Harkinnassa tuollainen Renu farkkuna ja turbobensana, vuosimalli jotai 2012-2015 ja kohtuulliset kilometrit eli ei paljon yli 100 000 km, mieluummin alle. Mitä erityisiä ongelmia noissa on? Mitään kauhean pahoja pommeja ei pitäisi olla katsastustilastojen mukaan, mutta ne ei nyt ole koko totuus.
Megane III viat?
61
3040
Vastaukset
Se lopulta maatuu koko ruosteläjä.
Tosin se ei ole vika vaan luonnonvalinta eli hyvä asia.- Renu.alle
Kaikkihan ruostuvat joskus, mutta Renault Meganen ei pitäisi olla nopeasti ruostuvien joukossa. Eli ruostuminen ei ole mikään vika tässä tapauksessa.
Tietysti nämä vanhan liiton äijät tätä ruostumista hokevat ja elävät muutenkin vuosikymmenien takaisessa ajassa, jolloin oli Kekkonen ja NL. Renu.alle kirjoitti:
Kaikkihan ruostuvat joskus, mutta Renault Meganen ei pitäisi olla nopeasti ruostuvien joukossa. Eli ruostuminen ei ole mikään vika tässä tapauksessa.
Tietysti nämä vanhan liiton äijät tätä ruostumista hokevat ja elävät muutenkin vuosikymmenien takaisessa ajassa, jolloin oli Kekkonen ja NL.Mikseipä kävellen tai julkisilla?
Lähinnä surettaa ihmiset jotka uhraavat aikansa töissä saadakseen katoavaista materiaa ympäröimään tyhjää elämäänsä.
Eikä se edes ole oma valinta :D- Ohutta
Sekasit merkin se on Tojo joka ruostuu pois
- Anonyymi
JohannesMax kirjoitti:
Mikseipä kävellen tai julkisilla?
Lähinnä surettaa ihmiset jotka uhraavat aikansa töissä saadakseen katoavaista materiaa ympäröimään tyhjää elämäänsä.
Eikä se edes ole oma valinta :DJep, esim. Jack Reacher kävelee aina! Ennenvanhaan käveltiin paljon pidempiä matkoja.
- Täpärästiparantunut
Käynti yskii alustanosat kuluu ja sähköviat päälle. Elä herrantähen tuollaista paskakasaa laita muuten niuva kutsuu...
- KasvaAikuiseksi
Kolin, kolin.
- Japanialaisella
Jos et pelkää matkanteon tyssäämistä ja turbokonetta ja osaat vaihtaa kerran vuoteen ennen katsastusta nipullisen osia alustaan, niin mikä ettei. Yleinen laatutaso on tietysti kurja, mutta ruoste ihme kyllä ei ole ongelma. Itse etsisin vaparikoneisen japanilaisen, vaikka vanhemman ja paljon ajetun, kun niissä ei ne kilometrit tunnu.
- KasvaAikuiseksi
Kuulepas, renulla matka ei tyssää mihinkään. Se joko vie perille tai jättää kotipihaan.
- Inhoanleukojenlouskuttaj
Hyvin huomaa ettei yksikään kommentoija ole omistanut Renaulttia ja epäilen ettei myöskään yhtään mitään muutakaan autoa.
- salokylä
Turbopommikoneita ei kannata ostella, ei Rellua eikä mitään muutakaan merkkiä. Ne ei nyt vaan kestä. Onneksi hyviä turbottomia vaihtoehtoja löytyy käytetyissä autoissa yllin kyllin.
- kolmoskuski
Ei ranskalaista autoa ole tarkoitettu Suomen oloihin, täällä kestävät vain saksalaiset, ruotsalaiset ja japanilaiset autot. No, sakemanneissa on ollut kaikenlaista harmia nyt, mutta noin se periaatteessa menee.
- KasvaAikuiseksi
Höpön pöpön. Tyhmää "essom paarim miästen" perinne-ennakkoluulojen toistelua jossa ei ole totta edes siteeksi.
- jännäähuiii
Vieläkö uusissa renuissa jatkuu nämä kuningasajatukset, kuten vaihdelaatikon siirtäjäntanko kiinnihitsattuna laatikon pohjassa kuin tehty vuotamaan öljyt pihalle eikä uuden stefan vaihto onnistu helpolla? Toinen sisempi vetari ihmeellinen vuotokeksintö myös kun kumi kiinteästi laatikossa jonka sisällä vaihteistoöljyt lotisee ja vetarin varteen lätkäisty joku laakeri tiivisteineen vuotamaan? Koskaan ei missään muussa autossa ole vaihteistoöljyt vuotaneet, mutta Renuun tutustuttuani vaikuttaa olevan aika jännää elämää kun ei tiedä koska lurahtaa lootasta öljyt pihalle.
- KasvaAikuiseksi
Olen ajanut yli 20 vuotta Renuilla eivätkä vaihteistoöljyt ole koskaan tulleet pihalle, arvon "Nuivaniemen hidalgo".
- KutistuKääpiöksi
Eihän sulla edes ole pihaa, taloyhtiön asvaltti parkkipaikka ja renusta öljyt valuneet jo aikoja sitten Niuvalan kaduille, josta huuhtoutuneet viemäriin, sinne joutaisit sinäkin renuinesi. Kuuluisi vain blumbs ja yksi aikuiseksi kasvanut idiootti olisi viemärin tukkeena, joka tietenkin haitta sekin.
- KasvaAikuiseksi
KutistuKääpiöksi kirjoitti:
Eihän sulla edes ole pihaa, taloyhtiön asvaltti parkkipaikka ja renusta öljyt valuneet jo aikoja sitten Niuvalan kaduille, josta huuhtoutuneet viemäriin, sinne joutaisit sinäkin renuinesi. Kuuluisi vain blumbs ja yksi aikuiseksi kasvanut idiootti olisi viemärin tukkeena, joka tietenkin haitta sekin.
Kuten älähdyksen tyylilajista huomaamme viesti oli taas "Nuivaniemen hidalgon" käsialaa.
Jatkossa en tule viittaamaan tyhjiin tynnyrien kolinaan, koska "Nuivaniemen hidalgo" antoi kommenteilleen ihan itse paljon kuvaavamman määritelmän: ne ovat kuin lehmän paskalla täytetyn maitotonkan kolinaa kitisevillä vipottavapyöräisillä maitokärryillä. Siis täysin päätöntä toimintaa kiusanteon vuoksi. - KutistuKääpiöksi
Eipä tulla kaipaamaan viittauksiasi.,,,,,,,, Blumbs!
- KasvaAikuiseksi
KutistuKääpiöksi kirjoitti:
Eipä tulla kaipaamaan viittauksiasi.,,,,,,,, Blumbs!
Maitokärryt senkun vain kitisee...
- DGC
Tuo kaveri tietää Renaultista liikaa ollakseen Niuvaniemen Hidalgo, kyllä tämä herra taitaa olla ihan tosissaan. Clio oli tuollainen, siitä selvisi pitämällä huolta laatikon öljyistä. Ei se kovin nopeasti vuotanut. Kakkoskoppaisessa Meganessa ei ole tuota vetarin paljetta, vaihteensiirtotangosta en muista, mutta jotenkin takaraivossa koputtaa, että olisin huomannut jos se olisi ollut samanlainen kuin Cliossa. Eli tuskinpa vuotaa ja tuskinpa noita on kolmoseen otettu takaisin tuotantoon.
- hyväseon
2 kpl omistaneena VM.2009 ja 2015 ja niillä toisella ajoin 120tkm..190tkm ja toinen uudesta 100tkm. Ainoat korjausta vaatineet viat on olleet ajovalopolttimojen vaihto pari kertaa. Nyt meinasin jo vaihtaa toiseen merkkiin mutta useiden koeajojen perusteella samasta hintaluokassa ei löytynyt yhtään niin hiljaista ja mukavaa autoa kuin Megane, joten uusi Megane tuli taas hankittua.
- MinäKans
Ajoin tuliterä Mekanella ja jänis hyppäs tielle, mutta kun näki Mekanen, niin lähti kauhiata vauhtia juoksemaan Tyrnävälle päin. Ostin heti seuraavana päivänä taas uuden Mekanen ja kuinkas ollakkaan, niin kaksi jänistä hyppäs tielle ja kummatkin taakseen vilkuamatta lähti hirmuista vauhtia Tyrnävän suuntaan, toinen niiku vilkutti etumaiselle, että mene, mene, nyt on kiirus. Kolmatta Mekanea en vielä ole ostanut, koska jäniksiä näkee muutoinkii, eikä ole asiaa Tyrnävälle. Terveisiä: Niuvanniemen HullujenHuoneelta.
- KasvaAikuiseksi
MinäKans kirjoitti:
Ajoin tuliterä Mekanella ja jänis hyppäs tielle, mutta kun näki Mekanen, niin lähti kauhiata vauhtia juoksemaan Tyrnävälle päin. Ostin heti seuraavana päivänä taas uuden Mekanen ja kuinkas ollakkaan, niin kaksi jänistä hyppäs tielle ja kummatkin taakseen vilkuamatta lähti hirmuista vauhtia Tyrnävän suuntaan, toinen niiku vilkutti etumaiselle, että mene, mene, nyt on kiirus. Kolmatta Mekanea en vielä ole ostanut, koska jäniksiä näkee muutoinkii, eikä ole asiaa Tyrnävälle. Terveisiä: Niuvanniemen HullujenHuoneelta.
Yrjö-pojalle tuli karustusta totuudesta niin paha olo että heti rupesi oksettamaan...
- TyytyväinenMeganisti
Käytetty kolmoskorin Megane on hyvä ostos. Tilava, asiallinen ajettava, usein varsin hyvin varusteltu ja moottori ja välitykset pelaavat hyvin yhteen. Ainoastaan kulutus on vähän yläkanttiin ja lämppäri tehoton. Mutta siinä onkin kaikki huonot puolet.
Sähkövikoja ei sitten ole eikä se ruostu, tämä tiedoksi renukriittisille. Esim. tunnetussa saksalaisessa kansanautossa esiintyy kumpiakin.- Jooeimissäännimessä
Minä en uskaltais enää rellua ostaa ja syy on se että vaikka kaikki muut palikat ois kunnossa niin meganeja on vaivannut ykkösestä tähän kolmanteen saakka sama vika jonka korjaaminen on helvetinmoista arpomista ja voi olla ettei vikaa saada korjatuksi ja miten helvetissä renault ei ole onnistunut korjaamaan vikaa 23ssa vuodessa niin kauan kun megane on ollut olemassa. Tässä se tulee syy miksi en koskaan osta renaultia on outo käynti vika ja joo oon kahtonu juutupesta 3s meganeissaki jo esiintyy samaa auto käy tyhjäkäyntiä huonosti ja sammuu auto siis kadottaa tyhjäkäynnin. Obd sanoo ei vikakooodeja vitun kiva aakkosjärjestyksessä ruveta vaihtamaan kaikki anturit tyhjäkäyntimoottorit jne jne eikä sekään auta sitte yrittää etsiä imuvuotoja jne. Yksi ärsyttävä homma myös renaultissa on se että jakopään aikaraja on säälittävät 4vuotta todellasurkea aikaraja lyhin mitä missään koskaan on ollut. Renault ei ilmeisesti piittaa omistajistaan koska nuita ärsyttäviä ongelmia ei ole korjattu.
- RenujaEiSaaKehua
Jooeimissäännimessä kirjoitti:
Minä en uskaltais enää rellua ostaa ja syy on se että vaikka kaikki muut palikat ois kunnossa niin meganeja on vaivannut ykkösestä tähän kolmanteen saakka sama vika jonka korjaaminen on helvetinmoista arpomista ja voi olla ettei vikaa saada korjatuksi ja miten helvetissä renault ei ole onnistunut korjaamaan vikaa 23ssa vuodessa niin kauan kun megane on ollut olemassa. Tässä se tulee syy miksi en koskaan osta renaultia on outo käynti vika ja joo oon kahtonu juutupesta 3s meganeissaki jo esiintyy samaa auto käy tyhjäkäyntiä huonosti ja sammuu auto siis kadottaa tyhjäkäynnin. Obd sanoo ei vikakooodeja vitun kiva aakkosjärjestyksessä ruveta vaihtamaan kaikki anturit tyhjäkäyntimoottorit jne jne eikä sekään auta sitte yrittää etsiä imuvuotoja jne. Yksi ärsyttävä homma myös renaultissa on se että jakopään aikaraja on säälittävät 4vuotta todellasurkea aikaraja lyhin mitä missään koskaan on ollut. Renault ei ilmeisesti piittaa omistajistaan koska nuita ärsyttäviä ongelmia ei ole korjattu.
Jahas, jopas tuli taas "essom paarim miähelle" kova kiirus suoltamaan "pravdaa"... Renuja ei saa kehua "perussuomessa".
- TyytyväinenMeganisti
Häh? Tyhjäkäyntivika, no ei ole ollut ja ajettu kolmella ekalla korimallilla. Puolavikaa oli ykköskopassa, olivat muuten japanilaisia nämä puolat...
Sitten jakopään kesto neljä vuotta on ihan ohutta yläpilveä. Kaikissa turbokoneisissa bensa-Meganeissa on jakopää ketjulla, laitapa nyt tietoa tuon jakopään neljän vuoden käyttöiästä. No, tiedän, että Esson baarin kaveri ei siihen pysty...
Itsellä on Megane, jolla alkoi kahdeksas vuosi, kumma kun huollossa eivät kerro, että jakopää piti uusia jo kolme vuotta sitten...
- Anonyymi
Ehkä eniten aliarvostettu merkki Suomessa. 2010 jälkeen valmistetuissa ei juurikaan ole ollut mitään kalliita ongelmia. Muualla Euroopassa on paljon Meganea liikenteessä, eikä noilla ulkomaisilla foorumeilla löydy mitään isompia murheita. No tähän, joku sitten sanoo heti, mutta kun Suomen talvi. Tosiasiassa näillä ajetaan monessa paikassa Euroopassa vuoristoalueilla kovemmissa olosuhteissa kun Etelä-Suomessa.
Megane on hyvä ja laadukas auto, jolla on mukava ajaa. Ei kannata uskoa teboilin baarin slipoveri raadin mielipiteitä.- Anonyymi
Mutta kun se Suomen talvi...
Minkälainen lämmityslaite kolmosessa on? Jos se on megane kakkosen tasoa niin autolla ei pärjää edes etelä-Suomessa. Megane kakkonen oli ja on meinaan todella kylmä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun se Suomen talvi...
Minkälainen lämmityslaite kolmosessa on? Jos se on megane kakkosen tasoa niin autolla ei pärjää edes etelä-Suomessa. Megane kakkonen oli ja on meinaan todella kylmä.Pistä takki päälle, Suomessa ei ole koskaan viisasta ajella talvella uimahousillaan... edes eteläsuomessa.
- Anonyymi
Kumma juttu tuo kylmyys kun olen toistakymmentä vuotta ajanut meganeilla, eikä ole tarvinnut kylmyydestä kärsiä.
Autoa pitäisi vaihtaa, ja megane sport tourer on mielessä, vaikka fordin focus käynyt mielessä kuin myös korealaiset, vaan tointaako merkin vaihto. - Anonyymi
On se lämppäri aika mieto kolmoskopassa, ainakin turbossa, vapareista ei nyt kokemusta ole. Mutta kyllä se muuten talviautona menee! Hyvä auto, harmi, että perusjamppa elää henkisesti 70-lukua ja pelkää ranskalaista laatua.
- Anonyymi
Itseäni ei ranskalainen tekniikka pelota mutta pitäähän autossa olla ominaisuudet jotka tänne tarvitaan. Eräs tärkeimmistä niistä on lämpimyys.
- Anonyymi
Palelu on väärää pukeutumista. Mitäpä jos päädyt ojaan syrjätiellä ja joudut odottamaan apua kylmenevässä autossa?
Kyllä Meganen lämmitin riittää joten keksipä joku toinen tekosyy...
- Anonyymi
Nykyisin ei voi oikein puhua että autossa on ranskalaista tekniikkaa. Käytännössä kaikki eurooppalaiset autonvalmistajat käyttävät samoja alihankkijoita ja samoja komponentteja autoissaan nykyisin. Ei voida puhua ranskalaisesta tai saksalaisesta tekniikasta, ihan kaikkien uusien autojen tekniikka on sekoitus eri valmistajien teknologiaa. Itse valitsen auton sen mukaan mikä tuntuu mukavammalta itselle, tuossa Megane on onnistunut hintaluokassa hyvin. Ja onhan niissä myös ruostesuojaus parempi kuin monessa muussa merkissä.
- Anonyymi
Kyllä se vaan tuppaa samoillakin palikoilla tulemaan "ranskalainen tekniikka", jos ne kytketään ihan miten sattuu ja käytetään alimitoitettuja komponentteja yms. yms. jne.
- Anonyymi
Eurotekniikkaa, joo eli vikoja riittää. Japsit osaavat teknisen laadun, kun ostaa Japanissa tehdyn auton, ei siinä käytännössä mene mikään rikki ekaan kymmeneen vuoteen. Jopa jarruosilla ajaa yli 200 000 km ennen uusimista, eurooppalaisissa saa uusia monessa levyt reilusti alle 100 000 lukemilla. Miettikää, miten hurja laatuero japanilaisten hyväksi!
- Anonyymi
Paitsi että suurin osa näistä ns. Japanilaisista Euroopassa myytävistä autoista valmistetaan Euroopassa ja niihin käytetään samoja osia myöskin. Toyotakin voi olla Ranskassa tehty samalla eurotekniikalla.
- Anonyymi
Nyt oli kyse aidoista made in Japan-autoista, nämä Euroopassa kyhätyt ovat huonompaa laatua, vaikka onhan nekin paljon laadukkaampia kuin euromerkit. Japanissa tehdyt ovat aivan ylivoimaisen kestäviä, sanoisin että yksi aito japsi kestää vähintään kahden Rellun käyttöiän.
Japsien tekniikka vaikka olisi kuinka hienoa toimii aina kelissä kun kelissä, kaikki tehdään huolellisesti ja vahvasti ja vielä niin, että vanhanakin on helppo korjata.
Paljonkin ajettu aito japsi on oikein hyvä valinta. Väitän, että vaikka Mazda 6 vm 2005-2006 ja yli 200 000 ajettuna on edelleen loistavassa iskussa. Ja joku Megane vaikka olisi puolet vähemmän ajettu ja melkein 10 vuotta nuorempi ei enää ole teräkunnossa ollenkaan.- Anonyymi
No jaa, mulla ollut parikin vähän vanhempaa tojotaa, ei ne kyllä sen viattomampia olleet kuin muutkaan käytetyt autot. Esim. Kytkintä, iskareita ja jarruosia sai vaihtaa siinä missä muissakin merkeissä.
On tullut ajettua useilla erimerkkisillä käytetyillä autoilla ja eipä noissa mitään merkittävää eroa ole ollut merkkien välillä kestävyydestä. Käyteyissähän vaikuttaa se miten on pidetty ja huollettu. - Anonyymi
Voi, voi, japsit nyt ei saa toimimaan edes ydinvoimalaa, autoista puhumattakaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi, voi, japsit nyt ei saa toimimaan edes ydinvoimalaa, autoista puhumattakaan...
Ranskalaiset ovat maailmanparhaat renuajat ja käsillä huitojat, selittäjät, pulisijat. haisevat konjakkipaskalle ja ovat sivistyneitä idiootteja.
- Anonyymi
Japsit ovat köröttelijöille tehtyjä juhtia, jotka pakkaavat vanhetessaan ruostekukkaan puhkeamaan. Etennii Mazdat ja samoin Toijotat vanhana , saa olla tarkkana ostoksilla.
- Anonyymi
Kohta kolme vuotta takana Megane III:lla. 1.2 TCe. Huomiot:
miinusta:
- Lisäjarruvalon kotelo saattaa vuotaa, ei iso remppa. Tarkkaile pesussa.
- Rekkarivalojen kantojen ruostuminen.
- Vedenpoistokanavat tukkiutuvat tuulilasin alla, kannattaa tarkistuttaa ja puhdistaa.
Nopea homma.
- Kone lämpenee hitaasti. Sisälämppärin kanssa ei mitään ongelmaa.
- Takajarrut jumittaa/laahaa joskus, kannattaa putsata syksyisin ennen kylmiä.
- Kaijuttimissa kosketushäiriöitä, tuli kuntoon johtoja nykimällä.
plussaa:
- Hiljainen ja erittäin mukava ajettava.
- Hyvä ruostesuojaus, konepelti alumiinia.
- Edulliset varaosat, omien kokemusten perusteella.
- Tilava ja turvallinen.
- Edullinen hankinta
- Hyvä kone ja kuusi vaihdetta eteen.
- Suht taloudellinen
- Mahdolliset viat pieniä, korjaantuvat asiantuntevalla nyrkkipajalla edullisesti
- Asiantunteva keskustelufoorumi netissä, paljon tietoa ja apua saatavilla.
- Selkeät ja yksinkertaiset hallintalaitteet, hyvä ergonomia. - Anonyymi
Jännä juttu nämä ranskisten puolustajat, aina muka asiallisia autoja Ranskasta...kuitenkin muut tietävät ja osaavat netistä selvittää ranskalaisten viat ja huonon kestävyyden.
Tietty jos on aina ajanut rænskalaisella , niin kai sitä siihen tottuu, epävarmuuteen, jatkuviin vikoihin ja huonoon laatuun. Joskus kyllä kannattaisi ostaa japsiauto, olisi avartava kokemus siitä, miten kaikki toimii kuin kello ja kestää kovaa käyttöä ja oloja.- Anonyymi
Joskus oli Japsiautokin vaihdoin saksalaiseen ja lopulta ranskikseen.
Ihan mukavuusyistä, ranskalainen mukavuus on vaan paljon parempi. Niitä vikoja on nyt odoteltu jo kuusi vuotta. - Anonyymi
Ollut nyt 250tkm ajettu ykkösmegane n. vuoden. Hyytyihän siitä akku talvella, mutta ei taida olla auton vika jos vanha akku ei vaan jaksa enää. Akun kun vaihtoi niin huolettomasti kuljetteli menemään. Vuotaahan siinä tosin letkulämppärin pohja hieman ja nestettä joutuu joskus lisäillä, mutta ei kai sekään auton vika ole, jos defa ei osaa tehdä lämmityselementtejä jotka ei vuoda. Virtalukosta virrat kytkemällä joku sisäkierronläpän moottori hetken rapsuttelee kun hammasrattaat on pyöristyneet, sitä kai jo voisi sanoa auton viaksi, mutta eipä ole kauheasti haitannut ja ilma kiertää kuitenkin.
- Anonyymi
Sähköt ei toimi
- Anonyymi
Tojotassa?
- Anonyymi
Käynti yskii eli ei tyhjäkäyntiä. Semmosia ne relluttimet on täyttä rihkamaa suklaamunasta.
- Anonyymi
sähkölasit ei toimi tyhjäkäynti ei toimi ja ajonesto loksahtaa päälle mahtavia pelejä BRAVOOO
- Anonyymi
Roskan tuominen Suomeen pitäisi lopettaa, tämä koskee erityisesti Renault "autoja". Ei yksinomaa se, että vikaa ja sekundaa on paljon, vaan myös korjattavuus, hankala, mahdoton korjattava, jos ei ole juuri renuun sopivia työkaluja, vaan ainoastaan ne tavalliset, joilla on kotikoneet korjattu kautta-aikojen.
Itselleni aikoinaan tuli renu erittäin kalliiksi ja elämää suuresti haittaavaksi, oli vikaa, monenlaista outoa omituisuutta, ei ole liikaa sanottu, jos voi todeta, että ns. hermot olivat äärirajoilla monesti tämän sanoinkuvaamattoman roskapesän kanssa, uskomaton tekele surkeudessaan. Moni muukin on todennut saman asian kuin minä, että kyllä renu laadussa on vikaa ja sopimattomuutta rankempiin oloihin, joita juuri Suomessa on. - Anonyymi
Yrjö-pojan uusimmat biopäästöt, yhtä typeriä ja valheellisia kuin edellisetkin.
- Anonyymi
Koulujen loppu lähenee ja essom paarin miästen jälkikasvulla on taas aikaa astella isiensä jalanjäljissä. Autotuntemus ei tosin lisäänny sukupolvien myötä; ainoastaan perinne-ennakkoluulot.
- Anonyymi
Ajatusleikkinä, jos yhtä-äkkiä kaikki Toyotat, muut Japani autot muuttuisivat Suomessa renuiksi, niin varmasti menisi yhteiskunta aivan sekaisin. Kun tälläinen vika ja oikku määrä kuin renuissa on olisi, kansan autoissa, taxeissa, muissa jakelu, viranomais ajoneuvoissa, niin kyllä siinä saisi pulista ja pulputtaa, heiluttaa käsiä, selittää, sutee munamuurrata, niin ja pitää pitkiä ruokatunteja, mutta tälläinen ns. peli ei täällä pakkasten, lumen maassa vain ns. vetele, se kuuluu sinne Afrikan ja euroopan "rajamaakuntien" tapoihin. Ranska, Espanja, osin Italia, Kreikka, ovat sekasotkumaita, Afrikan ja Euroopan vaihettumisvyöhykettä, tämän vuoksi siellä syntyy renun kaltaista tänne pohjolaan täysin sopimatonta kuttaperkkaa, roskaa, jota ei missään nimessä sopisi raijata tänne harmiksi ja kiusaksi.
- Anonyymi
Kasva aikuseksi, Yrjö-poika.
Tämäkään biopäästösi ei sisältänyt asiaa eikä huumoria, ainoastaan tylsää persurasismia.
- Anonyymi
Sinulla se on jäänyt ns. pahasti levy päälle jauhamaan yhtä ja samaa kasva aikuiseksi, Yrjö-poika levyä. Eikö päähäsi muuta mahdu kuin tämä ja idiotismi? Sinähän se varsinainen hullu oletkin.
- Anonyymi
Se on varmaan naapuri ostanut komian renautin. Sitten iskee kauhua kateus ja pitää tulla herjaa keksimään nettikirjootuksiin, jos vähän helpoottais omaa oloa
- Anonyymi
Ei noihin "Yrjö-pojan" (l. sinun?) päästöihin kannata mitään järkevää vastata, siksi aikaa ja rahaa säästääkseni pistän tuon Yrjö-poika kommentin ( jospa toisto tehoaisi).
- Anonyymi
Toovottavasti uudemmat renoot hyviä, olen polkaissut yli 120 tkm vuoden 2007 Meganeen ja juuri lähestyy 220 tkm. Hyväksi siistiksi autoksi kehuttiin, ei ruostu ja vuoden päästä näemme taas katsastuskonttorilla. Tyyppivikana raidetangon päitä jouduttu laittamaan. Kovaa ajoa ja öljyjä, suodattimia ja joskus jakohihnakin. Ajovalojen polttimot hieman jurppii kun hankalat vaihtaa. Tyytyväinen olen ja aion ajaa yli 300 tkm pitkälti samalla autolla. Hyvää ei kandee vaihtaa!
- Anonyymi
1,3 litrainen moottori myös mersussa. Kelpaa mulle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172204Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842158- 1011407
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101386Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841257Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461198Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.251906- 78889
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173874- 63864