Näyttää mansikka kausi alkaneen, torilla oli monella myyjällä myynnissä, 70 paateroa kilo, ei ihan yhtä makeita kuin suomalaiset mutta hyviä... näin hua hinissä tänään, miten pattayalla... ovat kuulemma chiang maista...
Mansikoita Chiang Maista...
46
180
Vastaukset
- SenseiSanoo
Moi.
Hang Dong on aluetta jonne paljon on rakennettu ja rakennetaan asuintaloja.
Paljon myynnissä eri tasoisia ja ihan huippuakin.
Me asumme toisaalla, koska arvostamme isoa pihaa ja naapureiden tulee olla kättelyesittäisyyttä kauempana.
ไร่สตรอเบอรี่ข้องหลวง on mukavan matkan päässä kuitenkin kun kauppalapulla mansikoita.
Voisin vaikka huomenna käväistä ostamassa aijaten kuitin ja mansikat jos ...... no jääköön sanomatta koska hän lienee talkoissa.
Tuohon lammas-asiaan maininta myös tässä, koska piripää päätyi pitämään veneilyämme kesämme päätapahtumana, että mikäli hän pääsisi mukaan, niin siitä voisi muodostua hänen elämänsä päätapahtuma, jopa viimeinen.- 63NumBall64
Tänne kanssa rakennetaan paljon, yleensä tontit on pieniä mulla tai siis vaimon nimissä on tontti 3,8 raita, naapurit ei ihan heti ole kuikuilemassa, en osaa lukea thaita, eikä muija ole kotona, se on maatilalla, minä kotona... näissä on 60 kilsaa välimatkaa, en viitsi lähteä sinne hyttysten syötäväksi... kun on paljon vettä niitäkin on välillä pirusti, mua pisti joku otökkä muutama viikko sitten, koko ylävartaloon nousi pieniä punaisia näppylöitä, kävin lääkärissä, se katsoi koko ihopinta-alan läpi, vasemmasta pohjeesta löytyi kaksipientä reikää, noin 2,5 mm. etäisyydellä toisistaan, ei uskonut että olisi käärme, mutta ei ollut varma... tuo ihottuma kesti tarkalleen kolme vuorokautta, sit se katosi kokonaan... kuumetta oli vähän 38.5...koko tuon ajan, olin noin viikko ennen ostanut pitkä hijaisen puuvilla paidan joka on mulle vähän isohko, niitä ei saa missään tapauksessa raapputtaa tai en tulehtuu, ja pahasti... laiton nuo hiat solmuun ja kutitti niin perkeleesti...
- PakMaa
63NumBall64 kirjoitti:
Tänne kanssa rakennetaan paljon, yleensä tontit on pieniä mulla tai siis vaimon nimissä on tontti 3,8 raita, naapurit ei ihan heti ole kuikuilemassa, en osaa lukea thaita, eikä muija ole kotona, se on maatilalla, minä kotona... näissä on 60 kilsaa välimatkaa, en viitsi lähteä sinne hyttysten syötäväksi... kun on paljon vettä niitäkin on välillä pirusti, mua pisti joku otökkä muutama viikko sitten, koko ylävartaloon nousi pieniä punaisia näppylöitä, kävin lääkärissä, se katsoi koko ihopinta-alan läpi, vasemmasta pohjeesta löytyi kaksipientä reikää, noin 2,5 mm. etäisyydellä toisistaan, ei uskonut että olisi käärme, mutta ei ollut varma... tuo ihottuma kesti tarkalleen kolme vuorokautta, sit se katosi kokonaan... kuumetta oli vähän 38.5...koko tuon ajan, olin noin viikko ennen ostanut pitkä hijaisen puuvilla paidan joka on mulle vähän isohko, niitä ei saa missään tapauksessa raapputtaa tai en tulehtuu, ja pahasti... laiton nuo hiat solmuun ja kutitti niin perkeleesti...
Moi moi moi NumBall !
Täällä Suomessa... viikko tai jotain sitten... ohimennen huomasin paikallisessa
K-Supermarketissa olleen mansikoita tarjolla tavallista enemmin.
Tuli heti mieleen Chiang Main lähialueiden mansikkapellot ja laulu jossa lauletaan... hmm
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung abouth
Strawberry Field forever
Nopeasti vain vilkaisin. Espanjasta tulleita. En ole Suomessa ikinä syönyt espanjalaisia mansikoita jotka olisivat olleet suomalaisia parempia. En ole ikinä Thaimaassa syönyt mansikoita jotka maistuisivat läheskään niin hyville kuin Suomessa. Usko tai älä... olen tähän mansikka aiheeseen hartaudella paneutunut. - PakMaa
PakMaa kirjoitti:
Moi moi moi NumBall !
Tuli heti mieleen Chiang Main lähialueiden mansikkapellot ja laulu jossa lauletaan... hmm
Let me take you down
Nothing is real
Strawberry Field forever
Nopeasti vain vilkaisin. Espanjasta tulleita. En ole Suomessa ikinä syönyt espanjalaisia mansikoita jotka olisivat olleet suomalaisia parempia. En ole ikinä Thaimaassa syönyt mansikoita jotka maistuisivat läheskään niin hyville kuin Suomessa. Usko tai älä... olen tähän mansikka aiheeseen hartaudella paneutunut.Vielä... moi
En yleensä viitsi häiritä tämän Suomessa asuvan ystäväsi "Sensein" yö unia. En ainakaan tarkoituksella... mutta kun tuossa katselin National Geographic ohjelmaa aiemmin aivopestyistä ja nyt pukkaa uutta ohjelmaa näistä huumeisiin sortuneista..
Niin kysynpähän nyt kuitenkin jotta mitä thaimaalainen lääkäri joka ihosi tutki sinulle määräsi? Hydrokortisonia? Oksitetrasykliinihydrokloridi hydrokortisoni yhdistelmälääkettä? Vai mitä?
Sinä yleensä ihan fiksuna tyyppinä NumBall vaikuttaisit kirjoittelevan, mutta mikä tai kuka menetetty vuokramorsian Pattayan lisäksi hallitsee ajatuksiasi?
What the Fuck I can Do for Help You - SenseinHuomenet
PakMaa kirjoitti:
Vielä... moi
En yleensä viitsi häiritä tämän Suomessa asuvan ystäväsi "Sensein" yö unia. En ainakaan tarkoituksella... mutta kun tuossa katselin National Geographic ohjelmaa aiemmin aivopestyistä ja nyt pukkaa uutta ohjelmaa näistä huumeisiin sortuneista..
Niin kysynpähän nyt kuitenkin jotta mitä thaimaalainen lääkäri joka ihosi tutki sinulle määräsi? Hydrokortisonia? Oksitetrasykliinihydrokloridi hydrokortisoni yhdistelmälääkettä? Vai mitä?
Sinä yleensä ihan fiksuna tyyppinä NumBall vaikuttaisit kirjoittelevan, mutta mikä tai kuka menetetty vuokramorsian Pattayan lisäksi hallitsee ajatuksiasi?
What the Fuck I can Do for Help YouNo mutta hyvät huomenet vain täältä sinne junttilan yöhön.
Mukava huomata näppäräkakaran taas tarinoivan, että oikein mansikka-aiheeseen ja psykiatriaan sekä huumeisiin paneutuneena.
Suomalaiset mansikat on kyllä hyviä, vaan on nämä täkäläisetkin ihan kelpoja, ainakin kaupaksi käyvät ja jokunen ihminen niillä elantonsakin hankkii.
Mikäli et 24/7 seikkaa oivalla, niin sanon sinulle saman takaisin jonka lontooksi lausuit.
Hyvä että hankit teoriatietoa töllöä katsellen huumeaiheesta, toivottovasti panoksesi aiheesta ja aiheeseen joskus on muuta kuin bablaa, joten jatketaan tätä asiaa kun olet ilmoittautunut ja maksanut osasi Irti Huumeista ry:lle. - asiantravel
63NumBall64 kirjoitti:
tuo 3.8 raita on melko suuri nykytontiksi. nuo isot tontithan ovat yleensä perintötontteja, joista sitten ahneukissaan myydään pieniä länttejä johon juuri ja juuri talo mahtuu. tontin hintahan ihan pilvissä täällä thaimaassa tällä hetkellä.
- PakMaa
SenseinHuomenet kirjoitti:
No mutta hyvät huomenet vain täältä sinne junttilan yöhön.
Mukava huomata näppäräkakaran taas tarinoivan, että oikein mansikka-aiheeseen ja psykiatriaan sekä huumeisiin paneutuneena.
Suomalaiset mansikat on kyllä hyviä, vaan on nämä täkäläisetkin ihan kelpoja, ainakin kaupaksi käyvät ja jokunen ihminen niillä elantonsakin hankkii.
Mikäli et 24/7 seikkaa oivalla, niin sanon sinulle saman takaisin jonka lontooksi lausuit.
Hyvä että hankit teoriatietoa töllöä katsellen huumeaiheesta, toivottovasti panoksesi aiheesta ja aiheeseen joskus on muuta kuin bablaa, joten jatketaan tätä asiaa kun olet ilmoittautunut ja maksanut osasi Irti Huumeista ry:lle.Sinä tämän palstan ylläpitäjänä suomi24::ssä jotain kivaa varmaan tiedät?
- 63NumBall64
PakMaa kirjoitti:
Moi moi moi NumBall !
Let me take you down
Nothing is real
Strawberry Field forever
Nopeasti vain vilkaisin. Espanjasta tulleita. En ole Suomessa ikinä syönyt espanjalaisia mansikoita jotka olisivat olleet suomalaisia parempia. En ole ikinä Thaimaassa syönyt mansikoita jotka maistuisivat läheskään niin hyville kuin Suomessa. Usko tai älä... olen tähän mansikka aiheeseen hartaudella paneutunut.Joo taitaa olla hydrokortisionia, tai paremmin nimeltään clinoderm nimistä, ei muita lääkkeitä, tuo auttoi kutinaan jonkin verran, asuntoalue missä asun on muutama muukin suuri tontti, suurin on pari kertaa meidän tontti, tontin hinta määräytyy puhtaasti sijainnin mukaan, rakennuksilla ei juurikaan ole arvoa... Vaimolla on kotiseuduillaan vajaa 20 raita maata, mutta se on melkein arvotonta...
- SenseinHuomenet
PakMaa kirjoitti:
Sinä tämän palstan ylläpitäjänä suomi24::ssä jotain kivaa varmaan tiedät?
Kuules Kääläy.
Jos tahdot mun kanssa asiallisen keskusteluhetken palstalla, niin laitappa aloitus nyt jossa mieltäsi askarruttavat aiheet niin vaihdetaan sanaa.
Pyri olemaan asiallinen ja kerron jo nyt lopettavani keskustelun jos väliin tulee näitä traveleita sun muita piipittään siihen väliin.
Mulla tässä noin tunti aikaa hörppiä kuksasta, joten jään odottamaan. - 63NumBall64
Ai niin noista mansikoista, täällä niitä on saanut jo ainakin kuukauden ellei parikin , ekat on pieniä ja yleensä raakoja, maksavat 250 paateroa kilo, sen jälkeen tulee hieman suurempia vielä raakoja, sitten alkavat kypsyä... ihan syömä kelpoisia.. nämä eilen ostamani oli niitä, mutta pahaat tulee ensikuun puolellla hyvin lähelle samoja kuin suomessa, isoja ja makeita, maksavat suunniilleen tuon 70 paateroa kilo...
Eilen ostin torilta kilo mansikoita, kilo tummia viinirypäleitä ja kolme kiloa pieniä "mandariineja" yhteensä 200 paateroa... - SenseinHuomenet
No mutta mitä ihmettä Numba, ootko sä täällä thaimaassa ? 😎
- asiantravel
Kuules Kääläy.
Jos tahdot mun kanssa asiallisen keskusteluhetken palstalla, niin laitappa aloitus nyt jossa mieltäsi askarruttavat aiheet niin vaihdetaan sanaa.
Pyri olemaan asiallinen ja kerron jo nyt lopettavani keskustelun jos väliin tulee näitä traveleita sun muita piipittään siihen väliin.
Mulla tässä noin tunti aikaa hörppiä kuksasta, joten jään odottamaan.mansikanviljelijä sensei, olethan antanut hissinorsulle vettä tänään..? joutuuko se hissinorsu kiskomaan niitä mansikkalaatikoitakin..?
- SenseinHuomenet
asiantravel kirjoitti:
mansikanviljelijä sensei, olethan antanut hissinorsulle vettä tänään..? joutuuko se hissinorsu kiskomaan niitä mansikkalaatikoitakin..?
Tiedoksi poju "thaimaassa" grillaaja ja "täällä" matkusteleva noiden sun juttujes aiheuttavan vain hymyä.
- asiantravel
Tiedoksi poju "thaimaassa" grillaaja ja "täällä" matkusteleva noiden sun juttujes aiheuttavan vain hymyä.
se on tarkoituskin, oletko noin yksinkertainen..? etkö ymmärrä että olet "täällä thaimaassa" suuri vitsi jahteinesi, huviloinesi, ravitolakonserneinesi, harjoitteluratoinesi ,motskareinesi... ai niin ja mansikoinesi. mieti 24/7 palstan paskanpuhuja.
- SenseinHuomenet
asiantravel kirjoitti:
se on tarkoituskin, oletko noin yksinkertainen..? etkö ymmärrä että olet "täällä thaimaassa" suuri vitsi jahteinesi, huviloinesi, ravitolakonserneinesi, harjoitteluratoinesi ,motskareinesi... ai niin ja mansikoinesi. mieti 24/7 palstan paskanpuhuja.
Meidän keskustelujen taso ei nyt oikein kohtaa joten hyvää maanantaita sinne ja tämä täältä tähän. Moi.
- SenseinHuomenet
No tiedänhän minä sun asuinpaikan vitsivitsi.
Aloitti kääläynä kun pillereissä vielä tehoa ja kun mielialahäiriöö pukkas niin heittäytyi traveliksi.
Nyt täys paniikkihäiriö päällä.
Ootas vaan pian estraadille astuu itse smurffi.
Mulla ois nyt ollu aikaa asianmukaiseen sananvaihtoon vaan eipä ollut munaa "Pakmaalla". - asiantravel
Meidän keskustelujen taso ei nyt oikein kohtaa joten hyvää maanantaita sinne ja tämä täältä tähän. Moi.
eipä tosiaankaan, satuja luettiin joskus 50 vuotta sitten.
- 63NumBall64
No tiedänhän minä sun asuinpaikan vitsivitsi.
Aloitti kääläynä kun pillereissä vielä tehoa ja kun mielialahäiriöö pukkas niin heittäytyi traveliksi.
Nyt täys paniikkihäiriö päällä.
Ootas vaan pian estraadille astuu itse smurffi.
Mulla ois nyt ollu aikaa asianmukaiseen sananvaihtoon vaan eipä ollut munaa "Pakmaalla".Joo tällä palstalla on todella omalaatuista porukka, viisainta olisi jättää koko palsta taakseen, mutta täällä on harvemmin suomalaista seuraa, enkä viihdy suomibaareissa oikeastaan lainkaan paitsi joskun käyn syömässä, mulla tulee keskiviikkona yksi kaveri pattayalle, pitää mennä tapaamaan, vanha duunikaveri ja menen dösällä just ostin lipun belliltä 528 paateroa hua hin - pattaya enkä mene omalla autolla... viitsi ajaa 500 kilsaa... bensa maksaa jo enemmän...
- SenssuSanooMoi
63NumBall64 kirjoitti:
Joo tällä palstalla on todella omalaatuista porukka, viisainta olisi jättää koko palsta taakseen, mutta täällä on harvemmin suomalaista seuraa, enkä viihdy suomibaareissa oikeastaan lainkaan paitsi joskun käyn syömässä, mulla tulee keskiviikkona yksi kaveri pattayalle, pitää mennä tapaamaan, vanha duunikaveri ja menen dösällä just ostin lipun belliltä 528 paateroa hua hin - pattaya enkä mene omalla autolla... viitsi ajaa 500 kilsaa... bensa maksaa jo enemmän...
Hyvä juttu ja tämän viikon bablan sitten aukaisit 😎
Siis gagaa pukkaa aiheesta dösä ja dösän hinta, kilometrit ja peräpukamat.
Mukavaa päivää sulle, meikä tästä lähtee kukkamarketille jossa ei kasvateta mansikoita. - 63NumBall64
63NumBall64 kirjoitti:
Joo tällä palstalla on todella omalaatuista porukka, viisainta olisi jättää koko palsta taakseen, mutta täällä on harvemmin suomalaista seuraa, enkä viihdy suomibaareissa oikeastaan lainkaan paitsi joskun käyn syömässä, mulla tulee keskiviikkona yksi kaveri pattayalle, pitää mennä tapaamaan, vanha duunikaveri ja menen dösällä just ostin lipun belliltä 528 paateroa hua hin - pattaya enkä mene omalla autolla... viitsi ajaa 500 kilsaa... bensa maksaa jo enemmän...
Millähän periaatteella tämä mod oikein toimii, luin nuo käyttösäännöt, poistavat mitä sattuu... täysin perusteetta... mitähän sananvapauslaki tuohon sanoo...
- 63NumBall64
Laitoit viestisi jo toiseen kertaan... Lienee sinusta tärkeää..
- Maatalouslomittajahuora
63NumBall64 kirjoitti:
Laitoit viestisi jo toiseen kertaan... Lienee sinusta tärkeää..
Outo 2 kertaa matkannut kun ei huomaa Pakmaan aloittaneen ja kun vastaa niin se on väärin.
- Asiantravel
63NumBall64 kirjoitti:
Eikös paatti ole nopein ja kätevin, vai onko kyyti epämukava. Ei ole kokemusta. Eilen heitin tuttavapariskunnan rayongin bussiasemalta mae phim: iin. Liikenne oli hirveää sirkusta, pimeällä takaisin ja autossa mustat lasit. Ei mukavaa sekään.
- MtäSäTäälläTeet
Asiantravel kirjoitti:
Eikös paatti ole nopein ja kätevin, vai onko kyyti epämukava. Ei ole kokemusta. Eilen heitin tuttavapariskunnan rayongin bussiasemalta mae phim: iin. Liikenne oli hirveää sirkusta, pimeällä takaisin ja autossa mustat lasit. Ei mukavaa sekään.
Miksi kommentoit pattayan palstalla.
Miksi kuulut mukamas tänne.
Eihän rayongi ole pattaya.
Kirjoita thaimaan yleiselle osastolle. - Asiantravel
MtäSäTäälläTeet kirjoitti:
Kirjoita thaimaan yleiselle osastolle.Kommentoin ihan minne haluan, painu vittuun pohjoisen pelle.
- 63Numball64
Asiantravel kirjoitti:
on se ihan ok, mutta tykkään dösästä, bellin bussit on hyviä, istuimet hyvät, kunnolla säätöjä... matka-aika on kaksin kertainen, mulla on aikaa... lippu hua pattaya hieman yli 400 paateroa, lautta noin 1500 paateroa...
- 63Numball64
Asiantravel kirjoitti:
tuo liikenne on yksi paskamaisimmista asioista täällä... mulla oli kanssa navarassa maksimi tummennus, pakkovaihtaa 30% kalvoon, sivuikkunat edelleen maksimit
- Asiantravel
63Numball64 kirjoitti:
on se ihan ok, mutta tykkään dösästä, bellin bussit on hyviä, istuimet hyvät, kunnolla säätöjä... matka-aika on kaksin kertainen, mulla on aikaa... lippu hua pattaya hieman yli 400 paateroa, lautta noin 1500 paateroa...
Ajaako ne bellin bussit tuon välin yöllä vai päivällä
- Asiantravel
63Numball64 kirjoitti:
tuo liikenne on yksi paskamaisimmista asioista täällä... mulla oli kanssa navarassa maksimi tummennus, pakkovaihtaa 30% kalvoon, sivuikkunat edelleen maksimit
Joo pimeällä melko vaarallista. Viime yönä taas huomasin...
- SenseiSanoo
Maatalouslomittajahuora kirjoitti:
Outo 2 kertaa matkannut kun ei huomaa Pakmaan aloittaneen ja kun vastaa niin se on väärin.
2010 on mielessäin 24/7...
Miksi ei vastaa viinirypäle aloitukseeni...
Kuksastani kuvankin laitoin...
Nyt kyllä vittu vituttaa!!!! - vituntyhmä
MtäSäTäälläTeet kirjoitti:
Kirjoita thaimaan yleiselle osastolle.miten chiang mai kuuluu pattayapalstalle.??
- SenssuPesee
vituntyhmä kirjoitti:
miten chiang mai kuuluu pattayapalstalle.??
Aivopesusi johdosta.
- mansikkaonhyvää
onko tämä nyt sitten sitä yksinpuhelua.?
- PakMaa
Hys hys...
Osa... Suurin osa...
Tästäkin keskustelusta ... Katoaa.. Häpeällisesti... Ihan shame...
MUTTA
Kyllähän MINÄ voin kohdatakoska vaan 2010:n - SenseinHuomenet
PakMaa kirjoitti:
Hys hys...
Osa... Suurin osa...
MUTTA
Kyllähän MINÄ voin kohdatakoska vaan 2010:nNo mitä se telkkari kertoi ihmistyypistä joka kirjoittelee matkailupalstalle noita mitä tämän kommentin alapuolelta voi lukea ???
- PakMaa
PakMaa kirjoitti:
Hys hys...
Osa... Suurin osa...
MUTTA
Kyllähän MINÄ voin kohdatakoska vaan 2010:nTaidan nyt olla 24/7 Sensein hallituksen alla?
- AnnaLisää
PakMaa kirjoitti:
Taidan nyt olla 24/7 Sensein hallituksen alla?
Juu juu
- SenseinHuomenet
PakMaa kirjoitti:
Taidan nyt olla 24/7 Sensein hallituksen alla?
Aivan oikein.....ollaan niin näppärää niin näppärää että oikein yliopiston opettajaa ja sitten kommentin taso tuo, joten jatkappa poju juttuus ja kohtaa koska vaan.....mene ala-aulaan ja muista lenkkarit.
- lammaslover
käytä sensei kumia niiden lampaiden kanssa.
- oikeaneuvoSenseille
Ehdottomasti Sensein pitää niin toimia, ties mitä tauteja lammasrievut ilman saisivat.
- lammaslover
niin monta potilasta samassa huoneessa.??
- Numbankoti
Se on normaalia Hiekkaharjun hoivakodissa, mutta SenseiNumBalli on oppinut rakastamaan paikkaa, koska kaiken maksaa sosiaalitoimisto.
- sensei--
ne on meidän mansikkaviljelmät, thaimaan suurimmat. henkilökuntaa on yhden ison kaupungin verran. rahaa tulee että pitää ostaa sähköjahteja hakiksen nurkilta ja ajaa ne tänne chiang maihin.
- Sensei--
Mul on kakstahti sähköjahti. Se sammahti ku pensa lopahti. Vene heilahti ja järveen kaatui sahtirahti. Virtapiuha otti maihin ja sitten se vielä kärähti. Muija elähti ja sitten se lähti. Jotakin housuunkin pärähti.. seriffin merkki tai jokin tähti..
- pumpuimaak
Sensei-- kirjoitti:
Mul on kakstahti sähköjahti. Se sammahti ku pensa lopahti. Vene heilahti ja järveen kaatui sahtirahti. Virtapiuha otti maihin ja sitten se vielä kärähti. Muija elähti ja sitten se lähti. Jotakin housuunkin pärähti.. seriffin merkki tai jokin tähti..
ja vesijetistä hajos propeli.
- hekoheko
Oma maa mansikka, muu maa mustikka.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275