MIELIPITEITÄ!!!

mini

Ymmärtääkö joku sitä, että miks aika monet ihmiset on sellasia kopioita muista. Kyllä mä sen tajuan, että on helpompi tulla hyväksytyks, jos on samanlainen, kun muut, mutta ite ainakin tykkään olla ihan sellanen kun oon. En mä pakollaa yritä olla erilainen, enkä samanlainen, kun muut, vaan esim. pidän just sellasia vaateita, kun tykkään, vaikka muut ei tykkäiskään.

Esim.

Mä ostin yhtenä keväänä uudet kengät. Ne oli sellaset nyrkkeilykengistä muokatut kengät, joita nykyään näkee paljon. Sillon niitä ei vielä kuitenkaan ollu kovin monella. Mun kengät oli punaset ja mielestäni tosi hienot. Yks meijän luokkalainen (olkoon vaikka kaisa) sano yhelle toiselle meijän luokkalaiselle näin, kun se näki mun kengät: "No onhan noi kengät nyt ihan hienot, mutta en mä tollasia ite haluis."
Sitten Kaisa tuli viime syksynä kouluun ihan saman tyyliset kengätjalassa, kun ne mun punaset oli. Tietysti se sellasista nyt tykkäs kun kaikki muutkin käytti sellasia.

Tää oli vaan yks esimerkki siitä, että ihmiset ei halua/uskalla olla omanlaisiaan. Se on mun mielestä aka naurettavaa, varsinkin, kun eka on arvostelemassa toisen erilaisuutta esim. erikoisia vaatteita ja sit kun ne tulee muotiin, niin on heti pää kolmantena jalkana ostamassa sellasia. Jokainen sais sitäpaitsi arvostella ensin kunnolla oman itsensä, ennen kun menee arvosteleen muita. Toisten ulkonäön, pukeutumisen yms. arvosteleminen on täyttä raukkamaisuutta varsinkin jos arvosteltava ihminen ei voi asialle mitään. (esim. ulkonäkö)

OTTAKAA VAPAASTI KANTAA!!!!!!!!!!!!!!!

20

1370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Neiti.88-

Oon täysin samaa mieltä! Nykyään näkee tosi monia samanäköisiä ihmisiä jotka pukeutuu ja jopa käyttäytyy samalla tavalla. Tietty se on heidän oma asia, mutta silti aika tyhmää. Kyllä pitää uskaltaa olla erilainen :)

• pehmonalle24

On tärkeetä että pitää kiinni omasta tyylistä ja mielipitäeistä.
        Mutta eihän maailmassa oo kuitenkaan samanlaista ihmistä! Jokaisella on oma vapaus tehdä niinkun haluaa. Vaatteetkin on ihan oma asia.
        Eikä kummiskaan tarvii alkaa arvostelee toisten
        vaatteita kun ite on ihan samanlainen!
        Kenenkään ei tarvitse alkaa "matkia" toisen tyyliä. En tarkoita että se olis väärin , mutta ihmiset hyvät , pitäkää kiinni omasta persoonastanne!

• Argumentum

Mikä siinä on tyhmää? Omakohtaisesti en niin tee, mutta kyseenalaistan tämän kuitenkin.

• ...
        pehmonalle24 kirjoitti:

On tärkeetä että pitää kiinni omasta tyylistä ja mielipitäeistä.
        Mutta eihän maailmassa oo kuitenkaan samanlaista ihmistä! Jokaisella on oma vapaus tehdä niinkun haluaa. Vaatteetkin on ihan oma asia.
        Eikä kummiskaan tarvii alkaa arvostelee toisten
        vaatteita kun ite on ihan samanlainen!
        Kenenkään ei tarvitse alkaa "matkia" toisen tyyliä. En tarkoita että se olis väärin , mutta ihmiset hyvät , pitäkää kiinni omasta persoonastanne!

Jokainen saa olla sellainen kun haluaa.
        Vaikka pukeutuisi "niinkuin kaikki muut".
        Ei se silti tee ihmisestä "samanlaista kun muut" koska jokainen on omalla tavallaan erillainen, päivänselvä asia, enkä tajua miksi tätä pitää vatvoa koko ajan.
        Ota vaikka ne kaisan kengät kohteliaisuutena, ne nyt on kuitenki vaan kengät, vaikka kyllä se varmaan ärsyttävää sun mielestä oli.

• monkey91
        Argumentum kirjoitti:

Mikä siinä on tyhmää? Omakohtaisesti en niin tee, mutta kyseenalaistan tämän kuitenkin.

Siis toi keskustelun eka viesti oli tietenkin vaan mun mielipide. Mun pointti oli se, että liian monet arvostelee esim. toisten pukeutumista. Kaikkien pitäis kattoo peiliin ja arvostella sit vaikka ittensä. Ei mun mielestä kenenkään vaatetus tai tyyli sais olla mitenkään sellasta, että jokanen on heti arvostelemassa sitä. jokanen saa olla millanen olla. Vaikka sitten sellanen, jolla on farkut, joissa on 2cm pitkä vetska ja stringit paistaa km:en päähän. Ei siinäkään mitään pahaa oo, mutta mun mielestä sellasia näkee liian usein, eikä se oo todellakaan mun tyyli. Mutta mikäs mäkään toisaalta oon arvosteleen.
        Niistä huutomerkeistä vielä... mä en oo kyl tienny, että niissä olis jotain pahaa... Että anteeks vaan ihan kauheesti...
        Ja sit viel sille, joka sano, että miks täällä vatvotaan jotain mitättömiä asioita. Se voi sit varmaan vatvoo joitain muita asioita, mutta mun vaan oli pakko sanoo mun mielipide ja se on jokaisen oma asia, ottaako kantaa koko keskusteluun. Mutta kiitos vaan mielipiteistä! Niitähn mä kaipasinkin... myös kritiikkiä

• Argumentum

Unohtui vielä yksi asia. Ei niitä huutomerkkejä ole pakko laittaa puolta miljoonaa saadaksesi mielipidettäsi kuuluville.

• huapha

mielestäni teksti oli varsin asiallinen. se että lopussa oli pari turhaa huutomerkkiä ei koko viestiä pilaa joten miksi kommentoida noinkin turhaa asiaa?

• ööhrr

Jos haluatte olla erilaisia kuin muut, värjätkää hiukset puoliksi pinkeiksi, puoliksi vaikka vihreiksi. Hankkikaa lelukaupasta prinsessa-kruunu.
      Laittakaa ylle vähintään neljä eriväristä, huonosti yhteensopivaa kaulaliinaa. Tunkekaa gootti-korsetti jalkapallopaidan päälle. Muista myös liian isot lasketteluhanskat. Etsikää jostain tiukat, kuluneet trikoot, joihin voi kirjoittaa meheviä lausahduksia, kuten: "Jepulis jee!" "Mitäs turiset?" Yrittäkää myös jotenkin tehdä johdosta vyö pitämään trikoot yllä. Jostain nurkasta löytyy kyllä vielä isi-pappan väh.4 kokoa liian isot saappaat, joihin kannattaa kierittää serpenttiiniä.
      Ja sitten meikki! Okei, en jaksa alkaa demonstroimaan, kukaan ei kuitenkaan kuuntele...

• SiLjA

Hahah, toi oli paha xDD

• monkey91

En tarkottanu sitä, että kaikkien olis pakko olla erilaisia, vaan sitä, että ei pidä arvostella muita, koska esim. kannattaa eka miettiä, että uskaltaisko ite olla erilainen, jos haluais. Ite en kannata sellasta, että stringit vedetään korviin ja farkut on niin tiukat, että hyvä että ei ratkee. ja sit viel sellanen takki, että on puol mahaa paljaana. Mutta kuten mä sanoin, en mä rupee arvosteleen ketään.

• AnaWelho

Kerran viime keväänä, kun olin ostanut sellaiset "nyrkkeilykengät" niin sitten menin niillä kouluun (kellään muulla ei ollut sellaisia käytössä) ja heti niitä ruvettiin haukkuun, että "kattokaa, mikkä kengät hahhah" oikeesti se oli niin ärsyttävää, kun ei voi mitään uutta ja hienoo kokeilla, kun heti ruvetaan haukkuun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ehkä siinä onkin se, ettei uskalleta olla niitä omia itsejänne, kun kaikki aina arvostelee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ELI OON TODELLAKIN SAMAA MIELTÄ MININ KANSSA!!!!!!!!!

• mini

Kerrankin oon löytäny sellasen tyypin, joka on just samaa mieltä! Hyvä AnaWelho!!!
        Mä oon muuten sama, kun toi monkey91, mutta unohdin, että mul olikin nimim. mini aikasemmin, eikä monkey91...joo, tosi selkeetä selitystä taas...

• Noniinnojoo. Toisaalta jos puhutaan tästä niin suuresti arvostetusta persoonallisuudesta.. Eikö voi olla persoonallinen, vaikka pitää vaatteista, mistä moni muukin ihminen pitää?

Itselläni oli kyllä joskus niin, etten meinannut kehdata käyttää vaatteita, joista itse pidin. Nyttemmin ei ole mitään väliä, pidän sellaisia vaatteita, mistä itse pidän.

Pidin kyllä jokunen vuosi sitten vielä tiukoista housuista jne. eikä se ollut mitään sellaista, että kun nyt noilla kaikilla mein luokkalaisilla on tommoset niin miekin haluun. Se oli vaan sitä, että pidin silloin sellaisista vaatteista, ja mauthan muuttuu. Nyt on täysin eri maku vaatteissa ja muussakin, kuin silloin.

• mini

Totakin mä yritin selittää, että ei mulla oo mitään sitä vastaan, jos pitää sellasista vaatteista. (ja mitä sit vaikka olis. tuskin se ketään kauheesti haittais ja se taas on jokasen oma asia miten pukeutuu) Mut sen nimenomaan pitäis olla jokasen oma asia, eikä muitten pitäis arvostella. Mä oon ehkä vähän arvostellu tätä "tiukat teinix-farkut-tyyliä", enkä olis kyllä oikeestaan tän periaatten mukaan saanu arvostella. Sorry!

• mini kirjoitti:

Totakin mä yritin selittää, että ei mulla oo mitään sitä vastaan, jos pitää sellasista vaatteista. (ja mitä sit vaikka olis. tuskin se ketään kauheesti haittais ja se taas on jokasen oma asia miten pukeutuu) Mut sen nimenomaan pitäis olla jokasen oma asia, eikä muitten pitäis arvostella. Mä oon ehkä vähän arvostellu tätä "tiukat teinix-farkut-tyyliä", enkä olis kyllä oikeestaan tän periaatten mukaan saanu arvostella. Sorry!

Täytyy myöntää, että niin minäkin. Usein nämä tällaisia vaatteita käyttävät ovat juuri niitä teinixpissisksiä joita ei kukaan tervejärkinen kestä.
        Heh. Arvostelua. No, menkööt tällä kertaa.

• Hehcu

Jos tuola perusteella joku on massateini ja kulkee muodin mukana, niin mäkin varaman olen sitten sellainen. Paitsi että siinä on yks pikku ongelma. Kaikkeen, jota alkaa nähdä useammin, tottuu, ja joskus alkaa myös pitää. En mäkään voinut aluksi sietää erästä siskoni ostamaa paitaa, mutta kun aikani sitä katselin niin tulin siihen tulokseen että eihän se hassumpi ollutkaa. Kyse ei oo aina siitä että ku toi nyt on muodis niin ostanpa sellasen, ei ainakaan mulla.

Itse en halua olla erilainen, mutta en samanlainenkaan. Ostan sitä mitä kaupasta löytyy, eli useimmiten jotain mikä nyt sattuu olemaan muodissa. Koska niitähän kaupasta löytyy, vaatteita, jotka on nyt muodissa.

Sulla on tietty pointti tuossa tekstissä, ihan järkevä, mutta onko se nyt noinkaan. Ihmiset on aina arvostelleet toisia, ja arvosteleminen kehittää ihmistä. Ei haukkuminen, vaan arvosteleminen. Just tyyliin "onhan toi hieno, mut itselle en ostais". Arvostelua, ei haukkumista.

• minä en ole mitenkään kenenkäänlainen...mä pukeudun miten tuntuu hyvältä pukeutua...mutta oikeastaan pukeutumisesta näkee minkälainen ihminen on, joten en aio pukeutua miten muut pukeutuu...voi olla että kirjoitin aika epäselvästi mutta tälläinen olen :)

• mini

Tota mä niinkun vähän yritin hakee... jotkut, jotka käyttää niinsanottuja teinimassavaatteita, tai mitä ne sit onkaan (huom! jotkut, ei kaikki), sanoo, että ne käyttää niitä, koska ne tykkää niistä. Ja se varmaan onkin totta, mutta ei ne tykkäis niistä jos kovin monella ei olis sellasia, vaikka ne olis saanu kattella niitä vaatteita vaikka vuoden. En kylläkään yleistä, mutta mulla on tästä omakohtasia kokemuksia. esimerkiks mun mielestä (tää on siis vaan mun mielipide) se on tyhmää, että yrittää muuttaa itteensä jonkun ihmisen takia. vaikka jos tykkää jostain pojasta, niin sit yrittää muuttuu sellaseks, että se poika tykkäis. no joo, tää alkaa meneen vähän epäselväks.

• dn-z

Sama juttu se oli muutama vuosi sitten minun kohdallani: useammat kouluni siisteimmistä tyypeistä nauroivat käärityille lahkeilleni ja korkeavertisille maihareilleni... Supattelu, osoittelu yms. jatkui varmaan reilun puoli vuotta. Mutta eipä aikaakaan kun muotiin tulivat korkeavartiset kengät ja käärityt lahkeet :D Nyt saa itse naureskella niille tyypeille ja niiden puheille ja ivauksille, sekä miettiä omassa päässään miten tyhmiä nämä ns. "muotioikut" välillä ovat :>

• pikkuwampyyri

mä olen aina ollu outo ja hullu ja sekopää.aina erillainen.niin erillainen etten ole jaksanut nähä vaivaa yrittää muuttua samanliseks ku muut. koulukiusattu lukionloppuun asti eli 12-vuotta. en mä ole vielläkään jaksanut muuttua tai välittää vaikka se sattuu ku muut tuijottaa.olen nyt 21-vuotta.sattuu ku mä en kuule kaikkea (huono kuulo) ja muut nauraa sille ku mä aina tokaisen täh.sattuu ku mä en osaa aina puhua selvästi vaan sanon asiat päin prikkalaa.sattuu ku en aina ymmärrä mitä muut puhuu.sattuu ku kaikki pitää opetella kantapään kautta.mut silti joka päivä mä katson itseäni peiliin ja olen ylpeä voidakseni sanoa ei ole toista samamanlaista.ei maailma kestäskää kahta minua.toivo elää vieläkin että ehkä jonain päivänä joku pitäisi musta juuri sen takia et mä olen mä.en meikkipelle kana tai huora tai joku vallan toinen. mä en oo missään kategoriassa tai sit oon kaikissa.mä olen outo ja ylpeä siitä.vaikka se sattuis välillä.
      -pikkuwampyyri ja rakas mopsini leevi-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3463
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2277
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2168
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1927
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1528
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1339
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1252
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1200
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1155
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1119
    Aihe