onko asuttava 2v välttäkseen myyntivoiton veron?

kysyväkysyyy

tiiän että pitäisi a sua 2 vuotta että ei tarvi maksaa myyntivoitosta veroa. mutta riittääkö se että asuu vuoden ja on toisen vuoden kirjoilla ja antaa postin tulla tupsutella siihen osoitteeseen toisen vuoden vaikka on muuttanut epävirallisesti muualle muuttamatta kuitenkaan kirjojaan? siis että jos ostaa kerrostalosta toisen asunnon ja menee sinne oleskelemaan mutta pitää kirjat kummiskin 2 vuotta vanhassa paikassa.

5

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VolvoMarkkanen

Onnistuu jos et jää kiinni. Bensaakin saa huoltoasemalta jos kukaan ei selvitä kuka varasti.

• kirjoilla.oleminen

Saahan ihminen aikaansa viettää ihan missä haluaa, kanarialla tai vaikka veneen alla, sehän ei ole kenenkään toisen asia.

Oleellista asiassa on käytännössä vain se, missä on postiosoite ja näinollen se missä on virallisesti kirjoilla. Kahdessa paikassa ei voi olla virallista osoitetta.

• Piiku88

Minun käsittääkseni joudut maksamaan kumminkin myyntivoittoa jos paikan hinta on enemmän mitä on verotukseen annettu arvoksi ? Vaikka olisi asunut 2vuotta ... Mutta tämä nyt ei mitään varmaa tietoa ole.

• kamreeri

Maksamaan myyntivoittoa ?????
        Selventäisitkö piiku88 .
        Ei oikein aukea.
        Eikö se myyntivoitto tipu juurikin myyjälle, jos
        yleensä tänäpäivänä sitä edes saa..

• Piiku88

Niin myyntivoitto veroa , mutta olen myös kuullut tuosta että jos omistaa asunnon 2vuotta niin ei tarvitse maksaa . Tuolleen joskus käy herkästi esim perikuntien kanssa kun hinnat on asetettu alakanttiin perintöverotusta varten. Esim itsekin perin talon jonka hinnaksi oli laitettu verotukseen jotain 15 000 vaikka oikea arvo voisi myydessä olla 40 000€

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3864
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3425
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2801
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2468
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1879
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1829
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1766
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      28
      1519
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      387
      1468
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1238
    Aihe