Yritin tavata OpenOfficen ohjetta, mutta ei mene jakeluun, joten ajattelin kysyä täältä apua.
Minulla on asiakirja, johon olen tehnyt alaviitteitä. Ne tulevat sivun alalaitaan numerojärjestyksessä 1, 2, 3, jne. Alaviitteissä olen käyttänyt vähän pienempää kirjasinta kuin varsinaisessa tekstissä, koska se näyttää tässä tapauksessa paremmalta. Varsinaisessa tekstissä kirjasin on kokoa 11 ja alaviitteessä koko on 10. Haluaisin tietää, miten alaviitteen edessä oleva numero siellä sivun alalaidassa saadaan samaan kokoon muun alaviitteen kanssa eli kokoon 10. Nyt se on samaa kokoa kuin varsinainen teksti eli kokoa 11 eikä se mielestäni näytä hyvältä.
Voisiko joku neuvoa? En tosiaan saa noista ohjeista tolkkua :) Muuta ohjelmaa kuin OpenOffice en nyt voi käyttää, vaikka olen törmännyt muihinkin ongelmiin.
Alaviitteiden numeroiden kirjasin
4
120
Vastaukset
- Debianisti
Paina F11 ja muuta alaviitteen tyyliä.
- TyhmäTypy
Yritin, mutta en ole tarpeeksi insinööri ymmärtääkseni, miten saan sen numeron koon muuttumaan :(
- Debianisti
Eli jotenkin näin.
Paina F11
Valitse pomppuikkunasta Tyylit (ellei ole esillä).
Valitse Kappaletyylit (ellei ole jo esillä)
Napsauta luettelosta Alaviite oikealla hiiren napilla.
Valitse pomppuvalikosta Muuta.
Esiin tulee ikkuna, josta voi valita Fontin koon.
Kun lopuksi painaa OK nappia niin kaikkien alaviitteiden fonttikoko muuttuu.
Ettei asia olisi helppoa niin ne alaviitteet, joiden fonttia olet itse muuttanut eivät muutu. Näihin alaviitteisiin joudut jokaiseen vuorollaan napsauttamaan kohdistimen ja valikosta kohta Poista suora muotoilu. Pikanäppäin on Ctrl M.
Kannattaa opetella käyttämään tyylejä. Tyyleillä saadaan asakirjoista yhtenäisen näköisi helposti. Samoin koko asiakirjassa voidaan yksinkertaisesti muuttaa vaikkapa leipätekstin fonttia tai riviväliä ilman että puututaan vaikka otsikoihin..- TyhmäTypy
Kiitos, alkoi jo vähän hahmottua. Yritän taas...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401