Vieras mies rimpautti

2lesken

Hyvää huomenta.

"Kuka on poissa näin kauniina päivänä",
kysyi kirjanpidonmaikka kauppiksessa tuntinsa alussa, joskus 50 vuotta sitten.

No niin, nyt tapahtui kummallista.

Vieras, komea mies rimpautti ovikelloani.

Tulin juuri suihkusta ja olin riihen seinästä reväistyn näköinen.
Tukka sekaisin ja nuhjaantunut kylppäritakki niskassa.

Mies kysyi minua nimeltä.

Kauhukuvat levisivät sisimpääni nano sekunneissa.
Mitä pahaa olen tehnyt, onko omaisille sattunut jotain?

Miehellä oli kuukauden paikallislehdet kädessä ja hän toi ne minulle.
Nimeni oli lehden osoitepaikalla.
Mitä helkattia.
En ole tilannut mitään.

Miehen postilaatikko oli täyttynyt hänen reissussa ollessaan lehdistäni.

Molemmat oltiin äimän käkenä.
Otin lehtikasan ja kiitin vaivannäöstä.

Siskoni soitti ja kysyi onko mukava ollut lukea lahjalehteä.
Hän oli tilaaja, mutta osoite oli täysin väärin.

Olisihan se ollut, mutta kun lehdet huilasivat 100 metrin päässä omasta postilaatikostani.

Nyt osoite korjattiin, mutta lahjatilaus päättyi.

Piru vieköön, jäi se lehtien tuoja mieleen, hyvällä.

Päivänjatkoja.

11

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysynn

      - - kenenkähän hallussa mun postini on lymyillut - kaappiini jostain ilmstynyt nivaska tekstiä jonka mukaan mielenterveysongelmista kärsivien on poistuttava omasta kodistaan ja muutettava kunnan vuokra- asuntoon - en ihan jaksa pelkkänä vitsinä tohonkaan juttuun suhtautua - onko uskovaisna esiintyvä päihdekööri taas asialla sukuvihoineen tms?

    • vfihimfs-

      Otin aiemmin puhelinoperaattoriin yhteyttä puhelinvian vuoksi - viestien lähettäminen ei jostain syystä puhelimellani onnnistu - on kuulemma operaattorin asiaa hoitaa asia kuntoon - ei tietoa onko puhelimstani akkukin viety tai niin sipannut että puhelimen piuhan täytyy olla kaiken aikaakiinnitettynä laturiin - - aiemmin talossa vierailleet nulkit oli pätkineet aiemmista sähkövehkeitä vähän johtojakin palasiksi joistain laitteista.

    • mustakuu

      Kaveri oli tavoitellut eilen, soitin takaisin, ei vastannut.
      Illemmalla soitti, vastasin, jäbä sanoi "olit tavoitellut", vastasin että itse tavoittelit ensin, kertoi vaan testanneensa lähimuistiani, että muistinko hänen olleen eka.
      Oli erehtynyt naisystävänsä syntymäpäivästä, väitti sen olevan torstaina, kun olikin jo eilen, jota päivää pidin oikeana.
      Joutui tunnustamaan minun olleen oikeassa.

    • henrjii

      Voi perseensuti kun säikähdin, luulin jo että joku turnus-jussi
      hesasta pääsi pilkkimään, ja yksin olo jäi haaveeksi

    • unohda-ukkomiehet

      alottajalle:

      kuhan et jonkun ukkomieheen ihastunu,
      muu ei haittaakaa,
      unohda heti jos on toisen avio tai avo-mies se komee lehden paluttaja,

      • unohda
        Totta maar.
        Läksyni olen oppinut.
        Mies vain säväytti, tietty kun harvoin ovikello soi.
        Tuskin näen enää koskaan.


    • Teilläkö ei ole postilaatikoissa nimiä? Lehdissähän oli sinun nimesi.
      Vai onko postinkantaja lukutaidoton?

      • Tell
        Postilaatikoissa on nimet.

        Lehdessä oli painettuna nimeni ja jostain syystä osoite väärin.
        Tästä talosta 100 metriä tulosuuntaan.

        Lehdenjakajat jakavat aamuisin lehden, osoitteen, ei henkilön mukaan.
        Varsinkin kun nimi on outo.

        Lehdenjakajat ovat eri porukkaa kuin päiväpostin jakajat.

        Tämä tie on lähes kymmenen kilometriä pitkä, jonka varrella asun.

        Kun en ole vakitilaaja ja sain lahjalehden väärin painettuun osoitteesen, jakaja pudotti sen ko. laatikkoon.

        Olisinhan voinut olla vaikka salarakas tai joku hyyryläinen ko osoittessa.

        Sitäpaitsi jos kysyy nimelläni osoitetta, se on salainen.
        Niinkuin on puhelinnumeronikin.
        Olen halunnut niin.

        Mies joka toi lehtinipun oli joutunut käymään läpi pitkän tien laatikoita katsellen.

        Hän olisi tietty voinut sitten pudottaa nivaskan löytämäänsä oikean nimen laatikkoon, mutta halusi fiksuna miehenä varmistaa, että olen lehtien saaja.

        Tai huononpi vaihtari on, että hän oli niin ärsyyntynyt vieraan ihmisen lehdentulosta laatikkoonsa, että halusi nähdä tämån, eli minut.

        Kun selitin, etten tiennyt koko lehden tilauksesta mitään, mies hymyily ja oli symppis.


    • Kiva sattumus sulle
      sehän on vaan mukavoo
      kun vieraat miehet soitteloo,
      piankos siitä vieras tutuksi tupsahtelloo.

      • maissi
        Onhan se yllättävää täällä maalla, kun elämä on hyvin tapahtumaköyhää.

        Mies on aviossa, se selvisi kyliltä hyvinkin nopeasti.

        Täällä tiedetåån kaikki asiat.

        Paitsi näköjään sukunimet ovat hakusessa.

        Itselläni on ruotsinkielinen sukunimi, niinkuin täällä on monella muullakin.

        Paikka on ruotsinkielistä seutua.


      • siksoksi

        Ahlainenko ruotsinkielistä seutua ? hohhoijaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe