Eikö uskonto ole turhaa?

123321

Jos saisin itse valita, että menisinkö uskonnon tunnille niin en menisi, koska mitä minä tällä tiedolla teen? Muutenkin miksi uskonnosta pitää saada jokin numero? Jos saa kaikista muista kouluaineista hyvät numerot niin sitten uskonto vetää sinun keskiarvoa alemmaksi. Esim. Jos olisin päässyt minun haavetyöpaikalleni jos uskonnosta ei tuli arvosanaa tai itse koko tuntua ei olisi. Minun mielestäni uskonto on vain jonkun tyypin pila, joka on lipsunut käsistä irti. Vai entä jos Jumala on vain mielikuvitus asia, joka me ihmiset keksittiin, kun olimme peloissamme vielä alkuajoilla? Niin kuin lapset tekevät kun he ovat pieniä ja haluat tarkoituksen jollekin, kun he eivät itse tiedä mitä sille tehdään. Muutenkin jos Jumala on olemassa, miksi eihän tee mitään kontaktia sitten? En itse enää usko Jumalaan ja ei jotkut toiset minun luokallakaan. Miksei me itse voida päättää haluammeko opetella uskontoa vai ei? Elämänkatsomustieto kuulostaa paljon paremmalta kuin uskonto. Siinä opetetaan, miten selviät elämässä kun tulet aikuiseksi. Fantasia vai aikuiseksi kasvaminen? Minä valitsen aikuiseksi kasvamisen. Muutenkin missä on todisteet taivaasta? Minun mielestäni kun kuolet niin valot sammuu ja se oli siinä. Ihan niinkuin kaataisi vettä sähkölaitteen päälle. Uskonto on kyllä joillekin ihmisille hyvä asia, kuten niille jotka ovat jossain maassa, missä on menossa sota, jotta heillä olisi edes pikkuisen toivoa elämään. Silloin uskonto on turhaa, kun itse kyseinen henkilö ei halua opetella sitä ja monet valitsisivat, että ei opettelisi, mutta sitten joidenkin ihmisten vanhemmat tulevat pakottamaan heidät uskonnon tunnille. Eikö se olisi jo aika meidän ihmisten kasvaa jo tästä fantasiasta nimeltään Raamattu jo pois? Tiedän, että tämä keskustelu tulee saamaan paljon vihaa ihmisiltä varmaan, mutta tämä on minun mielipiteeni, jonka halusin jakaa.

9

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole.
      yst.t. Elias Joensuun Saappaasta

• Nettisaappaan taso sen kuin laskee. Tosin en minäkään aloitusta jaksanut lukea & sisäistää, kun kappalejaon puuttuminen teki siitä kovin uuvuttavan möykyn....
        Mutta sinä vastasit aloittajalle ja toimit melkein auktoriteettiasemassa, joten suotavaa olisi perustella.

• Sitten kun filosofia alkaa kiinnostamaan niin suosittelen tutustumaan Jeesuksen ajatusmaailmaan ;)

• Jokainen tarvitsee Jeesusta, hmph!!! Kyllä siellä on paljon opittavaa tuollaiselle nykymurkulle...

• andrukela-

Jumala jeesus isän meidän poikamme anna syntimme anteeksi pelastaja, maasta tulemme ja maahan menemme, aamen

• Meinaako
        andrukela- kirjoitti:

Jumala jeesus isän meidän poikamme anna syntimme anteeksi pelastaja, maasta tulemme ja maahan menemme, aamen

tua sitä, notta muualla ko maassaoloajan ei oo niin väliä kuinka hummaa ko synnit saa anteeksi kun riittävästi anoo ja katuu?

• andrukela-
        Meinaako kirjoitti:

tua sitä, notta muualla ko maassaoloajan ei oo niin väliä kuinka hummaa ko synnit saa anteeksi kun riittävästi anoo ja katuu?

Juu, mutta jos tulee äkkikuolema ei ehkä ehi ennen kuolemaa katua ja käy ikävästi

• andrukela-

Antakaa syntimme anteeksi!

• eitunnustetamutta

Monelleko uskonto merkitsee sitä oman mahdollisen taivaspaikan varmistamista? Palvotaanko jumalaa vain itsekkäästi sen takia ja koko elämä menee sitä petaillessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      40
      3011
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      35
      2238
    3. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      48
      2149
    4. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      80
      2019
    5. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      54
      1737
    6. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      16
      1472
    7. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      57
      1469
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      45
      1279
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      122
      1198
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      925
    Aihe