Kyproksen eläimet

Matkaaja

Mitä elukoita tuolla kyproksella on? onko käärmeitä?

14

12204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ayia

      olen nähnyt siellä (agia napa) vain oikeastaan liskoja ja kissoja. ja tietty torakoita. käärmeistä en ole kuullut.

    • käärmeitä

      Kreikkalaisten mielestä käärmeet asuu
      rajan pohjoispuolella.
      "Trusting a turkish is like trusting a snake"

      • Matkaaja

        Kiitos vastauksista! Olen nimittäin lähdössä perheen kanssa Kyprokselle syksyllä ja eräs heistä vihaa käärmeitä


      • Masa
        Matkaaja kirjoitti:

        Kiitos vastauksista! Olen nimittäin lähdössä perheen kanssa Kyprokselle syksyllä ja eräs heistä vihaa käärmeitä

        Kyproksella on minun saamieni tietojen ja kokemuksieni mukaan ainakin kaksi eri lajia käär-
        meitä. Toinen musta mikä kasvaa hyvin kookkaaksi.
        Itse olen nähnyt noin 2 m pitkän käärmeen. Tämä musta käärme ei ole myrkyllinen.
        Toinen käärme on taas ruskea ja on myrkyllisyydeltään kyy käärmeen luokkaa.
        Liikkuessa Kyproksella luonnossa, vuoristossa ja varsinkin heinikossa kannattaa olla hyvin varovainen.
        Jokaisella Kypros reisulllamme olemme nähneet
        luonnossa elävän tai tapetun käärmeen.
        Kaupunki- ja asutuspaikoissa en käärmeitä ole
        nähnyt.


      • Matkaaja
        Masa kirjoitti:

        Kyproksella on minun saamieni tietojen ja kokemuksieni mukaan ainakin kaksi eri lajia käär-
        meitä. Toinen musta mikä kasvaa hyvin kookkaaksi.
        Itse olen nähnyt noin 2 m pitkän käärmeen. Tämä musta käärme ei ole myrkyllinen.
        Toinen käärme on taas ruskea ja on myrkyllisyydeltään kyy käärmeen luokkaa.
        Liikkuessa Kyproksella luonnossa, vuoristossa ja varsinkin heinikossa kannattaa olla hyvin varovainen.
        Jokaisella Kypros reisulllamme olemme nähneet
        luonnossa elävän tai tapetun käärmeen.
        Kaupunki- ja asutuspaikoissa en käärmeitä ole
        nähnyt.

        No ei niistä sitten haittaa ole ollaan nimittäin menossa tuonne limassoliin:)
        Ja onhan niitä käärmeitä täällä suomessakin
        että ei siinä sinänsä mitään.
        Ja eipä ne varmaan asutuksien lähelle tulekkaan tai jos tulee niin niistä tedään varmaan rukkaset;) heh heh


    • Jonttuj07

      Moiiiiii boiiiiio

    • YkKessu

      Minä olin Kyproksella YK- joukoissa vuoden 1969- 70.
      En minä eikä kukaan muukaan tovereistani nähneet yhtään käärmettä.

      Kissoja ja villikoiria on. Ja gekkoja seinillä mollikkaa ottamassa.

      • Anonyymi

        Mä olin vuotta myöhemmin. Muutama suomalainen viskihaukka oli.


    • Anonyymi

      Käärmeitä skorppioneja tarantelloja.

    • Anonyymi

      Anteeks, että sanon mutta Kyproksella on käärmeitä. Nimittäin olin 2019 vuonna Kyproksella ja olin kävelemässä, niin minun kimppuun hyökkäsi mustan vihreä käärme. Se purasi minua suoraan jalkaan ja mahaan ja sain veren myrkytyksen. En tiedä mikä käärme se oli, mutta onneksi selvisin. Joten en aio mennä erään koskaan Kyprokselle. Mutta anteeksi jos teille tulee jotain painajaisia tästä. Mutta kerroin vain oman mielipiteeni ja kokemukseni.

    • Anonyymi

      Pelikaaneja on pitkin rantoja ja puistikoita. Haisevat hirveälle.

    • Anonyymi

      pienen kämmenen kokoinen hämähäkki kerran istuimen nojalla. Musta ja myrkytön sanoin tarjoilija.

    • Anonyymi

      Enpä ole nähnyt kuin kissoja ja muutamia myrkyllisiä brittejä.... on käyty muuallakin kuin altaalla...

    • Anonyymi

      On paljon käärmeitä, aikanaan saarelle tuotiin kissoja laivoilla että tuhoisivat käärmekset.. ei onnistunut. Myös tarantella hämppyjä.. hemmetin isoja.. kämmenen kokosia. Skorppareita myös. Yksi käärmelajeista tappavan myrkyllinen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      36
      1941
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      836
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      82
      819
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      691
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      681
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      60
      519
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      467
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      459
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      76
      421
    Aihe