Datanomiksi?

Datanomi6384

Onko järkeä hakea nyt 9-luokan jälkeen omniaan datanomiksi ohjelmisto puolelle? Pääseekö koulutuksen jälkeen helposti opiskelemaan esimerkiksi amk:hon? Olen kuullut, että datanomi-koulutus on pelkkää cs lanittamista.

11

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MasentunutDatanomi

      Tämä. Oli. Elämäni. Isoin. Virhe.

    • PaskaPalkka

      SINUA HAUKUTAAN. PASKOTAAN KOULUSSA. SINULLE TULEE MASENNUS



      Paska palkka



      Tappaisin itseni jos olisin datanomi

    • ede

      Tuolla asenteella ei kannata edes yrittää.
      Mene lukioon.
      Käy puhumassa opon kanssa mahdollisuuksistasi.

    • kouluunvain

      Itse sysadmin (datanomi) ja palkka 3200/kk, 21v, hyvin tällä pärjäilee tässä iässä !

      • Anonyymi

        Entä tulevaisuus?
        Ulkoistetaanko pian?
        Mitä töitä luulet tekeväsi 30-40 vuoden päästä?

        IT-ala on paskin mahdollinen ala, varsinkin nykyaikana ja jos olet jokin tekninen kyhääjä.


    • pillu6666666

      Joo

    • atk-suunnittelija

      Jos ette tiedä, niin nimike datanomi on otettu uusiokäyttöön. Sen tekivät viranomaiset huolimatta vanhojen datanomi-tutkintojen suorittaneiden vetoomuksesta.

      Nykyään datanomi on melko lyhyen kurssituksen käynyt ja ilmeisesti päässyt opiskelemaan paljon heppoisemmin perustein kuin 80-luvulla. En tiedä, milloin vanhanmalliset viimeiset datanomit valmistuivat. Heillä oli todella tiukka karsinta ATK-instituuttiin Helsingissä. Ehkä vajaa 5% hakijoista pääsi sisään.

      • Anonyymi

        "datanomi on otettu uusiokäyttöön. Sen tekivät viranomaiset huolimatta"

        Olisiko ollut samaan aikaan kun opistoista tehtiin ammattikorkeakouluja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "datanomi on otettu uusiokäyttöön. Sen tekivät viranomaiset huolimatta"

        Olisiko ollut samaan aikaan kun opistoista tehtiin ammattikorkeakouluja?

        Kuulin tämän faktan työkaveriltani, joka oli ATK-instuutista Helsingistä valmistunut datanomi. Vielä muutama vuosi sitten tehtiin yhdessä alan hommia.

        Pikkuisen ärsyttää tuo AMK-tyyppien hekselin paukutus. Sitä ollaan niin vitusti yliopistotutkinnon suorittaneita että! Moneen pikkukaupunkiinkin on ilmestynyt oppilaitoksia, jotka käyttävät nimitystä ... University of Applied Sciences. - Juoskoot mutkalle, sanon minä kauan sitten oikean yliopistotutkinnon suorittaneena.


    • Anonyymi

      Itse täällä nyt opiskelemassa datanomiksi. Ei ole enää pelkkää pelailua, duunia pitää tehdä mutta paskaa duunia. esim powerpoint ja word tehtäviä. Ei olla ensimmäisellä vuodella vielä tehty mitään, vaikka syksy nyt onkin. Luvattiin tietokoneiden rakentamista, kokoamista jne. Kyllä meillä ensimmäisellä ja tokalla viikolla on saanut pelata jos tehtävät on tehty. En tiedä onko tässä itsekään järkeä, kun pelikoodaus olis se motivaatio mutta en tiedä pääseekö täältäkään sinne alalle heti. Jos kiinnostaa jonneilu ja 6h joka päivä tietokoneella istuminen niin alalle vaan.

      • Anonyymi

        Olet ollut oppilaitoksella tästä kirj.pvm:stä päätellen vasta alle kaksi viikkoa. Teitä tuskin pelotellaan maailman vittumaisilla algoritmeilla, kuten yliopistossa joskus 80-luvun alussa. Siellä HY:ssä aineopinnoissa (Cl-taso) luennoitsija oli kaverini mukaan esitellyt jotain algoritmia, jonka joku oli kehitellyt väitöskirjaansa varten ulkomailla. Toivottavasti ei vaadittu tuon ymmärtämistä niin hyvin, että olisi se pitänyt kirjoittaa jonain koekysymyksen vastauksena esim. kolmen tunnin välikokeen aikana yhtenä neljästä tehtävästä!

        Jotkut väittävät, että AMK-opiskelijoiden taso on huonompaa kuin vanhoissa tekn.opistoissa. Koulukaverini muinaisuudesta on ollut yliopettajana kaupungissa X ja kertoi uskomattoman huonosta matemaattisesta osaamisesta. AMK-opiskeluaika lienee 4 vuotta eli laajempi kuin vanha opistotaso, mutta oikeasti miten muu taso(?).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe