Nissan Qashqai on todellinen vika- ja ruostepesä

SiinäpäSuosikki

Vikapesä:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/katsastetuimpien-autojen-pitka-tilasto-paljastaa-vuoden-myydyin-auto-on-hylkaysvikaisin-sen-kilpailijat-paljon-vahavikaisempia/1ecd21ff-3ed1-4fd0-a5b9-b242931ad835

Ruostepesä:

https://www.is.fi/autot/art-2000005958758.html

125

6783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vikapesäke
    • aasialainenKusetus

      Eipä se huonompi ole kuin esim. Toyota.

      • RiehuuKaikkialla

        Täälläkin tämä Allerin palkkalainen riehuu.


      • Anonyymi

        Älä viitsi! Toyota RAW4 ja C-HR ovat autoja nissan Quahqain rinnalla. Toyotat ovat aina olleet luokassaan parhaita. Nissan on nykyisin Ranskalaisten tekele. Ranskalaiset on aina tehnyt ruostuvia ja moni vikaisia autoja. Tilanne ei ole siitä miksikään muuttunut. Mikäli haluaa hyvän auton silloin on ostettava TOYOTA.


      • Anonyymi

        Kyllä nissanin laatu on jääny jälkeen ellei nyt ole aina ollut toyotaa jäljessä.
        Nissan qashkai vai rav4 niin ei kannata laadun suhteen miettiä hetkeekään kumman valitsee.
        Toki uudet on aina uusia eikä varmaan ole ongelmia kummassakaan ja takuu antaa pitkän aikaa turvaa. Uusi rav4 ei ole enää niin hyvännäköinen, kantikas muotoilu pilasi sen, olisi ainoa syy miksi miksi valitsisin qashkain jonka tyyli taas on menny parempaan suuntaan. Rav ulkonäkö harmittaa ja taas nissanin laatu mietityttää.. Pitäskö kattella jotain kolmatta merkkiä sitten :D


    • Anonyymi

      Sä luit väärin :Siinä lukee VOI ruostua !!

      • Anonyymi

        Ranskalainen riemurasia ei nyt oikein vakuuta, kansa kohisee uudesta toitsusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ranskalainen riemurasia ei nyt oikein vakuuta, kansa kohisee uudesta toitsusta?

        Ranskalainen Yaris? Mitä siitä kohisemaan?


    • Anonyymi

      Naapurilla on. Ja on todellinen vika ja ruostepesä. Nissanien myynti on pudonnut noista syistä.

    • Anonyymi

      Vieläkö joku luuleen ostavansa aidon Nissanin?
      Nissania näissä vuoden 2001 autoissa ei ole kuin nimessä.

    • Anonyymi

      Mulla on v. 2007 malli ja melko kivasti on mennyt. Yleistykset ei yleensäkään kannata.

    • Anonyymi

      Honda on paras japanilaismerkeistä. Myös Mazda ylittää reilusti Toyotan paremmuudessaan.

      • Anonyymi

        Japsit on ruostepesiä järjestään.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä , mutta ei sellaista päätöntä kehua minkä toyotaterot saa aikaan ja ihan täysin turhasta, en tiedä maksaako toyota niille kehujille , turhasta kehuja ei oiekin tiedä mitää, honda on siisti eikä niin tavis avensis , ei missään hyvä muttei huonokaan, ja hondan moottorit japsien parasta....


    • Anonyymi

      Qashqai rakennettin alunperin Renault Meganen tekniikkaan..

      • Anonyymi

        Ja sulla on varmasti tuosta ihan varmaa tietoa?


      • Anonyymi

        Qashqai rakennettin alunperin::: Pitää paikkansa !


    • Anonyymi

      Käskai pysähtelee aina välillä tielle. Soitin huolttoon niin sanoivat, ett istu 10 minuuttia ja starttaa taas sitten. Ohje toimi. Sellaiosta on matkanteko.

    • Anonyymi

      Minun pitkän kokemukseni mukaan aloitus on täysin totta.

      • Anonyymi

        Minullakin oli paljon vikoja ja alkoi ruostua nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin oli paljon vikoja ja alkoi ruostua nopeasti.

        Sinunlaisella ajokortittomalla valtionelätillä ei ole edes mopokorttia....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunlaisella ajokortittomalla valtionelätillä ei ole edes mopokorttia....

        Entäs autossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin oli paljon vikoja ja alkoi ruostua nopeasti.

        Entäs autossa?


    • Anonyymi

      Olisko omalla osaamisellakin jotain merkitystä. Kun ei ymmärrä omasta autostakaan mitään, niin luulee, rttä vika on autossa, vaikka se on usein kuskin tietämättömyydessä.

      • Anonyymi

        Ei se osaamattomuus niitä vikoja ja ruostetta tee.


      • Anonyymi

        Oli myös käytössäni teknisesti epävarma. Sammui monesti tielle yhtäkkiä.


      • Anonyymi

        Aika ongelmainen auto se oli minullakin. Myynti varmaan laskee tulevaisuudessa.


      • Anonyymi

        Datsunpapalla laput silmillä

        Tuulilasi koeajoin taannoin Datsunin kasvaimen alkuperäisen version ja haukkui sen pystyyn. Tämän jälkeen toimitus täyttyi vihaisten datsunpappojen vihapostista - ei voi olla huono auto, koska minä olen sen ostanut!

        Tämän vuoksi Tuulisi onkin joutunut olemaan aika varovainen kommenteissaan. No, uudempi versiokin on ollut 30 tkm käyttötestissä ja kaikenlaista vikaa ja "ominaisuutta" piisasi niin, ettei palstatila riittänyt kaiken listaamiseen. Tosin kovin rumasti eivät em. syystä kehdanneet loppulausuntoon kirjoittaa, mutta asia tuli kyllä selväksi.

        Yksittäistapaus? No, samoihin aikoihin kasvain oli myös TM käyttötestissä. Ongelmia piisasi mm. automaattivaihteiston kanssa niin paljon, että ensin kokeiltiin pariin otteeseen ohjelmistopäivitystä ja lopulta vaihdettiin koko laatikko. Muutakin hupia piisasi, mutta palstatila loppui kesken.

        No, tasaista on datsunin laatu ollut ennenkin. 1,8 l bensakoneesta meni sylinterit soikeaksi, koska lohko liian heikkoa tekoa ja vaihdelaatikon pultit vedettiin liian kireälle. Hyvin vähän tästä on julkisuudessa ollut juttua, koska datsuneita ostavat pääasiassa 60 vee malaaispapat, jotka nielevät tappionsa kaikessa hiljaisuudessa. Kun pappa ajaa tyyliin 10 tkm/vuosi, niin moottorin itsetuho on tullut eteen vasta auton hiivuttua jo parin tonnin hintaluokkaan. Myös ruostuminen on ollut vahvasti mukana kuvioissa aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Datsunpapalla laput silmillä

        Tuulilasi koeajoin taannoin Datsunin kasvaimen alkuperäisen version ja haukkui sen pystyyn. Tämän jälkeen toimitus täyttyi vihaisten datsunpappojen vihapostista - ei voi olla huono auto, koska minä olen sen ostanut!

        Tämän vuoksi Tuulisi onkin joutunut olemaan aika varovainen kommenteissaan. No, uudempi versiokin on ollut 30 tkm käyttötestissä ja kaikenlaista vikaa ja "ominaisuutta" piisasi niin, ettei palstatila riittänyt kaiken listaamiseen. Tosin kovin rumasti eivät em. syystä kehdanneet loppulausuntoon kirjoittaa, mutta asia tuli kyllä selväksi.

        Yksittäistapaus? No, samoihin aikoihin kasvain oli myös TM käyttötestissä. Ongelmia piisasi mm. automaattivaihteiston kanssa niin paljon, että ensin kokeiltiin pariin otteeseen ohjelmistopäivitystä ja lopulta vaihdettiin koko laatikko. Muutakin hupia piisasi, mutta palstatila loppui kesken.

        No, tasaista on datsunin laatu ollut ennenkin. 1,8 l bensakoneesta meni sylinterit soikeaksi, koska lohko liian heikkoa tekoa ja vaihdelaatikon pultit vedettiin liian kireälle. Hyvin vähän tästä on julkisuudessa ollut juttua, koska datsuneita ostavat pääasiassa 60 vee malaaispapat, jotka nielevät tappionsa kaikessa hiljaisuudessa. Kun pappa ajaa tyyliin 10 tkm/vuosi, niin moottorin itsetuho on tullut eteen vasta auton hiivuttua jo parin tonnin hintaluokkaan. Myös ruostuminen on ollut vahvasti mukana kuvioissa aina.

        Hupaisa vuodatus corollakuskilta, tojotallahan ajaakin yleensä naiset, jotka maksaa kiltisti korjaamolle vaikka moottorinvaihdon joka huollossa.

        Eilen tai pari päivää sitten tuli TV:stä ohjelmaa, olikohan Norjasta, siellä näköjään Qasqaita takseina, ilmeisesti luotettavampia lkuin mersut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hupaisa vuodatus corollakuskilta, tojotallahan ajaakin yleensä naiset, jotka maksaa kiltisti korjaamolle vaikka moottorinvaihdon joka huollossa.

        Eilen tai pari päivää sitten tuli TV:stä ohjelmaa, olikohan Norjasta, siellä näköjään Qasqaita takseina, ilmeisesti luotettavampia lkuin mersut.

        > Hupaisa vuodatus corollakuskilta, tojotallahan ajaakin yleensä naiset, jotka maksaa kiltisti korjaamolle vaikka moottorinvaihdon joka huollossa.

        Tojoteron epätoivoinen yritys vaihtaa puheenaihetta.

        Tätä se itäautojen laatu on. Tollolotallakin on näytöt kunnossa, esim
        - bensakoneissa öljynsyöntiongelmia, jotka "ratkaistiin" vaihtamalla öljytikut lyhempiin -> öljyn pintaa ylemmäksi, jotta öljy saatiin riittämään edes tankkausvälin
        - D4D kertakäyttödieselit (kansipahvi menee ja vaihto tapahtuu vaihtamalla koko kone miinus apulaitteet = ns. "puolimoottori")

        Sähkövikojakin itäautoissa piisaa. Etusumuvalot saattavat palaa keskellä kirkasta päivää. Toisaalta sadekeli nitistää takavalot kokonaan.


    • Anonyymi

      2016 vuoden 1.6 dci ollut käytössä nyt 3 vuotta ja 78 tkm. Ahtopaineen anturi vaihdettu takuuseen, ei muuta. Anturi maksaa muutaman kympin, jos sen joutuu takuuajan jälkeen vaihtamaan.

      Mitä tuossa pohjaa katsoin, niin pakoputkessa ja tukivarsissa on perus ruostetäpliä. Muuten pohja on käytännössä kuin uudessa.

      Että ihme höpötystä taas...

    • Anonyymi

      Aivan uskomaton auto ruotumaan. Minä vaihdoin neljävuotiaan nopeasti pois. Alusta aika pahasti ruosteessa.

    • Anonyymi

      Minun nelivuotias on kyllä pohkasta aika pahasti ruostunut ja lokasuojien reunasta kuplii maali.

      • Anonyymi

        Myynti laskee selvästi noiden ruosteongelmien vuoksi.


    • Anonyymi

      Joo. VW konsernin autojen maahantuonti pitäisi kieltää. Ihmiset käyttää nitä kalliissa huolloissa, jotta meneevät katsastuksesta läpi. Katsastuksessahan ei mitata öljynkulutusta eikä ajeta hiekkatiellä. Herkistelkäähän jarruja VW omistajat, niin pääsette taas 20 tkm eteenpäin.

    • Anonyymi

      kaskai on suomen myydyin auto tällä hetkellä. Monta vuotta ollut jo kolmen kärjessä. Tässä uusimmassa mallissa lapsentaudit poistettu. Ostin ja olen ollut tyytyväinen. vm 2019 160 hp aut edullinen ja hyvät takuut. 0 korko parhaillaan.

    • Anonyymi

      Kummallista, en ole huomannut yhtään ruosteista Qashqaita, tänään juuri ihmettelin kun vanhimmat kuitenkin jo 13 vuotta vanhoja. Ilmeisesti ostajat itse maksaneet suojauksen ellei maahantuoja ole sitä tehnyt. Muita merkkejä paljon kalliimpia ja uudempia näkyy lokasuojat ja jopa takaluukku aivan ruosteessa.

      • Anonyymi

        Kyllä siellä ruoste hihittää, mutta jos ei ymmärrä ja on mieleltään sokea niin voihan sitä väittää ihan mitä vaan. Kuulostat vähän Toyotauskovaiselta joka ei myönnä tai tajua mitään autostaan ja tekniikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siellä ruoste hihittää, mutta jos ei ymmärrä ja on mieleltään sokea niin voihan sitä väittää ihan mitä vaan. Kuulostat vähän Toyotauskovaiselta joka ei myönnä tai tajua mitään autostaan ja tekniikasta.

        Ei löytynyt edes googlaamalla kuvia, vain tuo lehtikuva, mistä lie. Itsellä P11, eikä sekään onneksi kovin pahasti ole ruostunut, mutta noita P12 ja Qashqaita en ole huomannut kumpaakaan ruosteisia. Varmaan joillakin on ruosteisiakin, ehkä pohjasta, mutta ei ainakaan päälle päin huomiota herättävästi näy.

        En edes tykkää P12 mallista ulkoa enkä sisältä, eikä Q:kaan ole mikään suosikki. GTR olisi suosikki jos olisi varaa ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löytynyt edes googlaamalla kuvia, vain tuo lehtikuva, mistä lie. Itsellä P11, eikä sekään onneksi kovin pahasti ole ruostunut, mutta noita P12 ja Qashqaita en ole huomannut kumpaakaan ruosteisia. Varmaan joillakin on ruosteisiakin, ehkä pohjasta, mutta ei ainakaan päälle päin huomiota herättävästi näy.

        En edes tykkää P12 mallista ulkoa enkä sisältä, eikä Q:kaan ole mikään suosikki. GTR olisi suosikki jos olisi varaa ostaa.

        > Varmaan joillakin on ruosteisiakin, ehkä pohjasta, mutta ei ainakaan päälle päin huomiota herättävästi näy.

        Siinäpä se. Faijalla oli muinoin P10 Primera. 10 vuoden ikään tultaessa se oli edelleen päältäpäin ehjä, mutta vaihtoon piti kiireesti laittaa, koska pohja oli kuulemma jo ihan näkkileipää.

        Sisältäpäin alkava koteloiden yms. ruostuminen on siitä "kiva", että ruosteen ehtiessä ulkopintaan asti sitä peltiä ei käytännössä enää ole...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Varmaan joillakin on ruosteisiakin, ehkä pohjasta, mutta ei ainakaan päälle päin huomiota herättävästi näy.

        Siinäpä se. Faijalla oli muinoin P10 Primera. 10 vuoden ikään tultaessa se oli edelleen päältäpäin ehjä, mutta vaihtoon piti kiireesti laittaa, koska pohja oli kuulemma jo ihan näkkileipää.

        Sisältäpäin alkava koteloiden yms. ruostuminen on siitä "kiva", että ruosteen ehtiessä ulkopintaan asti sitä peltiä ei käytännössä enää ole...

        Nehän ovat jo paalattu lähes kaikki. P11 paljon liikenteessä, varmaan enemmän kuin mitään muita ikäisiään, yli 20 vuotta vanha ja vasta hiukan ruosteta, tekniikka todella kestävää.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ruotsissa laskenut kaikkien autojen myynti.
        Eivät ole tykänneet uudesta alkujaan mersun suunnittelemasta moottorista, Nissanin kansi ja jotain muutakin muutoksia. Hiilidioksidipäästöt melkoisesti isommat eli ilmeisesti verotkin, mutta aika hyvin tehoja, 160hv 1.3 l koneessa. Lupaavat kestävän vähintään 300 000 km ilman isompia remenontteja, huoltovälikin 30 000km.


    • Anonyymi

      Renaulthan on ollut aina vika- ja ruostepesä. Helsingin Sanomissa oli joskus järkyttävä kertomus Renault Meganen laadusta.

    • Anonyymi

      R kuten Renault ja Ruoste.

    • Anonyymi

      Myynti laskee noiden aloituksessa mainittujen syiden vuoksi. Minäkin vaihdoin samoista syistä.

    • Anonyymi

      Myynti vähenee kun Nissanit kestää niin kauan, muita autoja joutuu vaihtamaan paljon aikaisemmin ja viemään hajottamolle.

      • Ei meidän nissani ainakaan kestänyt, 120 000 mennessä oli vaihdettu 4-5 niveltä alta, laturi ja korjattu vaihteiston öljyvuoto. Vuoto oli pieni, eikä ulkoisia tekijöitä. Joku tuttu sanoi että sillä ei olisi saanut ajaa loiviakaan pitkiä ylämäkiä suurimmalla vaihteella, ravistaa hieman ja siitä aiteutuu vuoto.

        Tojota 2004 ajettiin 10 vuotta, 180 000 km, ei yhtään mitään korjattu, muuta kuin ajovalolamppuja.
        Tämä tojo oli lapsilla , kun olivat vaihto-oppilaana ja sitä ajoi todella monta tyyppiä. Kävi myös niin että autoon ei tullut alussakaan yhtään leimaa, kun olivat kotosalla vain juhlapäivinä ja jouduin ite vaihtamaan öljyt kuten aina olen tehnyt takuuajan jälkeen, jo yli 50 vuotta.

        Myydessä kelpasi hyvin, ainaosataan etujarrupalat olivat loppuun kuluneet.
        Tämä auto oli myös 4 vuotta katsastamatta, mutta katsastus ei mitenkään reagoinut, sanoi vaan että ei se meihä haittaa.

        Tojo on hyvä, mutta aina hieman jälkijunassa (paitsi hybririt) ei ollu 2015 kun viimeksi ostin esim. mukautuvaa vakionopeussäädintä, ei kaistavahtia tms.
        Tojo on kestävyyden esikuva , mutta aina vähän karvalakkimalli.


      • Anonyymi
        ju-h kirjoitti:

        Ei meidän nissani ainakaan kestänyt, 120 000 mennessä oli vaihdettu 4-5 niveltä alta, laturi ja korjattu vaihteiston öljyvuoto. Vuoto oli pieni, eikä ulkoisia tekijöitä. Joku tuttu sanoi että sillä ei olisi saanut ajaa loiviakaan pitkiä ylämäkiä suurimmalla vaihteella, ravistaa hieman ja siitä aiteutuu vuoto.

        Tojota 2004 ajettiin 10 vuotta, 180 000 km, ei yhtään mitään korjattu, muuta kuin ajovalolamppuja.
        Tämä tojo oli lapsilla , kun olivat vaihto-oppilaana ja sitä ajoi todella monta tyyppiä. Kävi myös niin että autoon ei tullut alussakaan yhtään leimaa, kun olivat kotosalla vain juhlapäivinä ja jouduin ite vaihtamaan öljyt kuten aina olen tehnyt takuuajan jälkeen, jo yli 50 vuotta.

        Myydessä kelpasi hyvin, ainaosataan etujarrupalat olivat loppuun kuluneet.
        Tämä auto oli myös 4 vuotta katsastamatta, mutta katsastus ei mitenkään reagoinut, sanoi vaan että ei se meihä haittaa.

        Tojo on hyvä, mutta aina hieman jälkijunassa (paitsi hybririt) ei ollu 2015 kun viimeksi ostin esim. mukautuvaa vakionopeussäädintä, ei kaistavahtia tms.
        Tojo on kestävyyden esikuva , mutta aina vähän karvalakkimalli.

        Takuuaikana ei haittaa jos menee, kun itse vaihtaa kannattaa käyttää alkuperäisiä tai -veroisia niveliä. Primerassa ei halvat tukivarren nivelet kestäneet, mutta vähän kalliimpi kestänyt jo vuosia.

        Enemmän uskon kylläkin sukulaisen kehuihin kuin jonku tojoteron "kokemuksiin".


    • Anonyymi

      qashqai on rektumauto (((((((((((((=

    • Anonyymi

      suomalaiset ostavat mielellään vähävikaisia kärryjä, mutta poikkeuksiakin on. Yksi poikkeus on viime vuoden myyntihitti Nissan Qashqai.

      Suomen katsastetuimpien automallien joukossa Qashqai paljastuu varsinaiseksi vikapesäksi sekä pitkällä että lyhyellä tähtäyksellä.

    • Anonyymi

      vaihteistovikaisia uusia autoja on ollut tutuilla ja pyrkivät niistä eroon tappiota tulee muutama tuhat

    • Anonyymi

      Meillä oli 13-malli ,korjaamokäyntejä noin 8kertaa.Vielä jäi vaihtesto ulisemaan,kiertoon laittetiin.Vaihdetiin vielä hunonpaan OPEL MOKKAAN mitä ei olisi ikäpäivänä kannattanut tehdä.Näissä vaihteistovikoja M32 vaihteisto ym.maahantuojan ja Länsi-auton mukaan viat on ominaisuuksia joita ei korjata.Huonoin uusiauto mitä on ollut koskaan.Takuukin oli vain 2-vuotta

      • Anonyymi

        Et siis osaa käyttää vaihteita(kaan).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis osaa käyttää vaihteita(kaan).

        > Et siis osaa käyttää vaihteita(kaan).

        Osaat kirjoittaa, muttet lukea. Tai et ymmärrä lukemaasi.

        M32 vaihteisto on surullisen kuuluisa esimerkki Opelin laadusta. Vuosikymmenen ajan on linjalta suollettu ulos lootia väärin säädetyillä laakerivälyksillä. Ei ihan kaikki, mutta merkittävä osuus... Kokoamisvirhe tuppaa johtamaan laakerivaurioon alta 100 tkm ajettuna. Ja kulut kaadetaan härskisti ostajan niskaan (noin 2 k€ remontti kunnolla tehtynä). Kun asiaa on hyssytelty, niin kaikki ei vieläkään tiedä, mikä on ongelma ja laatikoita saatetaan korjata uusimalla pelkästään laakerit. Jos välykset jäävät korjaamatta, ne uudet laakeritkin porsii pian.


    • Anonyymi

      Trrroool Troool Troool sama mt potilas joka merkki palstalla haukkumassa kaikki autot ja kaikki niiden omistajat,nettiterapiaa kuulemma tällainen,no kun ei muuta elämää ole kuin tuo spammäys ni ompa laadukasta eloa..ja sekin kelan tuella ku ei oikeisiin töihin pysty eikä kykene.

    • Anonyymi

      Vikoja ja ruostetta täynnä ja jättää vähän väliä tielle. Tällaisia ovat minun kokemukseni.

      • Anonyymi

        Kerro rekkari niin tarkastetaan tuo vikahistoria.


    • Anonyymi

      Helposti se ruostuu ja tielle olen jäänyt turhan usein.

      • Anonyymi

        Joo, ajotaito ruostuu helposti ja tienpäälle jää kun ei muista ostaa bensaa, dementiaa kenties?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ajotaito ruostuu helposti ja tienpäälle jää kun ei muista ostaa bensaa, dementiaa kenties?

        Dementia on tosiaan yleisin syy itäauton ostoon. Essonbaarin legendat tuoreena mielessä - ei se häävi ole, mutta helppo korjata / lähtee pakkasessakin käyntiin. Vai ladastako nyt puhuttiinn... no, se ja sama. Itäauto joka tapauksessa!


    • Anonyymi

      Naapurilla on tedella ruostunut 4-vuotias Käskai. Aloitus näytää olevan aivan totta.

    • Anonyymi

      Jätti tänä aamuna taas tielle. Soitin huoltoon niin käski istua 10 minuuttia ja sitten startata. Sitten taas pääsin jatkamaan matkaa. Ei hyvä.

      • Anonyymi

        Mikä tuollaisen aiheutti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuollaisen aiheutti?

        Kaasuläppä tms kai jäätyy?


    • Anonyymi

      Ei näillä Suomen huonokuntoisilla teillä tahdo kestää oikein mikään auto. Monttua montun perään ja suolaa levitetään ikäänkuin varmuuden vuoksi. Ei ihme että ruostuu.

    • Anonyymi

      Massapostaus mt trolli vaan jatkaa pakkomielle trollausta.Pilannut palstan täysin mielikuvitus vika spammeillään ja massapostauksella. Ei ole kyse autoista eikä merkeistävaan itseään viihdyttää ja aikansa kuluksi provoilee ja nautii kun joku lankeaa provoon ja kommentoi. . narsisti nauttii huomiosta.

    • Anonyymi

      Neljä vuotta olen ajellut. Laatu ja ruosteen kesto on kehno. Ei ihme, että myynti laskee.

    • Anonyymi

      Olisko tuo meidän ostettu 2013 .1.6 bensa. Remontit. etujarrupalat, kohta taakse. perus huollot 15000km välein. ruostesuojaus 2015. 100tkm aj. valkoinen EI MISSÄÄ RUOSTETTA. Ensikuussa huolto ja samalla meinaan vaihattaa manuaali vaihdeaatikko öljyt. Toinen auto melko uusi Ford jota merkkiä ollut vuodesta -81 ja tulee oleenkin. Vittuilu on mukavaa jos on aihe sellainen että omakohtaista kokemusta .

    • Anonyymi

      Eli rapottien mukaan Qashqai voi ruostua, mutta käytännössä ruosteisia Qashqaita ei näytä olevan. Uusimmankin korimallin autoja on jo 6 vuotta vanhoina, ruostumista siis pitäisi olla jo paljon havaittavissa, vaan ei ole.

    • Anonyymi

      Neljä vuotta vanhan Käskain omistajana olen samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa.

      • Anonyymi

        Sama täällä ruostetta ja teknisiä ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä ruostetta ja teknisiä ongelmia.

        Trollaustaitosi ovat ruosteessa, mutta ruosteisia Qashqaita ei näy missään. Ilmankos ovat suosittuja.


    • Anonyymi

      Tätä autoa ei todellakkaan ole tehtaalla suojattu vaan ilmeisesti ruostesuolattu. Uskomaton ruostuja.

      • Anonyymi

        ......ja vikoja piisaa ja tielle jättöjä.


    • Anonyymi

      Kolme vuotta vanha Käskaini on kaikkialta ruosteessa.

    • Anonyymi

      Uusi vika- ja ruostepesä on tulossa.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoisia nuo keltaisen lehdistön tekemät tilastot, kun on saatu katsastustiedot automalleista joita ei ole vielä edes tarvinnut katsastaa. ( esim. Nissan leaf ll, malli lanseerattiin 2018), varmaan muitakin autoja.

    • Anonyymi

      On sitä ajettu nissanilla, meillä ei ole ollut kuin pikkuvikoja, niitä tosin 2 joka vuosi. sitten oli edestä aina nivelenvaihto katsastuksen jälkeen ja kyllä ajotuntuma parani.

    • Anonyymi

      Tämä on aivan hurjaa. Minun Käskai on likasuojistaa täysin ruosteessa. Ikä neljä vuotta.

    • Anonyymi

      Samaa kuraa on tekee Toyota, ruostuu ja on kovin vikainen. Ainoa ero on ettei Käskaita käytetä katsastushuollossa ennen aktia, kuten tunnolliset Toyota vaarit tekee aina.

      • Anonyymi

        Toyota täälläkin???????? Kumma uhka tuo Toyota. Onko joku aivan terve?????


      • Anonyymi

        Aika erikoinen tyyppi. Kaikkialla näkyy Toyotia. Kannattais käydä lähimmässä terveyskekuksessa.


    • Anonyymi

      Nissan Käskäi on todellakin helposti ruostuva tiellejättäjä.

    • Anonyymi

      Kaikki japsit ovat ruostepesiä. Nissellä.ajetaan vaan enemmän kuin tohjolla.

      Renault taas on tutkimusten mukaan parhaiten ruostesuojattu auto ja muutenkin laatupeli. Essonbaarissahan tätä ei tiedetä.

    • Anonyymi

      Nissanis käytetään nykyään, Elf corporeissonin sinkkipeltiä ja kuuluu A luokkaan!!

      • Anonyymi

        Niinpä niin, Ja kullatut ovenpielet.


    • Anonyymi

      Euroopassa kyhätyt Nissan-Renaultit hylätään jo ensimmäisessä katsastuksessa 30%..

      • Anonyymi

        Japanilaisiksi autoiksi ihmeen kuonosti kestäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japanilaisiksi autoiksi ihmeen kuonosti kestäviä.

        Euroopan markkinoilla myytävän version valmistus tapahtuu Nissan Motor Manufacturing (UK) Ltd:n tehtailla Englannin Sunderlandissa


    • Anonyymi

      Kolme vuotta vanha Käskaini on todella pahasti ruosteessa.

    • Anonyymi

      Kaikki autot ruostuvat ajettaessa suolatuilla teillä. Ilman heti uutena tehtävää ruosteenestokäsittelyä. Auton alusta on hyvä tarkastuttaa kolmen vuoden välein. Ammattitaitoinen ketjuun kuuluva ruosteenestoliike hoitaa työn.

    • Anonyymi

      Tuo kertoo oikein hyvin ettei suomalainen autoista ymmärrä juurikaan mitään ja siksi meillä jopa niinkin heikko auto kuin Toyota myy kovin hyvin, vaikka ruostuu, on epämukava, meluisa ja ominaisuuksiltaan heikoimmasta päästä.

    • Anonyymi

      Varmasti ruostuu joka automerkki kun jätetään ruosteenestokäsittely tekemättä heti uutena. Peli on selvä tämän jälkeen.

      • Anonyymi

        Toyota ruostuu ja muissa on tehtaalla tehdyt ruostesuojaukset, vain harvaa tarvitsee tai kannattaa suojauttaa ja Toyota on käytännössä pakko jos aikoo omistaa sen yli 3 vuotta.


    • Anonyymi

      Alunperin Qashqai tehtiin Nissan Almeran tekniikalla.

      • Anonyymi

        Nykyään Rellun tekniikkaa ja se on hyvää ja luotettavaa.


    • Anonyymi

      Minä olen myös ongelmissa Käskain ruosteen kanssa.

    • Anonyymi

      Nissanilla on 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu. Jos omistat sitä vanhemman kärryn niin sitten on jo aika vaihtaa se tuoreempaan eikä inistä täällä tyhjää.

      • Anonyymi

        Aivan niin. Ei kai kellään edes ole mitään yli kolme vuotta vanhoja kotteroita. Minä en ole koskaan suostunut ajamaankaan sellaisia, siinähän on aina henki vaarassa kun ei koskaan tiedä mikä paikka poksahtaa seuraavaksi.


    • Anonyymi

      Kyllä varmasti silloin jos ruosteenestokäsittely heti uutena jätetään tekemättä. Sen jälkeen ruostuu varmasti kun ajetaan suolatuilla teillä. Sama asia koskee kaikkia autoja.

    • Anonyymi

      Auton korin ruostuminen alkaa kotelorakenteista. Ilman kunnollista ruosteenestokäsittelyä peli on selvä. Kun käsittely tehdään heti uuteen autoon, näitä juttuja ei tarvitse lukea. Ruosteenestoliikkeessä auton ollessa nosturilla voi todeta itse alustan olevan vain maalattu. Muovipaneelit pohjassa vain pahentavat ruostumista.

      • Anonyymi

        Hyvin sä vedät. Hihihihihihihiii. Vai että muovipaneelit lisäävät ruostumista. Hihihihhihhhi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sä vedät. Hihihihihihihiii. Vai että muovipaneelit lisäävät ruostumista. Hihihihhihhhi

        Niin lisäävät. Mietipäs uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sä vedät. Hihihihihihihiii. Vai että muovipaneelit lisäävät ruostumista. Hihihihhihhhi

        Taisi tarkoittaa, että ruoste pesii muovien alle( jos sinne kertyy ,hiekkaa tms) näin kosteys kertyy sinne ja alkaa ruostumaan, tosi juttu.


    • Anonyymi

      Renaultin koneet, taitaa olla isompi murhe kuin kori? mikä tietääkseni ei ole edes kovin ruosteherkkä

      • Anonyymi

        Sekä moottori- että kori ovat molemmat ongelmaisia. Omistin. Tiedän.


      • Anonyymi

        Sekä koneet että kori ovat suuria ongelmia.


    • Anonyymi

      Totta. Kaikki autot ruostuvat kun ajetaan suolatuilla teillä. Ilman heti uutena tehtävää ruosteenestokäsittelyä peli on selvä. Tarkastukset kolmen vuoden välein ja asia on kunnossa. Ilman kunnon suojausta esimerkiksi Finikor tai Tectyl liikkeessä auto ruostuu ennen aikojaan. Pohjassa olevat muovipaneelit pahentavat tilannetta.

    • Anonyymi

      Ruosteinen ja vikainen.

      • Anonyymi

        Tehtiin 100 A tekniikalla?


    • Anonyymi

      Vähän väliä pitää istua Käskaissa 10 minuuttia ennenkuin ajossa sammunut moottori käynnistyy uudelleen,

    • Anonyymi

      Oli minullakin. Ongelmainen ja ruosteinen auto.

      • Anonyymi

        Siksi sen myynti nykyisin laskee koko ajan.


    • Anonyymi

      Näkyy olevan auto jota kuljetetaan paljon lavettiautolla. Siitä voi jo vetää omat johtopäätökset.

      • Anonyymi

        Minulla se aina yhtäkkiä sammui ajossa.


    • Anonyymi

      Entisenä Käskain omistajana minulle viat ja ruosteet ovat tuttuja.

      • Anonyymi

        Joten ei kannata ostaa brittiautoa kai... Suomeen tulleet Kaskaithan tehdään Briteissä.


    • Anonyymi

      Se on todellinen IHME kun Kaskai menestyy hyvin , Sama asia Tojolla, todellisuudessa molemmat ovat hieman huonoja autoja, kannattaa kierrellä kaukana.

    • Anonyymi

      Jättää vähän väliä tielle.

      • Anonyymi

        Niin , Brittiautoa ei sittenkään kannata ostaa.


    • Anonyymi

      Entisenä Käskain omistajana minulle viat ja ruosteet ja tielle jättämiset ovat tuttuja.

      • Anonyymi

        Eli, sitten ei kannattaisi ostaa briteissä tehtyjä autoja.


    • Anonyymi

      No joo eihän ketään voi pakottaa hoitamaan/huolehtimaan autostaan ,ei tarvitse huoltaakkaan kunhan käy katsastuksessa hakemassa vikalistan ja korjauttaa/korjaa vaan ne viat...tilastoistahan asiat näkee...

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7549
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1833
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1830
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      958
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      890
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      800
    9. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      749
    10. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      21
      709
    Aihe