(Niille ketkä ovat vaihtaneet nimensä)
Miten päätitte teidän nimenne? Oliko vaikea löytää sopivaa nimeä?
Nimen valinta
4
72
Vastaukset
- NimenValinta
Miksi nimen valinnan pitäisi olla vaikeaa? Eihän alkuperäistäkään nimeä ole itse valinnutja hyvin senkin kanssa on toimeentullut.
- Niminen
Minä olen jo kertaalleen nimeä vaihtanut ihan vain siksi kun vihasin ja häpesin koko nimeäni, siis etunimi ja sukunimi. Olen aina hävennyt nimeäni ihan niin pienestä asti kun minulla on ensimmäiset mielikuvat siitä kun joudun sanomaan nimeni tai joku puhuttelee minua. Ihmiset myös suhtautui aina lähtökohtaisesti töykeästi minuun. Vaihdettuani nimeni, yllättäen ihmisten suhtautuminenkin muuttui positiiviseksi minua kohtaan. Nimeni saa aina ihastelua miten se on kaunis ja saan parempaa kohtelua kaikkialla, ihan kuin yhtäkkiä minusta olisi tullut aikuinen arvostettu henkilö. Vanhalla nimelläni olin kuin jokin epähenkilö, yksi ihminen sanoi vanhasta nimestäni että onpa kamalan kova nimi ja vihainen. Siitä ei tule positiivinen mielikuva, eli kyllä nimi on todella tärkeä asia ja se kannattaa kunnolla harkita. Nimi voi todellakin pahentaa niin miehen kuin naisenkin.
- Four
tsekkailin lasten nimiä, kirjoitin alas kivat ja laitoin sukunimeni perään. Ne mitkä eivät kuulostaneet hyvältä, pyyhin yli. Sitten aloin kyselemään kavereideni mielipiteitä nimistä ja kyllä sieltä se numero uno löytyi. Kuvaa mua paljon parempi kuin syntänimeni ja pidän siitä paljon enemmän.
Näin unen, missä esittelin itseni kyseisellä nimellä. Olin aina pitänyt siitä ja lempisarjani lempihahmoni etunimi on sama kuin minulla. Kaiken lisäksi nimen merkitys on melko samankaltainen kuin syntymänimeni. - utyhoiuguiyfu
"Makustelin" erilaisia etunimiä ja valitsin sopivammaksi tuntuvan. Lisäksi nimi piti olla yleisesti käytössä oleva ettei nimi korosta henkilötaustaa liikaa. Sitten oli vielä lisäpointti ennen maistraattikäyntiä etsiä etunimeen sointuva toinen etunimi ja hyvä pari löytyikin.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442