aistivammaiset.. liian stiklavoima sana! aisti sairaus olisi loogisempi..!

sairauksia.on.erinlaisia

olen aisti sairas... mutten vammainen..!! oire yhtymä voi olla "vammainen"??

8

<50

Vastaukset

• Aistisairas?

Sokea. Kuuro. Näkörörajoitteinen. Kuulorajoitteinen. Puherajoitteinen. Ynnämuuta ynnämuuta...
    Näitä määritelmiä riittää jo valittavaksi saakka.
    Miksi siihen pitää vielä lisätä muutama uusi sekaan?

Vammaisuus on pätevä sana ja määritelmä, jota vatipäät ikävä kyllä käyttävät väärin.
    Jos joku tulle mulle sanomaan että "oot ihan vammanen", niiin mä vastaan hänelle: "Niin olen, mutten mä sille itte mitään mahda. Mikäs sun ongelmasi on?"

Mä en sairasta puolisokeutta. Mä olen puoliksi sokea.
    Se on pysyvä tila, ei sairaus.
    Mun jalat ei toimi. Mä en sairasta alavartalon halvausta.
    Sekin on pysyvä tila. Ei sairaus.

Mä istun pyörätuolissa, olen siis liikuntavammainen.
    En nää kunnolla, olen siis näkövammainen.
    Mulla on vammoja. Olen vammainen.
    EN häpeä sitä.

• vammapa hyvinkin...!
      mut tää saitti vois olla nimellä "vamma potilaat",,,??
      syntymä tai aiheutunut..??

• tapauksia.monenlaista kirjoitti:

vammapa hyvinkin...!
      mut tää saitti vois olla nimellä "vamma potilaat",,,??
      syntymä tai aiheutunut..??

Mielestäni eri ilmaisut samalle asialle ovat hieman muotijuttuja, johtunee meidän itsetunnon puutteesta ja vamman häpeästä. Itse olen ollut leikki-ikäisestä asti vähäkuuloinen, huonokuuloinen, kuulovammainen, kuulovikainen, puolikuuro, olikohan vielä muitakin ilmaisuja. Olipa ilmaisu mikä tahansa, asia pysyy loppujen lopuksi samana, kipeänä. Vasta kun asian kanssa on sinut, hyväksyy ikävän asian omaksi ominaisuudeksi, on samantekevää, mikä nimike on kulloinkin muodissa. Sama koskee muitakin vammaisia sekä etnisiä ryhmiä.

• Vammahoitajasta kyse? Puute?

• Olet itse vammahoitaja tai vamma vähäinen?

• Kuinka ajauduit vamma alalle?

• Hoitoa kaipaavat ajautuvat vamma alalle.
    Siellä saa hoitoa.

• Se oli hoitoa, muistan eräänkin naisen sanoneen tukka sekaisin, hame korvissa.

SEISKA.FI

• Jätti tylysti ex-vaimonsa! Toni Nieminen iski seitsemän lapsen yh-äidin – paparazzikuvat Seiskassa!
  • Lääkäriltä lohduton tuomio syöpää sairastavalle Janita Lukkariselle: ”Voin kuolla äkillisesti ja nopeasti!”
  • ”Elämäni ei ole saippuaoopperaa!” Anna Puu tyrmää väitteet Jenni Vartiaisen ja tuottajarakkaan kolmiodraamasta!

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa menee naimisiin

Seiska julkaisi että Maisa menee sittenkin naimisiin. Maisalla olisi nyt vauva ja olisi Jm kanssa naimisissa jos ei keskenmenoa olisi tullut . Olisiko
    143
    5981
  2. KORONAVIRUS: 11 milj. asukkaan Wuhan eristetty!

Kiina on keskeyttänyt Wuhanin kaupungista lähtevän liikenteen. Wuhanin epäillään olevan uuden tappavan koroaviruksen alkulähde. WHO:n mukaan 11 miljo
    Maailman menoa
    153
    1834
  3. Toni Nieminen rakastui 7 lapsen yksinhuoltajaan

ja muutti tämän taloon. https://www.seiska.fi/Uutiset/Jatti-tylysti-ex-vaimonsa-Toni-Nieminen-iski-seitseman-lapsen-yh-aidin-paparazzikuvat
    31
    771
  4. Zoo aloittaa yt't

Huonolta näyttää.N.20 työntekijää liikaa.Kylmää on kyyti.
    Ähtäri
    26
    463