Pienen Wc:n kaatojen valu

Lattiamies

Tarkoitus olisi tällä viikolla valaa kaadot pieneen 1,5x1,4m vessaan. Lattiassa ja seinissä on molemmissa EK-kipsit, jotka on kiinnitetty puurakenteeseen. Ennen valua tulisi kait asentaa seinien alalaitaan elämisvaraa varten reunanauha, mutta tulisiko nauhat laittaa myös viemärien läpivienteihin? Pääviemäriputki ja samalla pöntön viemäriputki kulkee suoraan alas puurakenteen alla olevaan betonilaattaan valettuna ja siitä alakertaan. Muut viemäriputket yhdistyy viemäriin betonilaatan yläpuolella. Suositelkaa myös hyvää lattiatasoitetta kaatojen tekoon! Valettavaa tulee kipsin päälle 30-45mm. Kiitos!

4

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhatimpuri

eiköhän ne saumanauhat sentään asenneta valun päälle, ennen laatoitusta, samoin lattiakaivon kaulus.. tai niin minä olen tehnyt aina..

• Lattiamies

Tarkoitin jotta nauhan tulisi valun reunoihin jos valettu lattia elää johonkin suuntaan puualusrakenteen takia

• vanhatimpuri

niin mitä se siellä sitten tekisi? ei valettu lattia minnekään liiku, eikä seinät myöskään.. kuivuttuaan valu on seinästä muutaman millin irti, mikä on ihan ok.

• Lattiamies

Miten näiden tasotteiden ja primereiden kanssa toimitaan noin niinkuin käytännössä. Valoin tänään kaadot Vetonit 5000:lla ja sen alla on tietty primeri. Valusta tuli suht hyvä ekakertalaiseksi, mutta haluisin pari kohtaa vielä viimeistellä hienotasoitteella (Vetonit 3100) Vetonit 5000:sen ohjeessa luki että voi ylitasoittaa 4-6:n tunnin päästä, mutta tarvitsenko sen primerin taas tuohon väliin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      83
      1236
    2. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      31
      1100
    3. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      844
    4. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      709
    5. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      25
      655
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      12
      477
    7. Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin

joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-
      Maailman menoa
      89
      457
    8. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    9. Puuilo pittäis tulla Haapaveelle

Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä
      Haapavesi
      38
      336
    10. Vielä vähän lirttinkiä

tuonne, lirttinkiä sinne, hämmennystä tuohon, sekaanusta tänne, no nii, eiköhän se ala oleen sillä silivoplee taas tältä
      Ikävä
      5
      204
    Aihe