Hyönteisiä ruokapöytään

onko.nyt.nälänhätä

Jyväskylässä suunnitellaan hyönteisten ja hampun syöttämistä vanhuksille ja lapsille.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006023636.html

Miksei kaupungin päättäjät ota niitä esimerkin vuoksi omille lounailleen, kun ovat niin hyvää proteiinia ?

13

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.kovin.uutta

Hamppua köytenä on jo syötettykin.
      Minäkin suosittelen sirkkaa ja hamppua kaupungin päättäjille.
      Alkakoot esimerkiksi.

• vanhuus.vasikkana

Kyllä, esimerkki kannustaa !
        Näyttää pahasti siltä että tulevaisuuden hoivakodeissa voi joutua pyydystämään ruokansa elävänä.
        Sirkka tai kärpänen onko se niin nokonuukaa kunhan jotain suuhunsa saa.

• suvakkius.sanelee

Suomen vanhoille ja lapsille vaikka torakoita ruuaksi. Nuorille matumiehille 5 ateriaa päivässä kannetaan pöytään, parasta laatua lihaa pitää olla, ei mitään halpaa sikaa.

• syönsikaa

suvakkius.sanelee
        5.3.2019 21:53
        Suomen vanhoille ja l...

Olethan päässyt loistamaan isänmaallisuudellasi!
        Kaikkien on kuitenkin syötävä jotain, -matujenkin.

• mamunfrendi

Useimpien matujen uskonto ei salli sikaa ruokana, matu on usein kasvissyöjä.

• flegmaatti

Sain joululahjaksi mm. paahdettuja sirkkoja ja paahdettuja hampun siemeniä.
      Tuoteselosteista selviää miten erinomaisia ravinteita ne ovat. Kaiken lisäksi maukkaita ilman mitään omitusta makuvivahdetta.
      Sokkotestissä niitä kumpaakin voisi syöttää testihenkilöille ilman, että testaajat tunnistaisivat syömäänsä.

Sirkat ovat hyviä sellaisenaan. Hampun siemeniä käytän nuukuuttani mausteen omaisesti. Murskaan siemeniä huhmareessa ja käytän mursketta maustamattoman protskujuomani mausteena.

Joskus muinoin, kun kävin teurastamassa lampaita, sain mukaani mm. pässien kivekset. Suolasin miedosti, paahdoin uunissa ja vein maistiaisia työpaikalleni. Kuutioin kivekset suunnilleen kahden sokeripalan kokoisiksi ja tökin niihin hammastikut.
      Tarjoilin osastoni kolmelle naiselle. Mammat maistelivat uteliaina ja popsittuaan kysyivät mitä ne olivatkaan. Kun kerroin heidän juuri syöneen pässin kiveksiä niin kaksi mammaa singahti oksentamaan?! Kolmas katsoi sen näköisenä, ettei oikein uskonutkaan.

Edesmennyt anoppini asenne broileriin ja mm. tatteihin oli samanlainen.

• Legendaarisessa Hotelli Tornin ravintolassa Helsingissä saattoi nauttia herraseurassa pässin kiveksiä. Seuran jäseneksi ei ollut menemistä, ellei suostunut ko. herkkua syömään.

• kiitos.ei.hyönteisruokaa

Peffalleen meni kymenlaaksolainekin sirkkaruokayritys. Ssiitä piti tulla euroopan suurin alallaan. Peffanettoa sitten yritys tuottikin kun tuotteet tekivät hyvin nihkeästi kauppansa.
      Itse tunnen epäluuloa ja luontaista inhoa hyönteisruokaa kohtaan, vaikka onhan esim. kalan mätituotteet osa eläintuotteita. Teuraseläinten sisäelimistäkin saadaan maittavia aterioita.

• Turhattuet

Sateentekijä pilasi kepulien jyvät.

• Samusirkka666

Viljaa, lihaa ja perunoita on laarit täynnä, miks pitäis sirkkoja syödä? Lisäksi löytyy kasviksia ja hedelmiä niin että hyllyt notkuu.

• etelloo

yök.en russakoita syö.luteet minua ja kirput.mut en heitä.punkitkin on ihan hirveitä!jot punanen tupa ja KASVIMAA.

• yx.pointti

Eläinten lihaa syön, mutta samalla suolen sisällön syöminen kuumennettunakaan ei ole tullut edes mieleen.

• kärpänen-kesäkeitossa-

Alottajalle:

EN tykää jos istun ravintolassa ja kärpänen ui mun kesäkeitossa, hyiii,

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      237
      2238
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1818
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1527
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1235
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1105
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1098
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1008
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      854
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      842
    Aihe