Kaapista ulostulo

Anonyymi

Miten olette kertoneet puolisollenne että haluatte vaihtaa sukupuolta. Oletteko kertoneet suoraan vai antaneet vihjeitä kunnes on itse huomannut. Minä olen transnainen ja en ole uskaltanut vielä vaimolle kertoa. Monta vuotta olen käyttänyt naisten satiiniyöpukuja ja vaimo niitä minulle osataakin kun kaupasta löytää. Kun otin korvakorut sanoi että hänelle se on ok. Miten pitäisi edetä kerronko suoraan vai annanko pikkuhiljaa lisävihjeitä.

14 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

• Minä ainakin sanoin koko perheen kuullen, että sukupuoleni korjataan.

• Minä myös ilmoitin vain asian, että tällainen prosessi alkaa nyt. Jos vaimo on jo vaatteita ostellut ja sitäkin katsoo eikä eroa ole ottanut niin luultavasti on pelkkä helpotus että kotona ei asukaan tyttöilijä vaan transnainen. Se nyt on kuitenkin vähemmän outoa toimintaa kuin naisten vaatteisiin pukeutuminen miehellä.

• jeesnäin kirjoitti:

Minä myös ilmoitin vain asian, että tällainen prosessi alkaa nyt. Jos vaimo on jo vaatteita ostellut ja sitäkin katsoo eikä eroa ole ottanut niin luultavasti on pelkkä helpotus että kotona ei asukaan tyttöilijä vaan transnainen. Se nyt on kuitenkin vähemmän outoa toimintaa kuin naisten vaatteisiin pukeutuminen miehellä.

Montako vastausta ajattelit vielä itsellesi antaa?

• jeesnäin kirjoitti:

Minä myös ilmoitin vain asian, että tällainen prosessi alkaa nyt. Jos vaimo on jo vaatteita ostellut ja sitäkin katsoo eikä eroa ole ottanut niin luultavasti on pelkkä helpotus että kotona ei asukaan tyttöilijä vaan transnainen. Se nyt on kuitenkin vähemmän outoa toimintaa kuin naisten vaatteisiin pukeutuminen miehellä.

Päinvastoin. Transuilu on outoa mutta kumppanin sukupuolenvaihto olisi ihan hirveää.
      Eiköhän ole selvää että ero tuollaisessa tilanteessa tulee.
      Kerro aikeista, tuo on kiduttavaa vaimolle kun joutuu kauhuissaan uumoilemaan asiaa.
      Et ilmeisesti rakasta vaimoasi kun aiot noin tehdä, surullista vaimolle.

• Anonyymi kirjoitti:

Päinvastoin. Transuilu on outoa mutta kumppanin sukupuolenvaihto olisi ihan hirveää.
      Eiköhän ole selvää että ero tuollaisessa tilanteessa tulee.
      Kerro aikeista, tuo on kiduttavaa vaimolle kun joutuu kauhuissaan uumoilemaan asiaa.
      Et ilmeisesti rakasta vaimoasi kun aiot noin tehdä, surullista vaimolle.

Eikös se osoita rakkautta vaimoa kohtaan kun yrittää elää hänen kanssaan prosessista huolimatta. Jos vaimo ei voi elää naisen kanssa, minkä sille mahtaa. Eropapereita vaan tekemään niin molemmat vapautuu taakasta. Surullista se on molemmille, ei pelkästään vaimolle.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikös se osoita rakkautta vaimoa kohtaan kun yrittää elää hänen kanssaan prosessista huolimatta. Jos vaimo ei voi elää naisen kanssa, minkä sille mahtaa. Eropapereita vaan tekemään niin molemmat vapautuu taakasta. Surullista se on molemmille, ei pelkästään vaimolle.

Ei mielestäni.Mitä rakkautta se on pettää avioliittolupaus tollaisella muutoksella.
      Itsekkyyttä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei mielestäni.Mitä rakkautta se on pettää avioliittolupaus tollaisella muutoksella.
      Itsekkyyttä.

Entäpä kääntäen. Itsekkyyttä on myös se että vaaditaan ettei transsukupuolinen saisi tehdä muutostaa jotta muilla olisi mukavaa. Minulta vaadittiin tällaista, onneksi en suostunut. Siitä olisi vaan seurannut suuri psyykkinen kuormitus, jota olisi tullut purettua läheisiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Entäpä kääntäen. Itsekkyyttä on myös se että vaaditaan ettei transsukupuolinen saisi tehdä muutostaa jotta muilla olisi mukavaa. Minulta vaadittiin tällaista, onneksi en suostunut. Siitä olisi vaan seurannut suuri psyykkinen kuormitus, jota olisi tullut purettua läheisiin.

Ei ole varsinkaan jos on naimisiin menty.
      Silloin on luvattu toiselle olla parinsa kanssa kunnes kuolema erottaa.
      Jos nyt toinen yrittää muuttaa koko henkilöään toiseksi olemattomaksi henkilöksi, entistä henkilöä ei entisenlaisena ole, ennen de-transitiota varsinkaan.
      Eli väärinhän se on vaimoa kohtaan.
      Puhumattakaan jos on lapsia perheessä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ole varsinkaan jos on naimisiin menty.
      Silloin on luvattu toiselle olla parinsa kanssa kunnes kuolema erottaa.
      Jos nyt toinen yrittää muuttaa koko henkilöään toiseksi olemattomaksi henkilöksi, entistä henkilöä ei entisenlaisena ole, ennen de-transitiota varsinkaan.
      Eli väärinhän se on vaimoa kohtaan.
      Puhumattakaan jos on lapsia perheessä.

Eihän ihminen muutu miksikään. Hän on ollut samaa sukupuolta jo aiemmin, vaikka on joutunutkin esittämään vastakkaisen sukupuolen roolia. Parisuhde on aika löysässä jos se riippuu fyysisestä ulkomuodosta ja juridisesta sukupuolesta.
      Oma prosessini ei vaikuttanut mitenkään lapsiini.

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän ihminen muutu miksikään. Hän on ollut samaa sukupuolta jo aiemmin, vaikka on joutunutkin esittämään vastakkaisen sukupuolen roolia. Parisuhde on aika löysässä jos se riippuu fyysisestä ulkomuodosta ja juridisesta sukupuolesta.
      Oma prosessini ei vaikuttanut mitenkään lapsiini.

"joutunutkin esittämään vastakkaisen sukupuolen roolia."
      Ei vaan ollut omassa luontaisessa sukupuolessaan.
      Tuota viimeistä lausetta en valitettavasti usko todeksi.

• Kerroin asian ihan suoraan. Ensin ei uskonut puoliso, mutta myöhemmin alkoivat järkyttävät riidat. Tällä hetkellä asia nk. tauolla, toivoisin häneltä tukea ja ymmärrystä prosessiin.

• Miten voi kertoa... suoraan vaan

• Kannattaako näitä eltsun juttuja nostella? Onkos muuten se kuuluisa 70-vpäivä ollut jo? Eikös se näillämain ollut? Oliko hyvät bileet? Joko on kämppä myyty?

• Kannattaa tietysti, jos vaikka vielä joku tähän tarttuisi ja saadaan hiukan lisää viihdearvoa tälle.

SEISKA.FI

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.