Punastuminen ja ahdistus

Olen 17-vuotias lukiolais poika ja aloitin isotretinoinin (A vitamiini akne lääkkeen) noin 1,5Kk sitten. Noin kaksi viikkoa sitten olen ruvennut yhtäkkiä pelkäämään kaikkia sosiaalisia tilanteita. Jos olen edes luokassa jonkun muun kuin kaverin vieressä punastun helposti. Jos opettaja kysyy minulta jotain punastun ja rupean hikoilemaan ja haluaisin vain juosta pois luokasta häpeämään. Alkaa jo masentamaan kun opettaja kyselee tunnilla asioita mihin tiedän vastauksen ja haluaisin vastata mutta en uskalla enää. Ennen kuurin aloittamista vastailin aina kun opettaja kysyi jotain minkä tiesin eikä pelottanut tai jännittänyt yhtään. Minulla on myös pari hyvää tyttö kaveria ja yksi poika luokallani. Joka kerta kun punastun niin kaverini (ei tytöt mutta se poika) huomauttaa kovaan ääneen että "Sä oot ihan punanen" ja vitsailee siitä mikä pahentaa punoitusta ja rupeaa ahdistamaan minua. En ymmärrä miten se jaksaa joka päivä huomauttaa asiasta vaikka olen sanonut monta kertaa että johtuu varmaan lääkkeestä...

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perus02

      Mulla on ahdistuneisuus iha joka päivästä nii fiilaan sua, mut en usko et se johtuis lääkkeestä varsinki ku oot syöny sitä aika kaua. Jos ite uskot et se johtuu lääkkest nii voit ehkä lopettaa sen ottamisen pariks viikoks ja kattoo et onko normaali olo..? On mahollista et joku muu asia on laukassu sen tai sit se on tullu vaa teini-iän kanssa.. Kannattaa kuitenki käyä terkkaril kysyy, se varmaa osaa sanoo paremmin!

      • Metoo01

        Nokun munkin ois paha uskoa että ois tästä lääkkeestä kiinni, perustuu luonnollisee vitamiiniin eikä ole mulla aiheuttanut mitään tuollaista, -joten myös minä lähtisin etsimään syitä muualta.


      • Metoo01 kirjoitti:

        Nokun munkin ois paha uskoa että ois tästä lääkkeestä kiinni, perustuu luonnollisee vitamiiniin eikä ole mulla aiheuttanut mitään tuollaista, -joten myös minä lähtisin etsimään syitä muualta.

        Sama lääke aiheutti äitin siskolle masennuksen ja on siis reseptilääke ja lääkäri sano et saattaa aiheuttaa masennusta enkä ymmärrä ku puhun ees äitille tai iskälle nii punastun sillonki eikä oo kyllä ennen ollu näin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe