Kuvankaappaus

Miten otetaan kuvankaappaus laajemmalta alueelta, kuin ruudussa näkyy?
Esim. pidempi pätkä jostakin viestiketjusta. Käyttöjärstelmä W10.

19

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TriWitutin

      maalamalla
      riippuu kyllä selaimmesta

    • kultivoituneesti
    • Noinkin voi ottaa kuvakaappauksen koko nettisivusta PDF tiedostona. Opera selaimessa on lähes samanlainen tominto valmiina

      Mutta nyt tein noin https://youtu.be/TnqBeak1pnY

      Selainten ladattavilla lisäosilla onnistuu ehkä paremmin ja kuvakaappauksia panorama kuvaksi yhdistämällä myös

      • web-capture.net. Tuokin näytää toimivan koko nettisivun kaappauksessa

        https://www.youtube.com/watch?v=nFV4n1_V08U

        Tuossa videossa on kuvakaappaus-ohjelman osoitelinkki ja valmis tekemäni kuvakaappauslinkki ( Aijaa.com.) siinä alempana tiedoissa josta löytyy nettisivun osoite jossa voi käydä tuon kokosivun kuvakaappauksen suorittamassa (web-capture.net.) . Ja siitä aijaa.com linkistä katselee ja vierittää tuolla ohjelmalla tekemääni kuvaa alas ja ylös

        Siis ohjelmaa ei ladata koneelle vaan toiminta suoritetaan netissä ja valmiin tuloksen voi katsella tai ladata koneelle

        Laiton nuo linkit tuonne YouTubeen niin viestiä ei poisteta liiallisten linkkien takia


    • käyttöohjeesta_luin

      Ainakin Huawei P Smart kännykässä on vakiona ominaisuus, jolla saa kaapattua esim. koko viestiketjun tai nettisivun. En tiedä, onko kuinka yleinen ominaisuus Androideissa. Tietokoneisiin nyt saa vaikka mitä kun asentaa ohjelman sitä varten...

    • Käsitiköjotainväärin

      Eikö se hepoin tapa ole kopioida sivun osoite osoiteriviltä?

      • Jos.kuva

        Poistuu netistä ei sillä ole enää toimivaa osoiteriviä, vaan on kopioitava sivu tai osa muistiin omalle koneelle niin e on sitten käytettävissä loputtomiin vaikka alkuperäinen kuva olisi poitettu netistä


    • Kiitos kaikille asiallisista neuvoista!

    • Noinkosetoimii

      FF selaimella otettu kuvankaappauksen linkki, jossa sivua voi vierittää
      vanhenee 14 pv:ssä.
      Jos taas pitemmän ketjun lataa koneelle, niin sitä ei voi vierittää.

    • Saksikäsi_

      Miksä saksiasa on vikana kun et niitä käytä?
      Eli leikkaustyökalussa.

      • Noinkosetoimii

        Eihän leikkaustyökalulla voi ottaa, kuin ruudun näkyvästä osasta
        kuvankaappuksen?


      • Saksikäsi_
        Noinkosetoimii kirjoitti:

        Eihän leikkaustyökalulla voi ottaa, kuin ruudun näkyvästä osasta
        kuvankaappuksen?

        Ja sen ruudun koon josta kaappaat estää mikä?


      • Noinkosetoimii
        Saksikäsi_ kirjoitti:

        Ja sen ruudun koon josta kaappaat estää mikä?

        Kysymys oli esim. pitkän viestiketjun kaappaamisesta.
        Näytön alalaita tulee vastaan kun vetää sitää kehystä kaapattavan alueen ympärille.


      • Saksikäsi_
        Noinkosetoimii kirjoitti:

        Kysymys oli esim. pitkän viestiketjun kaappaamisesta.
        Näytön alalaita tulee vastaan kun vetää sitää kehystä kaapattavan alueen ympärille.

        Eikun juu, niimpä olikin.
        Eipä se taida sitten tuo saksihomma toimia.


      • Noinkosetoimii
        Saksikäsi_ kirjoitti:

        Eikun juu, niimpä olikin.
        Eipä se taida sitten tuo saksihomma toimia.

        Tuo "toni.smolander" neuvoma "web-capture.net" homma toimii.


      • Noinkosetoimii kirjoitti:

        Tuo "toni.smolander" neuvoma "web-capture.net" homma toimii.

        Tuo Firefox Screenshots toimii myös hienosti ja voi olla parempikin kuin aikaisemmissa linkeissä ehdottamani menetelmä https://www.youtube.com/watch?v=vlakrig-Vgw&feature=youtu.be

        Tuota voi käyttää erilaillakin niistä nuolista ja tallennuspainikkeista mutta nyt tein noin ja poistin lopuksi kuvat tuolta Firefoxin varastosta, tai olisihan ne voinut jättää sinnekkin

        Tuossa linkki tuohon kokosivun kaapattuun kuvaan Firefoxissa https://aijaa.com/c2bGpo Sama linkki myös tuolla Youtube tiedoissa. Siitä vain vierittämään ylös ja alas


      • toni.smolander kirjoitti:

        Tuo Firefox Screenshots toimii myös hienosti ja voi olla parempikin kuin aikaisemmissa linkeissä ehdottamani menetelmä https://www.youtube.com/watch?v=vlakrig-Vgw&feature=youtu.be

        Tuota voi käyttää erilaillakin niistä nuolista ja tallennuspainikkeista mutta nyt tein noin ja poistin lopuksi kuvat tuolta Firefoxin varastosta, tai olisihan ne voinut jättää sinnekkin

        Tuossa linkki tuohon kokosivun kaapattuun kuvaan Firefoxissa https://aijaa.com/c2bGpo Sama linkki myös tuolla Youtube tiedoissa. Siitä vain vierittämään ylös ja alas

        Ehkä helpompi käyttää.


      • dinosaurukselle-kikat
        O-li-ver kirjoitti:

        Ehkä helpompi käyttää.

        Ei suomi24 porukka osaa tuon parempaa tapaa, joten siihen on tyytyminen, ellet sitten käy kysymässä jostain muualta sivustolta. Jos nämä vesipäät olisi vähän viisaampi, voisi sanoa tyhmäksi, mutta olkoon ei ruveta vielä kehumaan, saahan sen tuollakin tavalla tehtyä.


      • Kerroppa
        dinosaurukselle-kikat kirjoitti:

        Ei suomi24 porukka osaa tuon parempaa tapaa, joten siihen on tyytyminen, ellet sitten käy kysymässä jostain muualta sivustolta. Jos nämä vesipäät olisi vähän viisaampi, voisi sanoa tyhmäksi, mutta olkoon ei ruveta vielä kehumaan, saahan sen tuollakin tavalla tehtyä.

        Miten sinä ottaisit tuollaisen kokosivun kuvakaappauksen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe