uusi sopimus

rahtilaivaseilori

taas sai pasiseeriporukka ja jäänmurtajaporukka paremman palkan korotuksen kuin rahtilaivaseilorit. Pitäis räjäyttää koko zittingin jengi avaruuteen. Antoivat jo sen helvetin sekamiehityksen tulla aikoinaan, mitään muuta eivät tee kun pelaa omia jobejaan jatkuvaksi. ammattiyhdistyksen irvikuvia.

28

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No_kerro

      No mi ne sitte sai? Mitä te?

      • taakse-jäi-meri

        Aikoinaan jenkkien ammattiyhdistysliike oli järjestäytyneen rikollisuuden, mafian, hallinnassa. Liekö nytkin??
        Meillä suurin taistelunkohta on LAKOT. Niillä on suuri vaikutus koko yhteiskunnan vahingoittamiseen. Niitä alettiin valmistella aikoinaan jo syyskuussa, vaikka sopimukset olivat katkolla vasta kevättalvella.

        Ammattiyhdistystenkin pitää muuttua ajan myötä. Kyllä niille on paljon tehtäviä lakkoilun lisäksi. Sellaisia, jotka parantavat työntekijöiden asemaa. Valvoa mm että sopimuksia noudatetaan, ammatillinen taso säilyy ja olla kehittämässä alan koulutusta.

        Aina on valitettu, että lauttalaivat ja murtajat saavat parempia sopimuksia. Mielestäni pitäisi vaalia erityisen voimakkaasti tavallisten kauppalaivoissa palvelevien asemaa.

        Siinäpä sitä on pohtimista miten?


      • Niin_miten_se_meni
        taakse-jäi-meri kirjoitti:

        Aikoinaan jenkkien ammattiyhdistysliike oli järjestäytyneen rikollisuuden, mafian, hallinnassa. Liekö nytkin??
        Meillä suurin taistelunkohta on LAKOT. Niillä on suuri vaikutus koko yhteiskunnan vahingoittamiseen. Niitä alettiin valmistella aikoinaan jo syyskuussa, vaikka sopimukset olivat katkolla vasta kevättalvella.

        Ammattiyhdistystenkin pitää muuttua ajan myötä. Kyllä niille on paljon tehtäviä lakkoilun lisäksi. Sellaisia, jotka parantavat työntekijöiden asemaa. Valvoa mm että sopimuksia noudatetaan, ammatillinen taso säilyy ja olla kehittämässä alan koulutusta.

        Aina on valitettu, että lauttalaivat ja murtajat saavat parempia sopimuksia. Mielestäni pitäisi vaalia erityisen voimakkaasti tavallisten kauppalaivoissa palvelevien asemaa.

        Siinäpä sitä on pohtimista miten?

        Olipa jargoni mutta ei vastannut kysymykseen!


      • helppoakunsenosaa
        taakse-jäi-meri kirjoitti:

        Aikoinaan jenkkien ammattiyhdistysliike oli järjestäytyneen rikollisuuden, mafian, hallinnassa. Liekö nytkin??
        Meillä suurin taistelunkohta on LAKOT. Niillä on suuri vaikutus koko yhteiskunnan vahingoittamiseen. Niitä alettiin valmistella aikoinaan jo syyskuussa, vaikka sopimukset olivat katkolla vasta kevättalvella.

        Ammattiyhdistystenkin pitää muuttua ajan myötä. Kyllä niille on paljon tehtäviä lakkoilun lisäksi. Sellaisia, jotka parantavat työntekijöiden asemaa. Valvoa mm että sopimuksia noudatetaan, ammatillinen taso säilyy ja olla kehittämässä alan koulutusta.

        Aina on valitettu, että lauttalaivat ja murtajat saavat parempia sopimuksia. Mielestäni pitäisi vaalia erityisen voimakkaasti tavallisten kauppalaivoissa palvelevien asemaa.

        Siinäpä sitä on pohtimista miten?

        No, näytä mallia, Aloita Kiljavalta ja päädyt Hakaniemeen;)


      • taakse-jäi-meri kirjoitti:

        Aikoinaan jenkkien ammattiyhdistysliike oli järjestäytyneen rikollisuuden, mafian, hallinnassa. Liekö nytkin??
        Meillä suurin taistelunkohta on LAKOT. Niillä on suuri vaikutus koko yhteiskunnan vahingoittamiseen. Niitä alettiin valmistella aikoinaan jo syyskuussa, vaikka sopimukset olivat katkolla vasta kevättalvella.

        Ammattiyhdistystenkin pitää muuttua ajan myötä. Kyllä niille on paljon tehtäviä lakkoilun lisäksi. Sellaisia, jotka parantavat työntekijöiden asemaa. Valvoa mm että sopimuksia noudatetaan, ammatillinen taso säilyy ja olla kehittämässä alan koulutusta.

        Aina on valitettu, että lauttalaivat ja murtajat saavat parempia sopimuksia. Mielestäni pitäisi vaalia erityisen voimakkaasti tavallisten kauppalaivoissa palvelevien asemaa.

        Siinäpä sitä on pohtimista miten?

        Tyly totuus nyt vain on se, että lakko on duunarin ainoa ase. Jos lakkopelotetta ei ole, ei työnantajaa pahemmin duunarin toiveet tai tarpeet kiinnosta. Näin se on joka alalla.


    • kivaakunonhauskaa

      ''Antoivat jo sen helvetin sekamiehityksen tulla aikoinaan,"

      Ei antaneet. Homman oli joko tai, sekamiehitys tai mukavalippu.

      • Anonyymi

        Sekamiehitys tuli Ruotsiin 40 vuotta sitten, ja toimii hyvin.


    • rahtilaivaseilori

      Se on kuulkaa aivan sama mikä lippu siellä ahterissa heiluu. Pääasia että lasti liikkuu.

      • Ihan_oikeesti

        On se kyllä kaikille ihan eri. Lastin toki pitää liikkua.


    • Jaköyhätköyhtyy

      Ja ay-pomot senkun rikastuu!

    • rahtilaivaseilori

      Tuskinpa rikastuu. Otappa asioista selvää.

    • Nilsulainen

      Eiks Suomen merenkululle laitettu piste joskus 80-luvulla? Ei kait nykyään enään muita kun Ro-Ro-laivoja Euroopan liikenteessä? Nämä ruotsinlaivat .-

      • älä_nyt_pelästy

        Kekkonen ei ole enää presidentti.
        Neuvostoliittoa ei enää ole.


    • Anonyymi

      Mukavuuslipun ja Suomen lipun ero on vain valtion tukiaisissa.
      Mukavanlipun alla varustamot eivät saa valtion tukia mutta voivat ottaa halpamiehistön.
      Nyt myös monessa Suomen lipun alla olevassa laivassa on halpamiehistöt, kiitoksia sekamiehityksen.
      Filpparit/Venäläiset ja Vironvenäläiset hoitavat Suomen huoltovarmuuden, valtion tukiessa näitä varustamoita.

      Suomalaista merenkulkijaa ei tarvita ja Suomalaisten merekulkijoiden työttömyys on saatu nousemaan pilviin.

      • Anonyymi

        Ei sillä ole koskaan jobia ollutkaan. Jos olisi, kai se edes jotain tietäisi....


    • Kertokaas amatöörimerenkulkijalle, mitä tuo mainittu sekamiehitys tarkoittaa työehtojen kannalta, ts. tarkoittaako se vain sitä, että suomalaisella laivalla saa olla muitakin kuin suomalaisen passin duunareita vai eroaako myös työehdot, ts. saako vaikka filippiiniläiseen täkkäriin soveltaa muita kuin suomalaisen TES:n ehtoja?

      • Anonyymi

        Jos aluksessa on sopimus ''non-eu'' miehityksestä, miehistöön sovelletaan suomalaista sopimus- ja lainsäädäntöä. Maksavat verot suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aluksessa on sopimus ''non-eu'' miehityksestä, miehistöön sovelletaan suomalaista sopimus- ja lainsäädäntöä. Maksavat verot suomeen.

        Olet ilmeisesti tuo jolla ei ikinä ole jobia ollut jos tuommoista väität!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ilmeisesti tuo jolla ei ikinä ole jobia ollut jos tuommoista väität!

        Esitä jotain väitteesi tueksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esitä jotain väitteesi tueksi.

        Eivät maksa Suomeen veroja eikä heihin sovelleta suomalaists TESsiä, esim vuorottelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät maksa Suomeen veroja eikä heihin sovelleta suomalaists TESsiä, esim vuorottelu.

        Asioista saa ottaa selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asioista saa ottaa selvää.

        Asia on täysin selvä!
        Ei mitään epäselvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on täysin selvä!
        Ei mitään epäselvää.

        Joo, ei mitään epäselvää.
        Mikäli ulkomaanelävä työskentelee suomen lipun alla seilaavassa laivassa, ulkomaalainen ei ole verosta vapautettu vaan maksaa verot suomeen.
        Suurin osa kuuluu ammattia vastaavaan ammattiliittoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ei mitään epäselvää.
        Mikäli ulkomaanelävä työskentelee suomen lipun alla seilaavassa laivassa, ulkomaalainen ei ole verosta vapautettu vaan maksaa verot suomeen.
        Suurin osa kuuluu ammattia vastaavaan ammattiliittoon.

        Suosittelen ottamaan hieman lisää selvää asiasta jos puhutaan sekamiehityksestä ja vaikkapa filppareista. Suomenlipun alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen ottamaan hieman lisää selvää asiasta jos puhutaan sekamiehityksestä ja vaikkapa filppareista. Suomenlipun alla.

        Montako filpparia on siinä laivassa missä sinulla on jobi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako filpparia on siinä laivassa missä sinulla on jobi ?

        10. Täytyy kirjoittaa tähän vähän jatkoa koska liian lyhyet vastaukset poistetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10. Täytyy kirjoittaa tähän vähän jatkoa koska liian lyhyet vastaukset poistetaan.

        No jopas on pojalla jutut:)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jopas on pojalla jutut:)))

        No sinähän jäärä olet! Mutta miten sanoitkaan , asioista voi ottaa selvää.... Selvitäpä huvokses samalla kuka maksaa loppupeleissä niiden kotimatkan kunhan sen 6kk ensin suomenlipun alla seilaavat.
        Toisaalta mulle on ihan sama mitä sä luulet kun sekoitat jotku EU seilorit näköjään tesseineen tähän!


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe