Olen 17-vuotias lukiolais poika ja aloitin isotretinoinin (A vitamiini akne lääkkeen) noin 1,5Kk sitten. Noin kaksi viikkoa sitten olen ruvennut yhtäkkiä pelkäämään kaikkia sosiaalisia tilanteita. Jos olen edes luokassa jonkun muun kuin kaverin vieressä punastun helposti. Jos opettaja kysyy minulta jotain punastun ja rupean hikoilemaan ja haluaisin vain juosta pois luokasta häpeämään. Alkaa jo masentamaan kun opettaja kyselee tunnilla asioita mihin tiedän vastauksen ja haluaisin vastata mutta en uskalla enää. Ennen kuurin aloittamista vastailin aina kun opettaja kysyi jotain minkä tiesin eikä pelottanut tai jännittänyt yhtään. Minulla on myös pari hyvää tyttö kaveria ja yksi poika luokallani. Joka kerta kun punastun niin kaverini (ei tytöt mutta se poika) huomauttaa kovaan ääneen että "Sä oot ihan punanen" ja vitsailee siitä mikä pahentaa punoitusta ja rupeaa ahdistamaan minua. En ymmärrä miten se jaksaa joka päivä huomauttaa asiasta vaikka olen sanonut monta kertaa että johtuu varmaan lääkkeestä...
Punastuminen ja ahdistus
3
56
Vastaukset
- perus02
Mulla on ahdistuneisuus iha joka päivästä nii fiilaan sua, mut en usko et se johtuis lääkkeestä varsinki ku oot syöny sitä aika kaua. Jos ite uskot et se johtuu lääkkest nii voit ehkä lopettaa sen ottamisen pariks viikoks ja kattoo et onko normaali olo..? On mahollista et joku muu asia on laukassu sen tai sit se on tullu vaa teini-iän kanssa.. Kannattaa kuitenki käyä terkkaril kysyy, se varmaa osaa sanoo paremmin!
- Metoo01
Nokun munkin ois paha uskoa että ois tästä lääkkeestä kiinni, perustuu luonnollisee vitamiiniin eikä ole mulla aiheuttanut mitään tuollaista, -joten myös minä lähtisin etsimään syitä muualta.
Metoo01 kirjoitti:
Nokun munkin ois paha uskoa että ois tästä lääkkeestä kiinni, perustuu luonnollisee vitamiiniin eikä ole mulla aiheuttanut mitään tuollaista, -joten myös minä lähtisin etsimään syitä muualta.
Sama lääke aiheutti äitin siskolle masennuksen ja on siis reseptilääke ja lääkäri sano et saattaa aiheuttaa masennusta enkä ymmärrä ku puhun ees äitille tai iskälle nii punastun sillonki eikä oo kyllä ennen ollu näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1976048Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442837- 442307
- 932069
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382011Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291405- 771382
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3001378Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131307Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61236