Kritiikin kannukset.

totuudenetsijä

Maarit Tastulan ohjelmassa oli lääketieteen professori, joka oli kritiikistä aivan samaa mieltä kuin minä. Kritiikki on olennainen osa tiedettä. Kaiken tieteellisen kehityksen on saanut aikaan kritiikki. Jos ei ole kritiikkiä kehitys pysähtyy.

Kaikki kehitys on syntynyt siitä, että ajatellaan vanhoija asioita uudella tavalla, ja keksitään jotain aivan uutta. Sillä tavalla toimien on lääketiede kehittynyt nykyiselle tasolleen ja kehittyy edelleen.
Lisäksi lääketiede on eniten poikkitieteellinen tiede. Se hyödyntää monien muiden alojen tietoa.

Kuitenkaan lääketiedekään ei ole täydellinen. Kriittisyyttä saisi olla vieläkin enemmän. Esimerksi lääkkeiden haittavaikutusten ilmoittamista laiminlyödään.

Mitenkö tämä sitten liittyy ilmastotieteeseen. Siten, että ilmastotieteessä on pyritty koko ajan toimimaan päinvastoin kuin lääketieteessä. Kaikki kritiikki pyritään tukahduttamaan. Vain yksi antiikkinen kanta sallitaan. 150-vuotta vanha tieto on jo antiikkia. Muilla aloilla uusi on tullut jo tilalle.

Ilmastotiede on pysähtymyt menneisyyteensä. Sitä pysähtyneisyyttä ei voi korvata eikä korjata tietokoneella. Tilanne on antanut huijareille mahdollisuuden huijata maailmaa kaikenlaisilla perättömillä kauhujutuilla, joilla ei ole mitään tekemistä ilmastotieteen kanssa.

Nähtävästi tilanne ei korjaannu ennenkuin ilmastotiede suostuu tulemaan 2000-luvulle ja korjaamaan 150 vuotta sitten tehdyt virheet. Ne kun on aivan ilmeiset. Se tiedetään useilla muilla aloilla. Media ei vaan kerro koskaan niitä asioita, jotka on pahiten virheellisiä.

Aina asiantuntemattomat jankutta vaan metaania ja hiilidioksidia. Hapesta ja typestä ei puhuta mitään. Aivan kuin niitä ei olisi edes olemassa. Mitähän ne toimittajat, poliitikot ja luonnonsuojelijat hengittää. Minä ainakin hengitän pääasiassa happea ja typpeä.

Onneksi ilmastotieteen vanhat valheet ei pidä paikkaansa. Sen takia pystyn hengittämään lämmintä happea ja typpeä. Ne ei olekkaan avaruuden lämpötilassa muualla kuin avaruudessa.

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jönsas

Kritiikki on olennainen osa tieteen tekemistä.

Sinulle suosittelen itsekritiikkiä.

• niin.juuri

Komppaan.

• lasisamariniakiitos

Vai on avaruudessa happea ja typpeä!?!Kaikkea kanssa..:)

Kaasumiehestä tulee väkisinkin mieleen eräs tähtitiedepalstalla mellakoinut kuopiolainen viriviritööt ja natopalstalla möykännyt ssmiketööt!Tuuli heiluttaa kitarisoja.Vaalikevät tulossa ja kaikki kummajaiset haluaa olla äänessä.Eläköön sananvapaus.

• totuudenetsijä

Missä mjnä muka väitin, että vapaassa avaruudessa on happea ja typpeä.Miehitetyillä lennoilla sitä kuitenkin on ollut,ja kansainvälisellä avarúusasemalla on nytkin,Sen ympärillä on avaruuden lämpötila, joten sen käyttökelpoisuudesta ihmisen tarpeisiin täytyy huolehtia.

Tässä on nyt kolme tomppelia yrittänyt leimata professorin ja hänen seuraajansa idiooteiksi. Mitä ihmeen luusereita te olette, kun korvien väliin ei millään uppoa, että on myös teitä viiaampia olemassa. Te ette tiedä yhtään mistään mitään. ainoa olemassa oleva taito on vittuilu.

• @totuudenetsijä ,

Kuinka niin "kaikki kritiikki pyritään tukahduttamaan"? Mihin tuo väite perustuu?
      Tottakai kritiikki on sallittua ja toivottavaakin. Mikä seikka nyt siis on pielessä ilmastotieteessä,
      et edes maininnut muuta, kuin jotakin epämääräistä 150 vuoden takaa??

Kuten yllä jo kommentoitiinkin, sinulle sitä itsekritiikkiä ja tarkkuutta kirjoituksiin.

• totuudenetsijä

Ilmastotieteen teoria perusteineen on keksitty noin 150 vuotta sitten. Kritiikkiä voi tukahduttaa hyvin monella tavalla, Mikään media ei nykyään suostu julkaisemaan kritiikkiä. Olen kokeillut lähes kaksi vuotta. Mikään ei mene läpi. Aivan ilmeisesti ei edes tarkisteta, vaikka olen ilmoittanut luotettavat lähteet.

Kun Professori Korhola piti kriittisen ilmastoluennon 2013 YLE:n tiedetoimittaja kolumnissaan vääristeli koko jutun. Yle on viimeksi esittänut noin kaksi vuotta sitten dokumentin, jossa oli noin 30 sekunnin lausunto, joka oli Suomessa vallitsevaa uutisointia vastaan. Kun pyysin uusintaa, niin sitä ei tullut, vaikka kaikenlaista hömppää kyllä uusitaan kerran toisensa jälkeen.

Dokumentti käsitteli Amerikkalaisten ilmastotieteilijöiden suorittamaa tutkimusta ilmalaivasta Loppupäätelmä oli, että hurrikaaneja ei voimista ilmansaasteet vaan niiden väheneminen. Oikeastaan ainoa kriittinen kommentti on ollut se,,että useat meteorologit kieltäytyy telkkarissa kannattamasta ilmastonmuutosteoriaa. Hekään ei kuitenkaan voi paljastaa todellista kantaansa

Mitä taas minun itsekritiikkiin tulee niin se on ollut vähän liiankin tiukka. Minä hyväksyn vain sellaiset väittämät, jotka on mahdollista myös todistaa. Pilkkakirveet täällä ei suostu tajuamaan, että minä olen myös lämpöopin asiantuntija ammattieni takia, ja ilmaston toiminta on nimenomaan lämpöoppia.

• totuudenetsijä kirjoitti:

Ilmastotieteen teoria perusteineen on keksitty noin 150 vuotta sitten. Kritiikkiä voi tukahduttaa hyvin monella tavalla, Mikään media ei nykyään suostu julkaisemaan kritiikkiä. Olen kokeillut lähes kaksi vuotta. Mikään ei mene läpi. Aivan ilmeisesti ei edes tarkisteta, vaikka olen ilmoittanut luotettavat lähteet.

Kun Professori Korhola piti kriittisen ilmastoluennon 2013 YLE:n tiedetoimittaja kolumnissaan vääristeli koko jutun. Yle on viimeksi esittänut noin kaksi vuotta sitten dokumentin, jossa oli noin 30 sekunnin lausunto, joka oli Suomessa vallitsevaa uutisointia vastaan. Kun pyysin uusintaa, niin sitä ei tullut, vaikka kaikenlaista hömppää kyllä uusitaan kerran toisensa jälkeen.

Dokumentti käsitteli Amerikkalaisten ilmastotieteilijöiden suorittamaa tutkimusta ilmalaivasta Loppupäätelmä oli, että hurrikaaneja ei voimista ilmansaasteet vaan niiden väheneminen. Oikeastaan ainoa kriittinen kommentti on ollut se,,että useat meteorologit kieltäytyy telkkarissa kannattamasta ilmastonmuutosteoriaa. Hekään ei kuitenkaan voi paljastaa todellista kantaansa

Mitä taas minun itsekritiikkiin tulee niin se on ollut vähän liiankin tiukka. Minä hyväksyn vain sellaiset väittämät, jotka on mahdollista myös todistaa. Pilkkakirveet täällä ei suostu tajuamaan, että minä olen myös lämpöopin asiantuntija ammattieni takia, ja ilmaston toiminta on nimenomaan lämpöoppia.

@totuudenetsijä ,
        Ok, eli kyse on siis lähinnä ilmaston muutoksesta?

Sitä saa kritisoida yhtä lailla, kuin ihmisen käyntiä Kuussa tai sitä, että Maa on pallon muotoinen. On ymmärrettävää, että joutavia juttuja filtteröidään pois mediassa.

Muista, että vallitseva näkemys on aina tieteentekijöiden konsensus asiasta, ei yksittäinen tutkimus, selitys, väite tai edes 50 eriävää näkemystä alan eri asiantuntijoilta - ne ovat vain pisaroita meressä.

• herää.pahvi
        tractor kirjoitti:

@totuudenetsijä ,
        Ok, eli kyse on siis lähinnä ilmaston muutoksesta?

Sitä saa kritisoida yhtä lailla, kuin ihmisen käyntiä Kuussa tai sitä, että Maa on pallon muotoinen. On ymmärrettävää, että joutavia juttuja filtteröidään pois mediassa.

Muista, että vallitseva näkemys on aina tieteentekijöiden konsensus asiasta, ei yksittäinen tutkimus, selitys, väite tai edes 50 eriävää näkemystä alan eri asiantuntijoilta - ne ovat vain pisaroita meressä.

Ja höpsis.
        Tiedettä ei tehdä huutoäänestyksellä vieläkään.
        Jo Albert Einstein sanoi aikanaan sadan tiedemiehen allekirjoittamaan epäluottamuslauselmaan hänen tutkimuksistaan, että jos olisitte oikeassa, niin yksi olisi riittänyt.

• herää.pahvi kirjoitti:

Ja höpsis.
        Tiedettä ei tehdä huutoäänestyksellä vieläkään.
        Jo Albert Einstein sanoi aikanaan sadan tiedemiehen allekirjoittamaan epäluottamuslauselmaan hänen tutkimuksistaan, että jos olisitte oikeassa, niin yksi olisi riittänyt.

@herää.pahvi ,

Mutta näin se vain menee tiedeyhteisössä.
        Tiede kyllä korjaa itse itsensä. Kun Einstein julkaisi yleisen suhtiksen vuonna 1915, niin toki siihenkin suhtauduttiin kriittisesti mutta hyvin pian, vähä vähältä teoria omaksuttiin ja kun siitä lopulta saatiin kokeellisia vahvistuksiakin, niin teoria hyväksyttin koska siitä oli selkeää näyttöä.

• Tiedeonuskonto

Tiede valehtelee. Älkää uskoko tiedettä, sen tarkoituksena on kahlita ajatuksenne vanhaan ja tehdä rikkaille lisää rahaa. Tiede on uusi uskonto katolisen kirkon tilalle. Lääketiede lupaa että kun maksatte aneet niin elätte onnellisina pitkään. Ilmastotiede uhkaa että jos teette hiilidioksidisyntiä niin Taivaan Isä rankaisee teitä tuhotulvilla, myrsyillä ja muilla vitsauksilla.

• antidenialisti

Ilmastotieteeseen ja ennenkaikkea alarmismiin tuo kuvaus kyllä pätee, mutta ei lääketieteeseen. Ei lääketiede anna tuollaisia lupauksia. Tuo on todella yksinkertaistettu harhakuva lääketieteestä. Jos joku lääkäri menee tuollaisia lupauksia antamaan, hän on epäpätevä.

On sairauksia, jotka paranee itsestään. On sairauksia joita ei voi hoitaa. On sairauksia, joita voidaan hoitaa ja parantaa. On sairauksia, jotka ihminen itse joutuu parantamaan. Todellisuus on hirveän paljon monimutkaisempi kuin sinä kuvittelet.

Sen takia lääketiede ei voi antaa tuollaisia lupauksia. Potilas voi toki kuvitelle saaneensa tuollaisen lupauksen. Minä olen työskennellyt lääketieteen piirissä 14 vuotta. En kuitenkaan ole lääkäri. Vuosien mittaan työssä oppii kuitenkin paljon lääkreiltä.

Telkkarissa lääketieteen professori kertoi potilaasta, joka oli osallistunut lääkekokeiluun.Hän päätti tehdä itsemurhan, ja otti kasan saamiaan lääkkeitä. Hän meni niin huonoon kuntoon, että joutui tehohoitoon.

Hän toipui kyllä, mutta jälkeenpäin selvisi, että hänen ottamansa lääkkeet oli tehottomia plaseboja. Ei niiden olisi pitgänyt vaikuttaa yhtään mitään. Tuollainen on kuitenkin ihmismielen valta fysiikkaan. Se voi tappaa. Se on tiedostamatonta. Tuollaista vaikutusta nimitetään noseboksi. Sen vastakohta oa plasebo.

MINUA ON HUOLESTUTTANUT ILMASTOUUTISOINNIN NOSEBOVAIKUTUS. Se näkyy jo tilastoissa erilaisina sairauksina. Kun ihminen uskoo, että hänen hengittämänsä ilma on vahingollista, se on vahingollista. Syntyy erilaisia sairaustiloja, joille ei löydetä jysiologista selitystä.

Sama tapahtuu myös jos ihminen uskoo, että hänen syömänsä ruoka on vahingollista. Ihmismieltä on vaarallista järkyttää uutisoinnilla. Sellaista uutisointia on kuitenkin nykyään hirveän paljon. Tuntuu, että kaikki on nykyään vahingollista, eikä mikään ole turvallista.

Kun minä tiedän ja ymmärrän tuon nosebovaikutuksen, minä pystyn sitä torjumaan. Kyllä se jotakin silti vaikuttaa minuunkin. Pahemmassa pulassa on kuitenkin ne, jotka ei tuota vaikutusta tiedä. Se vaikutus kun on olemassa siitä huolimatta. Ihminen ahdistuu ilmastouutisoinnista. Pitkittynyt ahdistus aiheuttaa myös fyysisiä oireita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3504
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      437
      2944
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      22
      2801
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      83
      1867
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      87
      1497
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1370
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      92
      1145
    8. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      101
      1117
    9. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      72
      1113
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      31
      930
    Aihe