Uudet Volkswagenit ruostepesiä

ViBilägare

Muutaman vuoden ikäiset Volkswagen Passatit ja Hyundain Santa Fet ovat nopeimpia ruostumaan, kertoo ruotsalaisen Vi Bilägare-lehden ja norjalaisen VG-iltapäivälehden julkaisema salainen tutkimus.

Tutkimus keskittyi varsin uusiin, 4–7 vuotta vanhoihin autoihin ja sen toteutti ruotsalainen Swerea Kimab.

Tutkimus tehtiin jo 2014 mutta pääsi julkisuuteen vasta nyt. Swerea Kimab on Ruotsin valtion ja teollisuuden omistama tutkimuslaitos. Nykyisin sen tutkimuksia rahoittaa myös autoteollisuus, minkä vuoksi ruostetestien kaltaiset tutkimukset jäävät yleensä vain autoteollisuuden omaan käyttöön.
Kolaroidut autot tutkimuskohteina

Tutkimusmenetelmä oli erikoinen: kolariautoista otettiin tutkimuksen ennalta määrätyt kuusi osaa, ja niiden eri pintojen ruosteisuus tutkittiin. Mukaan otettiin 28 eri merkin henkilöautoja.

Passatin pinnoissa 41 prosentissa ja Santa Fen pinnoissa 38 prosentissa oli ruostetta. Passatin heikko kohta oli sen konepelti. Muita tutkittuja osia olivat esimerkiksi ovet ja kynnyskotelot.

– Ruostuminen on yhä ongelma uusimmissa automalleissa, huolimatta siitä, että niissä on entisiin malleihin verrattuna paljon alumiinin ja muovin kaltaisia ruostumattomia osia, kirjoittaa Vi Bilägaren kolumnisti Boo Wennerberg.

6

<50

    Vastaukset

    • Passatin heikko kohta oli konepelti!
      Herrajumala ja kolme oravaa 😅😅😅
      Ihan kauheeta, miksei kukaan tee mitään, kyllä tommosen vakavan ongelman takia pitäisi kaikki poistaa liikenteestä, hirn.. Hehöhö.. räähhhonkniiisrähähähäsniiff😅😅😅😅😁

    • Volkswagenin ainut heikko kohta on konepelti 😅😅😅 😅😅😅 😅😅😅 😅😅😅 😅😅😅 😅😅😅 😅😅😅 😅😅😅 😅😅😅 😅😅😅 😅😅😅 😅😅😅 😅😅😅 😅😅😅 😅😅😅

      • PASSATTI JA HYANDAI SIIS PAHIMMAT RUOSTUMAAN. OLEN LUULLUT ETTÄ SKODA ON KAIKKEIN HERKIN RUOSTEELLE, MUTTA NÄKÖJÄÄN PAHEMPIAKIN VOI NÄKÖJÄÄN OLLA.


    • Olipa taas Toyotan omapojalta onneton aloitus. Toyota on pahin ruostuja ollut jo todella kauan ja ongelma pahenee koko ajan. Kiveniskemät ruostuttaa konepellin jos niitä ei hoida ajoissa, kuten kaikissa muissakin. Auton keulan malli vaikuttaa tosi paljon kuinka altis se on iskemille.

    • Kaikissa sarjatuotanto valmisteisisa autoisa on peltin paksuus n 0.7-0.9mm välillä,ja mitä uudempi auto kyseessä sen vähemmän on käytetty peltiä ja korvataa em puskurit ja muut koriosat muovilla tvs materiaalilla joka on keveämpää ja siten säästää energiaa.Tosin eroja löytyy ainakin ennen japanilaiset autonvalmistajat käyttivät ns paperitekniikkaa auton valmistuksessaan ehkäpä vielä nykyäänkin,että he maalaavat sanomalehti kerroksen päälle kerrokset maalia ja vetävät paperin pois joten lopputuloshan on ainakin jonkin aikaa ihan nätti,Eurooppalaiset valmistajat taas tekevät autot enempi eurooppalaisille sopivaksi koska ovat eurooppalaiset japanilaisia kuin myös muutenkin itämaisia ihmisiä pidempiä ja isompia,

      • VAG-VAJAKKIEN PAJASEISOJAT RUOSTUU. PAALIIN VAAN.


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuolleisuus onkin kääntynyt päinvastoin laskuun korona kriisissä

      Kokonaiskuolleisuus kääntyikin koronan vuoksi kovaan laskuun USA:ssa USA:n kokonaiskuolleisuuteen koronaviruksella on sen sijaan ollut päinvastainen
      Pandemiat
      149
      12690
    2. Pitääkö yhteiskunnan elättää 5 lapsinen perhe?

      Kouluttamaton pariskunta, jossa mies käy töissä ja tienaa 2000 euroa kuussa, tekee putkeen 5 lasta ja perheen äiti sitten on kotiäitinä 20 vuotta. O
      Köyhyys
      181
      8187
    3. Stockmann konkurssiin ?

      Korona vei asiakkaat. Ensin kuitenkin hakeudutaan yrityssaneeraukseen. Viimeinen sammuttaa valot.
      Maailman menoa
      202
      6051
    4. Kiuruvesi 12 koronatartuntaa!

      Määrä kasvaa. Kuinka tehokkaasti testaavat?
      Kiuruvesi
      37
      873
    5. Järkyttävä koronakylä

      21 jo. Enemmän kuin esim porissa !. Eikö hygieniasta ole kukaan kuullut vai onko lehmänhaju ainoa hygieniahaju. Semmoista kun käsidesiä saa kaupoista.
      Kiuruvesi
      29
      680