Tämä tapahtui aika kauan sitten maalla kun olimme lapsia. Innostuin jostain ufo-jutusta niin, että päätin yllyttää kaikki kaverini suolle "retkelle", sillä siellä oli nähty ufoja kautta vuosikymmenten. Päättelin, että jos oikein kovasti uskoo, toive toteutuu. Sanoin kaikille, että kyllä ne ufot varmaan meillekin näyttäytyvät.
Lähdimme jännityksestä puhkuen matkaan, minä tietysti koetin esittää mahdollisimman varmaa ja rohkeaa. Jossain mieleni syövereissä pilkotti sellainen inhottava epäilys, että jos ei ne näyttäydykään niin mitäs minä sitten teen?
Jännitys tiivistyi kuumana kesäpäivänä kävellessämme tien päässä olevan autiotalon pihan läpi ja edelleen metsän läpi. Näimme hirven makuujäljen ja kakkaa. Johdattelin kaveriporukan melko vaikean reitin läpi, hypimme isojen erotusojien ja piikkilanka-aitojen yli.
No selväähän se oli ettei me mitään ufoa nähty, mutta tunnelma oli tiivis. Suoalueella on aina oma lumonsa. Aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta tarpoessamme hikisinä suon reunaa pitkin kuivemmille mättäille, serkkupoika toimi pioneerina ja otti kengät pois jalasta. Kohta kaikki ottivat kengät pois paljaille varpaille.
Puolen kilsan päässä löysimme lähes umpeen menneen lammen, jonka ympärillä kasvusto oli aivan kuivettunut. Se oli keltainen ja koppura jalalle astua. Kesä oli ollut kuuma mutta lammen seutu oli kaikkein pahiten kärsinyt. Siitä kun vielä aurinko heijastui lammen pinnasta sirotellen valonsäteet ympärillemme, silmämme häikäistyivät emmekä pystyneet oikein katsoa taivaalle.
Siinä meitä alkoi pelottaa. Tunnustimme sen vasta tien päälle palattuamme, ja tarpominen takaisin metsän poikki kun vielä eksyimme hivenen reitiltä, tuntui aivan liian pitkältä. Kamala janokin yllätti.
Ufoa emme nähneet mutta kokemus jäi kaikille mieleen. Mystisen kokemuksen sai aikaan karu luonto, avoimuutemme ja odotus kokea jotain aivan uutta!
Rva. Potter ja kaverit
joutsen
1
292
Vastaukset
- squirrel
Itse pidän haamuja ja ufoja kansanperinteenä,jota tulee vaalia mutta ei ottaa tosissaan. Olen nukkunut muutamissa "aavetaloissa" Etelä-Suomessa,ilman että olen törmännyt haamuihin. Pyhän Laurin hautausmaalla olen myös käynyt muutaman kerran,mutta ei sielläkään ole yöllisiä epäkuolleita näkyillyt..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1461970
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3001149Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.82963- 35888
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31819- 53799
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta18756- 71754
Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44701Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56699