Nissan Qashqai on todellinen vika- ja ruostepesä

SiinäpäSuosikki

55

262

Vastaukset

  • Eipä se huonompi ole kuin esim. Toyota.

    • Täälläkin tämä Allerin palkkalainen riehuu.


  • Sä luit väärin :Siinä lukee VOI ruostua !!

    • Ranskalainen riemurasia ei nyt oikein vakuuta, kansa kohisee uudesta toitsusta?


  • Naapurilla on. Ja on todellinen vika ja ruostepesä. Nissanien myynti on pudonnut noista syistä.

  • Vieläkö joku luuleen ostavansa aidon Nissanin?
    Nissania näissä vuoden 2001 + autoissa ei ole kuin nimessä.

  • Mulla on v. 2007 malli ja melko kivasti on mennyt. Yleistykset ei yleensäkään kannata.

  • Honda on paras japanilaismerkeistä. Myös Mazda ylittää reilusti Toyotan paremmuudessaan.

  • Qashqai rakennettin alunperin Renault Meganen tekniikkaan..

    • Ja sulla on varmasti tuosta ihan varmaa tietoa?


  • Käskai pysähtelee aina välillä tielle. Soitin huolttoon niin sanoivat, ett istu 10 minuuttia ja starttaa taas sitten. Ohje toimi. Sellaiosta on matkanteko.

  • Minun pitkän kokemukseni mukaan aloitus on täysin totta.

    • Minullakin oli paljon vikoja ja alkoi ruostua nopeasti.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Minullakin oli paljon vikoja ja alkoi ruostua nopeasti.

      Sinunlaisella ajokortittomalla valtionelätillä ei ole edes mopokorttia....


    • Anonyymi kirjoitti:

      Sinunlaisella ajokortittomalla valtionelätillä ei ole edes mopokorttia....

      Entäs autossa?


  • Olisko omalla osaamisellakin jotain merkitystä. Kun ei ymmärrä omasta autostakaan mitään, niin luulee, rttä vika on autossa, vaikka se on usein kuskin tietämättömyydessä.

    • Ei se osaamattomuus niitä vikoja ja ruostetta tee.


    • Oli myös käytössäni teknisesti epävarma. Sammui monesti tielle yhtäkkiä.


    • Aika ongelmainen auto se oli minullakin. Myynti varmaan laskee tulevaisuudessa.


    • Datsunpapalla laput silmillä

      Tuulilasi koeajoin taannoin Datsunin kasvaimen alkuperäisen version ja haukkui sen pystyyn. Tämän jälkeen toimitus täyttyi vihaisten datsunpappojen vihapostista - ei voi olla huono auto, koska minä olen sen ostanut!

      Tämän vuoksi Tuulisi onkin joutunut olemaan aika varovainen kommenteissaan. No, uudempi versiokin on ollut 30 tkm käyttötestissä ja kaikenlaista vikaa ja "ominaisuutta" piisasi niin, ettei palstatila riittänyt kaiken listaamiseen. Tosin kovin rumasti eivät em. syystä kehdanneet loppulausuntoon kirjoittaa, mutta asia tuli kyllä selväksi.

      Yksittäistapaus? No, samoihin aikoihin kasvain oli myös TM käyttötestissä. Ongelmia piisasi mm. automaattivaihteiston kanssa niin paljon, että ensin kokeiltiin pariin otteeseen ohjelmistopäivitystä ja lopulta vaihdettiin koko laatikko. Muutakin hupia piisasi, mutta palstatila loppui kesken.

      No, tasaista on datsunin laatu ollut ennenkin. 1,8 l bensakoneesta meni sylinterit soikeaksi, koska lohko liian heikkoa tekoa ja vaihdelaatikon pultit vedettiin liian kireälle. Hyvin vähän tästä on julkisuudessa ollut juttua, koska datsuneita ostavat pääasiassa 60 vee malaaispapat, jotka nielevät tappionsa kaikessa hiljaisuudessa. Kun pappa ajaa tyyliin 10 tkm/vuosi, niin moottorin itsetuho on tullut eteen vasta auton hiivuttua jo parin tonnin hintaluokkaan. Myös ruostuminen on ollut vahvasti mukana kuvioissa aina.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Datsunpapalla laput silmillä

      Tuulilasi koeajoin taannoin Datsunin kasvaimen alkuperäisen version ja haukkui sen pystyyn. Tämän jälkeen toimitus täyttyi vihaisten datsunpappojen vihapostista - ei voi olla huono auto, koska minä olen sen ostanut!

      Tämän vuoksi Tuulisi onkin joutunut olemaan aika varovainen kommenteissaan. No, uudempi versiokin on ollut 30 tkm käyttötestissä ja kaikenlaista vikaa ja "ominaisuutta" piisasi niin, ettei palstatila riittänyt kaiken listaamiseen. Tosin kovin rumasti eivät em. syystä kehdanneet loppulausuntoon kirjoittaa, mutta asia tuli kyllä selväksi.

      Yksittäistapaus? No, samoihin aikoihin kasvain oli myös TM käyttötestissä. Ongelmia piisasi mm. automaattivaihteiston kanssa niin paljon, että ensin kokeiltiin pariin otteeseen ohjelmistopäivitystä ja lopulta vaihdettiin koko laatikko. Muutakin hupia piisasi, mutta palstatila loppui kesken.

      No, tasaista on datsunin laatu ollut ennenkin. 1,8 l bensakoneesta meni sylinterit soikeaksi, koska lohko liian heikkoa tekoa ja vaihdelaatikon pultit vedettiin liian kireälle. Hyvin vähän tästä on julkisuudessa ollut juttua, koska datsuneita ostavat pääasiassa 60 vee malaaispapat, jotka nielevät tappionsa kaikessa hiljaisuudessa. Kun pappa ajaa tyyliin 10 tkm/vuosi, niin moottorin itsetuho on tullut eteen vasta auton hiivuttua jo parin tonnin hintaluokkaan. Myös ruostuminen on ollut vahvasti mukana kuvioissa aina.

      Hupaisa vuodatus corollakuskilta, tojotallahan ajaakin yleensä naiset, jotka maksaa kiltisti korjaamolle vaikka moottorinvaihdon joka huollossa.

      Eilen tai pari päivää sitten tuli TV:stä ohjelmaa, olikohan Norjasta, siellä näköjään Qasqaita takseina, ilmeisesti luotettavampia lkuin mersut.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Hupaisa vuodatus corollakuskilta, tojotallahan ajaakin yleensä naiset, jotka maksaa kiltisti korjaamolle vaikka moottorinvaihdon joka huollossa.

      Eilen tai pari päivää sitten tuli TV:stä ohjelmaa, olikohan Norjasta, siellä näköjään Qasqaita takseina, ilmeisesti luotettavampia lkuin mersut.

      > Hupaisa vuodatus corollakuskilta, tojotallahan ajaakin yleensä naiset, jotka maksaa kiltisti korjaamolle vaikka moottorinvaihdon joka huollossa.

      Tojoteron epätoivoinen yritys vaihtaa puheenaihetta.

      Tätä se itäautojen laatu on. Tollolotallakin on näytöt kunnossa, esim
      - bensakoneissa öljynsyöntiongelmia, jotka "ratkaistiin" vaihtamalla öljytikut lyhempiin -> öljyn pintaa ylemmäksi, jotta öljy saatiin riittämään edes tankkausvälin
      - D4D kertakäyttödieselit (kansipahvi menee ja vaihto tapahtuu vaihtamalla koko kone miinus apulaitteet = ns. "puolimoottori")

      Sähkövikojakin itäautoissa piisaa. Etusumuvalot saattavat palaa keskellä kirkasta päivää. Toisaalta sadekeli nitistää takavalot kokonaan.


  • 2016 vuoden 1.6 dci ollut käytössä nyt 3 vuotta ja 78 tkm. Ahtopaineen anturi vaihdettu takuuseen, ei muuta. Anturi maksaa muutaman kympin, jos sen joutuu takuuajan jälkeen vaihtamaan.

    Mitä tuossa pohjaa katsoin, niin pakoputkessa ja tukivarsissa on perus ruostetäpliä. Muuten pohja on käytännössä kuin uudessa.

    Että ihme höpötystä taas...

  • Aivan uskomaton auto ruotumaan. Minä vaihdoin neljävuotiaan nopeasti pois. Alusta aika pahasti ruosteessa.

  • Minun nelivuotias on kyllä pohkasta aika pahasti ruostunut ja lokasuojien reunasta kuplii maali.

    • Myynti laskee selvästi noiden ruosteongelmien vuoksi.


  • Joo. VW konsernin autojen maahantuonti pitäisi kieltää. Ihmiset käyttää nitä kalliissa huolloissa, jotta meneevät katsastuksesta läpi. Katsastuksessahan ei mitata öljynkulutusta eikä ajeta hiekkatiellä. Herkistelkäähän jarruja VW omistajat, niin pääsette taas 20 tkm eteenpäin.

  • kaskai on suomen myydyin auto tällä hetkellä. Monta vuotta ollut jo kolmen kärjessä. Tässä uusimmassa mallissa lapsentaudit poistettu. Ostin ja olen ollut tyytyväinen. vm 2019 160 hp aut edullinen ja hyvät takuut. 0 korko parhaillaan.

  • Kummallista, en ole huomannut yhtään ruosteista Qashqaita, tänään juuri ihmettelin kun vanhimmat kuitenkin jo 13 vuotta vanhoja. Ilmeisesti ostajat itse maksaneet suojauksen ellei maahantuoja ole sitä tehnyt. Muita merkkejä paljon kalliimpia ja uudempia näkyy lokasuojat ja jopa takaluukku aivan ruosteessa.

    • Kyllä siellä ruoste hihittää, mutta jos ei ymmärrä ja on mieleltään sokea niin voihan sitä väittää ihan mitä vaan. Kuulostat vähän Toyotauskovaiselta joka ei myönnä tai tajua mitään autostaan ja tekniikasta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kyllä siellä ruoste hihittää, mutta jos ei ymmärrä ja on mieleltään sokea niin voihan sitä väittää ihan mitä vaan. Kuulostat vähän Toyotauskovaiselta joka ei myönnä tai tajua mitään autostaan ja tekniikasta.

      Ei löytynyt edes googlaamalla kuvia, vain tuo lehtikuva, mistä lie. Itsellä P11, eikä sekään onneksi kovin pahasti ole ruostunut, mutta noita P12 ja Qashqaita en ole huomannut kumpaakaan ruosteisia. Varmaan joillakin on ruosteisiakin, ehkä pohjasta, mutta ei ainakaan päälle päin huomiota herättävästi näy.

      En edes tykkää P12 mallista ulkoa enkä sisältä, eikä Q:kaan ole mikään suosikki. GTR olisi suosikki jos olisi varaa ostaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei löytynyt edes googlaamalla kuvia, vain tuo lehtikuva, mistä lie. Itsellä P11, eikä sekään onneksi kovin pahasti ole ruostunut, mutta noita P12 ja Qashqaita en ole huomannut kumpaakaan ruosteisia. Varmaan joillakin on ruosteisiakin, ehkä pohjasta, mutta ei ainakaan päälle päin huomiota herättävästi näy.

      En edes tykkää P12 mallista ulkoa enkä sisältä, eikä Q:kaan ole mikään suosikki. GTR olisi suosikki jos olisi varaa ostaa.

      > Varmaan joillakin on ruosteisiakin, ehkä pohjasta, mutta ei ainakaan päälle päin huomiota herättävästi näy.

      Siinäpä se. Faijalla oli muinoin P10 Primera. 10 vuoden ikään tultaessa se oli edelleen päältäpäin ehjä, mutta vaihtoon piti kiireesti laittaa, koska pohja oli kuulemma jo ihan näkkileipää.

      Sisältäpäin alkava koteloiden yms. ruostuminen on siitä "kiva", että ruosteen ehtiessä ulkopintaan asti sitä peltiä ei käytännössä enää ole...


    • Ruotsissa laskenut kaikkien autojen myynti.
      Eivät ole tykänneet uudesta alkujaan mersun suunnittelemasta moottorista, Nissanin kansi ja jotain muutakin muutoksia. Hiilidioksidipäästöt melkoisesti isommat eli ilmeisesti verotkin, mutta aika hyvin tehoja, 160hv 1.3 l koneessa. Lupaavat kestävän vähintään 300 000 km ilman isompia remenontteja, huoltovälikin 30 000km.


  • Renaulthan on ollut aina vika- ja ruostepesä. Helsingin Sanomissa oli joskus järkyttävä kertomus Renault Meganen laadusta.

  • R kuten Renault ja Ruoste.

  • Myynti laskee noiden aloituksessa mainittujen syiden vuoksi. Minäkin vaihdoin samoista syistä.

  • Myynti vähenee kun Nissanit kestää niin kauan, muita autoja joutuu vaihtamaan paljon aikaisemmin ja viemään hajottamolle.

    • Ei meidän nissani ainakaan kestänyt, 120 000 mennessä oli vaihdettu 4-5 niveltä alta, laturi ja korjattu vaihteiston öljyvuoto. Vuoto oli pieni, eikä ulkoisia tekijöitä. Joku tuttu sanoi että sillä ei olisi saanut ajaa loiviakaan pitkiä ylämäkiä suurimmalla vaihteella, ravistaa hieman ja siitä aiteutuu vuoto.

      Tojota 2004 ajettiin 10 vuotta, 180 000 km, ei yhtään mitään korjattu, muuta kuin ajovalolamppuja.
      Tämä tojo oli lapsilla , kun olivat vaihto-oppilaana ja sitä ajoi todella monta tyyppiä. Kävi myös niin että autoon ei tullut alussakaan yhtään leimaa, kun olivat kotosalla vain juhlapäivinä ja jouduin ite vaihtamaan öljyt kuten aina olen tehnyt takuuajan jälkeen, jo yli 50 vuotta.

      Myydessä kelpasi hyvin, ainaosataan etujarrupalat olivat loppuun kuluneet.
      Tämä auto oli myös 4 vuotta katsastamatta, mutta katsastus ei mitenkään reagoinut, sanoi vaan että ei se meihä haittaa.

      Tojo on hyvä, mutta aina hieman jälkijunassa (paitsi hybririt) ei ollu 2015 kun viimeksi ostin esim. mukautuvaa vakionopeussäädintä, ei kaistavahtia tms.
      Tojo on kestävyyden esikuva , mutta aina vähän karvalakkimalli.


    • ju-h kirjoitti:

      Ei meidän nissani ainakaan kestänyt, 120 000 mennessä oli vaihdettu 4-5 niveltä alta, laturi ja korjattu vaihteiston öljyvuoto. Vuoto oli pieni, eikä ulkoisia tekijöitä. Joku tuttu sanoi että sillä ei olisi saanut ajaa loiviakaan pitkiä ylämäkiä suurimmalla vaihteella, ravistaa hieman ja siitä aiteutuu vuoto.

      Tojota 2004 ajettiin 10 vuotta, 180 000 km, ei yhtään mitään korjattu, muuta kuin ajovalolamppuja.
      Tämä tojo oli lapsilla , kun olivat vaihto-oppilaana ja sitä ajoi todella monta tyyppiä. Kävi myös niin että autoon ei tullut alussakaan yhtään leimaa, kun olivat kotosalla vain juhlapäivinä ja jouduin ite vaihtamaan öljyt kuten aina olen tehnyt takuuajan jälkeen, jo yli 50 vuotta.

      Myydessä kelpasi hyvin, ainaosataan etujarrupalat olivat loppuun kuluneet.
      Tämä auto oli myös 4 vuotta katsastamatta, mutta katsastus ei mitenkään reagoinut, sanoi vaan että ei se meihä haittaa.

      Tojo on hyvä, mutta aina hieman jälkijunassa (paitsi hybririt) ei ollu 2015 kun viimeksi ostin esim. mukautuvaa vakionopeussäädintä, ei kaistavahtia tms.
      Tojo on kestävyyden esikuva , mutta aina vähän karvalakkimalli.

      Takuuaikana ei haittaa jos menee, kun itse vaihtaa kannattaa käyttää alkuperäisiä tai -veroisia niveliä. Primerassa ei halvat tukivarren nivelet kestäneet, mutta vähän kalliimpi kestänyt jo vuosia.

      Enemmän uskon kylläkin sukulaisen kehuihin kuin jonku tojoteron "kokemuksiin".


  • qashqai on rektumauto (((((((((((((=

  • suomalaiset ostavat mielellään vähävikaisia kärryjä, mutta poikkeuksiakin on. Yksi poikkeus on viime vuoden myyntihitti Nissan Qashqai.

    Suomen katsastetuimpien automallien joukossa Qashqai paljastuu varsinaiseksi vikapesäksi sekä pitkällä että lyhyellä tähtäyksellä.

  • vaihteistovikaisia uusia autoja on ollut tutuilla ja pyrkivät niistä eroon tappiota tulee muutama tuhat

  • Meillä oli 13-malli ,korjaamokäyntejä noin 8kertaa.Vielä jäi vaihtesto ulisemaan,kiertoon laittetiin.Vaihdetiin vielä hunonpaan OPEL MOKKAAN mitä ei olisi ikäpäivänä kannattanut tehdä.Näissä vaihteistovikoja M32 vaihteisto ym.maahantuojan ja Länsi-auton mukaan viat on ominaisuuksia joita ei korjata.Huonoin uusiauto mitä on ollut koskaan.Takuukin oli vain 2-vuotta

    • Et siis osaa käyttää vaihteita(kaan).


    • Anonyymi kirjoitti:

      Et siis osaa käyttää vaihteita(kaan).

      > Et siis osaa käyttää vaihteita(kaan).

      Osaat kirjoittaa, muttet lukea. Tai et ymmärrä lukemaasi.

      M32 vaihteisto on surullisen kuuluisa esimerkki Opelin laadusta. Vuosikymmenen ajan on linjalta suollettu ulos lootia väärin säädetyillä laakerivälyksillä. Ei ihan kaikki, mutta merkittävä osuus... Kokoamisvirhe tuppaa johtamaan laakerivaurioon alta 100 tkm ajettuna. Ja kulut kaadetaan härskisti ostajan niskaan (noin 2 k€ remontti kunnolla tehtynä). Kun asiaa on hyssytelty, niin kaikki ei vieläkään tiedä, mikä on ongelma ja laatikoita saatetaan korjata uusimalla pelkästään laakerit. Jos välykset jäävät korjaamatta, ne uudet laakeritkin porsii pian.


  • Trrroool Troool Troool sama mt potilas joka merkki palstalla haukkumassa kaikki autot ja kaikki niiden omistajat,nettiterapiaa kuulemma tällainen,no kun ei muuta elämää ole kuin tuo spammäys ni ompa laadukasta eloa..ja sekin kelan tuella ku ei oikeisiin töihin pysty eikä kykene.

  • Vikoja ja ruostetta täynnä ja jättää vähän väliä tielle. Tällaisia ovat minun kokemukseni.

    • Kerro rekkari niin tarkastetaan tuo vikahistoria.


  • RÖÖÖÖL TROOOL SPAAMM on anti mitä tämä palstan valtias mt häirikkö postaa 24/7 365 palstalle. Pelkkää mielikuvitusta kunnianloukkausta vihapuhetta identtiteetti varkauksia kun esiintyy milloin minkin auto firman huolto/myynti päällikkönä ja spammää heidän nimissään keksittyjä mielikuvitus vika spammejä muista kuinToyotasta. Kaikki Skodan omistajat/haltiat punakaartilaisia terroristeja ja ihailevat Venäjää/Neuvostoliittoa joten kyseessä on oikeasti pahasti häiriintynyt hemmo. .joten viimeinkin ylläpito sais poistaa hänet. Riittävästi ilmiantoja niin pakko reagoida ja BANNAUS. Olen jo 2 häirikköä saanut pois riittävän hyvillä perusteluilla onnistuu vaik modorointi on mitä on

  • Helposti se ruostuu ja tielle olen jäänyt turhan usein.

    • Joo, ajotaito ruostuu helposti ja tienpäälle jää kun ei muista ostaa bensaa, dementiaa kenties?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Joo, ajotaito ruostuu helposti ja tienpäälle jää kun ei muista ostaa bensaa, dementiaa kenties?

      Dementia on tosiaan yleisin syy itäauton ostoon. Essonbaarin legendat tuoreena mielessä - ei se häävi ole, mutta helppo korjata / lähtee pakkasessakin käyntiin. Vai ladastako nyt puhuttiinn... no, se ja sama. Itäauto joka tapauksessa!


  • Naapurilla on tedella ruostunut 4-vuotias Käskai. Aloitus näytää olevan aivan totta.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.