Tulin lukioon vaan saadakseni päättötodistuksen. Kaikki nämä penkkarit ja kevätjuhlat ja muut turhuudet eivät ole mun juttu. Haluan vaan nukkua sinä päivänä ja nauttia siitä että ei tarvii tehdä mitään. ei ole pukua tai lakkia enkä mielelläni tuhlais rahaa niihin xd
Voiko koululta pyytää että ne lähettäis todistuksen kotiin postissa?
Onko ylioppilasjuhliin/lakkiaisiin pakko osallistua?
5
3423
Vastaukset
- mirja.marja
Aina niitä joku on, joka ei voi tai ei halua osallistua edes lakkiaisiin. Pakko ei ole.
Voit tietysti pyytää, että todistus lähetetään sinulle, mutta todennäköisesti joudut sen kuitenkin noutamaan koululta lakkiaisten jälkeen.
Itse en osallistunut mihinkään riekkujaisiin lukioaikana, mutta lakkiaisiin sentään. Oli se todistus sen verran tärkeä ja merkittävä. Aivan pienen piirin ylioppilasjuhlatkin oli. Hyvällä muistan kaikkea. - Teinsamat
Itekkään en koulun lakkiaisiin mennyt kun ei ollut mun juttu erillisistä syistä.
Ilmoita vaan rehtorille/vastaavalle, että et pääse lakkiasiin niin eivät turhaan sua siellä juhlissa huutele.
Todistusta et todennäköisesti postissa saa, vaan joudut sen kesän aikana kansliasta hakemaan. Näin ainakin mun lukios oli käytäntö.
P.S. Juhlapäivä se on kuitenkin, joten kannattaa sitten ihan omalla tavalla siitä päivästä nauttia oli sitten lakkia tai ei. - Annavalontullahuoneeseen
Puvun hankkiminen voi olla myös investointi omaan itseensä. Miksi koet puvun hankkimisen vain tuhlauksena. Puku toki maksaa. Hankit sellaisen johon rahavarasi riittävät. Tarvitset pukua varmasti jatkossakin. Elämässä on hetkiä jolloin voi tuntea saavuttaneensa jotain. Lakkiaiset on yksi niistä superpäivistä. Kun saa fyysisesti todistuksen kouraansa opettajalta onnenpuristuksen kera. On siinä kyllä taikaa. Siihen hetkeen summeeraantuu kaikki se työ mitä lukiossa on tullut tehdyksi. Etenkin jos oma todistus on heikonlainen on hyvä juhlistaa hetkeä olemalla paikalla puku päällä. Ruusunkukka napinläpeen. Osallistuminen parhaat vermeet päällä antaa näkymättömät hohtavat siivet selkään rumalle hyljeksitylle ankanpoikasellekin. Et ehkä ole salskein kolli mutta puku tekee miehen sinustakin. Ilman lakitusjuhlaan osallistumista taikasiipien saannin ihme jää kokematta. Elämä on kokemuksia ja valintoja. Valinnat ja kokemukset ratkaisevat suunnan mihin elämä kulkee ja vie. Anna valon tulla huoneeseen. Älä vedä verhoja eteen kun aurinko paistaa sinulle. Varmasti joukossa on monta jotka iloitsevat puolestasi. Olen varma siitä. Morjestat heitäkin joiden kanssa et ole koskaan tullut juttuun.
https://www.youtube.com/watch?v=08083BNaYcA- qwertyas
Juu kyllä se puku pitäs ehkä joskus hankkia hautajaisia ja työhaastatteluja varten, vanhimmat sukulaiset jo alkaa lähestyä sitä ikää että sydän meinaa pettää. :S
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33381931 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12501Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672255- 1791915
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161482Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91331- 1121317
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741274RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601260Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421157