatua.


      • TuotaIhmettäOdotteleva
        exBersel kirjoitti:

        Tai sitten voi toimia järkevästi ja maksaa joitakin kymppejä enemmän paremmasta laadusta, kun virtalähde on kuitenkin tärkeässä asemassa koneen vakauden, ehjänä pysymisen ja pitkän iän varmistamisessa.

        Mobiiliköyhälistö tietysti ostaisi jonkun 25€ kiinalaisen Tsing-Tsong DragonWatt 1500 virtalähteen, koska heidän mielestään kaikki on tehty kiinassa ja siten ihan samaa laatua.

        Opit ehkä joskus ymmärtämään jotain.


    • Anonyymi

      Noilla tiedolla ei riitä, 520W PSU paloi TDP 120W kortilla ja sain takuusta uuden jonka myin pois. Hommaa 700W PSU jossa kahden vuoden takuu. Maksoi menneellä viikolla 44 euroa ja tuli ilman lisäkuluja lähipakettina parissa päivässä.

    • Anonyymi

      Tähän jo vanhaan ketjuun sen verran, että ei ne powerin watit sinänsä vielä kerro kaikkea, vaan paljonko siitä powerista saa amppereita ulos eri jännitteillä ja paljonko eri komponentit tarvitsevat yhteensä niitä amppereita per jännite.

    • Anonyymi

      Netissä on laskureita asiaa laskemaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe