Minä tässä opettelen ko sähköpostin käyttöä Windows mailin jälkeen.
Muuten sujuu hyvin paitsi mitä kirjoittaessa sähköpostia niin enter illä riviväli siirtyy yhden yli eli kaksi pykälää. Pötköön kirjoitettaessa toimii hyvin rivi kerrallaan.
Jotenkin jos selventäisin niin enterin käyttö ikään kuin aloittaa uuden kappaleen jättäen tyhjän rivin väliin.
Minä kun olen tottunut kirjoittamaan siten, että siirryn keskeltä riviä enterillä seuraavalle uudelle riville, josko tähän löytyisi jotain apuja?
thunderbird
20
233
Vastaukset
- Kokeileuudestaan
Noinhan se juurikin toimii kuin kuvailit.
- selainparas
Käytä selaimella. Thunderbird kaltaiset ohjelmistot ovat vanhanaikaisia ja kömpelöitä!
- M-Kaara
Jos täällä joku on kömpelö niin sinä
- trollerson
Todella harva selainposti on edes Thunderbirdin tasoa.
Zimbra oli aika hyvä . . .
Selaimeen kyllä voisi tekniikan puolesta tehdä kohtalaisen postin, mutta ei niitä juuri ole tehty. Parhaimmat on edelleen oikeita postiohjelmia.
Selaimessa toki aina muutama kliksutus ylimääräistä, kirjautumiset, sivun valitsemiset ja muu turhake. Niitä voi vähän vähentää, kun laittaa salasanat muistiin, ja muuta, mutta on se silti riesa, kun tyhjennät selaimesta roskat pois, joudut kirjautumaan joka paikkaan uudelleen.
En tiedä mitä tarkoitat vanhanaikaisuudella. Erilliset appsit voi olla ihan samalla tekniikalla tehty kuin selaimessa pyörivät sivutkin, jne., se itsessään ei tee mistään vanhanaikaista. - vanhaasontaa
trollerson kirjoitti:
Todella harva selainposti on edes Thunderbirdin tasoa.
Zimbra oli aika hyvä . . .
Selaimeen kyllä voisi tekniikan puolesta tehdä kohtalaisen postin, mutta ei niitä juuri ole tehty. Parhaimmat on edelleen oikeita postiohjelmia.
Selaimessa toki aina muutama kliksutus ylimääräistä, kirjautumiset, sivun valitsemiset ja muu turhake. Niitä voi vähän vähentää, kun laittaa salasanat muistiin, ja muuta, mutta on se silti riesa, kun tyhjennät selaimesta roskat pois, joudut kirjautumaan joka paikkaan uudelleen.
En tiedä mitä tarkoitat vanhanaikaisuudella. Erilliset appsit voi olla ihan samalla tekniikalla tehty kuin selaimessa pyörivät sivutkin, jne., se itsessään ei tee mistään vanhanaikaista.Suurinosa on selkeästi parempia..
- trollerson
vanhaasontaa kirjoitti:
Suurinosa on selkeästi parempia..
Jaahas.
Vapunen on palannut.
- taijotainihanmuuta
''...enter illä riviväli siirtyy yhden yli eli kaksi pykälää....''
Mitenkäs Shift Enter ?? - Pötköönvaan
Kirjoita vaan pötköön ne kappaleet niin on vastaanottajalla miellyttävämpi lukea. Hänellä voi olla eri määrä merkkejä rivillä jolloin itse pätkityt rivit näyttää tökeröltä tai sekavalta sotkulta.
- Niinnotota
Enterillä on
tarkoituskin
aloittaa uusi
kappale, eikä
pätkiä rivejä
väärän mit-
taisiksi.- sähköpostinrivit
Juu juu, vaan ei jättää tyhjiä rivejä väliin, vaan alkaa kappale suraavalta riviltä!
sähköpostinrivit kirjoitti:
Juu juu, vaan ei jättää tyhjiä rivejä väliin, vaan alkaa kappale suraavalta riviltä!
Kirjoita jatkossa postit pelkkänä tekstinä, ei missään HTML -sekasotkussa, niin menee taatusti aina oikein vastaanottajankin systeemeistä riippumatta.
- trollerson
Paina SHIFT ENTER.
- vanhanaikainensposti
Sähköposti on vanhanaikainen standardi. Siirry Whatsappiin kuten muutkin normaalijärjellä varustetut ihmiset.
- vanhanaikainendespotia
Whatsappin kaltaiset feodaalis-diktatoriset, suljetut järjestelmät ovat menneen ajan epästandardeja. Vapaus ja avoimuus taas on nykyaikaa, vaikka kehityksessä on otettu väliaikaisesti takapakkia.
Sulkeutuneista somealustoista hyötyvät ainoastaan rikolliset ja diktaattorit, jotka pyrkivät manipuloimaan kansoja informaatiosodankäynnillä algoritmeineen. - sähköpostinrivit
Se on semmosta kun on vain kansakoulun opit ja nekin aloitin 40 luvulla ja päätin 50-luvulla, elää vaan pitää ja kysyä viisaimmilta. Tosta normaalijärjen mittaustavasta en tiedä mitään,
- Anonyymi
Työkalut -> Asetukset: Ota täppä pois kohdasta:
" Käytä oletuksena kappalemuotoilua leipätekstin sijaan."
Riviväli palautuu "normaaliksi."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as983752Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna343234- 603199
- 622993
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)682874Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672809On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632514Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802321- 452162
- 692158