Poistelin deborphan skriptillä "turhia" tiedostoja kun se alkoikin poistaa libcryptiä ym. Keskeytin homman ja suoritin $ sudo apt --fix-broken install
Kuitenkin nyt bootissa kiintolevyn salattu LVM osio ei löydy. Pystyn kuitenkin boottamaan edellisellä ytimellä normaalisti.
Koitin $ sudo apt install --reinstall linux-image-amd64, mutta eipä auttanut.
Kuinka asentaa kernel kokonaan uudestaan?
4
126
Vastaukset
- Eihyvääpäivää
Miksi tarvisi.
Joku trollaus vai. - orphani
Koitin $ sudo apt install --reinstall linux-image-amd64, mutta eipä auttanut.
Kernel-versiot ovat mallia linux-image-versio_numero-generic ta
Tuo 64-bittisyys valitaan automaattisesti 64-bittiseen järjestelmään.
apt tarjoaa keveämpiäkin vaihtoehtoja ylimääräisten tiedostojen poistamiseksi: apt autoremove - e4r5t6y7u8iu7y6t5r4
sudo apt install lvm2
sudo apt install cryptsetup
https://wiki.debian.org/LVM - Debianisti
tietysti pitää käyttää
# apt-get install --reinstall lvm2 cryptsetup
Tämän jälkeen pitää initrd saada ajan tasalle, jos nyt tuli puuttuvia kirjastoja mukaan.
# update-initramfs -u -k <viallisen versionumero>
Näin vain se viallinen päivittyy eikä toimiva.
Mikäli ei auta niin sitten täytyy katsoa mitä uudemmasta initrd tiedostosta puuttuu. Kun tekee tiedostolistaukset molemmista eri tiedostoon lsinitramfs komennolla niin puuttuva kirjasto on helppo huomata.
PS
Käytätkö jotain muuta jakelua kuin debiania kun sudottelet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905157
- 534046
- 252169
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271837Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151434
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271227Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201036T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980