Nokkimisjärjestys.

KorkokengätKiiltäviksi

Meidän pitäisi olla ystäviä yhdessä, mutta ei vaan näytä onnistuvan.
Mutta kuka on ylin?
-Transseksuaali
-Transvestiitti
-Transformista
-Crosdresser
-Satunnainen tyttöilijä
-Miesoletettu stilettofetisti
Yms.

JA MIKSI EI VOIDA OLLA YSTÄVIÄ YHDESSÄ?

40

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ollaan_Suomessa

      Mistä repäisit tuon listan, kun jo ensimmäinen nimitys on väärä.

    • KunNyKysyit

      Helppo kysymys, ylimpänä on hetero mies.

      • Banonyymi

        Ai vähemmistöjen listalla? Siksihän moni transmies ei saa tukea, kun cismiesten maailmassa pitää olla 100 % stealth ja ryhmissä pitää olla muunsukupuolinen tai edes gay kelvatakseen.


      • giugliug

        Kyllä ylimpänä olisi vähemmistölistalla tietysti transmies ja transmies voi kertoa sitten muille mitä he ajattelevat, tuntevat ja mansplata koko jutun jos eivät tajua. Naissukupuoleen kuitenkin oleellisesti kuuluu alistettuna oleminen ja että joku kertoo miten sinun kuuluu elää ja tuntea ja olla.


      • sdfsdfsdfsdfsd
        Banonyymi kirjoitti:

        Ai vähemmistöjen listalla? Siksihän moni transmies ei saa tukea, kun cismiesten maailmassa pitää olla 100 % stealth ja ryhmissä pitää olla muunsukupuolinen tai edes gay kelvatakseen.

        Valkoinen lihaa syövä heteromies on vähemmistöä, kun suurin osa on kaikelaista kukkamekko transuilijaa ja muuta hiihtäjää...


      • Vähänjokyllästyttää
        giugliug kirjoitti:

        Kyllä ylimpänä olisi vähemmistölistalla tietysti transmies ja transmies voi kertoa sitten muille mitä he ajattelevat, tuntevat ja mansplata koko jutun jos eivät tajua. Naissukupuoleen kuitenkin oleellisesti kuuluu alistettuna oleminen ja että joku kertoo miten sinun kuuluu elää ja tuntea ja olla.

        Nimenomaan juuri tuo asenne. Että transmies on muka se ylin ja joudut pyytelemään anteeksi olemassaoloasi ja olemaan aktiivisesti binäärin ulkopuolla tai hyvin feminiininen homo, että sinut hyväksytään. Tosiasiassa vähemmistöjen piireissä mies on alinta kuraa, ja transmiehet on joutuneet perustamaan omia ryhmiään saadakseen tukea - tietenkin selän takana kuiskutellaan, että siellä ne etuoikeutetut miehet nyt ovat salaseuroissaan, jonne eivät kelpuuta muita. Onneksi järkevät transnaiset tajuavat, ettei ihminen voi päättää identiteettiään eikä transmies ole päättänyt ruveta mieheksi yhtään sen enempää kuin transnainen päätti ruveta naiseksi.


      • sdfsdfsdfsdfsd kirjoitti:

        Valkoinen lihaa syövä heteromies on vähemmistöä, kun suurin osa on kaikelaista kukkamekko transuilijaa ja muuta hiihtäjää...

        Ainakin hesa on täynnään näitä mies- ja naisoletettuja ja muita viherpiiperöääliöitä!


      • Anonyymi
        Vähänjokyllästyttää kirjoitti:

        Nimenomaan juuri tuo asenne. Että transmies on muka se ylin ja joudut pyytelemään anteeksi olemassaoloasi ja olemaan aktiivisesti binäärin ulkopuolla tai hyvin feminiininen homo, että sinut hyväksytään. Tosiasiassa vähemmistöjen piireissä mies on alinta kuraa, ja transmiehet on joutuneet perustamaan omia ryhmiään saadakseen tukea - tietenkin selän takana kuiskutellaan, että siellä ne etuoikeutetut miehet nyt ovat salaseuroissaan, jonne eivät kelpuuta muita. Onneksi järkevät transnaiset tajuavat, ettei ihminen voi päättää identiteettiään eikä transmies ole päättänyt ruveta mieheksi yhtään sen enempää kuin transnainen päätti ruveta naiseksi.

        Nimenomaan te päätätte ryhtyä naiseksi tai mieheksi, sitähän tuo on että ryhdytte esittämään jotain jota ette oikeasti ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan te päätätte ryhtyä naiseksi tai mieheksi, sitähän tuo on että ryhdytte esittämään jotain jota ette oikeasti ole.

        Ehkei kannattaisi kommentoida asiaa, jota ei edes ymmärrä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkei kannattaisi kommentoida asiaa, jota ei edes ymmärrä :D

        Se ei ole kuule näitä pellejä aiemminkaan estänyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole kuule näitä pellejä aiemminkaan estänyt...

        Sehän se on pelle joka uskoo biologiaan ja maalaisjärkeen, eikä se joka luulee mututuntuman määrittävän sukupuolen.
        Hyvin ymmärrän että sukupuolidysforia on mielen ongelma jota ei voi valita, valinta taas on muuttaa itseään kehollisesti, henkisesti vääristyneen minäkuvan kaltaiseksi.
        Ei ihmistä auta jos hän mielen ongelmien lisäksi tuhoaa kehollista terveyttään.
        Mutta siinähän se ongelma onkin, halussa tuhota itseään, aivan kuin anoreksiassa tai BID häiriössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se on pelle joka uskoo biologiaan ja maalaisjärkeen, eikä se joka luulee mututuntuman määrittävän sukupuolen.
        Hyvin ymmärrän että sukupuolidysforia on mielen ongelma jota ei voi valita, valinta taas on muuttaa itseään kehollisesti, henkisesti vääristyneen minäkuvan kaltaiseksi.
        Ei ihmistä auta jos hän mielen ongelmien lisäksi tuhoaa kehollista terveyttään.
        Mutta siinähän se ongelma onkin, halussa tuhota itseään, aivan kuin anoreksiassa tai BID häiriössä.

        Jokainen transsukupuolinen on todettu psyykkisesti terveeksi ennen kuin on saanut transdiagnoosin. Muista täällä kirjoittavista ei ole takeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se on pelle joka uskoo biologiaan ja maalaisjärkeen, eikä se joka luulee mututuntuman määrittävän sukupuolen.
        Hyvin ymmärrän että sukupuolidysforia on mielen ongelma jota ei voi valita, valinta taas on muuttaa itseään kehollisesti, henkisesti vääristyneen minäkuvan kaltaiseksi.
        Ei ihmistä auta jos hän mielen ongelmien lisäksi tuhoaa kehollista terveyttään.
        Mutta siinähän se ongelma onkin, halussa tuhota itseään, aivan kuin anoreksiassa tai BID häiriössä.

        Meillä on vaan yksi elämä. Todellakin muutin itseni omaksi kokemani sukupuolen edustajan oloiseksi, kun se oli mahdollista. En ymmärrä miksi kärsiä, jos on vaihtoehtoja, vaikka se kuinka olisi "maalaisjärjen vastaista".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on vaan yksi elämä. Todellakin muutin itseni omaksi kokemani sukupuolen edustajan oloiseksi, kun se oli mahdollista. En ymmärrä miksi kärsiä, jos on vaihtoehtoja, vaikka se kuinka olisi "maalaisjärjen vastaista".

        Olen täsmälleen samaa mieltä ja olen kokenut että miksi MINUN pitäisi kärsiä loppuelämäni vain siksi että se miellyttäisi eräitä ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täsmälleen samaa mieltä ja olen kokenut että miksi MINUN pitäisi kärsiä loppuelämäni vain siksi että se miellyttäisi eräitä ihmisiä.

        Saatat kärsiä tulevaisuudessa päätöksestäsi vielä enemmän, sitten kun alat katumaan mitä olet terveydellesi tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen transsukupuolinen on todettu psyykkisesti terveeksi ennen kuin on saanut transdiagnoosin. Muista täällä kirjoittavista ei ole takeita.

        Terve ihminen ei halua tervettä kehoaan leikeltävän tai halua esittää eri sukupuolta kuin on.
        Jos pitää noin paeta itseään johonkin hahmoon, furryily olisi halvempi ja terveellisempi keino.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen transsukupuolinen on todettu psyykkisesti terveeksi ennen kuin on saanut transdiagnoosin. Muista täällä kirjoittavista ei ole takeita.

        Monilla eläinlajeilla on todettu genderfluidia käytöstä, taitaa olla vanhentunutta tietoa tuo teidän "biologinen" heteronorminen ajattelutapanne. Onhan ennenkin on sukupuolen ilmentymiä tehty veitsellä aiemminkin, ei vain nykyään kirurgien toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatat kärsiä tulevaisuudessa päätöksestäsi vielä enemmän, sitten kun alat katumaan mitä olet terveydellesi tehnyt.

        Eipä ole tässä vuosikausien aikana tullut vielä kertaakaan tullut mieleen että olisin tehnyt jotain haittaa terveydelleni. Somaattisella puolella tilanne on jopa parempi kuin aiemmin koska terveyttäni seurataan tehokkaammin ja psyykkisellä puolella terveydentilanne parani aivan valtavasti. Miksi siis kärsisin tulevaisuudessa, kun terveyteni on parantunut valtavasti, eikä transprosessi heikentänyt terveyttäni mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole tässä vuosikausien aikana tullut vielä kertaakaan tullut mieleen että olisin tehnyt jotain haittaa terveydelleni. Somaattisella puolella tilanne on jopa parempi kuin aiemmin koska terveyttäni seurataan tehokkaammin ja psyykkisellä puolella terveydentilanne parani aivan valtavasti. Miksi siis kärsisin tulevaisuudessa, kun terveyteni on parantunut valtavasti, eikä transprosessi heikentänyt terveyttäni mitenkään.

        Voi olla vaikea myöntää että kaduttaa, useita silti kaduttaa ja rankasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla vaikea myöntää että kaduttaa, useita silti kaduttaa ja rankasti.

        En ole tuo jolle vastasit, mutta tuntuisi aika oudolta katua, kun en nykyisin aikuisena edes ajattele enää sukupuolia. Yleensä kai vanhana muutenkin kadutaan tekemättömiä asioita eikä tehtyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tuo jolle vastasit, mutta tuntuisi aika oudolta katua, kun en nykyisin aikuisena edes ajattele enää sukupuolia. Yleensä kai vanhana muutenkin kadutaan tekemättömiä asioita eikä tehtyjä.

        "Yleensä kai vanhana muutenkin kadutaan tekemättömiä asioita eikä tehtyjä."
        - Eiköhän se ole päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yleensä kai vanhana muutenkin kadutaan tekemättömiä asioita eikä tehtyjä."
        - Eiköhän se ole päinvastoin.

        Yleisen käsityksen mukaan asia on kyllä juuri noin kuin sanoin.

        Muttei sillä ole väliä, itse en ainakaan ole tässä kahdessakymmenessä vuodessa katunut. En oikeasti hahmota miten edes voisin katua. Lähes unohdin sukupuolet heti prosessin jälkeen ja kasvoin aikuiseksi. Sukupuoli ei tunnu miltään, kun se on oikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisen käsityksen mukaan asia on kyllä juuri noin kuin sanoin.

        Muttei sillä ole väliä, itse en ainakaan ole tässä kahdessakymmenessä vuodessa katunut. En oikeasti hahmota miten edes voisin katua. Lähes unohdin sukupuolet heti prosessin jälkeen ja kasvoin aikuiseksi. Sukupuoli ei tunnu miltään, kun se on oikea.

        Olen päätynyt siihen että tällä palstalla jatkuvasti katumisesta jauhava henkilö on itse eräs näistä äärimäisen harvinaisista katujista ja yrittää etsiä täältä henkistä tukea päätökselleen. Ehkä hän näillä viesteillään yrittää vaikuttaa psyykkisesti herkässä vaiheessa oleviin nuoriin jotka kokevat sukupuoliristiriitaa, toivottavasti onnistumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen päätynyt siihen että tällä palstalla jatkuvasti katumisesta jauhava henkilö on itse eräs näistä äärimäisen harvinaisista katujista ja yrittää etsiä täältä henkistä tukea päätökselleen. Ehkä hän näillä viesteillään yrittää vaikuttaa psyykkisesti herkässä vaiheessa oleviin nuoriin jotka kokevat sukupuoliristiriitaa, toivottavasti onnistumatta.

        Olet päätynyt sitten ihan väärään johtopäätökseen.
        Minä olen kirjoittanut katumisesta enkä ole katuja.
        Olen nainen joka pitää transtouhua mt- ongelmana.
        Todellakin toivon että mahdollisimman moni sukupuoliristiriitaa kokeva nuori löytäisi tavan elää omana itsenään, ilman rooleja ja transitioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet päätynyt sitten ihan väärään johtopäätökseen.
        Minä olen kirjoittanut katumisesta enkä ole katuja.
        Olen nainen joka pitää transtouhua mt- ongelmana.
        Todellakin toivon että mahdollisimman moni sukupuoliristiriitaa kokeva nuori löytäisi tavan elää omana itsenään, ilman rooleja ja transitioita.

        Samaa toivon minäkin, jos kyseessä on henkilö, jolle prosessi ei ole oikea ratkaisu.

        Ymmärrän, että asia voi vaikuttaa mt-ongelmalta sellaisesta, joka ei ole asiaa itse kokenut. Huomioi kuitenkin, että esimerkiksi minut todettiin psyykkisesti terveeksi sekä Taysissa että Hus:issa ja hoitojen myötä pystyin luopumaan mielialalääkityksestäni ja aloittamaan yliopisto-opinnot, ja valmistuin hyvin vaativaan ammattiin, kun ennen hoitoja olin näköalaton työtön, joka vihasi yhteiskuntaa. Jos mt-ongelma ilmenee näin, olen sitä mielelläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa toivon minäkin, jos kyseessä on henkilö, jolle prosessi ei ole oikea ratkaisu.

        Ymmärrän, että asia voi vaikuttaa mt-ongelmalta sellaisesta, joka ei ole asiaa itse kokenut. Huomioi kuitenkin, että esimerkiksi minut todettiin psyykkisesti terveeksi sekä Taysissa että Hus:issa ja hoitojen myötä pystyin luopumaan mielialalääkityksestäni ja aloittamaan yliopisto-opinnot, ja valmistuin hyvin vaativaan ammattiin, kun ennen hoitoja olin näköalaton työtön, joka vihasi yhteiskuntaa. Jos mt-ongelma ilmenee näin, olen sitä mielelläni.

        Lisätään vielä, että toki on paljon mt-ongelmaisia, jotka kuvittelevat olevansa transsukupuolisia. He ovat sitten ihan eri asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet päätynyt sitten ihan väärään johtopäätökseen.
        Minä olen kirjoittanut katumisesta enkä ole katuja.
        Olen nainen joka pitää transtouhua mt- ongelmana.
        Todellakin toivon että mahdollisimman moni sukupuoliristiriitaa kokeva nuori löytäisi tavan elää omana itsenään, ilman rooleja ja transitioita.

        Tuntuu kummalliselta että yleensä transsukupuolisuuden vastustajat ovat cis-naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen päätynyt siihen että tällä palstalla jatkuvasti katumisesta jauhava henkilö on itse eräs näistä äärimäisen harvinaisista katujista ja yrittää etsiä täältä henkistä tukea päätökselleen. Ehkä hän näillä viesteillään yrittää vaikuttaa psyykkisesti herkässä vaiheessa oleviin nuoriin jotka kokevat sukupuoliristiriitaa, toivottavasti onnistumatta.

        Ei tämä mikään katuja ole, vaan päivystävä aitoavioliittolainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisätään vielä, että toki on paljon mt-ongelmaisia, jotka kuvittelevat olevansa transsukupuolisia. He ovat sitten ihan eri asia.

        Niin ja nämä tapaukset karsitaan pois transtutkimuksissa, eivätkä saa siis transdiagnoosia.
        Hylkäysprosentti on aika suuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja nämä tapaukset karsitaan pois transtutkimuksissa, eivätkä saa siis transdiagnoosia.
        Hylkäysprosentti on aika suuri.

        Entäs sitten nämä hoitoja katuvat? Heitä on oikeasti olemassa aikakin paljon, eikä mt ongelmista kuulemma polilla välitetä juurikaan.
        Katujia on Suomessakin niin paljon jo nyt että ovat alkaneet verkostoitua, isompi aalto on vasta tulossa esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä mikään katuja ole, vaan päivystävä aitoavioliittolainen.

        Ai ai, taas meni metsään! En kuulu aito avioliitto yhdistykseen, vaikkakin kannatan tottakai asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs sitten nämä hoitoja katuvat? Heitä on oikeasti olemassa aikakin paljon, eikä mt ongelmista kuulemma polilla välitetä juurikaan.
        Katujia on Suomessakin niin paljon jo nyt että ovat alkaneet verkostoitua, isompi aalto on vasta tulossa esiin.

        Kaksi henkilöä ei ole kovin suuri verkosto. Suomessa katujia on äärimmäisen vähän, käytännössä ei voi edes puhua aidoista katujista (ehkä tämä yksi joka innokkaasti esiintyy telkkarissakin).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ai, taas meni metsään! En kuulu aito avioliitto yhdistykseen, vaikkakin kannatan tottakai asiaa.

        Tulihan se sieltä: Voi sitä vallan hyvin olla yhdistyksen asialla kuulumatta siihen virallisesti. Mutta motiivisi tulit kyllä paljastaneeksi - ja ne löytyvät ihan muualta kuin todelllisesta huolesta transihmisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulihan se sieltä: Voi sitä vallan hyvin olla yhdistyksen asialla kuulumatta siihen virallisesti. Mutta motiivisi tulit kyllä paljastaneeksi - ja ne löytyvät ihan muualta kuin todelllisesta huolesta transihmisistä.

        Mitenkä mukamas niin?
        Eikö mukamas voi olla yhtäaikaa huolissaan transtouhun vaarallisuudesta ja toivoa hyvää sukupuolensa ahdistavaksi kokeville, sekä omata Kristillisen avioliittonäkemyksen?

        Onhan ilmiselvää että Raamattu ei hyväksy homoliittoja, miten Kristitty voisi olla vastoin Raamattua niiden kannalla?

        Olisin Transhullutusta vastaan vaikken olisi uskovakaan, kuten moni ei-uskova on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkä mukamas niin?
        Eikö mukamas voi olla yhtäaikaa huolissaan transtouhun vaarallisuudesta ja toivoa hyvää sukupuolensa ahdistavaksi kokeville, sekä omata Kristillisen avioliittonäkemyksen?

        Onhan ilmiselvää että Raamattu ei hyväksy homoliittoja, miten Kristitty voisi olla vastoin Raamattua niiden kannalla?

        Olisin Transhullutusta vastaan vaikken olisi uskovakaan, kuten moni ei-uskova on.

        Miten homous liittyy transsukupuolisuuteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkä mukamas niin?
        Eikö mukamas voi olla yhtäaikaa huolissaan transtouhun vaarallisuudesta ja toivoa hyvää sukupuolensa ahdistavaksi kokeville, sekä omata Kristillisen avioliittonäkemyksen?

        Onhan ilmiselvää että Raamattu ei hyväksy homoliittoja, miten Kristitty voisi olla vastoin Raamattua niiden kannalla?

        Olisin Transhullutusta vastaan vaikken olisi uskovakaan, kuten moni ei-uskova on.

        Kerro ihan rauhassa lisää, mikä ahdistaa - uskottavuutesi toisten ihmisten neuvojana vajoaa yhä syvemmälle ojan pohjalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkä mukamas niin?
        Eikö mukamas voi olla yhtäaikaa huolissaan transtouhun vaarallisuudesta ja toivoa hyvää sukupuolensa ahdistavaksi kokeville, sekä omata Kristillisen avioliittonäkemyksen?

        Onhan ilmiselvää että Raamattu ei hyväksy homoliittoja, miten Kristitty voisi olla vastoin Raamattua niiden kannalla?

        Olisin Transhullutusta vastaan vaikken olisi uskovakaan, kuten moni ei-uskova on.

        Jospa kertoisit ihan täsmällisesti missä kohdassa raamatussa ei hyväksytä homoliittoja. Äläkä vedä tähän mitään kirkon mielipiteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi henkilöä ei ole kovin suuri verkosto. Suomessa katujia on äärimmäisen vähän, käytännössä ei voi edes puhua aidoista katujista (ehkä tämä yksi joka innokkaasti esiintyy telkkarissakin).

        No onhan julkisuuteenkin tullut Suomessakin jo neljä katujaa, ryhmäkokoontumisia on alettu järjestää jo.
        paljon on kärsijöitä tulossa tämän sukupuolisekoilun takia.
        Eikä pidä unohtaa kärsimystä jota rakastavat vanhemmat ovat joutuneet käymään läpi lapsensa tragedian takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa kertoisit ihan täsmällisesti missä kohdassa raamatussa ei hyväksytä homoliittoja. Äläkä vedä tähän mitään kirkon mielipiteitä.

        No lue vaikka Roomalaiskirje, eiköhän se selviä.


    • Anonyymi

      Miten se nuppi voi seota noin rankasti ? Jotain sairasta on tässä nykymenossa kun tulee tollasia lieveilmiöitä. Eihän nyt tuo ole ollenkaan normaalia.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      89
      4174
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4062
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      609
      3884
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      19
      2697
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2465
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2064
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2062
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1930
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1599
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1422
    Aihe