Olen lukenut eri laitteiden esitteistä DVD-levyn tallennuskapasiteetista yksi puoli 4,7 Gb ja tallennusajat välillä 1-8 tuntia riippuen tallennuslajista ja levystä XP,SP,LP ja EP. Lisäksi vielä FR Flexible mukautuva tallennus esim Panasonicissa. Myös levytyyppi kerta- vai jatkuvatallenteinen vaikuttaa.
Kysyisin kokemuksia onko tallennuksen laadussa suuria eroja kapasiteettiin verrattuna eli jos levy täyttyy 1-2 tunnilla onko ero 8 tunnin taltiointiin laadullisesti huomattava?
DVD-tallennus
2
841
Vastaukset
Todella isot erot.6 tuntinen hädintuskin väliaikaiseen televisiotallennukseen soveltuu.8 tuntinen ainakin kolmessa kokeilemassani laitteessa muistutti lähinnä koiranoksennusta.
Itse käytän 4 tunnin nauhoituista jolloin ei ole kuvanlaadussa valittamista.Tosin erimerkkisissä levyissäkin olen huomannut olevan eroja kuvanlaadun suhteen.Kalliimpi levy oli huonompi tässä tapauksessa!!- make
Itse tallennan leffan yleensä sellaisella tarkkuudella, että se just levylle mahtuu. Mutta muksuille olen tehny jotain muumi-ym. koosteita pisimmällä tallennusajalla, ja jälki on ihan kelvollista. Tollasissa muumeissa tms. animaatioissa kun ei bittivirta ole ihan samaa luokkaa ku normaalissa kuvassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 566025
- 575462
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1123897- 543802
- 143745
- 313176
- 592914
- 592806
- 672518
- 471930