Tuulensuojalevyä hirsiseinän sisäpuolelle?

Kohtaaikuinen

Sata vuotias hirsitalo on kohteena. Ulkoseinässä ulkoa päin: panelilauta, pystyrimoilla 3-4 senttiä ilmarakoa, johon on tukittu joskus kutterilastua, hirsiseinä. Nyt kun tuota pitäisi vähän saada lämpimemmäksi, niin käykö tuulensuojalevy sisäseinään? Kun yleensä puhutaan huokoisen kuitulevyn asentamisesta sisäseiniin... niin onko siinä iso ero tuohon tuulensuojalevyn nimellä myytyyn 12 mm tavaraan. Sitä tuulensuojalevyä kun olisi aitassa valmiina... Jos laitan tuulensuojalevyn, niin miten kosteuksien ja hengittävyyden kanssa oikein on.

11

3630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osa-aikaeläkeläinen

Kyllähän tuulensuojalevy hengittää. Eihän sitä muuten seinään laitettaisikaan. Toiminee se sisäpuolellakin. Minulla tässä vanhassa talossani on hirsiseinien sisäpuolella ns. insuliitti.

• Q1231234

Ohut, hengittävä tuulensuojalevy SISÄPUOLELLE, ainakin merenrantatalon yläkerroksiin. Muuten siellä on vilu.

• Selviääsoittamalla

Parasta tietoa saa ko. tuulensuojalevyn valmistajalta. Itse soittelin monta kertaa oman mökkiprojektin aikana, auttavat mielellään ongelman ratkaisuissa.

• Osa-aikaeläkeläinen

Kaikkihan nykyään järjestyy, kun on kaupanteosta kyse. Tänne maalle muuttaessani Hesarin asiakaspalvelu toimi tehokkaammin kuin hätäkeskus, jotta saan lehteni tänne. Takavuosina kysyttiin ensiksi asiakasnumeroa, ja jos sitä ei ollut käsillä, homma tyssäsi siihen.
        Hätäkeskus kun ei tätä paikkaa aina löydä, mutta kyllä Hesarin nainen löysi, ja neuvoi postilaatikkojutut ym.

• Åiva

Pyhtäälle voi tilata mitä vain, posti ja kuljetusliikket tietävät huutjärven ja kysyvät : asutko järven lähettyvillä, vastaan "joo lököressä".

• 50mm.Paree

Laita saman tien tuplana 25 mm tuulensuojalevy ulos tai sisälle
        jos haluat lämpimän kodin.

• Kohtaaaikuinen

Kiitos vastauksistanne. Naputtelen tuulensuojat sisäpuolelle ja sillä melko siisti.

• pappapuuseppä

Vielä kerran: Ohut "läpäisevä" tuulensuojalevy tuulisen paikan yläkerran huoneisiin.
        Ja ilmalämpöpumppu. Nautit, elät, kiität minua avusta.

• Anonyymi

Itse olen ajatellut laittaa tuulensuojalevyt niin kattoon villojen sipuplelle kahteen kerrokseen ja seiniin hirsiseinä 5cm. + tuulensuojalevy + 5cm villa + paperi ja lopuksi paneli...

Terv.
      Matti

• Anonyymi

Älä ajattele. Tuulensuojalevy ei ole sisäasennukseen.

• Anonyymi

Ei todellakaan se pikikyllästeinen tuulensuojalevy sovellu sisäpuolelle. Niissä käytetyt kyllästeet pilaavat sisäilman.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe