Eikö uskonto ole turhaa?

123321

Jos saisin itse valita, että menisinkö uskonnon tunnille niin en menisi, koska mitä minä tällä tiedolla teen? Muutenkin miksi uskonnosta pitää saada jokin numero? Jos saa kaikista muista kouluaineista hyvät numerot niin sitten uskonto vetää sinun keskiarvoa alemmaksi. Esim. Jos olisin päässyt minun haavetyöpaikalleni jos uskonnosta ei tuli arvosanaa tai itse koko tuntua ei olisi. Minun mielestäni uskonto on vain jonkun tyypin pila, joka on lipsunut käsistä irti. Vai entä jos Jumala on vain mielikuvitus asia, joka me ihmiset keksittiin, kun olimme peloissamme vielä alkuajoilla? Niin kuin lapset tekevät kun he ovat pieniä ja haluat tarkoituksen jollekin, kun he eivät itse tiedä mitä sille tehdään. Muutenkin jos Jumala on olemassa, miksi eihän tee mitään kontaktia sitten? En itse enää usko Jumalaan ja ei jotkut toiset minun luokallakaan. Miksei me itse voida päättää haluammeko opetella uskontoa vai ei? Elämänkatsomustieto kuulostaa paljon paremmalta kuin uskonto. Siinä opetetaan, miten selviät elämässä kun tulet aikuiseksi. Fantasia vai aikuiseksi kasvaminen? Minä valitsen aikuiseksi kasvamisen. Muutenkin missä on todisteet taivaasta? Minun mielestäni kun kuolet niin valot sammuu ja se oli siinä. Ihan niinkuin kaataisi vettä sähkölaitteen päälle. Uskonto on kyllä joillekin ihmisille hyvä asia, kuten niille jotka ovat jossain maassa, missä on menossa sota, jotta heillä olisi edes pikkuisen toivoa elämään. Silloin uskonto on turhaa, kun itse kyseinen henkilö ei halua opetella sitä ja monet valitsisivat, että ei opettelisi, mutta sitten joidenkin ihmisten vanhemmat tulevat pakottamaan heidät uskonnon tunnille. Eikö se olisi jo aika meidän ihmisten kasvaa jo tästä fantasiasta nimeltään Raamattu jo pois? Tiedän, että tämä keskustelu tulee saamaan paljon vihaa ihmisiltä varmaan, mutta tämä on minun mielipiteeni, jonka halusin jakaa.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole.
      yst.t. Elias Joensuun Saappaasta

      • Nettisaappaan taso sen kuin laskee. Tosin en minäkään aloitusta jaksanut lukea & sisäistää, kun kappalejaon puuttuminen teki siitä kovin uuvuttavan möykyn....
        Mutta sinä vastasit aloittajalle ja toimit melkein auktoriteettiasemassa, joten suotavaa olisi perustella.


    • Sitten kun filosofia alkaa kiinnostamaan niin suosittelen tutustumaan Jeesuksen ajatusmaailmaan ;)

    • Jokainen tarvitsee Jeesusta, hmph!!! Kyllä siellä on paljon opittavaa tuollaiselle nykymurkulle...

      • andrukela-

        Jumala jeesus isän meidän poikamme anna syntimme anteeksi pelastaja, maasta tulemme ja maahan menemme, aamen


      • Meinaako
        andrukela- kirjoitti:

        Jumala jeesus isän meidän poikamme anna syntimme anteeksi pelastaja, maasta tulemme ja maahan menemme, aamen

        tua sitä, notta muualla ko maassaoloajan ei oo niin väliä kuinka hummaa ko synnit saa anteeksi kun riittävästi anoo ja katuu?


      • andrukela-
        Meinaako kirjoitti:

        tua sitä, notta muualla ko maassaoloajan ei oo niin väliä kuinka hummaa ko synnit saa anteeksi kun riittävästi anoo ja katuu?

        Juu, mutta jos tulee äkkikuolema ei ehkä ehi ennen kuolemaa katua ja käy ikävästi


      • andrukela-

        Antakaa syntimme anteeksi!


    • eitunnustetamutta

      Monelleko uskonto merkitsee sitä oman mahdollisen taivaspaikan varmistamista? Palvotaanko jumalaa vain itsekkäästi sen takia ja koko elämä menee sitä petaillessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe