Miten otetaan kuvankaappaus laajemmalta alueelta, kuin ruudussa näkyy?
Esim. pidempi pätkä jostakin viestiketjusta. Käyttöjärstelmä W10.
Kuvankaappaus
19
255
Vastaukset
- TriWitutin
maalamalla
riippuu kyllä selaimmesta - kultivoituneesti
Voi ainakin ottaa ikkunakaappauksen pätkissä helposti, eli useampana kaappauksena.
Sitten on kultivoituneempia tapoja jotka saattaa vaatia joitain lisukkeita.
https://www.howtogeek.com/287992/how-to-take-a-screenshot-of-an-entire-webpage/ Noinkin voi ottaa kuvakaappauksen koko nettisivusta PDF tiedostona. Opera selaimessa on lähes samanlainen tominto valmiina
Mutta nyt tein noin https://youtu.be/TnqBeak1pnY
Selainten ladattavilla lisäosilla onnistuu ehkä paremmin ja kuvakaappauksia panorama kuvaksi yhdistämällä myösweb-capture.net. Tuokin näytää toimivan koko nettisivun kaappauksessa
https://www.youtube.com/watch?v=nFV4n1_V08U
Tuossa videossa on kuvakaappaus-ohjelman osoitelinkki ja valmis tekemäni kuvakaappauslinkki ( Aijaa.com.) siinä alempana tiedoissa josta löytyy nettisivun osoite jossa voi käydä tuon kokosivun kuvakaappauksen suorittamassa (web-capture.net.) . Ja siitä aijaa.com linkistä katselee ja vierittää tuolla ohjelmalla tekemääni kuvaa alas ja ylös
Siis ohjelmaa ei ladata koneelle vaan toiminta suoritetaan netissä ja valmiin tuloksen voi katsella tai ladata koneelle
Laiton nuo linkit tuonne YouTubeen niin viestiä ei poisteta liiallisten linkkien takia
- käyttöohjeesta_luin
Ainakin Huawei P Smart kännykässä on vakiona ominaisuus, jolla saa kaapattua esim. koko viestiketjun tai nettisivun. En tiedä, onko kuinka yleinen ominaisuus Androideissa. Tietokoneisiin nyt saa vaikka mitä kun asentaa ohjelman sitä varten...
- Käsitiköjotainväärin
Eikö se hepoin tapa ole kopioida sivun osoite osoiteriviltä?
- Jos.kuva
Poistuu netistä ei sillä ole enää toimivaa osoiteriviä, vaan on kopioitava sivu tai osa muistiin omalle koneelle niin e on sitten käytettävissä loputtomiin vaikka alkuperäinen kuva olisi poitettu netistä
Kiitos kaikille asiallisista neuvoista!
- Noinkosetoimii
FF selaimella otettu kuvankaappauksen linkki, jossa sivua voi vierittää
vanhenee 14 pv:ssä.
Jos taas pitemmän ketjun lataa koneelle, niin sitä ei voi vierittää. - Saksikäsi_
Miksä saksiasa on vikana kun et niitä käytä?
Eli leikkaustyökalussa.- Noinkosetoimii
Eihän leikkaustyökalulla voi ottaa, kuin ruudun näkyvästä osasta
kuvankaappuksen? - Saksikäsi_
Noinkosetoimii kirjoitti:
Eihän leikkaustyökalulla voi ottaa, kuin ruudun näkyvästä osasta
kuvankaappuksen?Ja sen ruudun koon josta kaappaat estää mikä?
- Noinkosetoimii
Saksikäsi_ kirjoitti:
Ja sen ruudun koon josta kaappaat estää mikä?
Kysymys oli esim. pitkän viestiketjun kaappaamisesta.
Näytön alalaita tulee vastaan kun vetää sitää kehystä kaapattavan alueen ympärille. - Saksikäsi_
Noinkosetoimii kirjoitti:
Kysymys oli esim. pitkän viestiketjun kaappaamisesta.
Näytön alalaita tulee vastaan kun vetää sitää kehystä kaapattavan alueen ympärille.Eikun juu, niimpä olikin.
Eipä se taida sitten tuo saksihomma toimia. - Noinkosetoimii
Saksikäsi_ kirjoitti:
Eikun juu, niimpä olikin.
Eipä se taida sitten tuo saksihomma toimia.Tuo "toni.smolander" neuvoma "web-capture.net" homma toimii.
Noinkosetoimii kirjoitti:
Tuo "toni.smolander" neuvoma "web-capture.net" homma toimii.
Tuo Firefox Screenshots toimii myös hienosti ja voi olla parempikin kuin aikaisemmissa linkeissä ehdottamani menetelmä https://www.youtube.com/watch?v=vlakrig-Vgw&feature=youtu.be
Tuota voi käyttää erilaillakin niistä nuolista ja tallennuspainikkeista mutta nyt tein noin ja poistin lopuksi kuvat tuolta Firefoxin varastosta, tai olisihan ne voinut jättää sinnekkin
Tuossa linkki tuohon kokosivun kaapattuun kuvaan Firefoxissa https://aijaa.com/c2bGpo Sama linkki myös tuolla Youtube tiedoissa. Siitä vain vierittämään ylös ja alastoni.smolander kirjoitti:
Tuo Firefox Screenshots toimii myös hienosti ja voi olla parempikin kuin aikaisemmissa linkeissä ehdottamani menetelmä https://www.youtube.com/watch?v=vlakrig-Vgw&feature=youtu.be
Tuota voi käyttää erilaillakin niistä nuolista ja tallennuspainikkeista mutta nyt tein noin ja poistin lopuksi kuvat tuolta Firefoxin varastosta, tai olisihan ne voinut jättää sinnekkin
Tuossa linkki tuohon kokosivun kaapattuun kuvaan Firefoxissa https://aijaa.com/c2bGpo Sama linkki myös tuolla Youtube tiedoissa. Siitä vain vierittämään ylös ja alasEhkä helpompi käyttää.
- dinosaurukselle-kikat
O-li-ver kirjoitti:
Ehkä helpompi käyttää.
Ei suomi24 porukka osaa tuon parempaa tapaa, joten siihen on tyytyminen, ellet sitten käy kysymässä jostain muualta sivustolta. Jos nämä vesipäät olisi vähän viisaampi, voisi sanoa tyhmäksi, mutta olkoon ei ruveta vielä kehumaan, saahan sen tuollakin tavalla tehtyä.
- Kerroppa
dinosaurukselle-kikat kirjoitti:
Ei suomi24 porukka osaa tuon parempaa tapaa, joten siihen on tyytyminen, ellet sitten käy kysymässä jostain muualta sivustolta. Jos nämä vesipäät olisi vähän viisaampi, voisi sanoa tyhmäksi, mutta olkoon ei ruveta vielä kehumaan, saahan sen tuollakin tavalla tehtyä.
Miten sinä ottaisit tuollaisen kokosivun kuvakaappauksen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131244
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201121- 1381003
- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten315796Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä43682Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592
