Inositolin on sanottu auttavan paniikkihäiriöön, ahdistukseen ja masennukseen. Onko tästä kokemusta ja millaisilla annoksilla? Itse olen syönyt 500 mg/pv ja ehkä hieman on ahdistukseen auttanut.
inositoli, kokemuksia?
6
7773
Vastaukset
- Juho
Kyllä siitä mielestäni oli hiukan apua masennukseen ja paniikkihäiriöön. Otin sitä 1g annoksella kalaöljyn ja vitamiinien kanssa.
- Klaudia
Mitä on inositoli? En ole koskaan ennen kuullutkaan. Mistä sitä uutetaan? Ei kaivain mistään eläinten aivoista, selkäytimestä tai keuhkoista? Onko se todella turvallista ja miten se vaikuttaa? Missä tätä myydään?
- mää
Oli se mullekkin vielä vähän aikaa sitten vieras aine. Joissain luontaistuotekaupoissa sitä on.
Inositoli eli myo-inositoli on vesiliukoinen yhdiste, jota elimistö syntetisoi glukoosista. Se luokitellaan ns. vitamiinin kaltaiseksi yhdisteeksi, joka ei kaikilta osin täytä klassista vitamiinin määritelmää, mutta joka on välttämätön esimerkiksi kaloille tietyssä kasvuvaiheessa.
Inositolia on eniten pähkinöissä, pavuissa ja viljassa, joista sen hyväksikäytettävyys on kuitenkin heikkoa. Sitä on paljon myös äidinmaidossa, jonkin verran myös lehmänmaidossa. - Aurelius
mää kirjoitti:
Oli se mullekkin vielä vähän aikaa sitten vieras aine. Joissain luontaistuotekaupoissa sitä on.
Inositoli eli myo-inositoli on vesiliukoinen yhdiste, jota elimistö syntetisoi glukoosista. Se luokitellaan ns. vitamiinin kaltaiseksi yhdisteeksi, joka ei kaikilta osin täytä klassista vitamiinin määritelmää, mutta joka on välttämätön esimerkiksi kaloille tietyssä kasvuvaiheessa.
Inositolia on eniten pähkinöissä, pavuissa ja viljassa, joista sen hyväksikäytettävyys on kuitenkin heikkoa. Sitä on paljon myös äidinmaidossa, jonkin verran myös lehmänmaidossa.Täältä on inositolia ja paljon muuta, b-vitamiinin kaltainen tuote. Mm. lesitiinissä.
http://www.omakroppaok.fi
- Anonyymi
Jonkin tutkimuksen luin jonka mukaan se olisi auttanut laskemaan kilpirauhasarvoja koehenkilöillä yhdessä seleenivalmisteen kanssa. Koehenkilöillä oli hieman koholla kilpirauhasarvot, mutta he eivät olleet siis vielä kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavia.
- Anonyymi
Kuulemma se saattaa parantaa hedelmällisyyttä ja säännöllistää kiertoja joillakin PCOS sairastavilla naisilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204974
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861762Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2881622Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741574Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561448Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351207Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121180Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041129Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi691111- 931064