Eläketuki 2

Eläkkeelle

Eläketuki 2 tai Lex Lindström 2 saisi kaatua hallituksen mukana. Eläketuki 2 eriarvoistaa työttömät työmarkkinatukimäärän mukaan. Jos joku on vaikka tehnyt korvessa kotonaan töitä ilman tukia, heivataan pellolle 65 vuotiaaksi saakka!

13

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 167-176

      Turha on toiveesi. Ei kaatunut koska laki on hyväksytty jo eduskunnassa yksimielisesti ja presidentti on sen vahvistanut, sen kumoaminen vaatii uuden eduskunnan päätöksen. Koska kukaan ei sitä vastustanut niin tuskin sitä uusi eduskunta kumoaa.
      Eläketuki ei estä työn tekemistä ja sitä ei ole pakko hakea joten saa edelleen korvassa tehdä kotonaan ihan mitä lystää vaikka ilman tukia , siihen se ei vaikuta. Ainakin täällä päin on pelloilla vielä yli puoli metriä lunta ja moni on ainakin tuosta olohuoneen ikuunasta näkyvälle pellolle itsensä heivannut suksien kanssa iästä riippumatta, aamulla siellä pyöri latukonekin.

    • 167-176

      Sen sijaan aktiivimalli kakkoselle kävi köpelösti. Tekisi ihan mieli sanoa että kjiäh kjiäh mutta jätän sanomatta ettei joillakin mene naama norsunvitulle 😁

      • joseitäysipelle

        Kuka noihinkaan uskoisi.


      • 167-176
        joseitäysipelle kirjoitti:

        Kuka noihinkaan uskoisi.

        Ei tuo ole uskonasia. Sellaiset lait jotka on hyväksytty ja vahvistettu ovat voimassa vaikka hallitus vaihtuukin mutta kun aktiivimalli 2 on vasta suunnitteilla eikä ole vielä laissa niin se ei tule voimaan ennen kun eduskunta on sen hyväksynyt ja presidentti vahvistanut. On sitten kokonaan eri juttu jos huhtikuussa valittava uusi eduskunta tekee lain tuosta aktiivimalli kakkosesta, minua se tuskin enää koksee kun pääsen eläketuelle 1.10.2019 ellei jostain ihmeen systä uusi eduskunta kuomoa tuota eläketukilain muutosta jonka nykyinen eduskunta hyväksyi yksimielisesti ilman äänestystä kahteen kertaan ja prsidentti sen vahvisti.
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L6P77

        Onko sinulla esittää vastaperusteluja asiaan?


      • sdthxg

        No mitäs se hyödyttää perustoimeentulotuen saajaa, jos joku ei työllisty ei se työllisty noillakaan tempuilla. Pankista et saa mitään vaikka kuinka tuputettais yrittäjyyttä. Mikään kelan asiakas ei muutakaan minnekään koska rahaa ei vain ole.


    • hdrhd

      Tapan jonkun, onkos sitten kijäh kijäh kjöh kjäh, ilmainen asunto loppuiäks kijäh.

      • Kuolennauruun

        No jopas keksitkin omaperäisen kommentin. Ei kukaan oo ennen tommosta kirjoittanutkaan että tappaa jonkun niin saa ilmaisen asunnon.. Onpas varteenotettava neuvo. Vuoden paras ehdotus. Aivan hulvatontaahihihahahohohuaahbuaahh..


      • hehheohohoho

        No niin moni tekee sitten, onkos sitten hulvatonta, hihihihohohhohahaha.

        Ei niit tyhmiä muuttojakaan mitkää papatkaan ala maksaa, hihihihohohohehehhehahhah.


    • olokaa.ihmisiks

      Vankilat ovat tupaten täysi nykyään matuja, koita siinä lusia jatkuvien tappeluiden ja huudon keskellä.

      hijah hijah hijah

      • Niinmonitekeeheheee

        Mutta on pa kuitenki ilmainen asunto lippuiääkkssiihihihihohohaha. Ja kaiken lisäksi Matu huonekaverinahahahohohihi..


    • blacklisted-man

      Täytyy sanoa että elämä helpottui paljon LL2:n myötä. Enää ei ole täysiä kuukausia kuin huhti, touko, kesä, heinäkuu kun Kela ryhtyy lähettämään eläketukihakemuksia varmoille tapauksille. Itse kuulun noihin tapauksiin. Mutta tie on ollut kivinen ja raskas kun työttömyyskaudet alkoivat toukokuussa 1992. Itse muutuin radioaktiiviseksi työttömäksi kun Nokia potkaisi pellolle ja tuosta ei ole kunnon työsuhdetta syntynyt. En yhtään ihmettelisi vaikka Nokian aikaiset mustatlistat olisivat vielä voimassa ja mitä noihin entisistä työntekijöistä runoillaan.

      • 167-176

        Varma tapaus minäkin olen eläketuelle. Minun työura katkesi lokakuussa 1992, alkoi lomautuksella toistaiseksi ja päättyi firman konkurssiin keväällä 1993. Sen jälkeen on ollut vain 1-12 kk palkkatukipätkiä ja kursseja tuli käytyä kymmenkunta joista suurin osa ihan huuhaata mutta yksi ihan hyväkin mutta työllistymiseen ne ei johtaneet. Nyt on sitten ollut viimeiset 7 vuotta hiljaisempaa eli ei mitään. Elämä siis jatkuu entisellään syskuun jälkeen mutta laskin että parisataa euroa enemmän jää käteen kuukaudessa. Kelan tiedoissa minulla on "pirunmerkki" joten voipi hyvinkin olla että Kela yrittää vielä syksyllä kampittaa jotenkin mutta yritykseksi se kyllä jää kun on ollut tapana pitää nuo Kelan virkanilkit nyrkin ja lain välissä, viksevät vielä siitäkin mutta muuta eivät mahda.


    • heleppoa.rahhoo

      Rahat tulloo sekunnilleen samoina päivinä, helepottaahan se.
      Niija saa nukkua aamulla. ZZZzzzzzz.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe