Hassu sanonta

Psykoterapeutitar

on, kun aikuinen poikani sanoo menevänsä kaupan kautta kotiin oman lapsensa kanssa. Isänsä ei käynyt koskaan kaupassa!

21

131

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku-näistä-oli

Oliko isäsi musta lainen, venäläinen vai arabialainen?

• Heikunkeikku

No nyt mua pikkusen nakrattaa. Saanko nakraa?
      Siks nakrattaa, kun ensteks ihmettelin aloitusta lukiessa, että häh missä se hassu sanonta oikein on.
      -Unohtiko se Psykoterapeutitar sen sanonnan nyt pois, kysyin melkein ääneen itseltäni.

Niinku mulle joskus on käynyt musiikkiketjussa, että hehkutan kappaletta ja käsken kuunnella ja sitte jälkeenpäin huomaan, etten mitään linkkiä ole muistanut tällätä.

Ajattelen nyt, että jos kuitenkin tarkoitat, että mies menee kauppaan lapsensa kans ja se(kö) on hassua?

Tiedätkö, että mun oma isä lapsuuskodissani kävi AINA kaupassa. Ruokakaupassa siis. Koskaan ikinä mun äiti ei mennyt kauppaan.
      Sitten omas perheessäni mun mies kävi yleensä ruokakaupassa. Vain silloin tällöin menimme yhdessä kauppaan.
      Oma poikani käy myös ruokakauppailemassa.
      Onkos se sit niin, että jos isä käy niin sitten pojatkin (lapset) "oppivat" sen systeemin?

Minusta se on peräti luonnollista, että miespuolinen hoitaa ruokakaupat.

• flegmaatti

Minun vaimoni on piintynyt ruokaostosten tekijä.
        Hän ostaa omat leipänsä ja banaaninsa. Minä hoidan kaiken muun.
        Joskus minä delegoin vaimolleni maitotölkin ostamisen. Hänen omat ostksensa ovat niin keveitä, että litran tölkki kulkee niiden ohella.

Mitä ovat vaimon leivät? Suussa taikinoituvia mössöjä. Vaaleita tai puolivaaleita. Kaikkein surkeimpia ovat jotkut muhkut!
        Vaimo tarvitsee banaaninsa päivittäisen kaliumannoksensa vuoksi.

• Psykoterapeutitar

No, onhan se hassu sanonta, kun ei omassa elämässäni miespuoliset ole koskaan käyneet kaupassa. Olis vain tuntunut niin hassulta, jos tyyppi olisi sanonut tulevansa kaupan kautta😂

• Bengalitikku

Syön myös päivittäin banaanin - yleensä.
        Nyt pidän paastoa, koska rintalasta kohdalla on ollut he.....llinen polte.
        Ja kas, kun en ole syönyt, ei kipristelyäkään ole.
        Mistähän moinen?

• Heikunkeikku
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

No, onhan se hassu sanonta, kun ei omassa elämässäni miespuoliset ole koskaan käyneet kaupassa. Olis vain tuntunut niin hassulta, jos tyyppi olisi sanonut tulevansa kaupan kautta😂

Joo, ehkä se sinusta hassulta tuntuu, koska et ole tottunut miesten kaupassakäynteihin.
        Minä kun pienestä asti oon tottunut, että juuri isäntä kauppaan kiiruhtaa, niin se on niin perin luonnollista.

Tosin, nykyäänhän minä joudun aina kauppaan köpöttelemään.
        Ei ole tässä talossa isäntää, jonka kouraan lykkäisin kauppalistan ja sanoisin, että lähehän kultaseni kauppaan. Itseni kanssa on mentävä.
        Noh, olenhan jo tuohon tottunut, että ei sen puoleen.
        Joskus kyllä pistää vihaksi, kun joutuu raahaamaan älyttömän raskaita kauppakasseja. Se raahaaminen sopisi paljon paremmin miehille.

• Psykoterapeutitar

Mummokärryjä olen käyttänyt melkein koko ikäni, kun niitä kauppaostoksia perheelle ja nyt itselleni olen ostanut. Ovat aina olleet tosi kätevät ja nykyisin on vaikka minkälaisia. Olisipa vaan ollut silloin perheainakin nykyisenlaisia.

Poikani hoitavat kauppatavaroidensa kuljetuksen autoilla. Ompa helppoa!

• Heikunkeikku

Mummokärryjä olen käyttänyt melkein koko ikäni, kun niitä kauppaostoksia perheelle ja nyt itselleni olen ostanut. Ovat aina olleet tosi kätevät ja nykyisin on vaikka minkälaisia. Olisipa vaan ollut silloin perheainakin nykyisenlaisia.

Poikani hoitavat kauppatavaroidensa kuljetuksen autoilla. Ompa helppoa!

Mikäs se semmonen mummokärry on? Ai semmonen jossa on pyörätkö?
        Voiko minun ikäinen, nuori tyylikäs tyyppi semmosta liikutella, ettei alettais aattelemaan, että tos menöö mummu.

Ei mulla paljon ole raahattavaa. Siis välillä on paljon ja raskasta, mutta ei siis pitkää matkaa. Siis autokatokselta tänne kotiin. Mutta joskus hieman pitkältä tuntuu, kun matkalla on jyrkkä mäki. Ensteks jyrkästi ylös ja sitten jyrkästi alas.
        Taloyhtiö teki maisemointia viime kesänä ja myös asfaltoitiin tie asuntoihin. Oli puhe, että jos koneilla sais loivennettua mäkiä. Lopputulos oli, että mäet tulivat jyrkemmiksi.

Asun kauimmaisessa asunnosta autokatoksista lukien. Autoni on autokatoksen kauimmaises päässä asunnosta lukien. Tavallaan ikävää, mutta toisaaltaan ei ikävää.
        Koska asuntoni on viimeinen päätyasunto, niin ohi ei tallustele ketään ja auton on hyvä tryykätä suoraan mun autopaikalle, koska se on portista ihan suoraan siinä framilla. Muut joutuu rattia tyyräämään ja peruuttelemaan ja sen semmosta ikävää.
        Eli en vaihtaisi.
        Ongelma ratkeaisi jos ottaisin miehen itselleni.:)
        Harkitsen aina välillä sitäkin vaihtoehtoa:)

• BanaaniexperttiPaloma
        Bengalitikku kirjoitti:

Syön myös päivittäin banaanin - yleensä.
        Nyt pidän paastoa, koska rintalasta kohdalla on ollut he.....llinen polte.
        Ja kas, kun en ole syönyt, ei kipristelyäkään ole.
        Mistähän moinen?

Banaani syötynä joko väärään aikaan päivästä tai pikkuisen liian raakana. Erittäin vaikeasti sulavaa. ("Un banano por la mañana es oro, por la tarde es plata, por la noche mata" elikkä vapaasti suomennetuna Banaani on aamulla kultaa, illalla hopeaa ja yöllä tappaa). Myös toinen juttu mitä me täällä pohjolassa usein missaamme on että banaani ei ole täysin kypsä ennenkuin kuoreen ilmestyvät ruskeat pilkut ja tärkkelys alkanut muuttua sokeriksi.)

• Paloma.se01
        Heikunkeikku kirjoitti:

Mikäs se semmonen mummokärry on? Ai semmonen jossa on pyörätkö?
        Voiko minun ikäinen, nuori tyylikäs tyyppi semmosta liikutella, ettei alettais aattelemaan, että tos menöö mummu.

Ei mulla paljon ole raahattavaa. Siis välillä on paljon ja raskasta, mutta ei siis pitkää matkaa. Siis autokatokselta tänne kotiin. Mutta joskus hieman pitkältä tuntuu, kun matkalla on jyrkkä mäki. Ensteks jyrkästi ylös ja sitten jyrkästi alas.
        Taloyhtiö teki maisemointia viime kesänä ja myös asfaltoitiin tie asuntoihin. Oli puhe, että jos koneilla sais loivennettua mäkiä. Lopputulos oli, että mäet tulivat jyrkemmiksi.

Asun kauimmaisessa asunnosta autokatoksista lukien. Autoni on autokatoksen kauimmaises päässä asunnosta lukien. Tavallaan ikävää, mutta toisaaltaan ei ikävää.
        Koska asuntoni on viimeinen päätyasunto, niin ohi ei tallustele ketään ja auton on hyvä tryykätä suoraan mun autopaikalle, koska se on portista ihan suoraan siinä framilla. Muut joutuu rattia tyyräämään ja peruuttelemaan ja sen semmosta ikävää.
        Eli en vaihtaisi.
        Ongelma ratkeaisi jos ottaisin miehen itselleni.:)
        Harkitsen aina välillä sitäkin vaihtoehtoa:)

Mies on ihan sovelias asuste aikuiselle, menevälle ja tyylikkäälle naiselle.
        Ei mummokärryjä...ei, ei ei! Mies kantaa ostoskassit.
        Ei kävelysauvoja! Mies kävelee sinun vauhtiasi rinnallasi. Saat käyttää käsiäsi vapaasti elehtimiseen tai huitomiseen tai mihin tahansa.
        Ei liukuesteitä kenkien pohjiin! Mies pitää sinut pystyssä kun on liukasta ja sen takin hihaan voi tarrautua aina tarvittaessa.

• Psykoterapeutitar

Jaa-a, kuka pitää kyseisestä asusteesta! En ole löytänyt sopivaa, kun olen vähän huono noiden asuvalintojen kanssa.

• Paloma.se01

Jaa-a, kuka pitää kyseisestä asusteesta! En ole löytänyt sopivaa, kun olen vähän huono noiden asuvalintojen kanssa.

Joo, tunnustan että se ei ole aina ihan helppoa.
        Tarvii katsoa huolella että kenet kelpuuttaa.
        Tarpeeksi voimakkaat kädet että jaksaa kantaa kasseja ja pitää sinua pystyssä samaan aikaan.
        Isot jalat joilla itse pysyy pystyssä jäätiköllä.
        Uimataitoinen että jos mennnään kalalle se pystyy pelastamaan sun tai sitten talvella vetämään ylös avannosta kun olette pilkillä.
        Puhuminen ja pussaaminen ovat plussia, mutta ei välttämättömyyksiä.
        Minä suosittelen karjalaisia miehiä; he ovat melkein järjestään isoisäni tapaisia "Kuule Maria, on sinulla kyllä niin hyvä mies se osaa tehdä vaikka mitä!" "Osaahan se, kun se vaan tekis." sanoi Mamma ja nosti maitotonkat rekeen ja lähti kuljettamaan niitä läheiseen hoviin.

Mitä kauemmin odottaa sitä vähemmän näitä asusteita on markkinoilla ja aina enemmän pinttyneitä tupakan ja whiskynhajuisia. Jotkut kertoo että kantsii käydä hautajaisissa että juuri leskeksi jääneet alkavat helpoimmin asusteeksi, kun niillä on paniikki kunne ei tiedä kuka niiden puuron aamulla keittäisi. Minä suosittelen että antaa olla muutama vuosi niin asuste oppii omatoimiseksi, muuten voi itse joutua asusteeksi.

Ihan aikuisen oikeesti: jos on katselemassa uutta asustetta kevääksi niin kannattaa katsella hieman niiden tuttujen kuvioiden ulkopuolelle ja riman ei tarvi olla niin kauheen korkeella; riittää ettei mee limboksi.

• henrjii

joo ei munkaan isä käynyt kaupassa, eikä seissyt ruokajonossa,
      oli kuulemma rintamalla saanut siitä tarpeekseen

• Tykätyt.vävyt

Vävyni käyvät kaupassa, laittavat ruokaa, hoitavat lapsia, siivoavat ja tekevät muutenkin kodin töitä, kun taas lastemme isä ei laittanut ruokaa, ei silittänyt, ei pessyt pyykkiä, ei ikkunoita eikä muitakaan kodin pintoja. Ovatkohan tyttäremme päättäneet että äidin lailla ei ruveta passaamaan vai ovatko nuorukaiset järkevän äidin kasvattamia. Enpä tiedä.

• vfhimsf

kotimaani suomi on vähänkö kummallinen kade ja kaunainen maa -kun joskus kehuin vaikka venäläisia tai virolaisia tai kiinalaisia työtovereita tai naapureita ystävälliiksi ja mukaviksi ihmisiksi -oitis oli jokunen taho käynyt tunkemassa kotoa poissaollessani mun pyyheliinakaappiin yhteiskunnallista paperimatskua allekirjoitettavaksi paperia mielisairaalle maistraattiin edunvalvontaa varten . eli vain rahat ja varat kyllä yhteiskunnalle kelpaa mutta ruhjontaa kokeneet vanhat vaimot ei koskaan epäreilua joutua heti poliittisen tai uskonnollisen kiihkovainon kohteeksi. Kirjoitin kaupasta hakevani etupäässäkevyttä kuivamuonaa jotajaksaa käsissään kantaa - silloin kun selkä ja jalat tuntuu,enempikin huterilta - autoilun ollessa jo mennyttä historiaa elossa toistaiseksi.

• Naisten.valtakunta

Joidenkin mielestä miesten kaupassa käynti on naurettavaa. Työpaikallani joimme kimppakahvit iltapäivällä ja jokainen kävi vuorollaan ostamassa kahvileivät, paitsi Matti. Lopulta sanottiin, että on sinun vuorosi, mene ruokatunnilla pullakauppaan. Matti melkein pyörtyi: "Minäkö pullakauppaan ja kantamaan pullapussia kadulla ihmisten ilmoilla! Oletteko hulluja."
      Siinä miehessä oli tarkalleen sisäistetty miesten työt. Niihin ei kaupassakäynti kuulunut.
      Antoi rahat tsupparille, joka kävi kaupat hänen puolestaan.

• Ei mielestäni miesten kaupassa käynnissä mitään hassua,
      voi olla tilanteen sanelema juttu.
      Omassa perheessäni muinaisina aikoinaan, asuttiin mettien keskellä kaukana kaupoista, mies hoiti kaikki kauppa-asiat aina kotimatkallaan,
      porukalla sitten käytiin viikonloppuisin isoissa kaupoissa. oli hyvä, toimiva systeemisilloin.

Voihan se tietysti olla joillakin sukupolvikysymys, muistan kun äitini kanssa käytiin kaupassa, me kerättiin ostoksia kärryyn ja isä käveli joutilaan oloisena perässä kädet selän takana, hoituihan ne hommat noinkin.

• Ei ole koskaan tullut mieleenikään, että saattaisi olla niinkin tumpeloita miehiä, jotka eivät osaisi käydä kaupassa ostoksilla. Onko niitä oikeasti?

Isäni kävi kaupassa paljonkin sekä kotiin että yhdelle kehitysvammaiselle perheelle joitten holhooja hän oli. Koskaan en tosin nähnyt hänen kantavan kauppakasseja (olisiko se sitten hänen mielestään ollut jotenki epämiehekästä), mutta hän kantoi ostokset aina sylissään pahvilaatikoissa.

Kun asuin pikkuveljeni kanssa täällä pari vuotta, niin käytiin kaupassa kummalle milloinkin paremmin sopi, enkä nähnyt siinä mitään omituista.
      Viime kesänä hänen luonaan käydessäni hipsuttelin vain perässä, kun hän teki ostokset. Tuntui hyvin tietävän eri kauppojen hintatasot ja tarjonnan, missä on paremmat ja tuoreemmat vihannekset ...

• Psykoterapeutitar

Ja minä taas hiljaa ihmettelen, kun poikani hoitavat kauppaostokset ja laittavat melkein parempaa ruokaa, kun minä. Heidän isänsä kanssa ei tullut edes puheeksi kaupassakäynti tai ruuanlaitto puhumattakaan muista kotitöistä.

• Ei-kauppakaan-vieras

Entisissä suhteissani avokkeet hoitivat kauppa-asiat. Hehän kokkejakin oli ja tiesivät mitä huushollissa tarvitsee.
        Itse, silloin kun työ ja muilta kiireiltäni ehdin, hoidin kyllä siivouksia, ikkunapesut, jopa mattojen tamppausta, rempat, nikkaroinnit, tekniset asiat jne.
        Nykyisin käytän maksullisia palveluja, esimerkiksi kotiin toimittaminen, mahdollisimman usein. Olen siis työllistäjä.

• Olitko_Piika

Haitko sinä viinat vaattetkin yn muuta henk. kohtaiset tavarat hänelle ?

En lukenut muiden vastauksia!

Itse olen jo pienestä pitäen käynyt kaupoissa, se alkoi jo parin vuoden ikäisenä
      kun olin yksin kauppareissulla ensimmäisen kerran, kauppa tosin oli lähellä,
      viistottain vastapuolella katua, ja meidän keittiön ikkunasta näki kauppaan.
      Tämä tapaus ei sitten ollut maalla.

Joten kyllähän kaupoissa nykyään ainakin on miehiä siinä kun naisiakin.
      Seitsemänkymmentä luvulla Tukholmassa oli myös lapset mukana kauppareisuilla..

JOTEN MINKÄS TEET JOS OLET VALINNUN MIEHEN TILALLE OTTOLAPSEN,
      JA TYTTÄRELEKIN "isä" ON KUIN ISO VELI ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kehu kaivattuasi yhdellä lauseella

"Hän on todella mielenkiintoinen henkilö. "
      Ikävä
      97
      1633
    2. Tänään sen huomasin ja se tuntuu

Vapauttavalta. Saavuttomaton rakkaus on loppunut. En tunne enää kaipuuta enkä rakkautta. Nyt voin alkaa taas elää eikä t
      Ikävä
      113
      1248
    3. Päivän persu: Maahanmuuttajat ovat "rupusakkia"

Voi Petteri parkaa 🤣 "Kansanedustaja Mauri Peltokangas (ps) kutsuu kolmansista maista Suomeen muuttavia ihmisiä rupusa
      Maailman menoa
      359
      1220
    4. En uskalla liikkua yöllä yksin ulkona

Tai lähteä viettämään iltaa, kun kotiinpaluu myöhään ei tunnu hyvältä. Kerroin tuon yhdelle miehelle. Arvaa mitä hän va
      Ikävä
      167
      1094
    5. Miten yrität saada tilannetta eteenpäin

ettei jäätäisi päikoilleen, missä kumpikin ikävöi omalla tahollaan?
      Ikävä
      76
      1073
    6. Taisit vihdoin ymmärtää

Kuinka hirviö mun silmissä olet/olette. Antaisitte mun vaan nyt olla, että palaudun tästä edes joskus.
      Ikävä
      12
      1005
    7. Se nainen joka sua kaipailee on melkoisesti

Lihonut. melkoisen Noloo. Mieheltä tutulle miehelle
      Ikävä
      98
      999
    8. Et tule koskaan löytämään tällaista syvyyttä kenestäkään toisesta

Jos vaan tietäisit, kuinka paljon tunnen sinua kohtaan. Jos vaan tietäisit, miten paljon merkitset minulle.
      Rakkaus ja rakastaminen
      90
      975
    9. Kauneutesi kiinnitti huomioni

mutta oikeesti rakastuin tapaan, miten näet asiat ja kaikki. Olet liian ihana, enkä tiedä miten sen saisin sanottua.
      Ikävä
      33
      972
    10. En ymmärrä

Miksi ikinä olen mitään hyvää tuntenut sinua kohtaan. Koskaan et ole mitään hyvää halunnut mulle.
      Ikävä
      92
      919
    Aihe