Ovatko Jehovan todistajat pelastavan uskon ulkopuolella?

kiinnostaatietää

Jehovan todistajia kritisoidaan siitä, että ainakin heidän virallisten opetusten mukaan vain todistajat voivat pelastua. Sen mitä olen lukenut muiden kristittyjen kirjoituksia Jehovan todistajista, niin ainakin joidenkin mukaan Jehovan todistajat ovat pelastuksen ulkopuolella.

Jos näin on niin mitkä ovat perusteet tällaiselle väitteelle, että kukaan Jehovan todistaja ei voisi pelastua? Vaikka monet sanovat toisin, niin todellisuudessa Jehovan todistajat uskovat Jeesukseen ja siihen että hänen verensä välityksellä kaikilla ihmisillä on mahdollisuus pelastua? Miksi tuota mahdollisuutta ei siis ole Jehovan todistajilla, vaikka hekin todistetusti ovat kristittyjä siinä missä muutkin, jotka uskovat Jeesukseen.

Joku saattaa sanoa sen mitä alussa jo sanoinkin, että eiväthän Jehovan todistajatkaan virallisen opetuksen mukaan usko muiden ihmisten pelastuvan. Tämä on varmasti totta, mutta miten tämä eroaa muista kristinuskon suuntauksista, jotka eivät tunnusta Jehovan todistajia kristityiksi ja näin ollen tuomitsevat heidät helvettiin/kadotukseen/ikuiseen kuolemaan?

Mikä antaa yhdellekään ihmiselle oikeuden tuomita lähimmäistään, kun me kaikki kuitenkin olemme saman Tuomarin ja tuomion alaisuudessa?

92

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pata_ja_kattila

      Jos uskonnot kykenisivät todistamaan asiansa oikeaksi, niiden ei tarvitsisi keskittyä toisarvoisiin asioihin, kuten eri tavalla ajattelevien haukkumiseen.

      • Outojafiiliksiä

        Tolkun ihmiset uskoo, maksaa veroja ja kymmennyksiä satuolennon parhaille kavereille, helvetin kuolemassaan väistääkseen ja paratiisiin ikuiseen itsensä oikeuttaakseen.
        Olisiko tuossa jonkulainen ateistin kohtelias arvio näistä uskontoa harrastavista ja sen perusteista ?


    • Jeesuspelasta

      Ihan totta, mutta:
      1. Meitä varoitetaan eksymästä. Mistä? Vääristä kristuksista/voidelluita.
      2.Onko Jehovan todistajien opetuksissa sellaista mikä osoittaa sen olevan eksytys?
      3. Ei se vielä takaa että on Kristuksen seuraaja että väittää sitä olevansa. Tämä koskee kaikkia n.s. seurakuntia.
      4.Mikä on taivaallisen Isän tahto?

      Mutta kuten kirjoitit, jätetään tuomio Jeesukselle.
      P.s. Yksi vaihtoehto on lähteä kälppimääm tuosta lahkosta.On suurempi mahdollisuus päästä lähemmäksi totuutta ollessaan Jehovan todistajista erossa? Näin minä olen tehnyt.

      • kiinnostaatietää

        Mitä jos henkilö haluaa pitää yllä seurakuntayhteyttä mutta huolellisen Raamatun tutkimisen perusteella pitää eksytyksenä sellaisia oppeja kuten kolminaisuus, ikuinen kärsimys helvetissä tai että kaikki hyvät ihmiset menevät taivaaseen? Onko paljoa muita vaihtoehtoja kuin liittyä Jehovan todistajiin?

        Tuota olen aina ihmetellyt, että miksi juuri Jehovan todistajia kutsutaan lahkoksi? Miten se on enempää tai vähempää lahko kuin mikään muukaan kristinuskon suuntaus?

        Siitä ollaan kyllä samaa mieltä että jokaisen on parasta tehdä niin kuin itsestä tuntuu oikealta, kuten sinä olet tehnyt.


      • Pata_ja_kattila
        kiinnostaatietää kirjoitti:

        Mitä jos henkilö haluaa pitää yllä seurakuntayhteyttä mutta huolellisen Raamatun tutkimisen perusteella pitää eksytyksenä sellaisia oppeja kuten kolminaisuus, ikuinen kärsimys helvetissä tai että kaikki hyvät ihmiset menevät taivaaseen? Onko paljoa muita vaihtoehtoja kuin liittyä Jehovan todistajiin?

        Tuota olen aina ihmetellyt, että miksi juuri Jehovan todistajia kutsutaan lahkoksi? Miten se on enempää tai vähempää lahko kuin mikään muukaan kristinuskon suuntaus?

        Siitä ollaan kyllä samaa mieltä että jokaisen on parasta tehdä niin kuin itsestä tuntuu oikealta, kuten sinä olet tehnyt.

        Jehovan todistajissa joutuu seurakuntayhteyden nimissä nielemään sitten muunlaisia asioita, vaikka kolminaisuus ei pakettiin kuulukaan. Alkuperäistä kristinuskoa ei enää voi ollakaan (siihen kuului lopun odottelu apostolien aikana), mutta Jehovan todistajat ovat kyllä löytäneet harvinaisen kaukana alkuperäisestä olevan version. Esimerkiksi helluntailaisuus on toiminnaltaan ja rakenteeltaan paljon lähempänä alkuperäistä, kolminaisuusopista huolimatta.


      • kiinnostaatietää
        Pata_ja_kattila kirjoitti:

        Jehovan todistajissa joutuu seurakuntayhteyden nimissä nielemään sitten muunlaisia asioita, vaikka kolminaisuus ei pakettiin kuulukaan. Alkuperäistä kristinuskoa ei enää voi ollakaan (siihen kuului lopun odottelu apostolien aikana), mutta Jehovan todistajat ovat kyllä löytäneet harvinaisen kaukana alkuperäisestä olevan version. Esimerkiksi helluntailaisuus on toiminnaltaan ja rakenteeltaan paljon lähempänä alkuperäistä, kolminaisuusopista huolimatta.

        Ongelma on vaan siinä, että monet kristinuskon suuntaukset opettavat kolminaisuuteen uskomisen tosikristityn tunnusmerkiksi ja samalla myös pelastuksen edellytykseksi. Eli herää kysymys,että miten itselleen rehellinen ihminen, joka ei voi hyväksyä kolminaisuusoppia, voisi mitenkään liittyä sellaiseen yhteisöön, joka tuomitsee hänet uskonsa vuoksi harhaoppiseksi ja samalla helvettiin/kadotukseen?


      • Näinkinvoiasiatymmärtää
        kiinnostaatietää kirjoitti:

        Ongelma on vaan siinä, että monet kristinuskon suuntaukset opettavat kolminaisuuteen uskomisen tosikristityn tunnusmerkiksi ja samalla myös pelastuksen edellytykseksi. Eli herää kysymys,että miten itselleen rehellinen ihminen, joka ei voi hyväksyä kolminaisuusoppia, voisi mitenkään liittyä sellaiseen yhteisöön, joka tuomitsee hänet uskonsa vuoksi harhaoppiseksi ja samalla helvettiin/kadotukseen?

        Mutta aivan samoin kun jehovantodistajissa voi olla vain siksi että perheyhteys säilyy vaikka ei asiaan uskoisikaan voi monissa seurakunnissa olla vaikka ei uskoisikaan sen oppikappaleihin. Opit kolminaisuudesta tai taivaasta tai helvetistä on ymmärrettävissä jos haluaa niihin uskoa.
        Ei kuitenkaan kaikkia asioita voi pelkällä järjellä ymmärtää.


      • kiinnostaatietää
        Näinkinvoiasiatymmärtää kirjoitti:

        Mutta aivan samoin kun jehovantodistajissa voi olla vain siksi että perheyhteys säilyy vaikka ei asiaan uskoisikaan voi monissa seurakunnissa olla vaikka ei uskoisikaan sen oppikappaleihin. Opit kolminaisuudesta tai taivaasta tai helvetistä on ymmärrettävissä jos haluaa niihin uskoa.
        Ei kuitenkaan kaikkia asioita voi pelkällä järjellä ymmärtää.

        Ikävä kyllä tuo ei vastannut kysymykseeni lainkaan. Jos ihminen ei voi hyväksyä kolminaisuusoppia, miten hän voisi liittyä yhteisöön, joka sanoo että tosikristityn pitää uskoa kolminaisuuteen tai muuten hän on harhaoppinen ja joutuu helvettiin/kadotukseen?

        Olemme samaa mieltä siitä, kaikkia asioita ei voi järjellä ymmärtää ja kolminaisuus on yksi niistä. Siitä huolimatta monet kristilliset uskonnot pitävät siihen uskomista pelastuksen edellytyksenä. Eikö siinä ole mielestäsi mitään omituista?


      • Pata_ja_kattila
        kiinnostaatietää kirjoitti:

        Ongelma on vaan siinä, että monet kristinuskon suuntaukset opettavat kolminaisuuteen uskomisen tosikristityn tunnusmerkiksi ja samalla myös pelastuksen edellytykseksi. Eli herää kysymys,että miten itselleen rehellinen ihminen, joka ei voi hyväksyä kolminaisuusoppia, voisi mitenkään liittyä sellaiseen yhteisöön, joka tuomitsee hänet uskonsa vuoksi harhaoppiseksi ja samalla helvettiin/kadotukseen?

        "miten itselleen rehellinen ihminen, joka ei voi hyväksyä kolminaisuusoppia, voisi mitenkään liittyä sellaiseen yhteisöön, joka tuomitsee hänet uskonsa vuoksi harhaoppiseksi ja samalla helvettiin/kadotukseen? "

        Ei varmaan mitenkään. Tämä on tietysti valitettavaa, jos kaipaisi seurakuntayhteyttä ja kirkko muuten sopisi, mutta kolminaisuuteen ei pysty uskomaan.

        Mutta pystyykö sitten uskomaan esim. 1914-oppiin tai siihen, että hallintoelin olisi Jumalan käyttämä viestintäkanava? Kadotustuomio siitäkin tulee, jos näihin ei Jehovan todistajissa usko.

        Näkyyhän noita kolminaisuuden kieltäjiä jonkin verran silti olevan:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Nontrinitarianism#Christian_groups_with_nontrinitarian_positions

        Ja ainahan voi perustaa oman liikkeen.


      • kiinnostaatietää kirjoitti:

        Mitä jos henkilö haluaa pitää yllä seurakuntayhteyttä mutta huolellisen Raamatun tutkimisen perusteella pitää eksytyksenä sellaisia oppeja kuten kolminaisuus, ikuinen kärsimys helvetissä tai että kaikki hyvät ihmiset menevät taivaaseen? Onko paljoa muita vaihtoehtoja kuin liittyä Jehovan todistajiin?

        Tuota olen aina ihmetellyt, että miksi juuri Jehovan todistajia kutsutaan lahkoksi? Miten se on enempää tai vähempää lahko kuin mikään muukaan kristinuskon suuntaus?

        Siitä ollaan kyllä samaa mieltä että jokaisen on parasta tehdä niin kuin itsestä tuntuu oikealta, kuten sinä olet tehnyt.

        kiinnostaatietää 5.3.2019 21:26

        <>Tuota olen aina ihmetellyt, että miksi juuri Jehovan todistajia kutsutaan lahkoksi?<>

        Samaa minäkin ihmettelen kun Vt-seura on pikemminkin kultti


      • kiinnostaatietää kirjoitti:

        Ongelma on vaan siinä, että monet kristinuskon suuntaukset opettavat kolminaisuuteen uskomisen tosikristityn tunnusmerkiksi ja samalla myös pelastuksen edellytykseksi. Eli herää kysymys,että miten itselleen rehellinen ihminen, joka ei voi hyväksyä kolminaisuusoppia, voisi mitenkään liittyä sellaiseen yhteisöön, joka tuomitsee hänet uskonsa vuoksi harhaoppiseksi ja samalla helvettiin/kadotukseen?

        kiinnostaatietää 5.3.2019 23:24

        <>Eli herää kysymys,että miten itselleen rehellinen ihminen, joka ei voi hyväksyä kolminaisuusoppia, voisi mitenkään liittyä sellaiseen yhteisöön, joka tuomitsee hänet uskonsa vuoksi harhaoppiseksi ja samalla helvettiin/kadotukseen?><

        Uskonnollisuus edellyttää sen verran epärehellisyyttä, itselleen aikuisten oikeasti rehellinen ei liity mihinkään uskonyhteisöön.


    • Usko.Toivonen

      Jehovan todistajathan mielellään julistavat, että juuri he edustavat lähinnä alkuseurakunnan mukaista toimintaa ja oppia.

      Alkuseurakunnan muodostuttua alkoivat uskovien, Jeesuksen pyhien, vainot.

      Saulus tarsolainen sai pidätyskirjeen uskovien vangitsemista varten.

      1. Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
      2. ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
      ..
      13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
      14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
      ( Apt. 9. )

      Tuohon kirjeeseen oli siis kirjattu uskovan, siis tosiuskovan, tunniste: " jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".

      Ne siis vangittiin ja kuljetettiin rangaistaviksi ja jopa tuhottaviksi, jotka Herranaan avuksensa huutavat Jeesuksen Kristuksen nimeä.

      Onko vt-seuran oppi siis alkuseurakunnan uskon mukaista?

      • ROOM

        He ainakin seuraavat Jeesuksen askeleissa. Kertovat Jumalan valtakunnan hyvää uutista, niinkuin Jeesuskin teki. Ja he palvovat samaa Jumalaa kuin Jeesuskin. Jeesus sanoi tehneensä tunnetuksi Isänsä ja Jumalansa nimen ja rukoili Isänsä nimen pyhittämistä. Hän ei rukoillut kolmiyhteisen jumalan pyhittämistä, koska sellaista ei ole olemassakaan.

        Todistajia viedään parhaillaan vankiloihin todistamisen takia monissa maissa. Ja heistä puhutaan valhetellen kaikenlaista pahaa, kuten Jeesus ennustikin. Tämä sivusto on yksi esimerkki siitä. Matt. 5:11,12.


      • Pata_ja_kattila
        ROOM kirjoitti:

        He ainakin seuraavat Jeesuksen askeleissa. Kertovat Jumalan valtakunnan hyvää uutista, niinkuin Jeesuskin teki. Ja he palvovat samaa Jumalaa kuin Jeesuskin. Jeesus sanoi tehneensä tunnetuksi Isänsä ja Jumalansa nimen ja rukoili Isänsä nimen pyhittämistä. Hän ei rukoillut kolmiyhteisen jumalan pyhittämistä, koska sellaista ei ole olemassakaan.

        Todistajia viedään parhaillaan vankiloihin todistamisen takia monissa maissa. Ja heistä puhutaan valhetellen kaikenlaista pahaa, kuten Jeesus ennustikin. Tämä sivusto on yksi esimerkki siitä. Matt. 5:11,12.

        Myös monet muut uskonnolliset ryhmät ovat joutuneet ja joutuvat vaikeuksiin eri puolilla maailmaa. Todistaako se mielestäsi, että nekin ovat oikealla asialla?

        Enimmäkseen tosiasioita täällä Jehovan todistajista yleensä kerrotaan, ja kritiikki kohdistuu ensisijaisesti järjestöön - ei sen jäseniin, joiden ymmärretään olevan uhreja itsekin.


      • Usko.Toivonen

        Alkuseurakunnan vainottiin sen vuoksi, että he Herranaan huusivat avuksensa Jeesuksen Kristuksen nimeä.

        Sen vuoksi heitä tuhottiin.

        Alkuseurakunnan uskovia, Jeesuksen pyhiä, vangittiin heidän Herransa nimen vuoksi, tuntomerkkinä nimenomaan se, että he huusivat avukseen Herran Jeesuksen nimeä.

        Vankilaan sen sijaan voi joutua monista muista syistä, mutta onko se syy nimessä Jeesus, se on tässä ratkaisevaa.

        20. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt. 9. KR 33/38 )

        Jeesus ennusti, että teitä vainotaan Jeesuksen nimeni tähden.

        20. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
        21. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        ..
        26. Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        27. Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani."
        ( Joh. 15. KR 33/38 )

        Alkuseurakuntahan alkoi julistamaan pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja sen vuoksi vainot.

        40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt. 5. KR 33/38 )

        Huutavatko todistajat tunnistettavasti avukseen Herranaan Jeesuksen Kristuksen nimeä?


      • Pata_ja_kattila
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Alkuseurakunnan vainottiin sen vuoksi, että he Herranaan huusivat avuksensa Jeesuksen Kristuksen nimeä.

        Sen vuoksi heitä tuhottiin.

        Alkuseurakunnan uskovia, Jeesuksen pyhiä, vangittiin heidän Herransa nimen vuoksi, tuntomerkkinä nimenomaan se, että he huusivat avukseen Herran Jeesuksen nimeä.

        Vankilaan sen sijaan voi joutua monista muista syistä, mutta onko se syy nimessä Jeesus, se on tässä ratkaisevaa.

        20. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt. 9. KR 33/38 )

        Jeesus ennusti, että teitä vainotaan Jeesuksen nimeni tähden.

        20. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
        21. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        ..
        26. Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        27. Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani."
        ( Joh. 15. KR 33/38 )

        Alkuseurakuntahan alkoi julistamaan pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja sen vuoksi vainot.

        40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt. 5. KR 33/38 )

        Huutavatko todistajat tunnistettavasti avukseen Herranaan Jeesuksen Kristuksen nimeä?

        Jehovan todistajat eivät joudu vankilaan Jeesuksen, vaan Jehovan nimen takia.


      • Usko.Toivonen 5.3.2019 23:58

        <>Jehovan todistajathan mielellään julistavat, että juuri he edustavat lähinnä alkuseurakunnan mukaista toimintaa ja oppia.><

        Tuohan on käytännössä kaikkien uskonnollisten liikkeiden näkemys, jokaisella on se ainoa oikea totuus.

        <>Onko vt-seuran oppi siis alkuseurakunnan uskon mukaista?><

        Ei ole, kuten ei ole muidenkaan opetus.


      • Usko.Toivonen

        Eivät kaikki julista "vain meillä on totuus" ja vain meidän kautta voi pelastua.
        Oppejahan on paljon ja monet opit omivat "totuuden itselleen" ja pelastumisen "itselleen".

        Mutta ei läheskään kaikki sitä julista, uskovat julistavat pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, eivät tuo esille itseään, eivätkä järjestöjään.

        Uskovien totuus on Herransa Jeesus Kristus.


      • niinkö
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Eivät kaikki julista "vain meillä on totuus" ja vain meidän kautta voi pelastua.
        Oppejahan on paljon ja monet opit omivat "totuuden itselleen" ja pelastumisen "itselleen".

        Mutta ei läheskään kaikki sitä julista, uskovat julistavat pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, eivät tuo esille itseään, eivätkä järjestöjään.

        Uskovien totuus on Herransa Jeesus Kristus.

        Pitäisikö sanoa: ei tämä ole totuus, kunhan puhun vain. Miksi lähteä kertomaan ihmisille asiasta, johon ei itsekään usko. Toimitko itse niin?

        Jeesuksen askeleissa seuraaminen on yksi kristityn tunnus. Pietari kirjoitti 1. Piet. 2:21: " Tähän vaellukseenhan teidät kutsuttiin, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne ja jätti teille mallin seurataksenne tarkoin hänen askeleitaan." Hän ei varmaankaan tarkoittanut hänen nimensä toistelemista uskonnollisissa tilaisuuksissa, vaan Jumalan tahdosta kertominen toisille.
        Hän sanoi itsekin Joh.8:29: "Ja hän, joka on lähettänyt minut, on minun kanssani, hän ei jätä koskaan minua yksikseni, koska minä aina teen sitä, mikä on hänelle mieluista." Hän sanoi myös: "Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, ettäminä teen hänen tahtonsa, joka on lähettänyt minut ja vien päätökseen hänen työnsä." Joh. 4:34. Hänen mallinsa mukaan, Jumalan tahdon tekeminen on ensisijalla. Se on totuuden kertomista ihmisille.


      • Usko.Toivonen kirjoitti:

        Eivät kaikki julista "vain meillä on totuus" ja vain meidän kautta voi pelastua.
        Oppejahan on paljon ja monet opit omivat "totuuden itselleen" ja pelastumisen "itselleen".

        Mutta ei läheskään kaikki sitä julista, uskovat julistavat pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, eivät tuo esille itseään, eivätkä järjestöjään.

        Uskovien totuus on Herransa Jeesus Kristus.

        Usko.Toivonen 6.3.2019 9:52

        <>Eivät kaikki julista "vain meillä on totuus" ja vain meidän kautta voi pelastua.><

        Ja ne jotka eivät sano sitä suoraan, käyttäytyuvät kuitenkin sen mukaisesti esitellessään muiden puutteita ja virheitä. He saattavat kutsua näkemyksiään oikeiksi tulkinnoiksi.

        <>Oppejahan on paljon ja monet opit omivat "totuuden itselleen" ja pelastumisen "itselleen".><

        Minä en toistaiseksi tiedä yhtään Raamattuun nojaavaa liikettä, joka ei suoraan tai välillisesti katso olevansa oikeassa.

        <>Mutta ei läheskään kaikki sitä julista, uskovat julistavat pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, eivät tuo esille itseään, eivätkä järjestöjään.><

        Sehän tässä onkin metkaa, että toisesta suupielestä kyetään puhumaan henkilökohtaisesta uskosta ja toisesta suupielestä kutsutaan yhteisön tilaisuuksiin. Tavalla tai toisella Raamattu väistyy kun yhteisön ovesta astutaan sisään, ellei ole väistynyt jo aiemmin.

        <>Uskovien totuus on Herransa Jeesus Kristus.><

        Juuri se sama Raamatun hemmo, joka petti aikalaisseuraajansa lupaamalla palata joidenkin näiden elinaikana. Lupasipa vielä häntä kuulleelle ylipapille, että tämäkin havaitsee Jeesuksen paluun, kuten toki kaikki muutkin maailman ihmiset, mukaan lukien ne kuuluisat Jeesuksen lävistäneet. Arkitodellisuus on se, ettei Jeesus pitänyt lupaustaan, eikä voi Raamatun mukaan antamillaan ehdoilla enä palata. Toisaalta mihin palata kun lättymaakin oli harha, joka meni täydestä Jeesukseen, no uskoi vedenpaisumukseen ja muuhunkin tarustoon.


      • Usko.Toivonen

        "H-l", en nyt noinkaan sanoisi tuosta oikeassa olemisesta.
        Uskon kohde on Kristinuskossa Jeesus Kristus, ja en ole ainakaan kuullut kenenkään eri tahoissa olevan uskovan väittävän, etteikö uskovia olisi muissakin tahoissa.

        Tämähän tarkoittaa, että silloin uskova ei julista "vain meillä on", eli kysymys ei ole monopolista, kuten ei Jeesusta voikaan kukaan nimetä omaksi tuotteekseen, kuten taas on oppien laita.

        Ja joistakin opeista käsin juuri julistetaan "vain meillä on totuus" eikä sellainen voi pelastua, joka ei ole oppijärjestömme jäasenenä.

        Ihmiset taasen yksilöinä voivat luulla olevansa aina oikeassa, ei siinä ole mitään ihmeellistä.


      • Valitettavasti
        niinkö kirjoitti:

        Pitäisikö sanoa: ei tämä ole totuus, kunhan puhun vain. Miksi lähteä kertomaan ihmisille asiasta, johon ei itsekään usko. Toimitko itse niin?

        Jeesuksen askeleissa seuraaminen on yksi kristityn tunnus. Pietari kirjoitti 1. Piet. 2:21: " Tähän vaellukseenhan teidät kutsuttiin, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne ja jätti teille mallin seurataksenne tarkoin hänen askeleitaan." Hän ei varmaankaan tarkoittanut hänen nimensä toistelemista uskonnollisissa tilaisuuksissa, vaan Jumalan tahdosta kertominen toisille.
        Hän sanoi itsekin Joh.8:29: "Ja hän, joka on lähettänyt minut, on minun kanssani, hän ei jätä koskaan minua yksikseni, koska minä aina teen sitä, mikä on hänelle mieluista." Hän sanoi myös: "Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, ettäminä teen hänen tahtonsa, joka on lähettänyt minut ja vien päätökseen hänen työnsä." Joh. 4:34. Hänen mallinsa mukaan, Jumalan tahdon tekeminen on ensisijalla. Se on totuuden kertomista ihmisille.

        "Miksi lähteä kertomaan ihmisille asiasta, johon ei itsekään usko."

        Jos totuudeksi kuviteltu muuttuu, se ei silloin ollutkaan totta, totuus, vaan vain luuloa. Totuus, jota kaupittelet ihmisille Jehovalta saatuna, on moneen kertaan osoittautunut sellaiseksi. Puhe tarkentumisesta on epärehellistä, jos oppi voi muuttua vaikka moneen ketaan edes takaisin. Kerro yksikin syy, miksi kenenkään pitäisi uskoa, että nykyinen "totuus" tekisi poikkeuksen!

        Totuus, jota kaupittelet, on sisäisesti ristiriitainen. Esim. verenläträysoppi.
        Totuudesssa, jota kaupittelet, on lukuisia raamatunvastaisuuksia. Esim. muistonvietto.
        Totuus, jota kaupittelet, on fysikaalinen mahdottomuus. Esim. vedenpaisumus.


      • Usko.Toivonen kirjoitti:

        "H-l", en nyt noinkaan sanoisi tuosta oikeassa olemisesta.
        Uskon kohde on Kristinuskossa Jeesus Kristus, ja en ole ainakaan kuullut kenenkään eri tahoissa olevan uskovan väittävän, etteikö uskovia olisi muissakin tahoissa.

        Tämähän tarkoittaa, että silloin uskova ei julista "vain meillä on", eli kysymys ei ole monopolista, kuten ei Jeesusta voikaan kukaan nimetä omaksi tuotteekseen, kuten taas on oppien laita.

        Ja joistakin opeista käsin juuri julistetaan "vain meillä on totuus" eikä sellainen voi pelastua, joka ei ole oppijärjestömme jäasenenä.

        Ihmiset taasen yksilöinä voivat luulla olevansa aina oikeassa, ei siinä ole mitään ihmeellistä.

        Usko.Toivonen 6.3.2019 15:25

        <>"H-l", en nyt noinkaan sanoisi tuosta oikeassa olemisesta.><

        Olisi mielenkiintoista nähdä luetteloa uskonnollisia raamattulloiikkeitä, jotka eivät katso olevansa oikeassa ja muut, enemmän trai vähemmän, väärässä. Jo se kuinka uskonnolliset liikkeet ovat jakautuneet kilpaileviksi lahkoikksi, osoittaa oikeassa olemisen tarpeen. Mutta kuten sanottu, laita luetteloa.

        <>Uskon kohde on Kristinuskossa Jeesus Kristus, ja en ole ainakaan kuullut kenenkään eri tahoissa olevan uskovan väittävän, etteikö uskovia olisi muissakin tahoissa.><

        Nuo ”tarhat” ovat eri tavalla asioista ajattelevien joukkoja, nyt vaan esimerkkejä porukoista, joissa otetaan vastaan vaikka pastafaarit ajatuksineen?

        <>Tämähän tarkoittaa, että silloin uskova ei julista "vain meillä on", eli kysymys ei ole monopolista, kuten ei Jeesusta voikaan kukaan nimetä omaksi tuotteekseen, kuten taas on oppien laita.><

        Jeesus on nkeskeinen osa Raamatun UT:n fiaskoa, Jeesuksen irrottaminen omaksi erilliseksi osakseen ja Jeesus-nimen hokeminen on pelkkää huuhaata. Ja ei kaikkein vähiten siksi, että hemmo petti seuraajansa, joka teko nunohdetaan hyvin aktiisisesti siinä vaiheessa kun Jeesusta toistellaan.

        <>Ja joistakin opeista käsin juuri julistetaan "vain meillä on totuus" eikä sellainen voi pelastua, joka ei ole oppijärjestömme jäasenenä.><

        Totuusjulistelun voi todellakin tehdä peitellymminkin, jo se, että julsitaa jumalasta kykenemättä osoittamaan jumalan olemassaoloa on iiden ihmisten ihmisten aliarviointia, jotka kyselevät perustelujen perään.

        <>Ihmiset taasen yksilöinä voivat luulla olevansa aina oikeassa, ei siinä ole mitään ihmeellistä.><

        Raamattuun jumalan sanana uskovat levittävät omia näkemyksiään ja ovat automaattisesti harhassa.


      • niinkö kirjoitti:

        Pitäisikö sanoa: ei tämä ole totuus, kunhan puhun vain. Miksi lähteä kertomaan ihmisille asiasta, johon ei itsekään usko. Toimitko itse niin?

        Jeesuksen askeleissa seuraaminen on yksi kristityn tunnus. Pietari kirjoitti 1. Piet. 2:21: " Tähän vaellukseenhan teidät kutsuttiin, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne ja jätti teille mallin seurataksenne tarkoin hänen askeleitaan." Hän ei varmaankaan tarkoittanut hänen nimensä toistelemista uskonnollisissa tilaisuuksissa, vaan Jumalan tahdosta kertominen toisille.
        Hän sanoi itsekin Joh.8:29: "Ja hän, joka on lähettänyt minut, on minun kanssani, hän ei jätä koskaan minua yksikseni, koska minä aina teen sitä, mikä on hänelle mieluista." Hän sanoi myös: "Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, ettäminä teen hänen tahtonsa, joka on lähettänyt minut ja vien päätökseen hänen työnsä." Joh. 4:34. Hänen mallinsa mukaan, Jumalan tahdon tekeminen on ensisijalla. Se on totuuden kertomista ihmisille.

        niinkö 6.3.2019 12:51

        <>." Hän sanoi myös: "Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, ettäminä teen hänen tahtonsa, joka on lähettänyt minut ja vien päätökseen hänen työnsä." Joh. 4:34.><

        Jäi muuten viemättä päätökseen ja siksi uskonnolliset liikkeet ovat joutuneet palauttelemaan Jeesusta omin voimin, mutta Vt-seurakin toistaiseksi kahdesti.

        <>Hänen mallinsa mukaan, Jumalan tahdon tekeminen on ensisijalla. Se on totuuden kertomista ihmisille.><

        Tuo on loogista ainoastaan silloin kun totuus on uskonnollinen totuus ja siis aivan eri asia kuin reaalitodellisuus.


    • kiinnostaatietää

      Löytyykö mielipiteitä tuohon otsikon kysymykseen, että ovatko kaikki Jehovan todistajat pelastavan uskon ulkopuolella ja jos ovat, niin miksi?

      • Pata_ja_kattila

        Riippuu keltä kysyt. Uskontunnustusten perusteella näyttää siltä, että Jehovan todistajat ovat pelastavan uskon ulkopuolella, mutta kaikki kristityt eivät välttämättä ajattele samoin. Toisin kuin Jehovan todistajien yhteisössä, kirkossa saa pääsääntöisesti esittää eriäviä näkemyksiä asioista.


    • kiinnostaatietää 5.3.2019 18:40

      <>Joku saattaa sanoa sen mitä alussa jo sanoinkin, että eiväthän Jehovan todistajatkaan virallisen opetuksen mukaan usko muiden ihmisten pelastuvan. Tämä on varmasti totta, mutta miten tämä eroaa muista kristinuskon suuntauksista, jotka eivät tunnusta Jehovan todistajia kristityiksi ja näin ollen tuomitsevat heidät helvettiin/kadotukseen/ikuiseen kuolemaan? ><

      Eihän siinä muuta eroa ole havaittavissa kuin uskoharhojen yksityiskoihdat.

      • Kysynvaan

        Onko sinulla mitään harhoja? Oletko harhojen ulkopuolella?


      • Kysynvaan kirjoitti:

        Onko sinulla mitään harhoja? Oletko harhojen ulkopuolella?

        Kysynvaan 6.3.2019 7:19

        <>Onko sinulla mitään harhoja?><

        On, tinnitus.

        <>Oletko harhojen ulkopuolella?><

        Olen uskonharhojen ulkopuolella.


      • Harhoissaootkovainsun
        Hasta_luego kirjoitti:

        Kysynvaan 6.3.2019 7:19

        <>Onko sinulla mitään harhoja?><

        On, tinnitus.

        <>Oletko harhojen ulkopuolella?><

        Olen uskonharhojen ulkopuolella.

        Eli sulla on ihka omat harhat.
        Onnea vaan.Harhoissa on kai hyvä elää. Onko? Kerro?


      • Harhoissaootkovainsun kirjoitti:

        Eli sulla on ihka omat harhat.
        Onnea vaan.Harhoissa on kai hyvä elää. Onko? Kerro?

        Harhoissaootkovainsun 6.3.2019 8:27

        <>Eli sulla on ihka omat harhat.><

        näinkin asian voi ilmaista.

        <>Onnea vaan.Harhoissa on kai hyvä elää. Onko? Kerro?><

        Antaisin pois jos se olisi mahdollista.


      • Harhoissaootkovainsun
        Hasta_luego kirjoitti:

        Harhoissaootkovainsun 6.3.2019 8:27

        <>Eli sulla on ihka omat harhat.><

        näinkin asian voi ilmaista.

        <>Onnea vaan.Harhoissa on kai hyvä elää. Onko? Kerro?><

        Antaisin pois jos se olisi mahdollista.

        Eli olet harhojesi vanki. Ihan niinkuin tämä uskontokin josta tällä palstalla kirjoitellaan. Mikä neuvoksi kun kerran myönnät olevasi harhojesi vanki ja antaisit mielelläsi sen pois jos mikäli mahdollista?
        Osaako kukaan auttaa?


      • HarhoissaOnEroja
        Harhoissaootkovainsun kirjoitti:

        Eli sulla on ihka omat harhat.
        Onnea vaan.Harhoissa on kai hyvä elää. Onko? Kerro?

        Tinnituksesta kärsivä ei pysty päättämään korviensa soimisesta, mutta uskonharhoissa pysyminen vaatii ponnistelua.


      • Harhoissaootkovainsun kirjoitti:

        Eli olet harhojesi vanki. Ihan niinkuin tämä uskontokin josta tällä palstalla kirjoitellaan. Mikä neuvoksi kun kerran myönnät olevasi harhojesi vanki ja antaisit mielelläsi sen pois jos mikäli mahdollista?
        Osaako kukaan auttaa?

        Harhoissaootkovainsun 6.3.2019 9:07

        <>Eli olet harhojesi vanki. Ihan niinkuin tämä uskontokin josta tällä palstalla kirjoitellaan. ><

        Taisi yhden määritelmän mennä niin, että kun yksi uskoo, niin kyseessä on mielenterveysongelma ja kun nippu uskoo kimpassa., niin kyseessä on uskonto.


    • kuvajasana

      Teologian maisteri, toiminnanjohtaja, kirjailija Pasi Turunen on työnsä ohella selvittänyt Vartiotornin hengellistä olemusta. Oppirakennelma on ollut liikkeen erittäin lyhyen historian aikana erittäin sekavaa ja hapuilevaa välillä itsensä kieltävää ja lahkoon liittyy runsaasti kulttimaista johtoelinten palvontaa sekä rituaalisäännöksiä. Jeesuksen nimeä jehovat eivät korota eivätkä rukoile Jeesusta. Heille Jeesus on jokin "jumalaa alempi".

      Pasi Turusen upea kirja "Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa" on kattava, täydennetty suomalaisteos Jehovan todistajien liikkeen omilla dokumenteilla.

      https://www.kuvajasana.fi/tuotteet/1/kirjat/255/vieraat_uskonnot_harhaopit_aariliikkeet/4541/vartiotorni_valtakunta_uudessa_valossa

      erittäin edulliseen hintaan!

    • Ätsy

      Vartiotorniseura häpeää omia kirjoituksiaan ja laittaa lahkolaisensa niitä kieltämäänkin.
      Raamatun selvä kielto povata, 5 Moos 18:20-22 on lahkon raamatunkieltämisen leipälaji.

      Raamattu ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi, esim. Joh. 1:1
      Vartiotorni ilmoittaa Jeesuksen enkeli Mikaeliksi, ja vartiotorniseura näkyy nykyjänsä kieltävän todistajia yrittää perustella Raamatulla, Raamattu kun ilmoittaakin Mikaelin enkeliksi. (lahko on tässä matkimassa adventisteja, jotka ovt jo erehdyksensä korjanneetkin).

      Turunen esittelee kirjassaan lahkon vartiotornisitaatein. Se on niin vastenmielistä totuutta todistajille, että, että. Sitä ei saisi lukea. Mutta niin se on monta todistajaa saanut lahkon jättämäänkin. Jos joku tuntemasi alkaa liikkumaan lahkossa, lainaa hänelle kirjastosta Turusen kirjassa lukaistavaksi.

      • aika-turhaa

        Keksi jotain uutta välillä, nämä mainokset on nähty jo sata kertaa. Turusen opetuslapsia et saa näillä kirjoituksillasi, sillä ne ovat sisällöltään ovat epätoivoista herjaamista.


      • eikönäin

        Kuinka monta on itsesi mukaan lukien lähtenyt luettuaan Turusen kirjan? Tunnen itse monia, jotka ovat lähteneet edustamastasi uskonnosta, luettuaan Raamattua ja huomanneet sen opetusten olevan ristiriidassa uskontosi kanssa. Näinpäinhän se kuuluukin olla. Raamattu on mittapuu. Sen oikea ymmärtäminen on tarkeää. Nimittelemällä ja haukkumalla toisia, tekee itsestään vastenmielisen ihmisen. Kenenkään yksityisen puolueelliset lausunnot eivät tunnu vakuuttavalta. Kuka tahansa voi kirjoittaa toisia syyttelevän kirjan. Joh. 8:32.


    • Pelastava usko keskustelun otsikossa,
      on se ratkaiseva asia.

      Jeesus on tuo Pelastus.

      Olemme Pelastuksen ulkopuolella,
      jos emme ole Jeesuksessa.

    • Tottahan1

      Mitäs sitten jos ei ole Isää, on vain Poika, niinkuin Usko Toivosella?
      Jeesus itse sanoi tulleensa tekemään Isänsä tahdon. Tosi kristityllä on Isä, jota hän kutsui myös Jumalakseen ja myöskin Poika, jonka Jumala lähetti varaamaan lunnaat ja antamaan mallin, miten Jumalaa tulee palvella.
      Jeesus sanoi myös sen merkitsevän elämää, että tunnemme ainoan tosi Jumalan ja hänen Poikansa ja sen joka tekee hänen taivaassa olevan Isänsä tahdon.
      Tärkeintä, palvoa ainoaa tosi Jumalaa ja tehdä hänen tahtonsa, kuten Jeesus teki ja olla Jeesuksen seuraaja, hänen antamansa mallin mukaan.
      Joillakin ei ole kumpaakaan, he ovat ihan omillaan.

      • Usko.Toivonen

        Tosikristittyjä, Jeesuksen pyhiä, alettiin vainoamaan Jeesusksen nimen tähden.

        Ja vainot kohdistuivat heihin, jotka avuksensa Herranaan huusivat Jeesusta.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ...
        20. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt. 9. KR 33/38 )

        Mitä mieltä olet, "Tottahan1 ", onko tuo Jeesuksen pyhän, eli uuden luomuksen Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, tuntomerkki, että he avukseen huusivat Jeesusta Kristusta?

        Ja onko Jumalan seurakunnan kuvaus annettu tässä:

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1. Kor. 1. KR 33/38 )

        Koostuuko Jumalan seurakunta Jeesuksen pyhistä, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyistä, jotka avukseen huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta?


      • veys
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Tosikristittyjä, Jeesuksen pyhiä, alettiin vainoamaan Jeesusksen nimen tähden.

        Ja vainot kohdistuivat heihin, jotka avuksensa Herranaan huusivat Jeesusta.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ...
        20. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt. 9. KR 33/38 )

        Mitä mieltä olet, "Tottahan1 ", onko tuo Jeesuksen pyhän, eli uuden luomuksen Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, tuntomerkki, että he avukseen huusivat Jeesusta Kristusta?

        Ja onko Jumalan seurakunnan kuvaus annettu tässä:

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1. Kor. 1. KR 33/38 )

        Koostuuko Jumalan seurakunta Jeesuksen pyhistä, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyistä, jotka avukseen huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta?

        Miten Jeesuksen nimen huutaminen auttaa, jos ei tunne kuka hän on ja millainen osa hänellä on Jumalan suunnitelmissa? Jumalaa tulea palvoa hengessä ja totuudessa ja se sisältää paljon asioita. Se ei tarkoita jonkun nimen toistelua tai huutamista.


      • Ei ole mahdollista,
        että meillä olisi vain Poika.

        "Joka tunnustaa Pojan,
        hänellä on myös Isä. "

        Isä vetää meitä nimenomaan Pojan tykö,
        jonka tykö meidän on tultava.

        Vain Hänessä meillä on tarjolla ikuinen elämä.

        Jeesus sanoi niille jiitalaisille,
        jotka uskoivat Jumalaan:

        "te ette tahdo tulla minun tyköni,
        että saisitte elämän"

        Siis vain Jeesuksessa meille on
        tarjolla pelastava usko.

        Pelastus on lahja ei ansio.

        Usko, Elämä ja Pelastus
        ovat kaikki samassa lahjapaketissa,
        jonka otamme vastaan,
        kun tulemme Jeesuksen tykö.


      • Usko.Toivonen

        Tarkoitatko, "veys" , että todistajat eivät tunne Jeesusta, vai tarkoitatko, että Jeesuksen pyhät eivät tunne Jeesusta, jota he avuksensa huutavat?

        Katsotaanpa:

        8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room. 13. KR 33/38 )

        Tämä tapahtuu sydämen uskosta käsin, ei tiedosta käsin.
        Voiko sellainen tietoon perustautuva sanoa tuntevansa Herranaan Jeesuksen Kristuksen, jos ei koskaan kääntynyt sydämestään Hänen puoleensa, eli uskosta käsin.

        14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? ...
        ( Room. 10. KR 33/38 )

        Kysymys on siis uskosta, jos ei ole uskoa, niin ei myöskään tapahdu Jeesusta Kristusta Herranaan avukseen huutamistakaan.


      • Usko.Toivonen

        Hoi "veys"!

        Meillä jäi keskustelut kesken tästä aiheesta "pelastava usko".

        Kirjoitit:

        >> Miten Jeesuksen nimen huutaminen auttaa, jos ei tunne kuka hän on ja millainen osa hänellä on Jumalan suunnitelmissa? Jumalaa tulea palvoa hengessä ja totuudessa ja se sisältää paljon asioita. Se ei tarkoita jonkun nimen toistelua tai huutamista. >>

        Joten jatketaanko eteenpäin?

        Kun tässä kirjoitat "hengestä ja totuudesta", niin eikös Raamattu juuri ilmoita, että vain Pyhässä Henngessä ihminen voi sydämestään uskoa Jeesuksen Kristuksen Herraksi?

        3. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
        ( 1. Kor. 12. KR 33/38)

        Ja eikö juuri Jeesusta Kristusta avukseen huutavat toimi Pyhässä Hengessä, koska kääntyvät sydämestään Hänen puoleensa?

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1. Kor. 1. KR 33/38 )


    • veys

      Veys uskoo Jeesukseen, ja haluaa seurata hänen malliaan, kertomalla hänen tavallaan Jumalan valtakunnan hyvää uutista, niinkuin Jeesuskin teki ja käski seuraajiensakin tehdä. Matt. 24: 14.
      Jeesus sanoi myös: "Ei jokainen, joka sanoo Herra, Herra, tule menemään taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaassa olevan Isäni tahdon."
      Usko on elinehto saadaksemme Jumalan hyväksymyksen. Siihen sisältyy usko Jumalaan ja hänen tahtonsa tekeminen ja usko Jeesukseen, joka varasi kallisrvoiset lunnaat meidän puolestamme ja on tulevan Jumalan valtakunnan kuningas ja seurakunnan pää. Siinä asemassa hän huolehtii siitä, että hänen seuraajansa saavat hengellistä ravintoa ja ohjaa maailmanlaajuista saarnaamistyötä. Kaikki tämä hänen Isänsä kunniaksi.
      Helluntailaiset ovat kautta historian levittäneet valheellista tietoa, etteivät Jehovan todistajat usko Jeesukseen.

      • Pata_ja_kattila

        Riittääkö pelastukseen Jeesus vai tarvitaanko Vartiotorni myös?


      • Gkyhgkjh

        Riittää. On aivan sama mihin ryhmään kuuluu Jehoviin, vanhoollislestaatiolaisiin helluntalaisiin, adventisteihin tai johonkin muuhun. Ei sillä ole mitään merkitystä. Jokainen porukka kuitenkin hokee että vain heidän usko on se ainut oikea, ei kuitenkaan ole.


      • Usko.Toivonen

        >> Veys uskoo Jeesukseen >>

        Vastaapa siis aiemmin esittämääni kysymykseen.

        Jos sinulla on usko Jeesukseen, niin oletko kääntynyt Hänen puoleensa huutanut Hänta avuksesi, kuten Jeesuksen pyhät ovat.

        14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? ...
        ( Room. 10. KR 33/38 )

        Eli, onko sinun uskosi tuo Raamatunkin ilmoittama usko, jonka kautta ihminen saa ymmärryksen kääntyä Herran Jeesuksen puoleen, huutaa Herranaan Jeesusta Kristusta avukseen?


    • mitässiihensanotte

      Onko tässä kohden: "ei jokainen joka sanoo " Jehova, Jehova vai Jeesus, Jeesus?
      Ja: riittääkö että puolet sanoo, kun ei kerran ole kysymyksessä jokaisesta?
      Jehovan todistajille tuo Herra on välillä Jehova, välillä Jeesus.
      Oletko nyt ihan varma että juuri tässä kohden ei ole kysymys; Jehova, Jehova?

    • Paksuluuta

      veys 6.3.2019 11:42

      "Miten Jeesuksen nimen huutaminen auttaa"

      -Vartiotorniuskonto ei tunne eikä tunnusta Jeesusta. Jeesus selitetään enkeli Mikaeliksi.
      Tapa on kopsattu aikoinaan adventisteilta (jotka ovat erhdyksensä jo korjanneet).
      Koska asiaa ei voi Raamatulla perustella, eivät todistajat sellaista nykyään yritäkään.
      He myyvät vartiotornia. Vartiotorniseura tarvitsee rahaa.

      • Pirjokatyyri

        Mutta eikös esim. Joh. 1:1 ilmoita Jeesuksen yksiselitteisesti Jumalaksi ?
        Sehän on ainoa asia jonka jae välittää


      • LueKokoJae
        Pirjokatyyri kirjoitti:

        Mutta eikös esim. Joh. 1:1 ilmoita Jeesuksen yksiselitteisesti Jumalaksi ?
        Sehän on ainoa asia jonka jae välittää

        Ei ole ainoa asia, jonka jae väittää. Jae sanoo myös, että Sana oli Jumalan luona. Itsensä luonako Sana oli?


      • Jakeenpuolesta

        LueKokoJae 7.3.2019 14:18

        Hei sulle. laitan tähän aiemmin asiasta täällä lausutun:

        Koinavaaja 19.1.2018 10:05

        RistiriitainenRaamattu 18.1.2018 21:44

        " kolminaisuusopin mukaan Jumala on yksi"
        -5 Moos. 6:4. Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

        " persoonia on kolme"
        -Jeesus, Pyhä Henki. (Vartiotorni muuten kirjoitti Russellin aikaan että Pyhä Henki on Persoona).

        "eikä Isä ole sama kuin Poika"
        -Selitys: filipp. 2:7 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi" (Tämä jae on tabu lahkossa. Esim. lahkokirja Jeesuksesta "Suurin ihminen" ei mainitse tuota jaetta).

        "Siten Isä ei voi herättää Poikaa samalla kuin Poika herättää itse itsensä. "
        -Jumala on kaikkivoipa. (paitsi vartiotorniuskonnossa)

        "Jompi kumpi pitäisi valita."
        -Vartiotorniuskonnollinen vaatimus. Kristitty ei aseta Raamatulle vaatimuksia, vaan kristitylle Raamattu on ymmärrettävissä.


        ----------
        RistiriitainenRaamattu 18.1.2018 21:58

        ""vartiotorniuskontoa en tältä osin tunne" - Opettelisit"
        -Käsitän, että sinulta on toivottu vastausta, mutta tiedossa on että todistaja saa siteerata vartiotornia, vaan ei vastata ilman siteerausta - nyt siis siteerattava puuttuu.

        " Ja esim. Joh. 1:1 kertoo että Jeesus oli Jumala." -Jae ei mainitse Jeesusta ollenkaan "
        -Vartiotorniuskonto myöntää, että jae tarkoittaa Jeesusta. Sinä katsot nyt hyödyttäväsi vartiotorniuskontoa valehtelemalla että et tietäisi tätä.
        Tuon jakeen on vartiotorni väärentänyt. Asiasta on Turuseen koottu kymmenisen asiantuntijan lausunnot. Turusen kirjaan voit tutustua kirjastossasi.

        " "Vartiotorniuskonnossa jumala murhaa viattoman enkeli Mikaelin, vartiotorni kirjoittaa sitten että nyt on ihminen, tai ainakin vartiotornikaupustelija, vapahdettu." "
        -kiinnitä huomiota että et väitä vastaan.

        "Nikea-uskonnossa"
        -Mikä se on ?

        " Jumala murhaa Jeesus Nasaretilaisen ruumiin"
        -Raamatussa, 2 Korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

        " jossa Poika Jumala majailee" (näin vartiotorniuskonnossa)
        -Joh. 1:1, Jeesus oli Jumala

        "vain herättääkseen ruumiin"
        -Sovitus oli tapahtunut

        " kai siitäkin vapahduksensa joku saa"
        -Luuk. 7:50 Mutta Jeesus sanoi naiselle: "Uskosi on pelastanut sinut. Mene rauhassa."


      • Jätäharhaoppi
        LueKokoJae kirjoitti:

        Ei ole ainoa asia, jonka jae väittää. Jae sanoo myös, että Sana oli Jumalan luona. Itsensä luonako Sana oli?

        Sana oli Jumalan luona ja Sana oli Jumala.
        Miten olis jos arvon jehovan todistaja alkais uudestaan tutkimaan käsitystä kolmiyhteisestä Jumalasta? Eikä vain heittäisi asiaa pois kun Amerikan pääkonttori, tuo väärä profeetta niin määrää.
        Mutta ehkä olet sen Amerikan pääkonttorin hypnotisoma.


      • LueKokoJae
        Jakeenpuolesta kirjoitti:

        LueKokoJae 7.3.2019 14:18

        Hei sulle. laitan tähän aiemmin asiasta täällä lausutun:

        Koinavaaja 19.1.2018 10:05

        RistiriitainenRaamattu 18.1.2018 21:44

        " kolminaisuusopin mukaan Jumala on yksi"
        -5 Moos. 6:4. Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

        " persoonia on kolme"
        -Jeesus, Pyhä Henki. (Vartiotorni muuten kirjoitti Russellin aikaan että Pyhä Henki on Persoona).

        "eikä Isä ole sama kuin Poika"
        -Selitys: filipp. 2:7 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi" (Tämä jae on tabu lahkossa. Esim. lahkokirja Jeesuksesta "Suurin ihminen" ei mainitse tuota jaetta).

        "Siten Isä ei voi herättää Poikaa samalla kuin Poika herättää itse itsensä. "
        -Jumala on kaikkivoipa. (paitsi vartiotorniuskonnossa)

        "Jompi kumpi pitäisi valita."
        -Vartiotorniuskonnollinen vaatimus. Kristitty ei aseta Raamatulle vaatimuksia, vaan kristitylle Raamattu on ymmärrettävissä.


        ----------
        RistiriitainenRaamattu 18.1.2018 21:58

        ""vartiotorniuskontoa en tältä osin tunne" - Opettelisit"
        -Käsitän, että sinulta on toivottu vastausta, mutta tiedossa on että todistaja saa siteerata vartiotornia, vaan ei vastata ilman siteerausta - nyt siis siteerattava puuttuu.

        " Ja esim. Joh. 1:1 kertoo että Jeesus oli Jumala." -Jae ei mainitse Jeesusta ollenkaan "
        -Vartiotorniuskonto myöntää, että jae tarkoittaa Jeesusta. Sinä katsot nyt hyödyttäväsi vartiotorniuskontoa valehtelemalla että et tietäisi tätä.
        Tuon jakeen on vartiotorni väärentänyt. Asiasta on Turuseen koottu kymmenisen asiantuntijan lausunnot. Turusen kirjaan voit tutustua kirjastossasi.

        " "Vartiotorniuskonnossa jumala murhaa viattoman enkeli Mikaelin, vartiotorni kirjoittaa sitten että nyt on ihminen, tai ainakin vartiotornikaupustelija, vapahdettu." "
        -kiinnitä huomiota että et väitä vastaan.

        "Nikea-uskonnossa"
        -Mikä se on ?

        " Jumala murhaa Jeesus Nasaretilaisen ruumiin"
        -Raamatussa, 2 Korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

        " jossa Poika Jumala majailee" (näin vartiotorniuskonnossa)
        -Joh. 1:1, Jeesus oli Jumala

        "vain herättääkseen ruumiin"
        -Sovitus oli tapahtunut

        " kai siitäkin vapahduksensa joku saa"
        -Luuk. 7:50 Mutta Jeesus sanoi naiselle: "Uskosi on pelastanut sinut. Mene rauhassa."

        No olipas tekstiä, mutta vastausta kysymykseen en siitä löytänyt. Jos Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala, niin itsensä luonako Sana oli?


      • Jätäharhaoppi
        LueKokoJae kirjoitti:

        No olipas tekstiä, mutta vastausta kysymykseen en siitä löytänyt. Jos Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala, niin itsensä luonako Sana oli?

        Jos Sana oli Jumala niin silloin Hän oli osa Jumalaa ja Jumala, Jumalassa.
        Siis itse Jumalan luona ja Jumala.
        Mikä tuossa on niin vaikeaa?
        Mutta kun on eksytetty vartiotornihypnoosilla niin minkäs teet?
        Näitä asioita ei Jumala avaa niille joille Hän ei sitä halua avata.
        Voi olla että et siksi tule sitä koskaan ymmärtämään.
        Monet haluavat päästä sisälle, mutta eivät voi.


      • LueKokoJae
        Jätäharhaoppi kirjoitti:

        Jos Sana oli Jumala niin silloin Hän oli osa Jumalaa ja Jumala, Jumalassa.
        Siis itse Jumalan luona ja Jumala.
        Mikä tuossa on niin vaikeaa?
        Mutta kun on eksytetty vartiotornihypnoosilla niin minkäs teet?
        Näitä asioita ei Jumala avaa niille joille Hän ei sitä halua avata.
        Voi olla että et siksi tule sitä koskaan ymmärtämään.
        Monet haluavat päästä sisälle, mutta eivät voi.

        Kukaan ei voi olla itsensä luona. Jumalia täytyy siis tuossa jakeessa olla yhden sijasta kaksi.


      • sitäpaitsi
        LueKokoJae kirjoitti:

        Ei ole ainoa asia, jonka jae väittää. Jae sanoo myös, että Sana oli Jumalan luona. Itsensä luonako Sana oli?

        Sanatarkasti muuten: "Jumala oli sana".


      • NäkivätJeesuksen
        sitäpaitsi kirjoitti:

        Sanatarkasti muuten: "Jumala oli sana".

        Ja kun hieman eteenpäin lukee Johanneksen evankeliumin alkua, jakeessa 18 sanotaan, että Jumalaa ei ole kukaan nähnyt.


      • Luetosiaankokojae
        NäkivätJeesuksen kirjoitti:

        Ja kun hieman eteenpäin lukee Johanneksen evankeliumin alkua, jakeessa 18 sanotaan, että Jumalaa ei ole kukaan nähnyt.

        Sanotaan siinä Joh.1:18 muutakin.
        "Ainoa Poika, joka ITSE ON JUMALA."


      • Valmistakauraa

        "Ja kun hieman eteenpäin lukee Johanneksen evankeliumin alkua, jakeessa 18 sanotaan, että Jumalaa ei ole kukaan nähnyt. "

        -Noin siis vartiotorniuskonnossa. Hypätään jakeeseen 18 ja voiláá, taas löytyi yksi vartiotorniuskontoon kuuluva jae.
        Raamattu taas koostuu opettavaisista kertomuksista, aikanaan suullisesti levitetyistä, joissa ei edes voitu hypätä.
        ----------------------

        LueKokoJae 7.3.2019 15:40
        itsensä luonako Sana oli?

        foorumin aikaisempia vastauksia: Niitynnäjä 23.9.2017 14:28

        herranjestas 22.9.2017 19:21

        ""-Kaikki kertovat Jumaluudesta. "alussa" -ei ollut luotu. <
        Tai alussa oli luotu, "alussa Jumala loi taivaan ja maan". Myös "alku" voi tarkoittaa Raamatussa monenlaisia asioita.""
        -Anteeksi jos punastut, mutta tässä vartiotorni vetää sinua nenästä. tosiaan Jumala loi taivaan ja maan alussa. Ei Jeesusta, Sanaa, joka oli jo alussa.

        " Toistan kysymyksen, kun sitä kiertelit: itsensä luonako Sana oli?"
        -Niinkin voinee sanoa, mutta se on juuri molemmin puolin itseään olevan lauseen mukainen tulkinta. "Sana oli Jumala" "Sana oli Jumalan luona" - ja ristiriitaa ei pidä Jumalan Sanasta hakea. Mutta ilmaisutyyli nouseva " Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala",
        kohoava käyttäen sanoja "Sana ... Jumala."

        "">Mooseksen kirjat koostuvat omista kokonaisuuksistaan, ne on pyrittävä ymmärtämään sellaisina, eikä yksittäistä jaetta ole tarkoitettu siirrettäväksi tukemaan UT:n jaetta, joka haluttaisiin kieltää.<
        Samaa on kyllä tapana tehdä myös UT:n puolella, kun esim. Jeesuksen selvät sanat "he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan" selitetään vetoamalla ihan eri puolelta otettuun "orjan osaan", siis ihmiseksi tulemiseen. Tällä samalla oikeudella minä lainaan Vanhaa testamenttia ja kysyn, epäjumalaksiko Herra Mooseksen faraolle asetti? ""
        -Mutta tuo "orjan osa" (ensimmäinen kerta, kun näen todistajan uskaltavan kirjoittaa sen julki) ilmoittaa Jeesuksen maanpäällisen luonnon, jota sinä juuri tunnut tivaavan. Tai ainakin vartiotorni laittaa sinut tivaamaan.
        Kun vilkaisen Mooses-juttua, niin kyseessä on vain Moosesin ja faaraon välinen suhde, jonka Herra sanoi vain Moosesille. Ainakin Mooses käsitti että faaraota hänen ei tavitse pelätä.

        " Kun Jeesus sanoi Isää ainoaksi todelliseksi Jumalaksi, millainen rooli Pyhälle Hengelle jää? "
        Isä on juuri Pyhä Henki. Jumala puhuu Raamatussa eri nimin, eri kasvoin. Sebaot, taivaan Isä, Pyhä Henki.

        "Kolminaisuusopin mukaan Pyhä Henki nimenomaan on Isän ja Pojan ohella yksi kolmiyhteisen Jumalan persoonista. Jeesus suuntasi Joh. 17:3:ssa sanansa pelkästään Isälle. Eikö Pyhä Henki sitten myös ole todellinen Jumala? "
        -Pyhä Henki on todellinen Jumala. Jahve. Olen kuullut että tuo "Jumalan persoona" olisi kielikuva antiikin teatterista, tarkoittaen kasvonaamaria jonka lävitse näyttelijät puhuivat, jolloin tarkoitettiin juuri että Jumala puhuu eri nimin, Sebaot, Jahve, El Shaddai ...


      • NäkivätJeesuksen
        Luetosiaankokojae kirjoitti:

        Sanotaan siinä Joh.1:18 muutakin.
        "Ainoa Poika, joka ITSE ON JUMALA."

        Mutta Jumalaa ei kuitenkaan kukaan ole nähnyt. Onko tässä jumalia siis yksi vai kaksi?


      • LueKokoJae
        Valmistakauraa kirjoitti:

        "Ja kun hieman eteenpäin lukee Johanneksen evankeliumin alkua, jakeessa 18 sanotaan, että Jumalaa ei ole kukaan nähnyt. "

        -Noin siis vartiotorniuskonnossa. Hypätään jakeeseen 18 ja voiláá, taas löytyi yksi vartiotorniuskontoon kuuluva jae.
        Raamattu taas koostuu opettavaisista kertomuksista, aikanaan suullisesti levitetyistä, joissa ei edes voitu hypätä.
        ----------------------

        LueKokoJae 7.3.2019 15:40
        itsensä luonako Sana oli?

        foorumin aikaisempia vastauksia: Niitynnäjä 23.9.2017 14:28

        herranjestas 22.9.2017 19:21

        ""-Kaikki kertovat Jumaluudesta. "alussa" -ei ollut luotu. <
        Tai alussa oli luotu, "alussa Jumala loi taivaan ja maan". Myös "alku" voi tarkoittaa Raamatussa monenlaisia asioita.""
        -Anteeksi jos punastut, mutta tässä vartiotorni vetää sinua nenästä. tosiaan Jumala loi taivaan ja maan alussa. Ei Jeesusta, Sanaa, joka oli jo alussa.

        " Toistan kysymyksen, kun sitä kiertelit: itsensä luonako Sana oli?"
        -Niinkin voinee sanoa, mutta se on juuri molemmin puolin itseään olevan lauseen mukainen tulkinta. "Sana oli Jumala" "Sana oli Jumalan luona" - ja ristiriitaa ei pidä Jumalan Sanasta hakea. Mutta ilmaisutyyli nouseva " Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala",
        kohoava käyttäen sanoja "Sana ... Jumala."

        "">Mooseksen kirjat koostuvat omista kokonaisuuksistaan, ne on pyrittävä ymmärtämään sellaisina, eikä yksittäistä jaetta ole tarkoitettu siirrettäväksi tukemaan UT:n jaetta, joka haluttaisiin kieltää.<
        Samaa on kyllä tapana tehdä myös UT:n puolella, kun esim. Jeesuksen selvät sanat "he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan" selitetään vetoamalla ihan eri puolelta otettuun "orjan osaan", siis ihmiseksi tulemiseen. Tällä samalla oikeudella minä lainaan Vanhaa testamenttia ja kysyn, epäjumalaksiko Herra Mooseksen faraolle asetti? ""
        -Mutta tuo "orjan osa" (ensimmäinen kerta, kun näen todistajan uskaltavan kirjoittaa sen julki) ilmoittaa Jeesuksen maanpäällisen luonnon, jota sinä juuri tunnut tivaavan. Tai ainakin vartiotorni laittaa sinut tivaamaan.
        Kun vilkaisen Mooses-juttua, niin kyseessä on vain Moosesin ja faaraon välinen suhde, jonka Herra sanoi vain Moosesille. Ainakin Mooses käsitti että faaraota hänen ei tavitse pelätä.

        " Kun Jeesus sanoi Isää ainoaksi todelliseksi Jumalaksi, millainen rooli Pyhälle Hengelle jää? "
        Isä on juuri Pyhä Henki. Jumala puhuu Raamatussa eri nimin, eri kasvoin. Sebaot, taivaan Isä, Pyhä Henki.

        "Kolminaisuusopin mukaan Pyhä Henki nimenomaan on Isän ja Pojan ohella yksi kolmiyhteisen Jumalan persoonista. Jeesus suuntasi Joh. 17:3:ssa sanansa pelkästään Isälle. Eikö Pyhä Henki sitten myös ole todellinen Jumala? "
        -Pyhä Henki on todellinen Jumala. Jahve. Olen kuullut että tuo "Jumalan persoona" olisi kielikuva antiikin teatterista, tarkoittaen kasvonaamaria jonka lävitse näyttelijät puhuivat, jolloin tarkoitettiin juuri että Jumala puhuu eri nimin, Sebaot, Jahve, El Shaddai ...

        Miksi sinulle ei kelpaa, kun Jeesus itse sanoo Isän olevan ainoa todellinen Jumala (Joh. 17:3)? Mitätöitkö tosiaan Jeesuksen itsensä (siis Jumalasi) ilmoituksen sillä perusteella, että Johanneksen evankeliumin prologissa sanotaan "Sana oli Jumala" (tai "Sana oli jumala", käännöksestä riippuen)?

        Jeesus sanoi myös: "Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo." (Joh. 20:17). Mistä lähtien Jumalalla on ollut Jumala?


      • H2SO4
        LueKokoJae kirjoitti:

        Miksi sinulle ei kelpaa, kun Jeesus itse sanoo Isän olevan ainoa todellinen Jumala (Joh. 17:3)? Mitätöitkö tosiaan Jeesuksen itsensä (siis Jumalasi) ilmoituksen sillä perusteella, että Johanneksen evankeliumin prologissa sanotaan "Sana oli Jumala" (tai "Sana oli jumala", käännöksestä riippuen)?

        Jeesus sanoi myös: "Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo." (Joh. 20:17). Mistä lähtien Jumalalla on ollut Jumala?

        En usko kolminaisuuteen mutta haluaisin kysyä sinulta, onko totta että ainoastaan Jehovan todistajat pelastuvat maailmanlopusta oppinne mukaan.


      • LueKokoJae
        H2SO4 kirjoitti:

        En usko kolminaisuuteen mutta haluaisin kysyä sinulta, onko totta että ainoastaan Jehovan todistajat pelastuvat maailmanlopusta oppinne mukaan.

        Jehovan todistajien oppi ei ole minun, mutta noinhan se järjestön opin mukaan menee. Asia tehdään varsin selväksi kirjallisuudessa. Toisaalta monet Jehovan todistajat elättelevät toivetta siitä, ettei kaikkia ulkopuolisia sittenkään tapettaisi Harmagedonissa, jos näillä on oikea "sydämentila".


      • sitäpaitsi
        NäkivätJeesuksen kirjoitti:

        Ja kun hieman eteenpäin lukee Johanneksen evankeliumin alkua, jakeessa 18 sanotaan, että Jumalaa ei ole kukaan nähnyt.

        Käsittääkseni kolminaisuususkovat ymmärtävät asian niin, että Jumala tarkoittaa erisnimen kaltaisena käytettynä Isää. Silloin tuota ongelmaa ei ole.


      • NäkivätJeesuksen
        sitäpaitsi kirjoitti:

        Käsittääkseni kolminaisuususkovat ymmärtävät asian niin, että Jumala tarkoittaa erisnimen kaltaisena käytettynä Isää. Silloin tuota ongelmaa ei ole.

        Niinhän Jeesuskin sitä käytti, Jumala = Isä. Ongelmana ovat nämä muutamat kohdat, kuten "Sana oli Jumala".


      • sitäpaitsi
        NäkivätJeesuksen kirjoitti:

        Niinhän Jeesuskin sitä käytti, Jumala = Isä. Ongelmana ovat nämä muutamat kohdat, kuten "Sana oli Jumala".

        Mutta tässä Jumala ei ole "erisnimi". Kolminaisuusopissa Jumala voi viitata:
        1. Yhteen Jumalaan, koka ymmärretään kolminaisuudeksi.
        2. Isään, jolloin sitä käytetään kuten erisnimeä.
        3. Jeesukseen ja Pyhään Henkeen ilmaisten näiden asemaa osana yhtä Jumalaa.


      • Näinonnäppylät
        LueKokoJae kirjoitti:

        Jehovan todistajien oppi ei ole minun, mutta noinhan se järjestön opin mukaan menee. Asia tehdään varsin selväksi kirjallisuudessa. Toisaalta monet Jehovan todistajat elättelevät toivetta siitä, ettei kaikkia ulkopuolisia sittenkään tapettaisi Harmagedonissa, jos näillä on oikea "sydämentila".

        Miten sellaisella voi olla oikea sydämentila joka viis veisaa vartiotornihallintoelimelle ja sen yksinoikeudesta Jehova kanavaksi.
        Sellainen joka ensisijaisesti uskoo että Jeesuksen kertoma auttajamme Pyhä Henki ohjaa oikein. Ja vain Hän ja että Hänellä ei ole mitään tekemistä tämän amerikanhömppälahkon kanssa.
        Minä en ainakaan halua, että Jehovan todistajat määrittelevät mitenkään minun sydämentilaa. Suksikoon sinne missä pippuri kasvaa.


      • NäkivätJeesuksen
        sitäpaitsi kirjoitti:

        Mutta tässä Jumala ei ole "erisnimi". Kolminaisuusopissa Jumala voi viitata:
        1. Yhteen Jumalaan, koka ymmärretään kolminaisuudeksi.
        2. Isään, jolloin sitä käytetään kuten erisnimeä.
        3. Jeesukseen ja Pyhään Henkeen ilmaisten näiden asemaa osana yhtä Jumalaa.

        Kolminaisuusopissa varmaan noin, mutta Jeesus kuitenkin sanoi Isää ainoaksi tosi Jumalaksi (Joh. 17:3). Ainoa tarkoittaa sitä, ettei muita ole. Siten Jeesus itse, kuten myöskään Pyhä Henki, eivät voi olla tosi Jumala ainakaan siinä merkityksessä kuin Jeesus tuossa tarkoitti.


      • sitäpaitsi
        NäkivätJeesuksen kirjoitti:

        Kolminaisuusopissa varmaan noin, mutta Jeesus kuitenkin sanoi Isää ainoaksi tosi Jumalaksi (Joh. 17:3). Ainoa tarkoittaa sitä, ettei muita ole. Siten Jeesus itse, kuten myöskään Pyhä Henki, eivät voi olla tosi Jumala ainakaan siinä merkityksessä kuin Jeesus tuossa tarkoitti.

        Tähän kolminaisuusoppineet ehkä vastaisivat, että Jeesus olikin tässä siinä orjan osassa luopunut jumaluudestaan. Eli, oliko jumala vai eikö ollut? Vaikka on niitä ongelmia tässäkin opissa, ei se tee JT-oppia automaattisesti sen paremmaksi. JT kun täytyy keinolla millä hyvänsä torjua kaikki kolminaisuuteen viittaava. Kuvaavaa, että sitä JTn Kolminaisuus-kirjasta pidetään malliesimerkkinä väärinlainaamisesta.

        Raamattu on kokoelma monen kirjoittajan tuotoksista. Kirjoittajilla on ollut erilaisia uskomuksia, kuten ihmisillä usein on. Raamatun ristiriitaisuus ja moniselitteisyys osoittaa, että kuvitelma jostain jumalallisesta inspiraatiosta on harhaa.


      • oppimuuttuu
        sitäpaitsi kirjoitti:

        Tähän kolminaisuusoppineet ehkä vastaisivat, että Jeesus olikin tässä siinä orjan osassa luopunut jumaluudestaan. Eli, oliko jumala vai eikö ollut? Vaikka on niitä ongelmia tässäkin opissa, ei se tee JT-oppia automaattisesti sen paremmaksi. JT kun täytyy keinolla millä hyvänsä torjua kaikki kolminaisuuteen viittaava. Kuvaavaa, että sitä JTn Kolminaisuus-kirjasta pidetään malliesimerkkinä väärinlainaamisesta.

        Raamattu on kokoelma monen kirjoittajan tuotoksista. Kirjoittajilla on ollut erilaisia uskomuksia, kuten ihmisillä usein on. Raamatun ristiriitaisuus ja moniselitteisyys osoittaa, että kuvitelma jostain jumalallisesta inspiraatiosta on harhaa.

        Kolminaisuusopissa Jeesus on Jumala ja ei ole Jumala tarpeen mukaan. Osaltaan tähän on syynä, kuten aivan oikein huomautat, Raamatun kaanoniin päätynyt eri aikoina syntynyt opillisesti eri suuntiin vetävä tekstiaines. Uskomukset ovat muuttuneet matkan varrella ja teksti heijastelee tätä kehitystä.

        Jumalallista inspiraatiota ei ehkä tyhjentävästi voi sulkea pois Raamatun taustalta (tilaa uskolle jää), mutta fundamentalistinen käsitys Raamatun täydellisestä erehtymättömyydestä on yksinkertaisesti väärä. Se on tietämättömyyttä tai älyllistä epärehellisyyttä ja vaatii naurettavuuksiin menevää tulkinta-akrobatiaa ristiriitaisten raamatunkohtien yhteensovittamiseksi. Eipä sillä, monet sitäkin yrittävät, Jehovan todistajat vain yhtenä ryhmänä.


      • Lukiluki
        LueKokoJae kirjoitti:

        No olipas tekstiä, mutta vastausta kysymykseen en siitä löytänyt. Jos Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala, niin itsensä luonako Sana oli?

        Jos Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala, niin itsensä luonako Sana oli?

        - Sitä voit miettiä itse ltykönäsi.


    • Tärkeätäkin

      NäkivätJeesuksen 7.3.2019 17:04

      Luetosiaankokojae kirjoitti:
      Sanotaan siinä Joh.1:18 muutakin.
      "Ainoa Poika, joka ITSE ON JUMALA."

      Mutta Jumalaa ei kuitenkaan kukaan ole nähnyt. Onko tässä jumalia siis yksi vai kaksi?
      ----------------

      " kolminaisuusopin mukaan Jumala on yksi"
      -5 Moos. 6:4. Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

      "eikä Isä ole sama kuin Poika"
      -Selitys: filipp. 2:7 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi" (Tämä jae on tabu lahkossa. Esim. lahkokirja Jeesuksesta "Suurin ihminen" ei mainitse tuota jaetta).
      (yltä poimintoja)

      -Nämähän ovat sinulle tärkeitä:
      " "Vartiotorniuskonnossa jumala murhaa viattoman enkeli Mikaelin, vartiotorni kirjoittaa sitten että nyt on ihminen, tai ainakin vartiotornikaupustelija, vapahdettu." "
      -kiinnitä huomiota että et väitä vastaan.

      " Jumala murhaa Jeesus Nasaretilaisen ruumiin"
      -Raamatussa, 2 Korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
      (yltä nämäkin)

      • Näinminäsennäen

        Yhdessä kolme persoonaa. Kolmessa yksi persoona. Niin minä sen ymmärrän.
        Yhdessä Jumalassa ; Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Ihmiskuntaa ei voinut lunastaa mikään luotu. Ainosyntyinen Poika siihen vain kykeni joka oli itsekin Jumala.
        Ei Jumala ole milloinkaan yhdelle enkelille sanonut; istu minun oikealle puolelleni.
        Ainosyntyinen Poika joka itsekin on Jumala vain sinne kelpaa.
        Jehovan todistajat loukkaavat Jeesuksen olemusta pitäen häntä vain yhtenä yli-enkelinä.


      • NäkivätJeesuksen

        Tärkeätäkin 7.3.2019 17:33
        "-kiinnitä huomiota että et väitä vastaan."

        Kiinnitän huomiota myös siihen, ettei sinulta saa vastauksia. Jos Jumalaa ei ole kukaan nähnyt, miten ihmiset saattoivat nähdä Jeesuksen?

        Jeesus myös itse sanoi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne." (Joh. 8:54)

        Kysymyksiä mietittäväksi:
        - ketä juutalaiset sanoivat Jumalakseen?
        - kuka tuo Jumala Jeesuksen mukaan oli?
        - jos Jeesus itse oli Jumala, miksei hän voinut kirkastaa kunniaansa?


      • NäkivätJeesuksen
        Näinminäsennäen kirjoitti:

        Yhdessä kolme persoonaa. Kolmessa yksi persoona. Niin minä sen ymmärrän.
        Yhdessä Jumalassa ; Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Ihmiskuntaa ei voinut lunastaa mikään luotu. Ainosyntyinen Poika siihen vain kykeni joka oli itsekin Jumala.
        Ei Jumala ole milloinkaan yhdelle enkelille sanonut; istu minun oikealle puolelleni.
        Ainosyntyinen Poika joka itsekin on Jumala vain sinne kelpaa.
        Jehovan todistajat loukkaavat Jeesuksen olemusta pitäen häntä vain yhtenä yli-enkelinä.

        "Ainosyntyinen Poika joka itsekin on Jumala vain sinne kelpaa."

        Et voi asettaa Raamatulle vaatimuksia, mutta voit yrittää ymmärtää sitä.

        Room. 8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme!

        Kysymyksiä mietittäväksi:
        - jos Jeesus on Jumala, itsensä oikealla puolellako hän istuu?
        - jos Jeesus on Jumala, ketä hän rukoilee?


      • Älänaurata
        NäkivätJeesuksen kirjoitti:

        "Ainosyntyinen Poika joka itsekin on Jumala vain sinne kelpaa."

        Et voi asettaa Raamatulle vaatimuksia, mutta voit yrittää ymmärtää sitä.

        Room. 8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme!

        Kysymyksiä mietittäväksi:
        - jos Jeesus on Jumala, itsensä oikealla puolellako hän istuu?
        - jos Jeesus on Jumala, ketä hän rukoilee?

        Poika-Jumala istuu Isä-Jumalan oikealla puolella.
        Tuohon viimeiseen lauseeseen on tällä palstalla vastattu jo monta kertaa.


      • Jarisma

        NäkivätJeesuksen 7.3.2019 18:30

        Lahko neuvoo sinua Raamatun väärinkäyttöön.
        Kun esim. Johannes 1:1 ilmoittaa Jeesuksen jumaluuden,
        Tuomaan usontunnustus samoin Jeesuksen vastaanottamana, ym. niin vartiotornisi kirjoittajakunta käyttää aikansa keksiäkseen Raamatusta kysymyksiä, joihin voisi langeta ja kiistää Raamatun ilmoituksen.

        Tämä ja myöskin 2 Korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" -sillä vartotoriuskonnossa lahkojehoova murhaa viattoman enkelin. todistajana voisit esittää yksinkertaisen "todistajakysymyksen": Eikö sinustakin olisi ollut järkevämpää, että enkeli olisi jätetty murhaamatta ja siis ihminen vapahdettu ilman viattomaan kohdistuvia veritöitä ?

        -Edeltä: Pyhä Henki on todellinen Jumala. Jahve. Olen kuullut että tuo "Jumalan persoona" olisi kielikuva antiikin teatterista, tarkoittaen kasvonaamaria jonka lävitse näyttelijät puhuivat, jolloin tarkoitettiin juuri että Jumala puhuu eri nimin, Sebaot, Jahve, El Shaddai ...
        -Ja siis myös Poika.

        Laitan tähän kirjastovastauksen: Helsingin kaupunginkirjasto 03.08.201212:46:
        -Tottahan tuo maininta Raamatusta löytyy, esimerkiksi Markuksen evankeliumin luvun 16 jae 19 kertoo: "Kun Herra Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle". Kohtaa tuskin kannattanee ottaa ihan kirjaimellisesti, vaan oikea puoli yleensä merkitsee Raamatussa arvostettua paikkaa, kun taas vasemmalle puolelle päätyvät sitten vähemmän arvostetut: näin esimerkiksi Matteuksen evankeliumin luvun 25 jakeissa 31 - 46 ihmiskunta jaetaan kahtia, vuohiin ja lampaisiin, ja vasemmalle puolelle päätyneet vuohet joutuvat kadotukseen. Vertauskuvallisen tulkinnan puolesta puhuu sekin, että jos Jeesus istuisi kirjaimellisesti Jumalan oikealla puolella, Jumala istuisikin Jeesuksen vasemmalla puolella eli halveksitummalla paikalla - näin ainakin sekä kirkkoisä Augustinus että Tuomas Akvinolainen ajattelivat.

        -Luepa nyt sinä kadotuksesta, edellä "vuohet" vasemmalla puolen. ikuinen hammasten kiristys.


      • NäkivätJeesuksen
        Älänaurata kirjoitti:

        Poika-Jumala istuu Isä-Jumalan oikealla puolella.
        Tuohon viimeiseen lauseeseen on tällä palstalla vastattu jo monta kertaa.

        Eihän siinä niin sanota, että Isä-Jumalan, vaan Jumalan. Jeesus siis esitetään Jumalasta erillisenä hahmona.


      • NäkivätJeesuksen
        Jarisma kirjoitti:

        NäkivätJeesuksen 7.3.2019 18:30

        Lahko neuvoo sinua Raamatun väärinkäyttöön.
        Kun esim. Johannes 1:1 ilmoittaa Jeesuksen jumaluuden,
        Tuomaan usontunnustus samoin Jeesuksen vastaanottamana, ym. niin vartiotornisi kirjoittajakunta käyttää aikansa keksiäkseen Raamatusta kysymyksiä, joihin voisi langeta ja kiistää Raamatun ilmoituksen.

        Tämä ja myöskin 2 Korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" -sillä vartotoriuskonnossa lahkojehoova murhaa viattoman enkelin. todistajana voisit esittää yksinkertaisen "todistajakysymyksen": Eikö sinustakin olisi ollut järkevämpää, että enkeli olisi jätetty murhaamatta ja siis ihminen vapahdettu ilman viattomaan kohdistuvia veritöitä ?

        -Edeltä: Pyhä Henki on todellinen Jumala. Jahve. Olen kuullut että tuo "Jumalan persoona" olisi kielikuva antiikin teatterista, tarkoittaen kasvonaamaria jonka lävitse näyttelijät puhuivat, jolloin tarkoitettiin juuri että Jumala puhuu eri nimin, Sebaot, Jahve, El Shaddai ...
        -Ja siis myös Poika.

        Laitan tähän kirjastovastauksen: Helsingin kaupunginkirjasto 03.08.201212:46:
        -Tottahan tuo maininta Raamatusta löytyy, esimerkiksi Markuksen evankeliumin luvun 16 jae 19 kertoo: "Kun Herra Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle". Kohtaa tuskin kannattanee ottaa ihan kirjaimellisesti, vaan oikea puoli yleensä merkitsee Raamatussa arvostettua paikkaa, kun taas vasemmalle puolelle päätyvät sitten vähemmän arvostetut: näin esimerkiksi Matteuksen evankeliumin luvun 25 jakeissa 31 - 46 ihmiskunta jaetaan kahtia, vuohiin ja lampaisiin, ja vasemmalle puolelle päätyneet vuohet joutuvat kadotukseen. Vertauskuvallisen tulkinnan puolesta puhuu sekin, että jos Jeesus istuisi kirjaimellisesti Jumalan oikealla puolella, Jumala istuisikin Jeesuksen vasemmalla puolella eli halveksitummalla paikalla - näin ainakin sekä kirkkoisä Augustinus että Tuomas Akvinolainen ajattelivat.

        -Luepa nyt sinä kadotuksesta, edellä "vuohet" vasemmalla puolen. ikuinen hammasten kiristys.

        "-Edeltä: Pyhä Henki on todellinen Jumala. Jahve. Olen kuullut että tuo "Jumalan persoona" olisi kielikuva antiikin teatterista, tarkoittaen kasvonaamaria jonka lävitse näyttelijät puhuivat, jolloin tarkoitettiin juuri että Jumala puhuu eri nimin, Sebaot, Jahve, El Shaddai ...
        -Ja siis myös Poika. "

        Jeesus itse toi esille, että juuri Isä on se, jota juutalaiset sanovat Jumalakseen (Joh. 8:54) ja ettei hän itse ole tuo Jumala, eikä voi myöskään kirkastaa kunniaansa. Jumala tietenkin voisi kirkastaa kunniansa, se ei olisi hänelle ongelma.


      • Karikelus

        Ei Raamattu ole ristiriitainen.
        Jeesus on Jumala Joh. 1:1
        Jeesus otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen, Joh 20 jonka Jeesus otti vastaan: 28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" 29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        " Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät" (1. Kor. 8:6)."
        -Tuossa on" välityksellään luotu", siis Jeesus oli mukana luomassa ja oli alusta alkaen.
        Tiitus 2:13: kun odotamme autuaan toivomme toteutumista, suuren Jumalan ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden ilmestymistä.
        Room. 9:5 " heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! "
        Fil 2:11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

        "Jeesus itse toi esille, että juuri Isä on se, jota juutalaiset sanovat Jumalakseen (Joh. 8:54)"
        -Niin, kiinnitä huomiota, ettei Jeesus käytä (koskaan) nimeä Jehova.
        Jeesus oli juutalaisten kiusattavana (8:6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä) ja 8:54 tulee Jeesukselta orjan osan ottaneena. filipp. 2:7 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi" (Tämä jae on tabu lahkossa. Esim. lahkokirja Jeesuksesta "Suurin ihminen" ei mainitse tuota jaetta)


      • NäkivätJeesuksen
        Karikelus kirjoitti:

        Ei Raamattu ole ristiriitainen.
        Jeesus on Jumala Joh. 1:1
        Jeesus otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen, Joh 20 jonka Jeesus otti vastaan: 28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" 29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        " Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät" (1. Kor. 8:6)."
        -Tuossa on" välityksellään luotu", siis Jeesus oli mukana luomassa ja oli alusta alkaen.
        Tiitus 2:13: kun odotamme autuaan toivomme toteutumista, suuren Jumalan ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden ilmestymistä.
        Room. 9:5 " heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! "
        Fil 2:11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

        "Jeesus itse toi esille, että juuri Isä on se, jota juutalaiset sanovat Jumalakseen (Joh. 8:54)"
        -Niin, kiinnitä huomiota, ettei Jeesus käytä (koskaan) nimeä Jehova.
        Jeesus oli juutalaisten kiusattavana (8:6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä) ja 8:54 tulee Jeesukselta orjan osan ottaneena. filipp. 2:7 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi" (Tämä jae on tabu lahkossa. Esim. lahkokirja Jeesuksesta "Suurin ihminen" ei mainitse tuota jaetta)

        "Jeesus on Jumala Joh. 1:1"

        Ehkä, mutta Jeesuksen itsensä mukaan Isä on ainoa tosi Jumala (Joh. 17:3). Onko Johanneksen evankeliumin prologi sinulle arvovaltaisempi kuin Jeesuksen omat sanat?

        Paavali, kirkon ensimmäisiä teologeja, puolestaan kirjoitti: "meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1. Kor. 8:6). Siis vain yksi Jumala, Isä. Tämänkin kohdan varmaan ohitat?


      • Tsupparvuan

        NäkivätJeesuksen 8.3.2019 15:27

        "Paavali, kirkon ensimmäisiä teologeja, puolestaan kirjoitti: "meillä on vain yksi Jumala, Isä. "

        -Roomalaiskirjeen kirjoitti juuri Paavali. Karikelus edellä on siteerannut häntä edellä:
        Room. 9:5 " heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! "
        -Niin, Kristus, Jumala. Taivaan Isä sitten, joka on Jumala kuten kirjoitit.
        Tuolla edellä on Raamatusta:
        -5 Moos. 6:4. Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

        -Että taivaan Isä on juuri Jeesus Kristus, sama Jumala on Raamatusta hyvä muistaa.
        Jotkut kristityt korostavat Pyhän kolminaisuuden oppie hyvänä Raamatun totuuden selittämisessä ja ymmärtämisessä.
        Näin myös, vartiotornikirjallisuudessa jehovantodistajaksikin nimitty Luther, hän korosti Pyhän kolminaisuuden etuja Raamatun opetusksessa ja ymmärtämisessä.

        Kun Jeesus kuitenkin oli ihminen, voi askarruttaa. Mutta Raamattu auttaa:
        -Selitys: filipp. 2:7 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi" (Tämä jae on tabu lahkossa. Esim. lahkokirja Jeesuksesta "Suurin ihminen" ei mainitse tuota jaetta).


      • NäkivätJeesuksen
        Tsupparvuan kirjoitti:

        NäkivätJeesuksen 8.3.2019 15:27

        "Paavali, kirkon ensimmäisiä teologeja, puolestaan kirjoitti: "meillä on vain yksi Jumala, Isä. "

        -Roomalaiskirjeen kirjoitti juuri Paavali. Karikelus edellä on siteerannut häntä edellä:
        Room. 9:5 " heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! "
        -Niin, Kristus, Jumala. Taivaan Isä sitten, joka on Jumala kuten kirjoitit.
        Tuolla edellä on Raamatusta:
        -5 Moos. 6:4. Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

        -Että taivaan Isä on juuri Jeesus Kristus, sama Jumala on Raamatusta hyvä muistaa.
        Jotkut kristityt korostavat Pyhän kolminaisuuden oppie hyvänä Raamatun totuuden selittämisessä ja ymmärtämisessä.
        Näin myös, vartiotornikirjallisuudessa jehovantodistajaksikin nimitty Luther, hän korosti Pyhän kolminaisuuden etuja Raamatun opetusksessa ja ymmärtämisessä.

        Kun Jeesus kuitenkin oli ihminen, voi askarruttaa. Mutta Raamattu auttaa:
        -Selitys: filipp. 2:7 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi" (Tämä jae on tabu lahkossa. Esim. lahkokirja Jeesuksesta "Suurin ihminen" ei mainitse tuota jaetta).

        "Room. 9:5 " heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! ""

        Onko tämä tulkinnanvarainen jae sinulle painavampi kuin se, jossa Paavali sanoo "meillä on vain yksi Jumala, Isä"?

        "-Selitys: filipp. 2:7 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi" (Tämä jae on tabu lahkossa. Esim. lahkokirja Jeesuksesta "Suurin ihminen" ei mainitse tuota jaetta). "

        Jeesus ei enää ollut orjan osassaan ylösnousseena ja Jumalan oikealle puolelle korotettuna, mutta silti hänellä on edelleen Jumala: "Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet" (Ef. 1:17).


      • Pomardoros

        Jeesus on Jumala Joh. 1:1
        Jeesus otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen, Joh 20 jonka Jeesus otti vastaan: 28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" 29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        " Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät" (1. Kor. 8:6)."
        -Tuossa on" välityksellään luotu", siis Jeesus oli mukana luomassa ja oli alusta alkaen.
        Tiitus 2:13: kun odotamme autuaan toivomme toteutumista, suuren Jumalan ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden ilmestymistä.
        Room. 9:5 " heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! "
        Fil 2:11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

        "Jeesus itse toi esille, että juuri Isä on se, jota juutalaiset sanovat Jumalakseen (Joh. 8:54)"
        -Niin, kiinnitä huomiota, ettei Jeesus käytä (koskaan) nimeä Jehova.
        Jeesus oli juutalaisten kiusattavana (8:6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä) ja 8:54 tulee Jeesukselta orjan osan ottaneena. filipp. 2:7 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi" (Tämä jae on tabu lahkossa. Esim. lahkokirja Jeesuksesta "Suurin ihminen" ei mainitse tuota jaetta)

        Vartiotorniseurasi kieltää Raamatun ilmoituksen, Joh. 1:1.
        Se kopsasi Jeesuksen muuttamisen enkeli Mikaeliksi adventisteilta. Kirjoita seuralle ja kysy, kuinka voit sitä puolustaa Raamatulla.

        Vuoden 1975 järjestelmäasioiten päättymisen yksi peruste oli vartiotorniseuralla, että ihminen oli luotu 6 000 vuotta aiemmin.
        Uusin tätä luomisajoitusta kumoava tieto on päivän uutinen YLE:ltä,
        Britanniasta löydetty täydellinen luuranko. Sillä on ikää peräti 10 000 vuotta.
        Luurankoa kutsutaan Cheddarin mieheksi (Cheddar Man)
        Tieteilijät analysoivat Britannian vanhimman, täydellisen luurangon dna:ta ja saavat uutta, yllättävää tietoa.
        Tiede on nyt paljastamassa, mistä britit ovat peräisin
        TV1 lauantaina 9.3. klo 8.05, Areenassa 90 päivää
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/02/28/historia-britannian-vanhin-mies-tutkijat-paljastavat-brittien-esi-isan
        Valtakuntamme palvelus kesäkuu 1974: On hyvä ajatus myydä asunto ja antaa rahat vartiotorniuskonnolle, koska ennustimme maailmanlopun niin pian tapahtuvaksi.


      • paipapum
        Pomardoros kirjoitti:

        Jeesus on Jumala Joh. 1:1
        Jeesus otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen, Joh 20 jonka Jeesus otti vastaan: 28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" 29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        " Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät" (1. Kor. 8:6)."
        -Tuossa on" välityksellään luotu", siis Jeesus oli mukana luomassa ja oli alusta alkaen.
        Tiitus 2:13: kun odotamme autuaan toivomme toteutumista, suuren Jumalan ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden ilmestymistä.
        Room. 9:5 " heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! "
        Fil 2:11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

        "Jeesus itse toi esille, että juuri Isä on se, jota juutalaiset sanovat Jumalakseen (Joh. 8:54)"
        -Niin, kiinnitä huomiota, ettei Jeesus käytä (koskaan) nimeä Jehova.
        Jeesus oli juutalaisten kiusattavana (8:6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä) ja 8:54 tulee Jeesukselta orjan osan ottaneena. filipp. 2:7 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi" (Tämä jae on tabu lahkossa. Esim. lahkokirja Jeesuksesta "Suurin ihminen" ei mainitse tuota jaetta)

        Vartiotorniseurasi kieltää Raamatun ilmoituksen, Joh. 1:1.
        Se kopsasi Jeesuksen muuttamisen enkeli Mikaeliksi adventisteilta. Kirjoita seuralle ja kysy, kuinka voit sitä puolustaa Raamatulla.

        Vuoden 1975 järjestelmäasioiten päättymisen yksi peruste oli vartiotorniseuralla, että ihminen oli luotu 6 000 vuotta aiemmin.
        Uusin tätä luomisajoitusta kumoava tieto on päivän uutinen YLE:ltä,
        Britanniasta löydetty täydellinen luuranko. Sillä on ikää peräti 10 000 vuotta.
        Luurankoa kutsutaan Cheddarin mieheksi (Cheddar Man)
        Tieteilijät analysoivat Britannian vanhimman, täydellisen luurangon dna:ta ja saavat uutta, yllättävää tietoa.
        Tiede on nyt paljastamassa, mistä britit ovat peräisin
        TV1 lauantaina 9.3. klo 8.05, Areenassa 90 päivää
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/02/28/historia-britannian-vanhin-mies-tutkijat-paljastavat-brittien-esi-isan
        Valtakuntamme palvelus kesäkuu 1974: On hyvä ajatus myydä asunto ja antaa rahat vartiotorniuskonnolle, koska ennustimme maailmanlopun niin pian tapahtuvaksi.

        Siinä sitä , Täällä on taas äänessä Tuppurainen ja Tappurainen , -...
        Arameankielessä , jota Jeshua & kumpp, puhuivat , ei ole sanaa -"Pelastus , " Tietty , jos todetaan , että Jeesus oli ameriikkalainen TV ; show- saarnaaja , tai sitten Kreikkalainen Kirkkoisi , niin sitten varmaan ,
        Ja tuo Tuomaskohta ; raamattututkimus on aika päivää sitten todennut , että tuo Tuomaskohta on kirjoitettu myöhemmin kuin muu teksti ; - Onhan se paikallaan , jos nyt Jeesus tuli satoja vuosia myöhemmin ja laususkeli nuo sanat , seinän läpi kävellessään , -Pyramiinrakennuksen lomassa , - kuten Mormoneilla ,


      • Liisanmarjat

        paipapum 17.3.2019 13:37

        " Pomardoros kirjoitti: Jeesus on Jumala Joh. 1:1 "

        -Vartiotorniuskonnon johtoporras on väärentänyt tuon Joh. 1:1, "Sana oli Jumala", muotoon "Sana oli jumala" (engl. "a god") elikkä epäjumalaksi.

        1 Korintt. 8:4 " tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi "


      • Paipapum
        Liisanmarjat kirjoitti:

        paipapum 17.3.2019 13:37

        " Pomardoros kirjoitti: Jeesus on Jumala Joh. 1:1 "

        -Vartiotorniuskonnon johtoporras on väärentänyt tuon Joh. 1:1, "Sana oli Jumala", muotoon "Sana oli jumala" (engl. "a god") elikkä epäjumalaksi.

        1 Korintt. 8:4 " tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi "

        " Sana jumala , ..."
        Ei Sana jumala ole erisnimi , vahin tulkinta on " taivaaltatulleet , " , Raamattu kertoo ,m iten jumalan - jumalien - Pojat nousivat kapinaan ja laskeutuivat maan päälle , ja ottivat ihmisten tyttäret eukoikseen , -
        -siis , jumalat olivat Jumaluuksien Poikia , - Beni Ahlim , " Niillehän kävi köpelösti , kun ne karkotettiin Avaruuden pimeyteen , -
        Mistä muuten kirjoittaja tiesi , että avaruus on pimeä , ? sehän pimeys alkaa vasta 104;n kilometrin korkeudella ? Eka ihminen , joka sen totesi ,oli Venäjän JUri Gagarin ,


    • Tärkeämpääkin

      Tärkeätäkin 7.3.2019 17:33 -jokos sinä läksit jättämään eropapereita lahkollesi ?

    • Vituttaakaikenmaailmanku

      Ajattele että olisit joutunut olemaan 40v , 50v persumedian aivopesemänä ilman yhtäkään luotettavaa mediaa, sellaista on olla Jehova amerikan lahkojohdon syöttämän scheissen maalitauluna.

      Kusettivat Princenkin tähän kulttiin mukaan, siitä ne joutuvat ikuisiin helvetin tuliin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe