Opettaja

Opettaja

Olen ala-asteen opettaja. Ajattelin kysyä telitä että annanko liian helposti jälki-istuntoa, koska oppilaani ovat valittaneet että annan liian helposti jälkkää. Oppilaani ovat viidesluokkalaisia.

Tässä lista syistä minkä takia olen ontanut jälki-istuntoa ( tuntimäärä suluissa )

3 myöhästymismerkintää ( 1 tunti )

luvaton poissaolo ( 2 tuntia )

tunnin häirintä ( 1 tunti )

tappeleminen välitunnilla ( 2 tuntia )

luokassa välitunnilla ( 1 tunti )

kokeessa lunttaaminen ( 2 tuntia )

valittaminen tunnilla turhasta asiasta ( 1 tunti)

kirjoitelkaa mielipiteitä!

40

5695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Ainakaan tuo luokassa välitunnilla olo ei mun mielestä oo hirveä rikos.

    • Jos nyt todella tuo on totta, ja sinä olet opettaja, niin minusta noissa jälki-istunnon antosyissä ei ole kauheasti vikaa, mutta jälki-istunnon pituudet ovat muutamassa kohdassa ehkä tarpeettoman pitkiä.

      3 myöhästymismerkintää ( 1 tunti )
      - No siis myöhästymis merkintää? Että on myöhästynyt jostain esim. 5min? Minusta tässä tuo tarpeettoman pitkä, mutta minun on vaikea ottaa kantaa kun en tarkemmin tiedä.

      luvaton poissaolo ( 2 tuntia )
      - Tämä on minusta ehdottomasti turhan pitkä, etenkin ala-astelaisille. Ylä-asteella tuon ymmärtäisi, mutta ei ala-asteella. Soitto kotiin ja korkeintaan tunnin jälki-istunto tekisi varmaan työsä yhtä hyvin?

      tunnin häirintä ( 1 tunti )
      - Häirintä? Ala-astelaiset ovat kuitenkin melkoisen rauhallisia kun vertaa ylä-astelaisiin. Täytyy olla varmaan pahaa häirintää jotta saa tuollaisen rangaistuksen.

      tappeleminen välitunnilla ( 2 tuntia )
      - Tappeluthan ovat juuri niitä joista tulee jälkikäteen riitaa ja väittelyä, mutta tuo on minusta edelleen liian paha rangaistus ala-astelaisille.

      luokassa välitunnilla ( 1 tunti )
      - Tälläisen käytännön tiedän olevan käytössä ylä-asteella.

      kokeessa lunttaaminen ( 2 tuntia )