Rva. Potter ja kaverit

joutsen

Tämä tapahtui aika kauan sitten maalla kun olimme lapsia. Innostuin jostain ufo-jutusta niin, että päätin yllyttää kaikki kaverini suolle "retkelle", sillä siellä oli nähty ufoja kautta vuosikymmenten. Päättelin, että jos oikein kovasti uskoo, toive toteutuu. Sanoin kaikille, että kyllä ne ufot varmaan meillekin näyttäytyvät.

Lähdimme jännityksestä puhkuen matkaan, minä tietysti koetin esittää mahdollisimman varmaa ja rohkeaa. Jossain mieleni syövereissä pilkotti sellainen inhottava epäilys, että jos ei ne näyttäydykään niin mitäs minä sitten teen?

Jännitys tiivistyi kuumana kesäpäivänä kävellessämme tien päässä olevan autiotalon pihan läpi ja edelleen metsän läpi. Näimme hirven makuujäljen ja kakkaa. Johdattelin kaveriporukan melko vaikean reitin läpi, hypimme isojen erotusojien ja piikkilanka-aitojen yli.

No selväähän se oli ettei me mitään ufoa nähty, mutta tunnelma oli tiivis. Suoalueella on aina oma lumonsa. Aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta tarpoessamme hikisinä suon reunaa pitkin kuivemmille mättäille, serkkupoika toimi pioneerina ja otti kengät pois jalasta. Kohta kaikki ottivat kengät pois paljaille varpaille.

Puolen kilsan päässä löysimme lähes umpeen menneen lammen, jonka ympärillä kasvusto oli aivan kuivettunut. Se oli keltainen ja koppura jalalle astua. Kesä oli ollut kuuma mutta lammen seutu oli kaikkein pahiten kärsinyt. Siitä kun vielä aurinko heijastui lammen pinnasta sirotellen valonsäteet ympärillemme, silmämme häikäistyivät emmekä pystyneet oikein katsoa taivaalle.

Siinä meitä alkoi pelottaa. Tunnustimme sen vasta tien päälle palattuamme, ja tarpominen takaisin metsän poikki kun vielä eksyimme hivenen reitiltä, tuntui aivan liian pitkältä. Kamala janokin yllätti.

Ufoa emme nähneet mutta kokemus jäi kaikille mieleen. Mystisen kokemuksen sai aikaan karu luonto, avoimuutemme ja odotus kokea jotain aivan uutta!

1

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • squirrel

Itse pidän haamuja ja ufoja kansanperinteenä,jota tulee vaalia mutta ei ottaa tosissaan. Olen nukkunut muutamissa "aavetaloissa" Etelä-Suomessa,ilman että olen törmännyt haamuihin. Pyhän Laurin hautausmaalla olen myös käynyt muutaman kerran,mutta ei sielläkään ole yöllisiä epäkuolleita näkyillyt..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6908
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2036
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1238
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1074
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      996
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      954
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe