Kirjoitin toisessa ketjussa tällä nimimerkillä.
Onko teillä sisaruskateutta ja miten se ilmenee? Korventaa viime päivien kokemus.
Sisaruskateus, kohdistatko vai kohdentuuko
6
<50
Vastaukset
- kylmätotuus
Jonkinlaista sisaruskateutta lienee kaikkien sisarusten välillä jossain elämänvaiheessa.
Jos siitä ei ole päässyt eroon 60-vuotiaana, niin tilanne on vaikea.
Et kertonut, mistä sisaruuskateus johtuu, joten on mahdotonta ottaa kantaa aloitukseesi.
Kerro hiukan lisää, mistä on kysymys! Ehkäpä sitten osaan asiasta jotain kirjoittaakin. En tunnista omasta elämästäni kateutta sisarusteni välillä.
Olen kasvanut vanhimpana ja ainoana tyttönä poikakatraan rinnalla.
Aina ollaan yhtä pidetty, joskus tosin tunsin harmitusta siitä, että pojilla oli poikien jutut, mutta se oli silloin enemmänkin ulkopuolisuutta kuin kateutta.
Sisarkateus voi olla joskus piilossa kauan, mutta sitten kun tulee aika, jolloin vanhempien jättämää perintöä ruvetaan jakamaan, silloin se vasta saattaa ryöpsähtää esiin. Joku on lapsuudessa ja nuoruudessa jo mielestään saanut vähemmän rakkautta, vähemmän vanhempien välittämistä tai muutoin jäänyt jostain syystä vähemmälle kuin muut. Ne on kyllä tosi kimurantteja juttuja selvitellä sitten jälkikäteen ja voivat tulla jopa täytenä yllätyksenä muille sisaruksille. Ehkä silloin on kyse juuri sisarkateudesta, joka on tavallaan lakaistu maton alle. vanhempien vielä eläessä.- En.kelpuuta
Ikävöin aika ajoin kotiseutuani ja sukulaisiani. Sinne on huono päästä, kun on aika korvessa, enkä uskalla lähteä yksin autolla pitkää matkaa ajamaan. Vaikka pääsisin paikalle julkisilla, sielläkin paikkojen välimatkat ovat pitkiä, julkisia ei kulje ja taksimatkat tulevat kalliiksi. Toivoisin, että he kuskaisivat junalle ja takaisin ja paikan päällä tapahtumaan mitä varten olen lähtenyt. Maksaisin mielelläni, ilmaiseksi ei tarvitse ajaa eikä majoittaa. Olen joskus pyytänyt nykyisestä asuinpaikastani ystävän mukaan ajamaan ja olemme yöpyneet matkustajakodissa. Se olisikin paras vaihtoehto, mutta aina ei löydy sellaista joka haluaa lähteä.
Nyt kävi niin että toinen pyysi luokseen ja paria tuntia ennen täältä lähtöäni soitti, ettei otakaan. Suuri sukulaistapaaminen meni ohi ja sisko tiesi kyllä loukkaavansa, ilmeisesti nautti sydämensä pohjasta. Olisin kovin mielelläni tavannut sukulaisia, joita tapaan todella harvoin, ehkä osaa näistä en koskaan. En enää ehtinyt järjestää mitään.
Yleensäkin tuntuu, että minut hyväksytään vain silloin kun menee huonosti. Jos pääsen vaikeuksien yli ja voin hyvin niin silloin välit viilenevät.
Nyt kun tätä kirjoitan, asia tuntuu vähempimerkityksellistä kuin mitä todella tunsin.Sanoiko tuo sisaresi edes mitään syytä, miksi noin teki.
Jos junalla kerran pääsisit sinne päin, niin oletko ajatellut, että sukulaisissasi olisi joku muu, jonka voisit sopia Sinua kuskaamaan.
Itsellä ei ole kokemusta sisarkateudesta, kolme meitä oli, vanhin kuollut.
Isän ja äidin perinnöistäkin, käteiset jaoimme pilkulleen tasan, kaikki muu on ollut yhteistä ja sisaren kuoleman jälkeen, veljen kanssa toimimme samoin.
Kenen kanssa tässä maailmassa sitten yhtä köyttä vetää, jollei läheistensä kanssa.
- Paloma.se01
Omakohtaisesti en ole koskaan tuntenut kateutta sisariani kohtaan. Olen vain iloinen jos heillä on hyvä elämä ja ovat menestyneet; kukaan meistä ei ole syntynyt kultalusikka suussa ja jokainen on itse rakentanut oman kohtalonsa omilla ehdoillaan. En ole havainnut koskaan mitään kateutta omien sisarieni tai veljieni kesken. Surullista luettavaa...meillä on avoimet ovet ja katettu pöytä kaikille sisaruksille. läheltä tai kaukaa. Nytkin meillä on veli USA:sta viikon visiitillä
- Paloma.se01
Avoimet ovet, katettu pöytä ja vieraspeti sijattu. Tarvittaessa haetaan lentokentältä ja viedään. Täällä ei nyt ole mitään happeningejä muuten kuin kaupassa käyntiä ja joenrantakävelyitä ohjelmassa mutta vieraanvaraisuutta ja silkkaa onnea saada ottaa vastaan omia veljiä ja sisaria. Samoin on tilanne kun menen Suomeen siskot ovat toisi iloisia ja kilpailevat siitä kenen luona vieraat majoittuvat, mutta ei mitään kateutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3311625Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357501V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!823929Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1063829- 433371
Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.6113237Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳523212- 913098
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul322033- 361910