Ccleaner 5.28 ei suostu poistumaan

Mainoksienuhri

Luin juuri iltapäivälehtien lööpistä, että CCleaner putsari levittää viruksia koneisiin.
Latasin koneelle uuden ko. Cleaner asennusohjelman ja yritin poistaa sitten entistä pois koneeltani.
Eipä vain suostunutkaan vanhempi versio 5.28 poistumaan koneeltani.
Millähän saisin sen heitettyä mäkeen???!!!
Koneeni oli alkanut hidastelemaan.
Arvasin heti syyllisen olevan CCleaner 5.28 = (englannin kielinen versio)
Aikaisemmin minulla on ollut vain Suomenkielisiä versioita, jotka ovat toimineet hyvin.

31

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mainoksienuhri

Jäi vielä mainitsematta, että koneessani käyttöjärjestelmänä om Win-7 Home Premium 64 bittinen versio.

• Hohhoijaati

No ei se itseään poista, kokelile poistaa w7 lisää/poista jutulla.

• eikälevitä

Avast tuskin levittäisi sen mukana haittaohjelmia:)

• Mainoksienuhri

No joo tarkistin nyt Pandalla ja Malvarella, että ei tästä CCleaner v.5.28 :sta löytynytkään mitään haittaohjelmia yms.
        Koneenikin jotenkin säikähti näitä tutkimuksiani ja rupesi taas yllättäen toimimaankin tosi nopeasti ja nöyrästi.
        Ainoastaan Firefox-selain mielestäni avautuu vielä vähän hitaahkosti.
        Työpöydälleni oli kylläkin kertynyt aikapaljon kaikenlaista tiedostosälää.
        Pakkasin ne yhteen kansioon ja aion tallettaa ne erilliselle kiintolevyasemalleni.
        Ehkäpä siinäkin voi olla osasyy koneeni hidastumisiin?
        Koneessa itsessään kyllä pitäisi olla muistitilaa riittävästi.
        Ajattelin vain Työpöytäkansioni tulleen liian täyteen.
        Koetin kylläkin poistaa Cleaneriani ihan oikeilla konsteilla, millä kaikki muut ohjelmatkin olen poistanut, mutta tämä yritykseni ei nyt vaan jostai syystä suostunut onnistumaan.

• työläs_winkura

Winkura on warsin työläs.

• turvallinen12
        Mainoksienuhri kirjoitti:

No joo tarkistin nyt Pandalla ja Malvarella, että ei tästä CCleaner v.5.28 :sta löytynytkään mitään haittaohjelmia yms.
        Koneenikin jotenkin säikähti näitä tutkimuksiani ja rupesi taas yllättäen toimimaankin tosi nopeasti ja nöyrästi.
        Ainoastaan Firefox-selain mielestäni avautuu vielä vähän hitaahkosti.
        Työpöydälleni oli kylläkin kertynyt aikapaljon kaikenlaista tiedostosälää.
        Pakkasin ne yhteen kansioon ja aion tallettaa ne erilliselle kiintolevyasemalleni.
        Ehkäpä siinäkin voi olla osasyy koneeni hidastumisiin?
        Koneessa itsessään kyllä pitäisi olla muistitilaa riittävästi.
        Ajattelin vain Työpöytäkansioni tulleen liian täyteen.
        Koetin kylläkin poistaa Cleaneriani ihan oikeilla konsteilla, millä kaikki muut ohjelmatkin olen poistanut, mutta tämä yritykseni ei nyt vaan jostai syystä suostunut onnistumaan.

Voihan siinä toki olla jos se on ladattu muualta kuin heidän sivuiltaan. Tietoturvayhtiö Avast omistaa nykysin sen eli ei siinä yksinkertaisesti voi olla haittaohjelmia tai muuten Avastin maine menisi heti.

Työpöydän pikakuvakkeet hidastaa käynnistystä jos niitä on liikaa koska Windows joutuu lataamaan ne aina kun koneen käynnistää. Siksi niitä kannattaa pitää vain pakolliset.

Ccleaneria ei kannata poistaa sillä se on hyödyllinen softa.

• Mainoksienuhri
        turvallinen12 kirjoitti:

Voihan siinä toki olla jos se on ladattu muualta kuin heidän sivuiltaan. Tietoturvayhtiö Avast omistaa nykysin sen eli ei siinä yksinkertaisesti voi olla haittaohjelmia tai muuten Avastin maine menisi heti.

Työpöydän pikakuvakkeet hidastaa käynnistystä jos niitä on liikaa koska Windows joutuu lataamaan ne aina kun koneen käynnistää. Siksi niitä kannattaa pitää vain pakolliset.

Ccleaneria ei kannata poistaa sillä se on hyödyllinen softa.

Kiitos hyvästä "työpöytä" ym: n vinkeistä.

• apinaetgorilla

Taitaa CCleaner olla jotenkin rikki jos ei poistu.
      Revo Uninstaller oli joskus käytössä W/:ssa.

• Tehokas_M
      • Mainoksienuhri

Olisikohan sitten niin, että kun tämä CCleaner on nimenomaan virusten puhdistusohjelma, niin sitä ei voisikaan poistaa samalla tavalla, kuin muita (ns. ei tietoturva ohjelmia) ?
        Ehkäpä Cleaner on ensin jotenkin pysäytettävä pois toiminnasta?
        Ja poistettava vasta pysäytettynä.
        Tai poistettava sitten itse CCleanerin sisältä ?
        Yritin poistaa valitsemalla (ohjauspaneeli-ohjelmat ja toiminnot-CCleaner-poista tai muuta-poista)
        Pelkästää tällä keinoin ei kyllä poistunut sitten millään opilla!
        Olen nyt kuitenkin jo varsin tyytyväinen koneeni virkeyteen.
        Yksi utopistinen teoria, on vielä sekin, että viruksien ja haittaohjelmien kylväjät olisivat heti jotenkin heränneet / reakoineet tähän minun "kissan pöydälle" nostamiseeni.

• energiajuomarit

Olisikohan sitten niin, että kun tämä CCleaner on nimenomaan virusten puhdistusohjelma, niin sitä ei voisikaan poistaa samalla tavalla, kuin muita (ns. ei tietoturva ohjelmia) ?
        Yritin poistaa valitsemalla (ohjauspaneeli-ohjelmat ja toiminnot-CCleaner-poista tai muuta-poista)
        Yksi utopistinen teoria, on vielä sekin, että viruksien ja haittaohjelmien kylväjät olisivat heti jotenkin heränneet / reakoineet tähän minun "kissan pöydälle" nostamiseeni.

Ei ole mkään haittaohjelmien poistaja.

• Toimii_muissakin_ohjelm_

Rekisterissä on etsi-toiminto ja sieltä jos poistaa tarpeeksi paljon ccleaner-sanoja, pitäisi poistua.
        C-->Windows-->Regedit ja sieltä Muokkaa-->Etsi

• exBersel

Ei ihme jos on ongelmia kun asentelee jotain ccleanereita koneelleen. Totta kai se hidastuu kun ccleaner asentuu käynnistymään joka kerta käyttöjärjestelmän kanssa ja pyörii jatkuvasti taustalla. Sitten se poistelee käyttöjärjestelmän ja selaimen tarkoituksella luomia tiedostoja ilman pienintäkään järkevää syytä, vaikka käyttöjärjestelmissä ja selaimissa on kaikki niiden tarvitsemat toiminnot ihan valmiina, kuten kyky poistaa tarpeettomat tiedostot kun niitä ei enää tarvita ja niin edelleen.

Ohjelman asentaminen koneen nopeuttamiseksi on yhtä järkevää kuin lisäruoan ostaminen laihtuakseen. Selain loi tiedostoja, sitten joku kolmannen osapuolen vinkulaohjelma poistaa ne lupaa kysymättä ja kun selain taas käynnistyy, se etsii tarkoituksella luomiaan tiedostoja, eikä löydä niitä.

• hyväohjelma

Sen kuuluukin poistaa niitä ja hyvä niin. Järjestelmä puhdistuu turhista tiedostoista.

• Lie_Lie_Lie

Sun valheita kukaan jaksa lukea

• 625

En ole vuosiin asentanut uudempia Ccleanereita. Silloin, kun asensin, Cc haistoi, että koneessa on jo Cc ja uudempaa asentaessa kysyi ”korvataanko vanha uudemmalla?” tjsp.

Nyt koneessa on 2 versiota ja väkisin poistettaessa toinen ( esim. mainitulla Revo Uuninstallerilla ) saattaa toinenkin rikkoontua, koska eri Cc:t voivat asentaa samoja kansioita, jotka nyt ovat korvautuneet tai kasvaneet tuplasti.
      Uudemmasta versiostakin tulee epävarmasti toimiva kansioiden kadotessa. 5.28 on jo huomattavasti erilainen kuin uusimmat.

Joskus ohjelman poistuminen toteutuu vasta, kun kone käynnistetään uudelleen.

Firefox on käynnistynyt aina vetelästi.

Cc ei ole virustenpuhdistusohjelma. Se on käyttöjärjestelmän ja sovellusten siivoustyökalu.

En tunne uusimpia versioita. Minun Cc:ssä saa käynnistymisen ja monitoroinnin halutessa päälle/pois.

Selainten keräämästä tauhkasta on hyötyä vain mikäli koneen käyttäjä käyttää ja menee aina vain samoille sivustoille. Nykyisillä nopeuksilla näillä ei ole enää merkitystä – 90-luvulla oli.
      Riehuessa ympäri nettiä on syntyvää tauhkaa syytä poistaa välillä.
      Cc:stä saa säädettyä asetuksista mitä haluaa koneella säilytettävän.

Kokeilisin poistaa nyt ensin uusimman version, sitten vanhan ja sitten uudestaan asentaa uusi versio
      https://www.ccleaner.com/ccleaner

Ccleaner on erinomainen ohjelma

• puhdas.win.aset.muutettu

CCleaner päivittää itsensä vaikka asetukset olisi muutettu käyttäjän toimesta että ei päivitä. Muutti tähän malliin 2018, vaihtoi takaisin kun sai palautetta, ja nyt on taas luvaton päivitys toiminnassa.

CCleaner ei tee paljon mitään. Luo vain suuremman kuvan tietämättömille. Poistaa selaushistoriat, temp tiedostot, roskakorin... Hyvin pientä hyötyä koko toiminnasta. Samalla kerää käyttäjiltä dataa jonka he myyvät kenelle tahansa.

Antivirus ohjelmat kuten mcafee, norton, avast, panda, avira, fsecure ovat turhia ja mahdollisesti haitallisia. spyware, scareware, PUP... Maksat turhasta. Vie taustalla tietokoneen suorituskykyä. Pop ups. Pelottelee. Windows defender ei käyttäydy huonosti.

Hanki nettiselain ja siihen ublock origin (android firefox saa lisäosia).
        Laita UAC päälle ja älä asenna kun tulee ikkuna jos on epäluotettavasta lähteestä tai yllättäen kysyy silloin kun et asenna/käynnistä luotettavaa ohjelmaa.
        Androidilla sama. Varo vain vakoiluohjelmia play storesta. Et tarvitse näitä ohjelmia. Suurin osa play storen suojausohjelmista on haittaohjelmia jotka kerää vaikka mitä ja pyörii taustalla tehden ei haluttuja asioita. Esim. mainoksia, datan keruu, sormenjälki, hidastaa..

• exBersel

"Riehuessa ympäri nettiä on syntyvää tauhkaa syytä poistaa välillä."

Laita selaimen asetuksiin, että tauhkaa ei tallenneta tai että se tyhjennetään aina kun selain sammutetaan, niin sitä ei muodostu ollenkaan.

Jonkun kiintolevyjärsimen asentaminen tuohon tarkoitukseen on aika turhaa

Jos koneessa käynnistyy sekä virustorjunta että ccleaner kirjautuessa, ei ihme että tulee sekasotkua.

• Näinjanoin
        puhdas.win.aset.muutettu kirjoitti:

CCleaner päivittää itsensä vaikka asetukset olisi muutettu käyttäjän toimesta että ei päivitä. Muutti tähän malliin 2018, vaihtoi takaisin kun sai palautetta, ja nyt on taas luvaton päivitys toiminnassa.

CCleaner ei tee paljon mitään. Luo vain suuremman kuvan tietämättömille. Poistaa selaushistoriat, temp tiedostot, roskakorin... Hyvin pientä hyötyä koko toiminnasta. Samalla kerää käyttäjiltä dataa jonka he myyvät kenelle tahansa.

Antivirus ohjelmat kuten mcafee, norton, avast, panda, avira, fsecure ovat turhia ja mahdollisesti haitallisia. spyware, scareware, PUP... Maksat turhasta. Vie taustalla tietokoneen suorituskykyä. Pop ups. Pelottelee. Windows defender ei käyttäydy huonosti.

Hanki nettiselain ja siihen ublock origin (android firefox saa lisäosia).
        Laita UAC päälle ja älä asenna kun tulee ikkuna jos on epäluotettavasta lähteestä tai yllättäen kysyy silloin kun et asenna/käynnistä luotettavaa ohjelmaa.
        Androidilla sama. Varo vain vakoiluohjelmia play storesta. Et tarvitse näitä ohjelmia. Suurin osa play storen suojausohjelmista on haittaohjelmia jotka kerää vaikka mitä ja pyörii taustalla tehden ei haluttuja asioita. Esim. mainoksia, datan keruu, sormenjälki, hidastaa..

Androidissa nuo virustorjunnat ovat muutenkin humpuukia vaikkei ne sinänsä haitallisia olekaan. Android kun ei sellaisia tarvitse eli vievät vain akkua ja tehoja päälläollessaan (99% turhaan päällä).

Windowsissa on hyödyllinen koska 99% käyttää näitä järjestelmänvalvojan tilin kautta eli kaikki oikeudet on melkeinpä suoraan annettu ohjelmille.

• 625

Minulla on nyt Ubuntu auki. Ajoin Bleachbitillä ( Ccleaneria vastaava Ubuntussa ) siivouksen ja varmuudeksi kahteen kertaan. Nyt nolla putsattavaa näyttää.

Avasin Chromiumin, jossa aukeaa Gmail ja Google Maps välilehdet.
      Kirjaudun Gmailiin ja luen pari viestiä. Mapsia en käytä.

Chromiumissa on erittäin tiukat asetukset. Vain pakolliset on hyväksytty ja nekin vain istuntokohtaisesti eli selaimen pitäisi tyhjentää itse itsensä tauhkasta.

Ajan Bleachbitin Chromiumin sulkemisen jälkeen. Poistettavaa löytyi 13,1 MB eli pienen ohjelman verran.

Filehippo. Löytyy vanhemmat versiot Cc:stä.

• 625

Gmailin viestit olivat vain tekstiä. Ei liitteitä, kuvia tai linkkejä.

• exBersel

Firefoxiin "älä tallenna historiatietoja", evästeisiin salli, mutta "poista aina kun selain suljetaan". Selainvälimuisti 0 Mt.

Mitään ei jää mihinkään, ellei itse tallenna

• vihjeitä

• Vanhathuonoja

Vanhempia versioita ei kannata asentaa. Ne eivät meinaan välttämättä tue kunnolla siivottavien ohjelmien uusia versioita ja tietoturva voi olla myös huonompi.

Mieluummin Portable versio joka ei jää taustalla vakoilemaan tai jätä merkintöjä Windowsiin.

• Hyvin_toimii

Minä käytän v5.35.6210 versiota ja hyvin on toiminut. Tehköön jokainen niin kuin haluaa. Ei minulla ole käyttöjärjestelmäkään muuttunut miksikään.

• exBersel
        Hyvin_toimii kirjoitti:

Minä käytän v5.35.6210 versiota ja hyvin on toiminut. Tehköön jokainen niin kuin haluaa. Ei minulla ole käyttöjärjestelmäkään muuttunut miksikään.

Jokainen tehköön niin kuin itse haluaa. Olisi vaan mielenkiintoista kuulla joskus perustelu sille, että miksi niitä joka käyttökerralla muodostettavia väliaikaistiedostoja ja harmittomia evästeitä pitää höylätä jollain ohjelmalla pois yhtä mittaa sen sijaan että antaisi käyttöjärjestelmän huolehtia itsestään. Ympärillä on kymmeniä työkäytössä olevia koneita, jotka toimii ongelmitta päivästä toiseen ilman mitään apuohjelmia.

Jos käytössä on perinteinen mekaaninen kiintolevy, niin pienten tiedostojen yhtämittainen poistelu ja palautuminen (palautuvat aina kun koneen käynnistää/käy jollain nettisivulla) fragmentoi levytilaa aivan turhaan. SSD-levyjen kanssa tämä ei enää samalla tavalla vaikuta suorituskykyyn.

• Roskatpois
        exBersel kirjoitti:

Jokainen tehköön niin kuin itse haluaa. Olisi vaan mielenkiintoista kuulla joskus perustelu sille, että miksi niitä joka käyttökerralla muodostettavia väliaikaistiedostoja ja harmittomia evästeitä pitää höylätä jollain ohjelmalla pois yhtä mittaa sen sijaan että antaisi käyttöjärjestelmän huolehtia itsestään. Ympärillä on kymmeniä työkäytössä olevia koneita, jotka toimii ongelmitta päivästä toiseen ilman mitään apuohjelmia.

Jos käytössä on perinteinen mekaaninen kiintolevy, niin pienten tiedostojen yhtämittainen poistelu ja palautuminen (palautuvat aina kun koneen käynnistää/käy jollain nettisivulla) fragmentoi levytilaa aivan turhaan. SSD-levyjen kanssa tämä ei enää samalla tavalla vaikuta suorituskykyyn.

Mulla on tapana puhdistaa aina perjantaisin viikon tauhkat ja aloittaa siitä puhtaalta pöydältä.

Sama homma kodin imuroinnin suhteen. Kerran viikossa hyvä tehdä.

• 625

Olen liikkeellä edelleen Ubuntulla. Olen kait jotenkin tykästynyt siihen.
      6 vuotta käyttänyt ja saman ajan Bleachbitiä. Ei minkäänlaista ongelmaa. Tottakai täytyy hiukan harkita mitä merkkaa poistettavaksi, mutta mitenkään vaikea se ei ole.

Windowsissa olen käyttänyt Ccleaneria 15-16 vuotta ilman mitään ongelmia.

#Firefoxiin "älä tallenna historiatietoja", evästeisiin salli,
      #mutta "poista aina kun selain suljetaan". Selainvälimuisti 0 Mt.
      #Mitään ei jää mihinkään, ellei itse tallenna

Foxissa tehty näin.
      Siivosin taas kahteen kertaan Bleachbitillä. Avasin Foxin ja 6 kpl Suomi24 sivua. En liikkunut niissä. Suljin Foxin ja ajoin Bleachbitin.
      Poistettavaa löytyi 4,7 MB. Siis hurjan paljon siinäkin, kun ei pitäisi olla mitään.
      Chromiumissakaan ei pitänyt olla mitään, mutta 13,1 MB.

Selainten keräämästä tauhkasta on hyötyä vain mikäli koneen käyttäjä käyttää ja menee aina vain samoille sivustoille. Nykyisillä nopeuksilla näillä ei ole enää merkitystä – 90-luvulla oli.

Ccleaner eroaa Bleachbitistä siinä, että Cc on huomattavasti monipuolisempi.
      Kaksi parasta tietämäni apuohjelmaa ovat Cc ja Noscript.

Kiitos linkistä. En ole samaa mieltä Bb:stä, mutta linkissä saattaa olla jotain hyödyllistä lisää, kunhan ehdin kokeilemaan
      Sivun tekijä näyttäisi tykästyneen tökkiä päätteeseen monia-monia eri komentoja, jotka johtavat samaan kuin Bb:llä klik-klik. Kukin tavallaan.
      https://easylinuxtipsproject.blogspot.com/p/clean-mint.html

• 625

Onko aloittaja edistynyt poiston kanssa?

• Toivotaan_toivotaan

Ilmeisesti, koska on poistanut myös itsensä.

• s-virus

W10 on itsessään SUPERVIRUS

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8647
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2479
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2243
    Aihe