Kanin osto

JKKKKJ

Paljonkos kanin ostoon kuluu rahaa? Niinkuin yleensäkin kaniin, häkkiin, ruokiin ja kaikkiin esineisiin mitä se tarvitsee?

4

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilkaa

Kanipata oli oikein hyvää ruokaa.
      Söin sitä Kanarialla.

• Halpaa

Moikka!

Ikävää että näitä "kanipaisti"-kirjoittelijoita on täällä.

Mulla on yksi kani. Ostettu eläinkaupasta, ja ennen kun joku tulee valittamaan "eläinkaupasta ei kannata ostaa", niin kani tullut tutulta kasvattajalta eläinkaupan yhteydessä. Elikkä 90e maksoi hermeliini. Häkki ostettiin myös eläinkaupasta muistaakseni 156e, häkin koko oli 120x60. Se on sopiva koko kääpiökaneille. (Mutta vapaana kannattaa pitää aina kun mahdollista) Häkin mukana tuli kaikki tarvikkeet, eli wc-laatikko, kalkki- ja suolakivi, heinäsäkki sekä puruja, heinäteline, juomapullo, siis ihan kaikki mitä tarvitset.

MUTTA
      Huomattavasti halvemmaksi tulee, kun ostat häkin zooplussasta. Siis todella iso suositus tälle! Halvalla saa todella hyvää, luottokauppa ehdottomasti. Sieltä siis kannattaa ostaa wc-astiat ja muut härpäkkeet tulee tosi halvaksi. Siellä siis eräs häkki 80e ja faunattaressa 145e, huhhuh mikä ryöstö! :D

No mutta.
      Mulla siis yksi kani elätettävänä. Ja pakko kyllä sanoa että kanin pitäminen on _todella_ halpaa! Kuukaudessa menee rahaa vajaa 15e. Elikkä puru- ja heinäsäkki, ja pellettipussi. Huom. Pellettejä on eri hintaisia, mutta itse käytän todella edullista pellettiä. Laatu on mitä on mutta pelletti on vain lisuke. Jos kunnon pellettipussin haluaa ostaa niin se on noin 15e iso pussi, josta riittää kyllä ainakin 3 kuukaudeksi riippuen kulutuksesta.

Mutta siis tosiaan, halpaa on!

siis kanin tarpeiden osto. Mutta eläinlääkärikulut... ne on eri juttu :D

Olen itse harkinnut kastraatiota poikakanilleni, ja Tampereella näyttäis olevan aika edullisesti 95e. Mutta muut eläinlääkärikulut on todella kalliita. Ystäväni vei kaninsa lääkäriin hammasvikojen tarkastukseen ja häneltä veloitettiin 310e.

Mutta sen verran ihania otuksia että kyllä niistä saa maksaakin ;)

Toivottavasti sait kaiken tarvittavan tiedot ja mukavaa kesän odotusta! :)

• Anonyymi

Itellä meni parisataa ja saatiin se itse kani vielä ilmaiseksi (rescue kani) :D riippuu vähän millaisen häkin ostatte. Ostatteko 200e tehdashäkin vai 50e komppareita ja kasaatte itse aitauksen. Ostatteko pesämökin vai teettekö sen pahvilaatikosta. Kuinka kallista pellettiä käytätte, ja Kuinka kallista turvetta tai puupellettiä vessalaatikkooon. Yleisin hinta kanille tarvikkeille 120-250e

• Anonyymi

Oon itekki miettinyt sitä mutta parasta on tarkistaa hinnat eläin kaupasta mistä aivot ostaa tarvikkeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      430
      5257
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      165
      3088
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      97
      2654
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      64
      1921
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      43
      1900
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      50
      1856
    7. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      5
      1665
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      87
      1647
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      10
      1377
    10. MTV: Vappu Pimiä lataa yllättävän kommentin Helena Puolakasta: "Eihän Helena Puolakkakaan..."

Miten Vappu Pimiä pärjäsi mielestäsi MasterChef-tuomarina? Pimiä aloitti MasterChef-tuomarina uudessa pestissä. Nyt Pim
      Tv-sarjat
      16
      1279
    Aihe