Maahanmuutosta ei saa keskustella Pukkilassa

WinDings

Pukkilan kuntapolitiikan FB-sivut perustettiin pari vuotta sitten, kun Pukkilan yleisessä keskusteluryhmässä homma levisi käsiin aina maahanmuutosta keskusteltaessa ja toivottiin ettei asiasta enää rupatella. Saman sensuurin halutaan kuitenkin taas jatkuvan, kun palstalla otettiin puheeksi maahanmuuton järkyttävät kustannukset, jotka ovat yli 3mrd € vuodessa. Yhden kommentoijan mielestä asia ei kuulu lainkaan Pukkilaan, vaikka meillä täällä majailee myös pakolaisia elätettävänä. Kunnallisvaaleissa valitsematta jäänyt vihreiden ehdokas ei pidä artikkelia minään, koska artikkelin laskelmia on tehnyt PS-taustan omaava tilintarkastaja Pauli Vahtera. Kyseisen jutun arveltiin olevan myös siinäkin mielessä epätosi, koska lehtijutun Vahteran laskelmista oli tehnyt punavihreästä toimittajakaartista poikkeava, hieman kokoomukselta haiskahtava journalisti. Epäluuloisuuteen ei edes auttanut se, että Vahtera arvelee laskeneensa summan alakanttiin ja suurimmat arviot maailman parannuksesta saattavat liikkua vuositasolla jopa yli 5mrd €:n. Kolmannen kommentoijan mielestä suomalaiset maksavat yhteiskunnallemme eniten. Eikö Suomessa kuulu asua suomalaisia? Maahanmuuttajilla (saksalaisia lukuun ottamatta) on tutkitusti negatiivinen nettovaikutus julkiseen talouteen, n. -10.000euroa/vuosi. Kannattaa muistaa myös etteivät maahanmuttajat ole ikinuoria ja he tulevat kuormittamaan vanhana myös entisestään talouttamme. Jokainen kehitysmaista tullut henkilö jopa kymmenkertaistaa hiilijalanjälkensä Suomeen saapuessaan - myös sitä kannattaa miettiä ympäristönäkökulmista.

3

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On suomessa hyvinkin kotoutuneita maahanmuuttajia esim. vietnamilaiset, eivät miehitä rikostilastoja, eivät olevaatimassa suviviren esityskieltoja tai kyselemässä onko tässä sikaa.

    • WinDings

      Vaikka aasialaiset maahanmuuttajat ovat maahanmuuttajia parhaasta päästä, heidän vaikutuksensa on myös negatiivinen julkiseen talouteen. He työskentelevät matalapalkka-aloilla ja tarvitsevat perheilleen samat koulu- ja neuvolapalvelut ym. kuin suomalaisetkin. Tämän jälkeen viivan alle jäävä luku on negatiivinen. Lisäksi maahanmuuttajat suostuvat huonompiin työehtoihin ja palkkaan kuin suomalaiset, joka saa ahneet työnantajat heittämään suomalaiset ulos ja ottamaan tilalle ulkomaista halpatyövoimaa, kuten olemme saaneet viikon aikana lukea https://www.seinajoensanomat.fi/artikkeli/751100-il-attendo-antoi-potkut-suomalaisille-hoitajille-palkkasi-filippiinilaisia-tilalle

    • Narnia

      Erikoista, että Kokoomusta kannattava henkilö on huolissaan maahanmuuton kustannuksista, vaikka juuri oman puolueen eliitti kahmii näitä rahoja ja häärii pakolaisbisneksen ympärillä hamuten näistä "hätää ja vainoa" paenneista halpatyövoimaa. Jotkut kokoomuslaiset (mukana myös demarit) kuppaavat näitä maahanmuuttoon kipattuja valtion rahoja mm. vastaanottokeskustoimintaa harjoittavien yhtiöiden hallituksissa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe